P0134 kod tanımı
P0134 diyagnostik hata kodu, katalitik konvertörden önce ve silindir # 1 içeren motor bankasında bulunan oksijen sensöründe bir problem olduğunu gösterir.
P0134 kodunun anlamı
Oksijen sensörü, oksijen / yakıt oranının doğru olduğundan emin olmak için egzozdan gelen oksijen ve yakıt miktarını okur. Oksijen sensörü bu bilgileri güç kontrol modülüne (PCM) gönderir.
Egzozda yetersiz miktarda oksijen varsa, güç kontrol modülü (PCM) motor tarafından kullanılan yakıt miktarını azaltır. Bu önemlidir, çünkü egzozda yetersiz miktarda oksijen varsa, araç daha fazla yakıt kullanır ve havaya karbon monoksit yayar.
Egzoz içine yetersiz miktarda yakıt girerse, güç kontrol modülü (PCM) motor tarafından kullanılan yakıt miktarını artıracaktır. Bu önemlidir, çünkü egzozda yetersiz miktarda yakıt varsa, araç havaya hidrokarbonlar ve azot oksitler yayar.
P0134 koduna ne sebep olur?
Düzgün çalışan bir oksijen sensörü milivolt değeri yukarı ve aşağı hareket eder. Güç kontrol modülü (PCM) oksijen sensörünün dururken milivolt olduğunu ve düzgün çalışmadığını tespit ettiğinde, bu P0134 sorun koduna neden olur. Bu sorun kodu aşağıdakilerden kaynaklanabilir:
Hatalı ısıtıcı devresi
Oksijen sensöründen kopmuş veya kopmuş bir tel
Konektörlerde korozyon
Motor vakum kaçağı
Hatalı bir güç kontrol modülü (PCM)
P0134 kodunun belirtileri nelerdir?
P0134 sorun koduyla ilişkili olarak karşılaşabileceğiniz birkaç şey vardır:
Kontrol panelindeki Motor Kontrol ışığı yanabilir ve motor durabilir.
Arabanızın sert çalıştığı veya kötü rölantide olduğu hissini yaşayabilirsiniz.
Ayrıca çürük yumurtalara benzer bir koku alabilir ve / veya egzozdan çıkan siyah dumanı görebilirsiniz.
Sürücünün, Check Engine Light'ın yanması dışında bu belirtilerden hiçbirini fark etmeyeceği zamanlar vardır, ancak bu nadir bir durumdur.
Bir tamirci P0134 kodunu nasıl teşhis eder?
Bir teknisyen, P0134 kodunu teşhis etmek için bir OBD-II tarayıcı kullanacaktır. Kodun ne zaman ilk ayarlandığını belirlemek için dondurulmuş çerçeve verileri yakalanmalıdır. Bu noktada, kod sıfırlanmalı ve araç testi sürülmelidir.
Test sürüşü sırasında, kodun geri gelip gelmediğini görmek için aracın normal çalışma sıcaklığına ulaşması gerekir. Arıza kodu geri gelirse, oksijen sensörüne ve toprağa giden kabloların kontrol edilmesi gerekir. Teknisyen teftiş ederken kırılma ve korozyon arayacaktır. Milivolt valflerin alçaktan yükseğe çıkıp çıkmadığını belirlemek için canlı veriler gözlemlenmelidir.
Oksijen sensörü, kendisine giden gücün olup olmadığını ve Güç Kontrol Modülünden (PCM) uygun sinyal voltajını alıp almadığını belirlemek için de incelenmelidir.
P0134 kodunu teşhis ederken yaygın hatalar
P0134 sorun kodunu teşhis ederken yaygın olarak yapılan bir hata, oksijen sensörünün diğer olasılıkları düşünmeden değiştirilmesi gereken ilk şey olduğu varsayımıdır.
Bazen oksijen sensörünün kendisi problem değildir ve oksijen sensörüne kablolama gibi oksijen sensörünün çalışmasını önleyebilecek başka şeyler de vardır. Oksijen sensörünü değiştirmeden önce kablolar kontrol edilmeli ve neden olarak göz ardı edilmelidir.
P0134 kodu ne kadar ciddidir?
P0134 sorun kodunun, çalıştırılması ve çalıştırılması nedeniyle aracın çalışmasını engelleyeceği muhtemel değildir, ancak sürücülerde güç kesintisi olabilir.
P0134 hata koduyla sürmek katalitik konvertöre zarar verebilir, ancak bunun yapılması uzun sürebilir. Bu sorun koduyla en etkili olan şey, yakıt ekonomisinde bir azalmanın yaygın olması, böylece aracın yakıtı daha yüksek bir hızda yakmasıdır. Bu nedenle, bir teknisyenin kodun teşhisini tamamlaması ve mümkün olan en kısa sürede gerekli onarımı yapması önemlidir.
Hangi onarımlar P0134 kodunu düzeltebilir?
Teknisyen, hata kodunu doğrulamak için bir tarayıcı kullanmalıdır. Hata kodu doğrulandıktan sonra sıfırlanmalı ve bir test sürüşü gerçekleştirilmelidir. Motor Işığını Kontrol Et aynı hata koduyla geri dönerse, bir muayene yapılmalıdır.
Kablolar ve konektörler hasar açısından incelenmelidir. Kablolar ve konektörler hasar görmüşse onarılmalı veya değiştirilmelidir. Hata kodunu sıfırlayın ve sürücüyü test edin.
Check Engine Işığı tekrar yanar ve teknisyen aynı kodu alırsa, oksijen sensörünün değiştirilmesi gerekir.
Oksijen sensörünü değiştirdikten sonra P0134 sorun kodu geri gelirse, egzoz borusu ve ısıtıcı sigortası, ikisinin olası hasarını ortadan kaldırmak için incelenmelidir.
P0134 koduyla ilgili dikkate alınması gereken ek yorumlar
En yaygın olarak, oksijen sensörünün kendisinin yenisiyle değiştirilmesi gerekecektir. Bununla birlikte, oksijen sensörünü değiştirmeden önce teller ve konektörlerle ilgili bir sorun göz ardı edilmelidir.
Kabloları, konektörleri veya oksijen sensörünü onardıktan veya değiştirdikten sonra, bir sonraki olası soruna geçmeden önce kodun geri gelip gelmediğini görmek için arıza kodunu sıfırlamak ve aracı test etmek önemlidir.
Kablo ve / veya konnektör (leri) kontrol ettikten ve oksijen sensörünü değiştirdikten sonra hata kodu hala geri geliyorsa, bu kodu almak için daha az olasılık vardır. Bazı otomobillerde oksijen sensörü ısıtıcı devresi için bir sigorta vardır ve bu durumda, bu yaygın olmasa da sigortanın atmış olması mümkündür.
Egzoz borusunun deliklere veya aşırı paslanmaya sahip olması da mümkündür. Bu kodu almanın son ve en az olası olasılığı, güç kontrol modülünün (PCM) arızalı olması ve değiştirilmesi gerektiğidir.
Faaliyet ayn-ı lezzettir...