Civic FC5 Boş passat mı dolu Honda mı?

Katılım
4 Haz 2021
Mesajlar
5
Tepki puanı
5
Konum
İSTANBUL
Ailede 2015 model Polo 1.2tsi dsg var 80k km yi geçti dsg de en ufak bir sıkıntı yok şuan için, tabi bu olmayacak anlamına gelmiyor, eski modellerdeki kadar sıkıntılı değil yenileri. Cvt tamiri maliyetli demişsiniz ama tamiri olmuyor diye okudum hep, komple şanzıman değişiyormuş. Arıza yaptımı cvt de yürümüyor sonuçta :) Birde Hondadaki cvt ile vw deki dsg arıza oranlarına bakmak daha doğru çünkü ülkemizde kıyaslanmayacak seviyede daha fazla dsg li araç satılıyor bu yüzden daha çok arıza duyuyor olabiliriz. Birde dsg deki kavrama değişimini arıza olarak görmüyorum baskı balata manuel araçlardada değişiyor bunun masrafının bir kısmınıda 40k da değişen cvt yağına sayın

Şuanda 2016 leon kullanıyorum dsg de aldığım günden beri ilk viteslerde ses var servise gösteriyorum sesi düzeltirlerse bu sefer araç çok devirli vites atıyor yani kronik sorun ve hata veriyor dsg götürüyorum servise bilgisayarı bağlıyor hata gözükmüyor adama anlatıyorum ama hatayı görmeden parça siparişi veremiyorum diyor bu saçmalık ve arızanın ilerlemesi vitesi hiç algılamaması yani yolda kalıcam ki öyle düzelicek bu yüzden dsgden çok soğudum


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
877
Tepki puanı
1,948
Yaş
36
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Ailede 2015 model Polo 1.2tsi dsg var 80k km yi geçti dsg de en ufak bir sıkıntı yok şuan için, tabi bu olmayacak anlamına gelmiyor, eski modellerdeki kadar sıkıntılı değil yenileri. Cvt tamiri maliyetli demişsiniz ama tamiri olmuyor diye okudum hep, komple şanzıman değişiyormuş. Arıza yaptımı cvt de yürümüyor sonuçta :) Birde Hondadaki cvt ile vw deki dsg arıza oranlarına bakmak daha doğru çünkü ülkemizde kıyaslanmayacak seviyede daha fazla dsg li araç satılıyor bu yüzden daha çok arıza duyuyor olabiliriz. Birde dsg deki kavrama değişimini arıza olarak görmüyorum baskı balata manuel araçlardada değişiyor bunun masrafının bir kısmınıda 40k da değişen cvt yağına sayın 😅
CVT son raddeye gelip zincir kırarsa tamiri yok, onun dışında vites oran büyütüp küçültürken gecikme varsa yağ temizliği ve iç dış filtre değişimi yapıyorlar, eğer ses varsa yine revizyon yapılabiliyor yani yürümeyecek hale gelirse çözümü yok komple değiştiriliyor ve CVT sandık şanzıman çok pahalı ancak sorun yaratmaya başladığında servise yada tamire götürürseniz zincir koparmamış ise tamir imkanı var, zincir koparttığı zaman yaklaşık 600psi güç ile birbirine sıkıca kenetlenen kasnak ve CVT kayışı yani zinciri koptuğunda içeride ciddi tahribat yaratıyor o şanzıman zaten herşeyi değiştirilmeden adam olmaz komple değiştiriyorlar o yüzden, bomba gibi şarapnel parçası gibi parçalanıyor içeride

Birde piyasa mevzusu var, CVT sık arızalanan bir şanzıman olmadığı için otomatik şanzıman tamircileri bu konuda bilgili ve tecrübeli değiller, CVT arızası gördüklerinde yada CVT şanzımanlı otomobil gördüklerinde bu tamir olmaz hemen sat kurtul bunu kimse tamir edemiyor şeklinde negatif yorumlar yapıyorlar. Zincir kayış kopartan da zaten tamir olmayıp direk değiştirildiği için durum aynen bu.

Civic in son modellerindeki CVT şanzıman yağ değişim işlemi ve kullanılan şanzıman yağının servisin tekelinde tüketici düşmanı misali "özel" yapıda olması sebebiyle aşırı pahalı olmasından ötürü dışarda özel servislerde CVT yağı değiştirenler olup hatalı işlem ve hatalı yağ kullanımı sebebiyle zincir kopartanlar oldu, bunu duyan ve 73000 lira CVT sandık şanzıman masrafının özel serviste yağ değişiminden kaynaklı başına geldiğini öğrenen tüketici de özel servise şikayet olarak iletilmesi neticesinde artık birçok özel Honda servisi yada özel tamirhane de FC5 yada FK7 10. nesil Civic in CVT şanzıman yağını değiştiremiyoruz, yapmam anlamam servise götür biz bunun şanzıman yağını değiştiremeyiz diyorlar.

bu ciddi dikkat edilmesi gereken bir konu. 15-20000 liraya çıkma CVT şanzıman takılarak yürüyen ve sahibinden com da ilana konulmuş Civic ler tek tük görülebilir.

Onun dışında iyi bakım ve dikkatli kullanımda zaten 6 yıl garanti geçerli ve 200000km ye kadar bozulmayacaktır 200000km üzerinde de özen gösterilirse bu şanzıman bizi götürebilir. Otomatik şanzımanlar için 200000km klişesi vardır hepsi ikiyüz bin km ye gelince bozuluyor yada sorun yaratmaya başlıyor derler ondan öyle yazdım:)
 
Üst