Civic FC5 Bakım sonrası yakıt tüketimi artışı.

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan alfa34
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
2 Haz 2020
Mesajlar
82
Tepki puanı
48
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Yanlış yorumluyor olabilirim tabloları ancak tüketim verileri ilkinde 2 saat klima açık ve araç boşta olduğundan dolayı 48lt/100km ortalama çıkmış ve bir depo ile 238km gidilmiş... yanlış değil değil mi ?

2. tabloyu bana anlatmanız lazım hocam hep farklı ortalamalar ve kilometreler yazmakta. 38.8L/100km ortalama ile 315km mi gidildi ? Ya da 8.4l/100 ile 230 ?

Size açıklayarak yazayım: Benim beklentim şuydu; Atıyorum, "hocam 1 depo 30lt ile ben 300km yol yapıyordum ortalama hızım da 40km/s idi, şimdi ise 30lt ile 250km yapıyorum ortalama hızım ise 30km/s neden bu böyle " ? Ben de derim ki aracınızla trafiğe takılmışsınızdır ya da aracı stop ettirmeyip birini beklemişsinizdir dışarı sıcaktır çıkmak istemeyip, kilometre yapmayıp yakıt yakmışsnzdır ortalama hızınız düşük çıkmıştır vs...

Yakıt tüketimi konusunda bazı şeyleri atlıyorsunuzdur. Klimanın etkisini, duruş zamanlarınızı vs.
Aslinsa ilk konuyu acarken yazdım. Normalde minimum 300 km görür arac ve kullanım seklim hep aynıdır. Bakimdan sonra bir iki kere kisa aralikli dip gaz kullandim ve 265 km de gaz bitti benzine geçti 27 km benzinde kullandim. Son dolum da ise farklı olarak ido ile yalovaya geçtim ve gidis geliste arac park halinde çalışir vaziyette 2 saat klima açtım. Kullanim acisindan bir fark yok. Ve yakıt çubuklar cok çabuk düşüyor.

Grafiklerin saçma sapan olmasinin sebebi ise arac lpg de menzil hesaplamiyor ilk çalıştırmadaki benzini hesaplıyor.



GM1913 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Aslinsa ilk konuyu acarken yazdım. Normalde minimum 300 km görür arac ve kullanım seklim hep aynıdır. Bakimdan sonra bir iki kere kisa aralikli dip gaz kullandim ve 265 km de gaz bitti benzine geçti 27 km benzinde kullandim. Son dolum da ise farklı olarak ido ile yalovaya geçtim ve gidis geliste arac park halinde çalışir vaziyette 2 saat klima açtım. Kullanim acisindan bir fark yok. Ve yakıt çubuklar cok çabuk düşüyor.

Grafiklerin saçma sapan olmasinin sebebi ise arac lpg de menzil hesaplamiyor ilk çalıştırmadaki benzini hesaplıyor.



GM1913 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Benim de benzini hesaplıyor hocam + %20 ekleyerek lpg tüketimi aşağı yukarı çıkıyor ortaya. Ancak sizde ortalama hız göstermediğinden ne şekilde bir kullanım sergilediğinizin verisi yok.

Normalde sıcak havalarda araç daha hızlı verimli çalışma sıcaklığına ulaştığından daha az yakıyor, buna havanın sıcaklıkla birlikte yoğunluğunun azalmasını da ekleyebiliriz aerodinamik olarak pozitif etkiliyor. Ancak klima açıkken %10 bir yakıt tüketimine artısı olur genelde.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Bakım yapılıp motor yağı değiştirildikten sonra yakıt tüketiminin artmasına sebep olan bir fenomen var ve bunun kesin sebebini bulmak zor. Bu olay birçok kişinin başına geliyor, tahminen uzun süre kullanılan motor yağının özelliğini zamanla yitirdiğinde karterdeki yağın biraz daha incelmesiyle yakıt tüketimi azalıyor olabilir ancak kesin bir bilgi değil bu. Yeni motor yağı eskisiyle aynı vizkozitede olsada değiştirildikten sonra motor için çok az miktarda kalın mı geliyor acaba. Farklı vizkozitelerdeki motor yağları ise yakıt tüketimine doğrudan etki ederler.
 
Katılım
2 Haz 2020
Mesajlar
82
Tepki puanı
48
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Bakım yapılıp motor yağı değiştirildikten sonra yakıt tüketiminin artmasına sebep olan bir fenomen var ve bunun kesin sebebini bulmak zor. Bu olay birçok kişinin başına geliyor, tahminen uzun süre kullanılan motor yağının özelliğini zamanla yitirdiğinde karterdeki yağın biraz daha incelmesiyle yakıt tüketimi azalıyor olabilir ancak kesin bir bilgi değil bu. Yeni motor yağı eskisiyle aynı vizkozitede olsada değiştirildikten sonra motor için çok az miktarda kalın mı geliyor acaba. Farklı vizkozitelerdeki motor yağları ise yakıt tüketimine doğrudan etki ederler.
Bakalim hocam yukarda arkadas 5 dolumda sonra normale döndü diyor. Sayet oyle olur ise muhtemelen dediğiniz gibi veya benzeri bir durum vardır.

GM1913 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
4 Ara 2018
Mesajlar
27
Tepki puanı
40
Konum
bursa
Aracınız
Civic FC5 2017
Bakım yapılıp motor yağı değiştirildikten sonra yakıt tüketiminin artmasına sebep olan bir fenomen var ve bunun kesin sebebini bulmak zor. Bu olay birçok kişinin başına geliyor, tahminen uzun süre kullanılan motor yağının özelliğini zamanla yitirdiğinde karterdeki yağın biraz daha incelmesiyle yakıt tüketimi azalıyor olabilir ancak kesin bir bilgi değil bu. Yeni motor yağı eskisiyle aynı vizkozitede olsada değiştirildikten sonra motor için çok az miktarda kalın mı geliyor acaba. Farklı vizkozitelerdeki motor yağları ise yakıt tüketimine doğrudan etki ederler.

görüş açınız benide şu düşünceye itti.10000 bakımında orjinal honda yağı yani fabrikadan servislere gelen yağ ile değişim yapılmıştı.bundan eminim.sonraki 20000-30000 bakımında sanırım başka marka yağ kullanıldı.çünki bakım fişinde honda dışı tedarik yazıyor.ki zaten birçok servisin başka yağ kullandığı biliniyor.özellikle PO.
10000 bakımından sonra sorun yaşamamıştım.20000 ve 30000 bakımından sonra yaşadım.sizin yazdıklarınız bana çok mantıklı geldi açıkcası.herne kadar 0w20 yağ olsada honda orjinal yağı ile diğer marka yağ arasıda farklılıklar olabilir.bu da yağ değişimi sonrası ilk başlarda yakıta etki ediyor olabilir.
 
Katılım
28 Şub 2020
Mesajlar
77
Tepki puanı
56
Konum
ankara
Aracınız
Civic FC5 2020
tek depoyla 377 km gösteriyordu, zamanla daha iyiye gidiyor,
100km 9.2 düştü
 

Ekli dosyalar

  • A262527E-12BC-4069-A9ED-FE362F6A193B.jpeg
    A262527E-12BC-4069-A9ED-FE362F6A193B.jpeg
    131.2 KB · Görüntüleme: 33
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Yazın yakıt tüketimi ve çekiş gücünde büyük tutarsızlıklar oluyor, eski 1.4 atmosferik motorlu arabamda da anormallikler olurdu, havanın nem oranı, şehir içinde biriken sıcak hava yığınları, akşam ve sabah serinliği ile öğlen sıcağının değişkenliği aynı depo benzinle bir turda 5 litre ortalama ikinci turda 9 litre ortalama tüketim oluyor bazen, ara sıra motor ısınmaya başladığı zaman gazı kesince ani kompresyon frenine düşüyor, bazende akıp gidiyor, dipgazda bazen fırlıyor bazen sağır davranıyor.

Getz vardı bende eskiden benzinli, yazın aşırı sıcakta bazen basardım ama motor çekmiyor gitmiyorsa stop edip tekrar çalıştırınca davranış değişiyordu. O esnada gücü az olsa da az yakıyor ama gitmiyordu stop edip çalıştırınca yakıtı yakmaya çekmeye başlardı. Çok eski de değil sıfır alınmış arabaydı bu davranışları yaparken 40-50000km lerde olurdu.

Castrol Edge ve Shell Helix Ultra olmak üzere her daim 5w-40 vizkozitede yağlar kullandım, Shell Helix yazın daha az sıkıntı yaratıyordu, Şimdi olsa 5w-40 yağlardan Valvoline Synpower Xtreme yada Motul Xcess denerdim. Ama servisin Type 2.0 0w-20 yağına talim ediyorum.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
tek depoyla 377 km gösteriyordu, zamanla daha iyiye gidiyor,
100km 9.2 düştü
Uzun yolda fazla hızlanmadan önce ECON açıp 50km/h hızlarda iken hız sabitleyiciyi başlatın sonra gaza basmadan direksiyondaki düğmelerden hızı arttırın 60-70-80km/h gibi ECON açıkken hız sabitleyici ile hızlanmalar çok yavaş gerçekleşir saniyede 1km/h hız artışı yapar ciddi seviyede yakıt tasarrufu yaşatır. bu şekilde 90km/h yi aşmazsanız ve yavaşladıktan sonraki hızlanmaları her zaman direksiyon düğmelerinden ECON açıkken ve hız sabitleyici ile yaparsanız, yavaşlarken de fren kullanmak yerine çok erkenden hız sabitleyiciyi geçici olarak devreden çıkartarak yavaşlatırsanız 4.5-5 litre ortalamaları görürsünüz.

Yokuşlardan önce hızınızı normal seyir hızınızdan 10-20km/h kadar arttırıp sonra hız sabitleyiciden normal seyir hızına geri düşürün, yokuş çıkmadan önce düzde hızlanıp kinetik enerji toplayıp yokuşa başlamak yokuşta yavaş kalıp fazla motor takati harcamaktan daha ekonomiktir.

hız sabitleyici düğmesinin hız arttırma azaltma düğmesine basılı tutarsanız ayarlanan hızı 10 ar 10 ar arttırır kısa basarsanız birer birer arttırıp azaltır.

ECON kapalı iken hız sabitleyici ile hızlanırsanız saniyede 10-15km gibi çabuk bir hız artışı ile hızlanır ekonomik sürüşe çok fazla faydası olmaz.

Bu şekilde ECON ile hız sabitleyiciden istifade ederek düşük ortalama yakalamak biraz cambazlıktır, ama yapmak mümkündür.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Turbolu ve benzinli araçta Econ iyidir diye tahmin ediyorum, LPG'de hiç açmadım ancak uzun yolda bu hız sabitleyici bana göre çok devirli çalışıyor bizim atmosferik araçlarda. Ben daha ekonomik sürdüğüme inanıyorum onu kullanırken? Adaptif cruise control gibi ayağım var...:p
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Turbolu ve benzinli araçta Econ iyidir diye tahmin ediyorum, LPG'de hiç açmadım ancak uzun yolda bu hız sabitleyici bana göre çok devirli çalışıyor bizim atmosferik araçlarda. Ben daha ekonomik sürdüğüme inanıyorum onu kullanırken? Adaptif cruise control gibi ayağım var...:p
Eski kasa FC5 lerde LPG ile Econ kullanımına müsade etmiyor gibi şeyler söylenmişti, belki makyajlı kasada farklı olabilir, zaten LPG ile yakıt tüketiminden fazla şikayet eden olmaz:)
 
Geri
Üst