Ne gibi farklılıklar peki yani sonuçta ikiside otomatik mantık aynı değil mi ?
iPhone cihazından
CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
CVT ye alışmak çok uzun sürebilir, bende öyle oldu, tam iki yıl sonra tam manasıyla CVT ye alıştım, şahsen otomotiv teknikerliği bölümü mezunuyum meslek yüksek okulundan yani otomobil mekaniğine her zaman merakım ve ilgim olmuştur CVT nin çalışma ilkesini her şeyini bilmeme rağmen sürüş yaparken biraz da Civic in karakterinden kaynaklanan biçimde alışılması gereken bir hissiyatı var
CVT şanzımanın yay mekanizmalı full mekanik versiyonu genelde scooter larda kullanılır
Otomobillerde ise elektronik kontrollü hidroliklerle kumanda edilerek açılıp kapanan ve ortasında dönen zincirin döndürme oranını ayarlayan İki tane kasnak var,
basit biçimde anlatmak gerekirse gaz pedalına yedire yedire ve sabit biçimde basmaya alışmanız gerekiyor vites büyütecek galiba dur biraz fazla gaza basayım da vites bir üst vitese geçsin şeklinde kullanmanıza gerek yok, durduğunuz yerden ilk kalkışlarda her zaman hantaldır ama hızını aldıktan sonra ciddi avantaj sağlar vites yükseltirken arada milisaniyelik dahi olsa boşluk olmadığından ara hızlanmada hiçbir şekilde boşluk bırakmaz her zaman çeker, ama tam otomatik şanzımanın yağ sıkıştırmalı tork konvertör kavraması dolayısıyla motor gücü kaybı özellikle düşük süratlerde ilerlerken diğer yarı otomatik ve robotize otomatiklere DSG EDC DCT vs. ye göre güç kaybı her zaman daha fazla ancak çok fazla değil. Konfor olarak vites değiştirirken zıplama hoplama olmayan bir şanzıman ancak bu tarz bir konfora herkes ihtiyaç duymuyor.
Kulakçık kontrolü var ise yokuş aşağı vites küçülterek frenleri daha az yıpratmanıza imkan tanır. Genelde her zaman en büyük vitesle ilerlemek istediğinden manuel kumandalı seçenekle vites küçültmek yine kulakçıklar ile iyi iş görüyor. Yeri geliyor 30-40km hızlara kadar 1100-1200 devirde ilerliyor bu motor devri niye bu kadar düşük gidiyoruz diye düşünüyor insan ama alışırsanız yadırgamıyorsunuz, 40km hızdan 90km hıza kadar motor deviri olduğu yerde sabit durabiliyor ama hız artıyor o esnada ihtiyaç olmadıkça motor devrini gaz pedalıyla oynayıp değiştirmeye gerek yok önünüzde rampa varsa gazı artırmasanız bile yüzlerce vites oranından birisine kısa sürede ayarlayıp en ideal vitesle çıkar mevzu genel olarak bu. Diğer otomatikler gibi 6 dan 5 e düşüp 5. vitesle devir yükseltip tekrar 6 tekrar 5 yapmaz.
DSG deki gibi 1200 devirle 40km hızla giderken titreme yapmaz. Aslında hiçbir motor devrinde ve hiçbir şartta titreme yapmıyor.
Yağ değişim periyotu yeni CVT Civic lerde çok kısa ve servisten HCF-2 tipinde adlandırılan Honda logolu özel şanzıman yağı gereksinimi var 800 lira gibi bir masrafı normal bakıma ilave olarak 24 ay 20-40000km aralıklarında ödemeniz gerekiyor. Kötü yanı da bu.