2500 devir civari gelen zirilti / gergi degisti olmadi

Katılım
19 Ağu 2020
Mesajlar
84
Tepki puanı
60
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2014
Merhabalar,

Aracimda on taraftan gelen bir zirilti sesi mevcuttu. Forumdan aldigim tavsiyeler dogrultusunda orjinali ile beraber degistirttim 10 gun olmamistir.
Hem gergi kutugu hem de v kayisi degisti.

Sorun suan tekrar olmakta ve bu iyice rahatsiz etmeye basladi seyir halinde iken.
Baska nelerden olabilir? Asagiya videoyu koyuyorum, 2500 devir sonrasi geliyor ses, devir yukselince gidiyor.

 
Katılım
19 Ağu 2020
Mesajlar
84
Tepki puanı
60
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2014
O zaman bu hususları sırasıyla değerlendirin, motor kulağını değiştirmeye karar verirseniz mutlaka servisten orjinal kulakla değiştirin, serviste motor kulağı için %30 indirim devam ediyormu sorun.
Ama öncesinde daha az maliyetli olan subap ayarını da eğer hiç yapılmamışsa tavsiye ederim. Subap ayarı piyasa 150 lira civarına (conta hariç) yapılıyordu.
Hocam biraz once araca bakmaya indim, oncelikle durdugu yerde calistirdim herhangi bir titreme, ses gelmedi.
Hortumlarda yirtik yok. vitesi R ye alip el freni cekili bekledim titreme yapacak mi diye yapmadi.
isin garibi surdum bi de, dun yaptigi sesi yapmadi. Kulak ya da subap bir yapip bir yapmama yapar mi?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam biraz once araca bakmaya indim, oncelikle durdugu yerde calistirdim herhangi bir titreme, ses gelmedi.
Hortumlarda yirtik yok. vitesi R ye alip el freni cekili bekledim titreme yapacak mi diye yapmadi.
isin garibi surdum bi de, dun yaptigi sesi yapmadi. Kulak ya da subap bir yapip bir yapmama yapar mi?
Olabilir.
Araç LPGye geçtikten sonra da aynı titreşimsizlik devam ediyormuydu peki?
Çünkü LPG enjektörleri de sesli ve biraz vibrasyonlu çalışır, benzinde ise çok daha pürüzsüz çalışır.
Subap ayarı bozulmaya başlamışsa LPGde motor daha vibrasyonlu çalışır.
 
Katılım
19 Ağu 2020
Mesajlar
84
Tepki puanı
60
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2014
Olabilir.
Araç LPGye geçtikten sonra da aynı titreşimsizlik devam ediyormuydu peki?
Çünkü LPG enjektörleri de sesli ve biraz vibrasyonlu çalışır, benzinde ise çok daha pürüzsüz çalışır.
Subap ayarı bozulmaya başlamışsa LPGde motor daha vibrasyonlu çalışır.
LPGli ya da LPGsiz herhangi bir fark yaratmadi bugunki deneyim olarak.
Arac bir sonraki ses cikarttiginda benzinde ve lpgde deneyerek ayirt etmeye calisacagim.
Sonrasinda subap ayari yaptiririm. Hic olmadi kulak degisir.
Kulagi degistiren arkadaslar var mi? guncel fiyatlar hakkinda bilgi alsaydik.

Honda bayileri ariza icin tespit hizmeti veriyor mu? Yani gidip sorunun ne oldugunu ve ne kadar tutacagini ogrenmek istersem bilgi verirler mi?
 
Katılım
19 Ağu 2020
Mesajlar
84
Tepki puanı
60
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2014
Bilgilendirme amaclidir.
Sirasiyla gergi kutugu, sag motor kulagi, sarj dinamo bilyalari degisip, sibop ayari yapildiktan sonra halen sesin devam etmesi uzerine tam yeter deyip arabayi ilana koyarken nokta atisi yaparak sesin geldigi yeri bulduk.
Isin uzamasinin tek sebebi her zaman sesi yapmiyor olmasiydi.

Sorun, LPG baglanti kablolarinin klima borulari uzerine metal yerler birbirine degecek sekilde baglanmis olmasindan kaynakliymis. Arada da bosluk birakilmis, gaz verdikce (ki dusuk devirde sarsinti yaptiginda) o iki metal kablo birbirine carpiyor ve zingirti yapiyordu.
Bu ses sayesinde aracin kronik parcalarini da degistirmis olduk. Artik gonul rahatligiyla binebiliriz :)

Tesekkürler...
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bilgilendirme amaclidir.
Sirasiyla gergi kutugu, sag motor kulagi, sarj dinamo bilyalari degisip, sibop ayari yapildiktan sonra halen sesin devam etmesi uzerine tam yeter deyip arabayi ilana koyarken nokta atisi yaparak sesin geldigi yeri bulduk.
Isin uzamasinin tek sebebi her zaman sesi yapmiyor olmasiydi.

Sorun, LPG baglanti kablolarinin klima borulari uzerine metal yerler birbirine degecek sekilde baglanmis olmasindan kaynakliymis. Arada da bosluk birakilmis, gaz verdikce (ki dusuk devirde sarsinti yaptiginda) o iki metal kablo birbirine carpiyor ve zingirti yapiyordu.
Bu ses sayesinde aracin kronik parcalarini da degistirmis olduk. Artik gonul rahatligiyla binebiliriz :)

Konu kapanabilir.
Tesekkurler.
Geri dönüş için teşekkürler (y) Sorunu çözdüğünüze sevindim.
 
Geri
Üst