Yağ tam arabanın valfteki yağ basınç müşürü de değişti ama arza devam ediyor yağ basınç müşürünü değiştikten sonra bilgisayara bağlatıp hata kodunu sindirmemiştim sildirmem gerekiyor mu acaba kontağı kapatıp açınca arza gitti için gerek yok diye düşündüm ama
Geçmiş olsun hocam değişim sonrası ecuya reset atılsa güzel olur. Akabinde arıza takibi yapılır. Vtec sisteminde istenilen basınç oluşmaz ise bu durum gözlenir. Yağ basınç sensörü değişmesi doğru bir yaklaşım. Bunun üstüne vtec selenoid temizliğide istiyor olabilir. Farklı bir nazar ile kablo ve soketlerde temassızlık olabilir. Takılan parçayı ecu tam kabul etmemişte olabilir.
P1259 kodunun nedenleri nelerdir?
P1259 hata kodu, VTEC kontrol sisteminde elektriksel bir sorun olduğunu gösterir. Bu nedenle, bu kod için tüm tanı yöntemleri, bağlı tüm kabloların ve konektörlerin görsel olarak incelenmesiyle başlamalıdır. Bunlar, P1259 kodunun yaygın nedenlerinden bazılarıdır.
VTEC solenoidi arızalı
Kırık bir VTEC yağ basınç anahtarı olasılığı
VTEC solenoid kablolarında veya konektörlerinde hasar, açık veya kısa devreye neden olabilir
Motor yağı seviyesi veya basıncı gerekenden düşük olabilir
Kirli, bozulmuş veya uygun olmayan motor yağı bulunması
PCM'nin başarısızlığı. Bu yaygın olmayan bir neden olduğundan, herhangi bir kontrol modülünü değiştirmeden önce hatayı başka bir yerde aramanız gerekir.