Civic FC5 Boş passat mı dolu Honda mı?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan snnkaya14
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
49
Tepki puanı
69
Konum
Suşehri
Aracınız
Civic FC5 2020
Herkese merhaba
Vw Passat impression 2021 veya Honda Civic exe+
Bu iki aracı aynı fiyata alabilseydiniz hangi aracı tercih ederdiniz ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bu iki aracı aynı fiyata alma gibi bir durum görünmüyor.Aralarında en az 70 bin TL fiyat farkı görünüyor şimdiki fiyatlara bakıldığında.Bence sırf passat diye 70 bin TL fazla para vererek passat almak enayilik olurdu.Passatın dolu donanımlısı ise 800 bin Tl nin üzerinde.EEE bu arabanın 400 bin TL olanı ile 800 bin TL olanı aynı kasa.Ben böyle bir şeyden her zaman şüphelenmişimdir.Donanımsız boş araba mersedes dahi olsa binilmez diye düşünüyorum.Tercih CİVİC exe.
 

gunesec

Özel Üye
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
1,668
Tepki puanı
1,419
Konum
Ankara
Bu iki aracı aynı fiyata alma gibi bir durum görünmüyor.Aralarında en az 70 bin TL fiyat farkı görünüyor şimdiki fiyatlara bakıldığında.Bence sırf passat diye 70 bin TL fazla para vererek passat almak enayilik olurdu.Passatın dolu donanımlısı ise 800 bin Tl nin üzerinde.EEE bu arabanın 400 bin TL olanı ile 800 bin TL olanı aynı kasa.Ben böyle bir şeyden her zaman şüphelenmişimdir.Donanımsız boş araba mersedes dahi olsa binilmez diye düşünüyorum.Tercih CİVİC exe.
O kadar fark var mı gerçekten?

Acaba dolu olanlara yedek araba mı veriyorlar,belki bagaja polo falan koyuyolardır. İnanılmaz farka var.
 
Katılım
21 Eki 2019
Mesajlar
432
Tepki puanı
625
Konum
Nevşehir
Aracınız
Civic FC5 2019
Bu iki aracı aynı fiyata alma gibi bir durum görünmüyor.Aralarında en az 70 bin TL fiyat farkı görünüyor şimdiki fiyatlara bakıldığında.Bence sırf passat diye 70 bin TL fazla para vererek passat almak enayilik olurdu.Passatın dolu donanımlısı ise 800 bin Tl nin üzerinde.EEE bu arabanın 400 bin TL olanı ile 800 bin TL olanı aynı kasa.Ben böyle bir şeyden her zaman şüphelenmişimdir.Donanımsız boş araba mersedes dahi olsa binilmez diye düşünüyorum.Tercih CİVİC exe.
Fikrinize katılıyorum ama o fiyat farkları kaliteden ziyade her eklenen özellik malesef ülkemizde ekstra vergi ile cezalandırılıyor. Yani boşu 400 olan bir aracın en dolusu 500 olacak iken vergiyle resmen 2 katına çıkıyor.
 
Katılım
27 Ara 2020
Mesajlar
228
Tepki puanı
150
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2020
Ne gibi farklılıklar peki yani sonuçta ikiside otomatik mantık aynı değil mi ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Cvt deki his dsg den daha iyi bence vites geçişi olmadığı için araç sabit devirde güzel bir şekilde hızlanıyor ilk başlarda dip gaz yapınca devir 6000 e kadar çıkıyordu ama vites atmadığı için hep 6000 devirde gidiyordu araç sonradan dediğim olayı öğrendim gaza basıyorum sonra biraz salıyorum gazı 3500-4000 e kadar düşüyor ve araç yine de iyi bir şekilde hızlanıyor sabit devirde bu vites atmaması sinir bozucu olabiliyor ama dediğim gibi sürünce çok zevkli


35 ARS 909
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Boş paket Passat virajlarda Civic ten daha iyi performans verebilir mi?

Frenlemede daha iyi olabilir mi? yada hızlanma ve motor performansı olarak boş paket Passat Civic ile mücadele edebilir mi?

hangisi daha sağlam ve güvenilir? hangisinin arıza riski daha fazla?

Ben otomobil tercih ederken asla ikinci elde şöyle olur böyle değer kaybeder yok efendim şu renge binersem satamam fazla yakıyormuş elimde kalır kimse almaz gibi şeyleri asla kafaya takmam para benim zevk benim beğendiğim renk beğendiğim model ne ise hangisiyle caka satacak isem hangisinin direksiyonunda rahat hissedecek isem hangisi elime oturacak ise gider onu alırım.

Yakıt tüketimi umrumda olmaz.

VAG grubuna karşı antipatim var zaten.

Civic in şu forumda şurada açılan bu konu içerisindeki içerikte Passat ile kıyasa girmesi bile bir nevi daha küçük segment otomobilin kendinden büyük segmente kafa tutması olarak algılanmalı, ben öyle algıladım, biri D segmenti diğeri C segmenti ne olursa olsun, Civic 10. nesil boyut olarak kocaman olunca.... tabi kafalar da karışır gönüllerde kayar,

Kimsenin zevkine karışmak istemem gidip Passat tercih edebilirsiniz.
 
Katılım
8 Kas 2019
Mesajlar
242
Tepki puanı
180
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2019
Japonlar 10 .nesilde sanat eseri yaratmış dünya bir daha zor görür böyle tasarımlar çünkü dünya elekrik motor ve küçük arabalara doğru gdiyor örnek tesla
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Ne gibi farklılıklar peki yani sonuçta ikiside otomatik mantık aynı değil mi ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
CVT ye alışmak çok uzun sürebilir, bende öyle oldu, tam iki yıl sonra tam manasıyla CVT ye alıştım, şahsen otomotiv teknikerliği bölümü mezunuyum meslek yüksek okulundan yani otomobil mekaniğine her zaman merakım ve ilgim olmuştur CVT nin çalışma ilkesini her şeyini bilmeme rağmen sürüş yaparken biraz da Civic in karakterinden kaynaklanan biçimde alışılması gereken bir hissiyatı var

CVT şanzımanın yay mekanizmalı full mekanik versiyonu genelde scooter larda kullanılır

Otomobillerde ise elektronik kontrollü hidroliklerle kumanda edilerek açılıp kapanan ve ortasında dönen zincirin döndürme oranını ayarlayan İki tane kasnak var,

basit biçimde anlatmak gerekirse gaz pedalına yedire yedire ve sabit biçimde basmaya alışmanız gerekiyor vites büyütecek galiba dur biraz fazla gaza basayım da vites bir üst vitese geçsin şeklinde kullanmanıza gerek yok, durduğunuz yerden ilk kalkışlarda her zaman hantaldır ama hızını aldıktan sonra ciddi avantaj sağlar vites yükseltirken arada milisaniyelik dahi olsa boşluk olmadığından ara hızlanmada hiçbir şekilde boşluk bırakmaz her zaman çeker, ama tam otomatik şanzımanın yağ sıkıştırmalı tork konvertör kavraması dolayısıyla motor gücü kaybı özellikle düşük süratlerde ilerlerken diğer yarı otomatik ve robotize otomatiklere DSG EDC DCT vs. ye göre güç kaybı her zaman daha fazla ancak çok fazla değil. Konfor olarak vites değiştirirken zıplama hoplama olmayan bir şanzıman ancak bu tarz bir konfora herkes ihtiyaç duymuyor.

Kulakçık kontrolü var ise yokuş aşağı vites küçülterek frenleri daha az yıpratmanıza imkan tanır. Genelde her zaman en büyük vitesle ilerlemek istediğinden manuel kumandalı seçenekle vites küçültmek yine kulakçıklar ile iyi iş görüyor. Yeri geliyor 30-40km hızlara kadar 1100-1200 devirde ilerliyor bu motor devri niye bu kadar düşük gidiyoruz diye düşünüyor insan ama alışırsanız yadırgamıyorsunuz, 40km hızdan 90km hıza kadar motor deviri olduğu yerde sabit durabiliyor ama hız artıyor o esnada ihtiyaç olmadıkça motor devrini gaz pedalıyla oynayıp değiştirmeye gerek yok önünüzde rampa varsa gazı artırmasanız bile yüzlerce vites oranından birisine kısa sürede ayarlayıp en ideal vitesle çıkar mevzu genel olarak bu. Diğer otomatikler gibi 6 dan 5 e düşüp 5. vitesle devir yükseltip tekrar 6 tekrar 5 yapmaz.

DSG deki gibi 1200 devirle 40km hızla giderken titreme yapmaz. Aslında hiçbir motor devrinde ve hiçbir şartta titreme yapmıyor.

Yağ değişim periyotu yeni CVT Civic lerde çok kısa ve servisten HCF-2 tipinde adlandırılan Honda logolu özel şanzıman yağı gereksinimi var 800 lira gibi bir masrafı normal bakıma ilave olarak 24 ay 20-40000km aralıklarında ödemeniz gerekiyor. Kötü yanı da bu.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Japonlar 10 .nesilde sanat eseri yaratmış dünya bir daha zor görür böyle tasarımlar çünkü dünya elekrik motor ve küçük arabalara doğru gdiyor örnek tesla

Türkiye ye gelirmi bilmiyorum ama bu da fena değil, tasarım olarak ilk nesil 1978 model Civic e benziyor, şahsen itici geldi bana, ama gün gelecek elektrikli otomobilleri mecbur kullanmak durumunda kalacağız belki de.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,271
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Teneke passat mi ? saka bir yana Alman bir otomotiv sirketinde calisiyorum alman araclari guzel gercekten konforlu ama zevk vermiyor ruhu yok ? Calistigim firmadan sifir araba aldik ablama marka vermiyorum. 163 hp 1.332 cc bastimi gidiyor yormuyor evet ama Honda bir baska ilk arabam ya da eski bir Honda calisani oldugun icin demiyorum belki yasimin ve gencligimin vermis oldugu bir his ama Passatin gercekten yuzu eskidi artik. Araba benim icin esasen A noktasindan B noktasina ulastiran bir tasittir. Ne ozel tuketimdir ne de keyfidir, ihtiyactir.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst