(Atmosferik) İVTEC,VTEC MOTOR ÖMRÜ

Orijinal yağ diye bir şey yok arkadaşlar Honda atmosferik motor 0 20 yağ öneriliyor 4-5 tane servisi aradım her servis farklı yağ firması ile anlaşmış Örneğin birisi BP ediyor diğeri Castrol

SM-G800H cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Benim civic'ten önce 307'm vardı 2005 model. 2016 yılına kadar yetkili servis bakımlıydı zaten sonra sattım.

Periyodik bakımlar 400 lira civarındaydı. 2015 yılında triger değişimi dahil 10 yıl bakımına sadece 1080 lira ödemiştim. Honda sadece periyodik bakıma 1300 lira dedi bana.

+ olarak peugeot'ta servis 20000km'de yağ bakımı diyor. Triger içinse 120000 km ya da 10 yıl.

Kısaca Honda yetkili servisleri berbat.

SM-G800H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Maalesef öyle :( araçlar çok arıza vermediği için bakımdan öpelim amacında tüm servisler :(
 
(Atmosferik) İVTEC,VTEC MOTOR ÖMRÜ

Aynen katılıyorum, hatta meşhur ankara Honda Bora’da yaşadığım bir komedi aklıma geldi. Mehmet can isimli eleman geçen yıl bakımı yapıyo, kendi Motul 0w20 yağı araca konulsun diye verdim, motor yağını değiştirirken elemana Motul yağ markası sence nasıl diye sordum, bomba bir cevap verdi “Biz bunun gibi adı sanı bilinmeyen markaları önermiyoruz, uzun yıllardır petrolofisi kullanıyoruz, kalitesi de oldukça yüksek!” Kolay gelsin dedim geçtim ama Honda Bora’dan bu bilgideki arkadaşlar sayesinde soğudum cidden. Son bakımda da saçma sapan fiyatları yükseltince şimdilik uğramıyorum Keşke şu Honda Bora’nın müdürü Şunları okusa cevaplasakta insanlarn kendilerine olan bakışlarını öğrenseler
 
Bence bu forumdaki insanlar birleşse servislerle pazarlık gücü oluşabilir. Böylelikle forum kullanıcıları için bir iskonto uygulanabilir, nedersiniz??


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Atmosferik bana sanki yavas kullanimda daha az yakıt tüketimi daha az sorun gibi geliyor psikolojikte olabilir :(

SM-N9000Q cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Aslında tam tersi. Turbo beslemeli araçlar düşük devirlerde daha yüksek tork oluşturduğu için daha rahat hareket ederler. Yani sakin kullanımda atmosferik bir motordan daha fazla yakmaz, yol eğim durumuna göre daha az bile yakabilir.

SM-G800H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Turbolu araçları kullanmayı bilmek lazım. Evet düşük devirde yüksek tork rampa ve ilk kalkıştı rahat olacağı için yakıt ekonomisi olur. Düşük devirde vites değiştirme Vs.
Atmosferik motorlarda durum çok farklı. Alt devirler ölü olduğu için dur kalkta zorlanıyor. Bu durum yakıtı etkiliyor. Rampalardan ise devir yükseltip çıkılmalı Max tork çok ilerde kalıyor. Genelde herkesin konuştuğu Honda şehir içinde yakıyor dedikleri bu mana.
Fakat ikisindede dip gaz yapılsa turbo yakıtı içer. Performans = Tamamen duygusal.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Geri
Üst