- Katılım
- 26 Mar 2018
- Mesajlar
- 973
- Tepki puanı
- 2,153
- Yaş
- 40
- Konum
- Kocaeli / Gebze
- Aracınız
- Civic FK7 HB 2017
eski arabamda bakır elektrotlu champion marka bujiler vardı sıfır aldığım bu arabaya LPG hiç ve asla taktırmadım ve haliyle LPG kullanmadım, Champion marka made in usa yazılı bujilerin dört tanesini aftermarket olarak sanayiden 20 liraya alıyordum zaten 2000 2011 model bütün hyundai ler aynı marka ve model bujiyi kullanırdı haliyle her iki senede bir toplamda 12000km yol yapıp bir set buji değiştirirdim çıkan bujilere babamın teyze oğlu olan benim tamirci hep bir kulp takardı bitmiş, erimiş, tırnak açmış, bilmemne diyordu, tabi ben aşınmış bujide farkı biraz hissederdim buji bitince rölantide titreme artardı hızlanırken devirlenme eşit oranlı olmazdı hafif tökezlerdi en kötüsü de acayip fazla yakıt harcatırdı,
NGK marka buji de kullandım lakin dört tanesine 40 lira veriyordum
Şimdi bakıyorum civic te buji değişimi 120000km lerde ama dört tane buji 650 lira neyse onu da erken değiştiririm eğer ki gaz pedalında bir huzursuzluk hissedersem elbette 650 lira sorun olmaz
ancak lpg li otomobilde yanma sonrası kükürt katran ve kurum oluşmaması sebebiyle bujinin uç elektrodu ve tırnak yüzeyleri hep çıplak metal üzerine oldukça sıcak bir dayak yiyor ve benzinin 800-900 *C lerde verdiği silindir içindeki patlama basıncı motoru gayet güzel çalıştırırken LPG li bir otomobilde motoru çalıştıracak silindir patlaması ancak 1200-1300*C lerde elde ediliyor ve benzinle çalışan motorda benzin kullanılırken silindir içindeki yüzeylere yapışacak kurum katran kükürt ve kül gibi benzinin yanma sonrası çıkarttığı partiküller LPG de olmayıp bu yüzeyleri ince sıva gibi bir pislik tabakası ile kaplamadığı için direkt çıplak metale vuran sıcak yanma sebebiyle bujiler daha kısa sürede aşınıyor. Bu malesef gerçek bir durum.
Eğer otomobiliniz ile aranızdaki bağ çok güçlü ise, motor gücünü ve yakıt sarfiyatını da güzel biçimde hissedebiliyorsanız bujilerin değiştirilmesi gerektiğini zaten kendiniz anlarsınız ve km den yıldan bağımsız olarak kendi hissiyatınız ile gidersiniz kılavuzda belirtilenden erken yada geç değiştirirsiniz çok da doğru olur. Ben şimdiye kadar eski arabamda böyle yapamadım genelde hep ezbere iş yaptım çok nadiren bujilerden şüphelenip değiştirdiğim ve iyi neticeler almışlığım olmuştu. Daha benim civic çok yeni yani hiç civic bujisi değiştirtmedim ama bujilerin 120000km görüp görmeyeceği bence net belli değil.
NGK marka buji de kullandım lakin dört tanesine 40 lira veriyordum
Şimdi bakıyorum civic te buji değişimi 120000km lerde ama dört tane buji 650 lira neyse onu da erken değiştiririm eğer ki gaz pedalında bir huzursuzluk hissedersem elbette 650 lira sorun olmaz
ancak lpg li otomobilde yanma sonrası kükürt katran ve kurum oluşmaması sebebiyle bujinin uç elektrodu ve tırnak yüzeyleri hep çıplak metal üzerine oldukça sıcak bir dayak yiyor ve benzinin 800-900 *C lerde verdiği silindir içindeki patlama basıncı motoru gayet güzel çalıştırırken LPG li bir otomobilde motoru çalıştıracak silindir patlaması ancak 1200-1300*C lerde elde ediliyor ve benzinle çalışan motorda benzin kullanılırken silindir içindeki yüzeylere yapışacak kurum katran kükürt ve kül gibi benzinin yanma sonrası çıkarttığı partiküller LPG de olmayıp bu yüzeyleri ince sıva gibi bir pislik tabakası ile kaplamadığı için direkt çıplak metale vuran sıcak yanma sebebiyle bujiler daha kısa sürede aşınıyor. Bu malesef gerçek bir durum.
Eğer otomobiliniz ile aranızdaki bağ çok güçlü ise, motor gücünü ve yakıt sarfiyatını da güzel biçimde hissedebiliyorsanız bujilerin değiştirilmesi gerektiğini zaten kendiniz anlarsınız ve km den yıldan bağımsız olarak kendi hissiyatınız ile gidersiniz kılavuzda belirtilenden erken yada geç değiştirirsiniz çok da doğru olur. Ben şimdiye kadar eski arabamda böyle yapamadım genelde hep ezbere iş yaptım çok nadiren bujilerden şüphelenip değiştirdiğim ve iyi neticeler almışlığım olmuştu. Daha benim civic çok yeni yani hiç civic bujisi değiştirtmedim ama bujilerin 120000km görüp görmeyeceği bence net belli değil.