Uzun yolda fazla hızlanmadan önce ECON açıp 50km/h hızlarda iken hız sabitleyiciyi başlatın sonra gaza basmadan direksiyondaki düğmelerden hızı arttırın 60-70-80km/h gibi ECON açıkken hız sabitleyici ile hızlanmalar çok yavaş gerçekleşir saniyede 1km/h hız artışı yapar ciddi seviyede yakıt tasarrufu yaşatır. bu şekilde 90km/h yi aşmazsanız ve yavaşladıktan sonraki hızlanmaları her zaman direksiyon düğmelerinden ECON açıkken ve hız sabitleyici ile yaparsanız, yavaşlarken de fren kullanmak yerine çok erkenden hız sabitleyiciyi geçici olarak devreden çıkartarak yavaşlatırsanız 4.5-5 litre ortalamaları görürsünüz.
Yokuşlardan önce hızınızı normal seyir hızınızdan 10-20km/h kadar arttırıp sonra hız sabitleyiciden normal seyir hızına geri düşürün, yokuş çıkmadan önce düzde hızlanıp kinetik enerji toplayıp yokuşa başlamak yokuşta yavaş kalıp fazla motor takati harcamaktan daha ekonomiktir.
hız sabitleyici düğmesinin hız arttırma azaltma düğmesine basılı tutarsanız ayarlanan hızı 10 ar 10 ar arttırır kısa basarsanız birer birer arttırıp azaltır.
ECON kapalı iken hız sabitleyici ile hızlanırsanız saniyede 10-15km gibi çabuk bir hız artışı ile hızlanır ekonomik sürüşe çok fazla faydası olmaz.
Bu şekilde ECON ile hız sabitleyiciden istifade ederek düşük ortalama yakalamak biraz cambazlıktır, ama yapmak mümkündür.