50k da istenen buji degisimini yaptirmamak

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan hctrn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
eski arabamda bakır elektrotlu champion marka bujiler vardı sıfır aldığım bu arabaya LPG hiç ve asla taktırmadım ve haliyle LPG kullanmadım, Champion marka made in usa yazılı bujilerin dört tanesini aftermarket olarak sanayiden 20 liraya alıyordum zaten 2000 2011 model bütün hyundai ler aynı marka ve model bujiyi kullanırdı:) haliyle her iki senede bir toplamda 12000km yol yapıp bir set buji değiştirirdim:) çıkan bujilere babamın teyze oğlu olan benim tamirci hep bir kulp takardı bitmiş, erimiş, tırnak açmış, bilmemne:) diyordu, tabi ben aşınmış bujide farkı biraz hissederdim buji bitince rölantide titreme artardı hızlanırken devirlenme eşit oranlı olmazdı hafif tökezlerdi:) en kötüsü de acayip fazla yakıt harcatırdı:),

NGK marka buji de kullandım lakin dört tanesine 40 lira veriyordum:)

Şimdi bakıyorum civic te buji değişimi 120000km lerde ama dört tane buji 650 lira:) neyse onu da erken değiştiririm eğer ki gaz pedalında bir huzursuzluk hissedersem elbette 650 lira sorun olmaz:)

ancak lpg li otomobilde yanma sonrası kükürt katran ve kurum oluşmaması sebebiyle bujinin uç elektrodu ve tırnak yüzeyleri hep çıplak metal üzerine oldukça sıcak bir dayak yiyor ve benzinin 800-900 *C lerde verdiği silindir içindeki patlama basıncı motoru gayet güzel çalıştırırken LPG li bir otomobilde motoru çalıştıracak silindir patlaması ancak 1200-1300*C lerde elde ediliyor ve benzinle çalışan motorda benzin kullanılırken silindir içindeki yüzeylere yapışacak kurum katran kükürt ve kül gibi benzinin yanma sonrası çıkarttığı partiküller LPG de olmayıp bu yüzeyleri ince sıva gibi bir pislik tabakası ile kaplamadığı için direkt çıplak metale vuran sıcak yanma sebebiyle bujiler daha kısa sürede aşınıyor. Bu malesef gerçek bir durum.

Eğer otomobiliniz ile aranızdaki bağ çok güçlü ise, motor gücünü ve yakıt sarfiyatını da güzel biçimde hissedebiliyorsanız bujilerin değiştirilmesi gerektiğini zaten kendiniz anlarsınız ve km den yıldan bağımsız olarak kendi hissiyatınız ile gidersiniz kılavuzda belirtilenden erken yada geç değiştirirsiniz çok da doğru olur. Ben şimdiye kadar eski arabamda böyle yapamadım genelde hep ezbere iş yaptım çok nadiren bujilerden şüphelenip değiştirdiğim ve iyi neticeler almışlığım olmuştu. Daha benim civic çok yeni yani hiç civic bujisi değiştirtmedim ama bujilerin 120000km görüp görmeyeceği bence net belli değil.
 
Katılım
6 Ara 2018
Mesajlar
80
Tepki puanı
63
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2016
Bence de dogru fakat herkesin kullanimi farkli, kimi trafikte kimi uzun yolda. Boyle bir durumda bujiler kontrol edilip degistirip degistirmeme karari vermek lazim bence. 40k da yaptigimiz subap ayari da arac sesi hic dinlenmeden yapildi bunda da cok umursamayacaklar malesef.
Honda fabrikasında çalışan bir akrabam iridyum buji için " bizim millette buji için çok yanlış bir düşünce var, bujinin ömrü km ile değil, çalıştığı saat ile olculmeli aslında. Sürekli şehir içi gidip 10.000 km yapan bir aracın bujisi, uzunyol 100.000 km yapmış bir araçtan daha bitik durumda olabilir" demişti.

BLA-L09 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
eski arabamda bakır elektrotlu champion marka bujiler vardı sıfır aldığım bu arabaya LPG hiç ve asla taktırmadım ve haliyle LPG kullanmadım, Champion marka made in usa yazılı bujilerin dört tanesini aftermarket olarak sanayiden 20 liraya alıyordum zaten 2000 2011 model bütün hyundai ler aynı marka ve model bujiyi kullanırdı:) haliyle her iki senede bir toplamda 12000km yol yapıp bir set buji değiştirirdim:) çıkan bujilere babamın teyze oğlu olan benim tamirci hep bir kulp takardı bitmiş, erimiş, tırnak açmış, bilmemne:) diyordu, tabi ben aşınmış bujide farkı biraz hissederdim buji bitince rölantide titreme artardı hızlanırken devirlenme eşit oranlı olmazdı hafif tökezlerdi:) en kötüsü de acayip fazla yakıt harcatırdı:),

NGK marka buji de kullandım lakin dört tanesine 40 lira veriyordum:)

Şimdi bakıyorum civic te buji değişimi 120000km lerde ama dört tane buji 650 lira:) neyse onu da erken değiştiririm eğer ki gaz pedalında bir huzursuzluk hissedersem elbette 650 lira sorun olmaz:)

ancak lpg li otomobilde yanma sonrası kükürt katran ve kurum oluşmaması sebebiyle bujinin uç elektrodu ve tırnak yüzeyleri hep çıplak metal üzerine oldukça sıcak bir dayak yiyor ve benzinin 800-900 *C lerde verdiği silindir içindeki patlama basıncı motoru gayet güzel çalıştırırken LPG li bir otomobilde motoru çalıştıracak silindir patlaması ancak 1200-1300*C lerde elde ediliyor ve benzinle çalışan motorda benzin kullanılırken silindir içindeki yüzeylere yapışacak kurum katran kükürt ve kül gibi benzinin yanma sonrası çıkarttığı partiküller LPG de olmayıp bu yüzeyleri ince sıva gibi bir pislik tabakası ile kaplamadığı için direkt çıplak metale vuran sıcak yanma sebebiyle bujiler daha kısa sürede aşınıyor. Bu malesef gerçek bir durum.

Eğer otomobiliniz ile aranızdaki bağ çok güçlü ise, motor gücünü ve yakıt sarfiyatını da güzel biçimde hissedebiliyorsanız bujilerin değiştirilmesi gerektiğini zaten kendiniz anlarsınız ve km den yıldan bağımsız olarak kendi hissiyatınız ile gidersiniz kılavuzda belirtilenden erken yada geç değiştirirsiniz çok da doğru olur. Ben şimdiye kadar eski arabamda böyle yapamadım genelde hep ezbere iş yaptım çok nadiren bujilerden şüphelenip değiştirdiğim ve iyi neticeler almışlığım olmuştu. Daha benim civic çok yeni yani hiç civic bujisi değiştirtmedim ama bujilerin 120000km görüp görmeyeceği bence net belli değil.
Silindir patlaması olarak nitelendirdiğiniz sıcaklıklar çok absürt değerlerde hocam. Kaynağınızı kontrol etmenizde fayda var. Sıcaklıklar Fahrenheit cinsinden dahi olsa doğru değil. LPG'nin ateşleme ya da yanma odasındaki sıcaklığı normalde 410-550 derece aralığında olamalı, içeriğindeki propan-bütan karışımına göre... Ortalama 480 derece celcius diyelim. Bu performanslı kullanımlarda pistonun içindeki sıkıştırmalarla dahi 800'ü geçmemeli çünkü malzemeyi yumuşatır. Kullanılan malzemesi muhtemelen 300 serisi (atıyorum 304 olsa) paslanmazdır ki bunun dövme sıcaklığı 950 derecelerden başlıyor kaldı ki dökümdür muhtemelen bu parçalar. Benzinse, daha düşük olmalı %50 kadar lpg'ye göre, yani 250 derece civarlarında olması lazım ateşleme sıcaklığı. Yanma odasında 350 - 400 olsun max. sıkıştırmayla falan. Performanslı kullanımlarda hava - yakıt karışımına göre ve turbo olup olmamasına göre bu piston içlerinde sıcaklıklar ne olur tam bilemem ancak değerler imkansız hocam bence?
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Mar 2019
Mesajlar
99
Tepki puanı
80
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2016
Ben 60 bin km de değiştirmek için gitmiştim. Bujileri çıkartıp kontrol ettik. En az 100 bin km gider, herhangi bir yıpranma yok dediler. Çok kafanıza takiyorsaniz bir kontrol ettirebilirsiniz. Şu an 90 bin kmdeyim ve hala değişmedim.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Silindir patlaması olarak nitelendirdiğiniz sıcaklıklar çok absürt değerlerde hocam. Kaynağınızı kontrol etmenizde fayda var. Sıcaklıklar Fahrenheit cinsinden dahi olsa doğru değil. LPG'nin ateşleme ya da yanma odasındaki sıcaklığı normalde 410-550 derece aralığında olamalı, içeriğindeki propan-bütan karışımına göre... Ortalama 480 derece celcius diyelim. Bu performanslı kullanımlarda pistonun içindeki sıkıştırmalarla dahi 800'ü geçmemeli çünkü malzemeyi yumuşatır. Kullanılan malzemesi muhtemelen 300 serisi (atıyorum 304 olsa) paslanmazdır ki bunun dövme sıcaklığı 950 derecelerden başlıyor kaldı ki dökümdür muhtemelen bu parçalar. Benzinse, daha düşük olmalı %50 kadar lpg'ye göre, yani 250 derece civarlarında olması lazım ateşleme sıcaklığı. Yanma odasında 350 - 400 olsun max. sıkıştırmayla falan. Performanslı kullanımlarda hava - yakıt karışımına göre ve turbo olup olmamasına göre bu piston içlerinde sıcaklıklar ne olur tam bilemem ancak değerler imkansız hocam bence?
Bizim okulda silindir içinde patlamanın 1000 *C celsius ları gördüğü anlatılmıştı motor teknolojileri dersinde ancak tabi aradan yıllar geçti şimdi böyle denilince tekrar bakmak istedim linkedn sitesinde bir sunum var orada patlamanın merkezi yani core u 1650*C celsius yazıyor bu alttaki linkte sunumun 14. sayfasında silindir içinde patlamanın özü 1650*C silindir duvarı 500*C soğutma suyu 75*C ibareleri var tahminen eksoz gaz sıcaklığı da 200-300 *C olabiliyor.


zaten silindirin içi sürekli uzun süreli olarak bu kadar sıcaklığa maruz kalmıyor motorun eksoz ve emme zamanlarında da hızlı biçimde soğuyup sıkıştırma esnasında biraz ısınıp patlama zamanında en yüksek ısıya ulaşıyor.

the-cylinder-liner-of-diesel-engines-14-638.jpg


3.+Power+Stroke+Fuel%2Fair+mixture+burns+to+form+hot+gases+%282000oC%2C+1000psi%29+Gases+push+piston+out+of+cylinder..jpg


Mesela Quora da bu konuda soru yöneltilmiş


burada 1500*C patlama sıcaklığı olan motorda 60*C emme manifoltu 250*C emme subapı, 600*C buji elektrodu, 650*C eksoz subapı, 450*C eksoz gaz sıcaklığı, 300*C piston yüzeyi, 185*C Silindir duvarı, 220*C piston segmanı, 190*C piston etekleri, 105*C soğutma suyu ve 70*C motor yağı sıcaklığından veri örneği vermişler.

Patlama sıcaklığı esnasında ortaya çıkan sıcaklık çok kısa süreli orada kalıyor 2000 devirde çalışan motorda patlama strokundaki yanma süresi yarım saniye bile değil, ama sonuçta sıcak sıcaktır:)
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Bizim okulda silindir içinde patlamanın 1000 *C celsius ları gördüğü anlatılmıştı motor teknolojileri dersinde ancak tabi aradan yıllar geçti şimdi böyle denilince tekrar bakmak istedim linkedn sitesinde bir sunum var orada patlamanın merkezi yani core u 1650*C celsius yazıyor bu alttaki linkte sunumun 14. sayfasında silindir içinde patlamanın özü 1650*C silindir duvarı 500*C soğutma suyu 75*C ibareleri var tahminen eksoz gaz sıcaklığı da 200-300 *C olabiliyor.


zaten silindirin içi sürekli uzun süreli olarak bu kadar sıcaklığa maruz kalmıyor motorun eksoz ve emme zamanlarında da hızlı biçimde soğuyup sıkıştırma esnasında biraz ısınıp patlama zamanında en yüksek ısıya ulaşıyor.

the-cylinder-liner-of-diesel-engines-14-638.jpg


3.+Power+Stroke+Fuel%2Fair+mixture+burns+to+form+hot+gases+%282000oC%2C+1000psi%29+Gases+push+piston+out+of+cylinder..jpg


Mesela Quora da bu konuda soru yöneltilmiş


burada 1500*C patlama sıcaklığı olan motorda 60*C emme manifoltu 250*C emme subapı, 600*C buji elektrodu, 650*C eksoz subapı, 450*C eksoz gaz sıcaklığı, 300*C piston yüzeyi, 185*C Silindir duvarı, 220*C piston segmanı, 190*C piston etekleri, 105*C soğutma suyu ve 70*C motor yağı sıcaklığından veri örneği vermişler.

Patlama sıcaklığı esnasında ortaya çıkan sıcaklık çok kısa süreli orada kalıyor 2000 devirde çalışan motorda patlama strokundaki yanma süresi yarım saniye bile değil, ama sonuçta sıcak sıcaktır:)
Bu 1650 C patlama sonucu çıkan alevin merkez sıcaklığı olmalı. Ben tam olarak o sıcaklıktan bahsetmiyorum. Yani şunu hayal edin siz elinizde lpg ile yanan bir nozulla pistona 1650 derecelik merkez sıcaklığı olan bir şey tutmuyorsunuz ya da orda öyle bir oluşum sadece anlık olmakta ve hareketi sağlamakta o patlamayla. Yoksa bujinin ateşlemesinin merkez sıcaklığı belki güneşin yüzey sıcaklığından fazladır ?
Benim değindiğim cümleniz: " benzinin 800-900 *C lerde verdiği silindir içindeki patlama basıncı motoru gayet güzel çalıştırırken LPG li bir otomobilde motoru çalıştıracak silindir patlaması ancak 1200-1300*C lerde elde ediliyor".
Burada bu sıcaklıklar 300 ve 500 derecelerde olmalı diye belirtmek istedim. Yani bu yakıtların yanma veya ateşleme sıcaklığı 300 derece benzin,500 derece civarlarında da lpg olduğunu söyleyebilirim.
Yani 1200-1300 ya da 800 derecelere maruz kalınmıyor oradaki hareketli parçalarda ya da ateşleme sisteminde. Ancak attığınız linteki gibi alev sıcaklığıyla, parçaların yüzey sıcaklığını ayırt etmek gerekiyor burada. Parçalar paslanmaz çelik olduklar için ısıyı da hızlı iletmekteler elbette ve bu sıcaklıklarda çalışmamaktalar. Çalışma sıcaklıkları da asla bu 800'leri falan görmez burada da yanlış anlaşılma olmasın.

Bulduğum bu belgede benzinin ateşleme sıcaklığı 185 derece olduğu gösterilmiş. LPG daha önce dediğim gibi. Ancak benzin epey düşük burada. Farklı kaynaklarda benzer değerlerle karşılaşabilirsiniz. Genelde 300 değil 230-250 civarlarında değerler ölçülmüş. Ancak yanan benzinin alevi 950 dereceleri buluyor.
 

Ekli dosyalar

  • lpg.png
    lpg.png
    78.9 KB · Görüntüleme: 45
Son düzenleme:
Katılım
6 Ara 2018
Mesajlar
80
Tepki puanı
63
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2016
Arkadaslar herkese yorumlari icin teşekkür ederim. Bugün gittim ve Ankara bora da 50k bakimini yaptirdim. Bujileri de degistirmeye karar verdim. Cikan hava filtresi de ekte. Cikma bujileri satmayi deneyecegim. Yorum sizlerin ama bence arabalarimizin koruyucu bakim planlari teknik olarak degil ticari olarak yönetiliyor. Bundan sonra benzinli modellerin bakim planini takip etmeyi planlıyorum yetkili servise devam etsem bile. 1564829847499.jpeg1564829919073.jpeg1564829969278.jpeg1564830481769.jpeg

BLA-L09 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Arkadaslar herkese yorumlari icin teşekkür ederim. Bugün gittim ve Ankara bora da 50k bakimini yaptirdim. Bujileri de degistirmeye karar verdim. Cikan hava filtresi de ekte. Cikma bujileri satmayi deneyecegim. Yorum sizlerin ama bence arabalarimizin koruyucu bakim planlari teknik olarak degil ticari olarak yönetiliyor. Bundan sonra benzinli modellerin bakim planini takip etmeyi planlıyorum yetkili servise devam etsem bile. Ekli dosyayı görüntüle 253705Ekli dosyayı görüntüle 253706Ekli dosyayı görüntüle 253707Ekli dosyayı görüntüle 253708

BLA-L09 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bence satmayı denemeyin saklayın kalsın lazım olur mutlaka bir gün. Belki bir tanesi arızalanır bunlardan koyarsınız idare eder falan.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaslar herkese yorumlari icin teşekkür ederim. Bugün gittim ve Ankara bora da 50k bakimini yaptirdim. Bujileri de degistirmeye karar verdim. Cikan hava filtresi de ekte. Cikma bujileri satmayi deneyecegim. Yorum sizlerin ama bence arabalarimizin koruyucu bakim planlari teknik olarak degil ticari olarak yönetiliyor. Bundan sonra benzinli modellerin bakim planini takip etmeyi planlıyorum yetkili servise devam etsem bile. Ekli dosyayı görüntüle 253705Ekli dosyayı görüntüle 253706Ekli dosyayı görüntüle 253707Ekli dosyayı görüntüle 253708

BLA-L09 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hava filtresinin kirliliği normal görünüyor.
 
Geri
Üst