Aracında yazılım olan var mı

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Hocam bende dizel Civic var maneul. Yazılım attırsam kayda değer bir fark olur mu ? Ve aracımı 6-7sene kullanmayı planlıyorum uzun vadede araca arıza çıkartır mı ?

Farklı mekanlarda benzer hiçlikler..
Yazılım attıran kişilerle ya da bu işlerle uğraşan firmalarla görüşmeniz lazım hocam. Race Chip ile misal max. 23hp ve 58Nm Tork kazanabilirsiniz diye yazıyor satılan yerlerde.
 
Katılım
30 Kas 2021
Mesajlar
13
Tepki puanı
2
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Aracım 1.5 turbo sedan. Kalkışlarda falan biraz hantal kalıyor gibi geldi. Eğer yazılım bu konuda yardımcı oluyorsa, düşünmüyor değilim açıkçası yazılım.
sorununuz kalkışlarda ise yazılımın faydası yok denecek kadar az size pedal comendar tarzı bir cihaz lazım. yazılımla ara hızlanmalar ve üst limitler açılıyor, kalkışa pek bi farkını görmedim.
 
Katılım
30 Kas 2021
Mesajlar
13
Tepki puanı
2
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Arkadaşlar aracında yazılım olan var mı aranızda? varsa ne gibi etkileri oldu acaba ve güvenli birşey mi?
Benim aracımda var 1.5 fk7, bilindik güvenilir yerlerden attırmanda fayda var her yerde yazılım atılıyor ama birçoğu zarar verebiliyor. Önerim dr.ecu veya ecufast gibi bir yerde attırman olur. Etkisi ara hızlanmalar oluyor genelde tork da arttığından gündelik kullanımlarda yakıtta da bir miktar tasarruf sağlıyor.
 
Katılım
18 Kas 2021
Mesajlar
28
Tepki puanı
2
Konum
ankara
Aracınız
Civic FK7 HB 2021
sorununuz kalkışlarda ise yazılımın faydası yok denecek kadar az size pedal comendar tarzı bir cihaz lazım. yazılımla ara hızlanmalar ve üst limitler açılıyor, kalkışa pek bi farkını görmedim.
aslında sorunum hem kalkışlarda hem ara hızlanmalarda. Bu dediginiz pedal commander hakkında da sorup soruşturdum bi ara fakat sadece bir aldatmaca ve hissedildbilir bir fark olmadığını duydum. Sizin daha bilginiz var mı pedal commander tarzı cihazlar hakkında
 
Katılım
26 Kas 2021
Mesajlar
139
Tepki puanı
151
Konum
Malatya
Pedal bilmem nelerin araca fayasından çok zararı olabilir ancak , gaz kademelerine müdahale de bulunarak sözde konfor sağlıyor...
Öyle inanılmaz bir teknoloji söz konusu değil.
Bence aşırı derece de abartılı fiyat etiketleri yanında , aracınızın garantisini bozmaz sloganları vasıtası ile sempati kazandırmaya çalışmaktalar.
Yetkili servise herhangi bir arıza durumunda o cihaz bağlı giderseniz durum hiçte söyledikleri gibi olmayacaktır...
Arıza yapma ihtimalin de yine servisler de uğraşmanız gerekebilir.
Ben Civic'in dümdüz 1.6 N/A 125 hp , tork fakiri halini kullanmaktayım.
Keza 2.7 V6 440 nm torku olan aracım da oldu...
Şikayetçimiyim ? HAYIR !
CVT zaten karakteri gereği geleneksel TAM OTOMATİK (Tork Konvertörlü) şanzıman modeline göre ilk kavrama da oldukça başarılıdır.
Honda'nın 1.5 T motoru da performans beklemtilerini her anlamda karşılar.
Daha fazlasını arıyor olsam saçma sapan modifiye çözümleri ile uğraşmak yerine safkan Type-R alırdım.

SM-N770F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
20 Ağu 2019
Mesajlar
148
Tepki puanı
176
Konum
Üsküdar
Aracınız
Civic FB7 2013
Atmosferik araçlar için yazılım attırıp paranızı boşa harcamayın. 10-15 hp için ne aracınızın motorunu zorlayın ne de bütçenizi...
Tam tesine dizel kullanıyorsanız da tork ve hp de %25 lerden %40 lara kadar artış oluyor.

Olumsuz yönleri şöyle: Yazılım atınca motorun devirlenme karakteri ve torku değişeceği için 1 senelik aşınma 8-9 ayda olacaktır.
Aynı zamanda frenleriniz ve şanzımanınız da daha hızlı aşınacaktır. Bunun için yazılımlı araçların periyodik bakımları süre/km olarak %30 daha erkene çekilmelidir. Otomatik şanzımanı yine tork ve hp artışından dolayı biraz daha zorlar. Kick-down lara dikkat etmek lazım.

Olumlu yönleri ise, aracınızdan çıkan canavarı hissedilir bir şekilde görüyorsunuz. En zevkli yanı burası.
Tork artışından dolayı ara hızlanmalar, yokuş tırmanışlar çok daha rahat oluyor. Pedala daha az baskı uyguluyorsunuz.
Gaza gelip gaz pedalına oturmaz, sakin kullanırsanız tork artışından dolayı aracınız çok daha az yakıt harcıyor.
Tekrar ediyorum bu söylediklerim dizel araçlar içindir. Benzinliler görsele yüklenmeye devam ;)

Bir önceki aracımda yazılım vardır. 1.6 TDI - 105 hp / 250 nm tork standardı olan araç,
138 hp+- /320 tork'a çıktı. Uzun yolda sakin kullanımda 55 lt depo ile 1300 km menzil açmıştı.

Pedal commander ise sadece gaz tepkimenizi artırır. Yani siz gaza bastıktan sonra lag süresi 0,5 sn ise bunu 0,1 - 0,2 sn yeye indirir.
Herhangi bir performans arttışı beklemeyin ama erken hızlanmadan dolayı "lan nooluyoruz hissine kapılırsınız"
 
Katılım
22 Mar 2018
Mesajlar
158
Tepki puanı
63
Yaş
34
Konum
İzmir
1.5t cvt için önerim ktuner yada hondata dururken başka bir yere yazılım yaptırmayın. Bu iki firmanın da teorik olarak güvenli bölgede kalmak istiyorsanız stage1 (18psi) üstüne çıkmayın. Araclarimizda Mitsubishi marka turbo var Max çalışma basıncı 18psi. Ama 21psi da sorunsuz uzun süredir kullananlar var tercih size kalıyor. Ktuner de motor ECU su desteğinize göre gaz pedalı tepkisi seçenekleri olabiliyor. Boşuna pedal tepkime cihazlarına paranızı harcamayın. Ayrıca yazılım olsun ya da olmasın 0 dan sert kalkışlar cvt şanzıman da önerilmez. Hele ki fren ve gaza aynı anda basılan kalkışlar şanzımanın sonunu çok çabuk getirir. Çelik kayışı koparirsiniz. Yazdıklarım uzun araştırmalarim sonucu edindiğim bilgilerdir. Son kararı kendiniz verin olası olumsuzluklar da sorumlu tutulmak istemem.

M2007J3SG cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
30 Kas 2021
Mesajlar
13
Tepki puanı
2
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
aslında sorunum hem kalkışlarda hem ara hızlanmalarda. Bu dediginiz pedal commander hakkında da sorup soruşturdum bi ara fakat sadece bir aldatmaca ve hissedildbilir bir fark olmadığını duydum. Sizin daha bilginiz var mı pedal commander tarzı cihazlar hakkında
Pedal commander mantığı aracı s modunda kullanmak gibi. Aldığınızda en üst mod açtığınıda gaza ufak dokunduğunuzda bile dip gaz yapmış gibi tepki veriyor. Onu almak yerine aracı s de kullanmak kalkışlarda hemen hemen aynı sonucu veriyor. Ben dr.ecu da stage 1 soft yazılım+limitör iptali yaptırdım fk7 aracıma gayet memnunum şu an 0-100 değeri 7 sn civarı tabi uzun vade için bişey diyemem ama race-chip veya hondata nın maliyeti bana biraz fazla geldiğinden dr.ecu da yaptırdım toplam da 1.500 tl ödedim.
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
1.5 T için konuşuyorsanız , gereksiz.
Standart hali zaten yeterince hızlı, amacınız farklı maceralar değilse uğraşmanızı önermem.
1.6 N/A için zaten verimsiz bir israftan öteye geçmeyecektir...

SM-N770F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yazılımlı 1.5t kullandınız mı hiç bilmiyorum ama stok ile yazılımlı arasında çok fark ve keyif var

Redmi Note 8 Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
Aracım 1.5 turbo sedan. Kalkışlarda falan biraz hantal kalıyor gibi geldi. Eğer yazılım bu konuda yardımcı oluyorsa, düşünmüyor değilim açıkçası yazılım.
Ünite olarak ktuner ve hondata var.
Yerel firmalardan paşaoğlu ve ecufast önerilen yerler. Detaylı bilgi istiyorsanız yazabilirsiniz.

Redmi Note 8 Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst