Birçok sorunun cevabı

Katılım
24 May 2018
Mesajlar
443
Tepki puanı
166
Yaş
37
Konum
Eskişehir
Aracınız
Civic ES7 2002
İnallar da Mazda Kia ve Hyundai bayilerini farklı çatı altında satış ve servis hizmeti veren yani birçok farklı markaya birden saldırmış olan para gelsinde ne olursa olsun şüphesi uyandıran holdinglerden birisi gibi duruyor.

Ancak İnallar ın müşteriye yaklaşımından insanlar genelde memnunlar.

Tek markaya hizmet eden büyük kurumlar bence başarıya en yakın olanlarıdır. Bir şirkette birden fazla markaya hizmet veriliyorsa o iş pek hayırlı sonuçlar vermez diye düşünürüm hep çünki o anki şartlara göre daha avantajlı olan daha çok para kazandıran markayı kayıracaklardır. Mesela Honda nın Type 2 yağı pahalı geliyor diye Kia ve Mazda servisleri için anlaştıkları Petrol Ofisi varil yağlarından Honda servisine eco modellerde kullanılmak üzere kaydırabilirler, Mazda halihazırdaki modellerde olan tasarımı makyajlamaz eski kasayı satarken Kia yeni model çıkartırsa Kia stoklarını bayiye hemen getirirler ama geri planda kalan Mazda modelleri bir süre gelmez bayiye Mazda almak istersiniz çok beklersiniz. Yedek parça stoklarını bile manipüle edebilirler. Markalar farklıdır ama cebe giren para hep stabil kalsın isteyebilirler, müşteri memnuniyeti bu anda geri planda kalabilir. tamirciler arasında meşhur bir laf vardır para kazanmak isteyen gitsin Opel özel servisi açsın derler, İstanbul Tuzla da çok memnun olduğumuz Dumankaya Hyundai servisi bu marka bize para kazandırmadı diye kapandı Dumankaya firması Toyota ve Peugeot bayisi olarak devam ediyor. Bu netice bu bölgede ikamet eden bizlerin otomobil marka tercihlerimizi bile değiştirdi.

Bugün Honda nızda milyonda bir görülen bir problem çıksa ve aynı şirketin farklı çatı altında Opel e de hizmet veren bir şirket olduğunu bilseniz ve o çok markalı şirketin patronuna bu sorununuzu gidermesi için şikayet amaçlı başvursanız patron size cevaben: biz Opel e de bakıyoruz inanın ki Opel lerinde her gün biryerleri bozuluyor ne olmuş ki Honda da problem çıktıysa idare edin dese??
Desenize satış ve servis konusunda japonyanın tırnağı olamayacağız....
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Geri
Üst