BRC Sistemlerinde AFR ayarının gerekli midir, değil midir?

m2hamid

Super Moderator
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
1,555
Tepkime puanı
735
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FD6 2010
BRCnin Çorum bayi sahibi Mehmet Bey, uzun süredir BRC sistemlerinde eğer aracın LPG Yol Ayarı doğru yapılmışsa yani benzindeki yük haritası doğru belirlenip, LPG haritası buna uygun doğru kalibre edilmişse AFR ayarını BRC ECUsunu otomatik düzenlediğini ve ek bir AFR ayarına gerek olmadığını, son zamanlarda AFR ayarı adı altında gizli bir reklam ve kazanç kapısı oluşturulduğunu iddia etmekteydi, bununla ilgili videoda çekmiş, merak edenler için aşağıyı bırakıyorum.


 
Katılım
15 Ocak 2017
Mesajlar
127
Tepkime puanı
74
ASVTEC desem tanıyan bilen var mıdır
 
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
676
Tepkime puanı
276
Konum
Samsun
BRCnin Çorum bayi sahibi Mehmet Bey, uzun süredir BRC sistemlerinde eğer aracın LPG Yol Ayarı doğru yapılmışsa yani benzindeki yük haritası doğru belirlenip, LPG haritası buna uygun doğru kalibre edilmişse AFR ayarını BRC ECUsunu otomatik düzenlediğini ve ek bir AFR ayarına gerek olmadığını, son zamanlarda AFR ayarı adı altında gizli bir reklam ve kazanç kapısı oluşturulduğunu iddia etmekteydi, bununla ilgili videoda çekmiş, merak edenler için aşağıyı bırakıyorum.


Yazilarini begenerek okurum bu paylasimin oncul nitelikte ama yine de sehir icinde olan yakit tuketimimize keske mehmet ozencler gibi durust adamlar baglanip bakabilse ayarlarda sorun yok dese de sorunun bizde oldugunu anlasak diyorum bazen kardesim cunku fabrikasyon lpg ye brc bayileri de baglanamiyor. Daha once de belirtmistim afr ayari icin cok kisiyle gorustum iclerinde en bilgili/durust olan mehmet bey gibime gelmisti. Bu paylasim sonrasi zamanla afr ayarı placebo olur gibime geliyor.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

h.k_ahmet

Super Moderator
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
1,386
Tepkime puanı
497
Konum
Konya
Videoyu izledim.
Brc sistemleri olarak iki farklı program olduğu için dedikleri kendi sisteminde doğru. Ya diğerleri?Enjektörler mili saniyeleri her devir ve vitese göre ayarlanmalı. Bu çok doğru. Araç durduğu yerde ayar yapıp göndermek kolaya kaçmak oluyor.
Kapalı sistemde ayara bakarak açık sistemi oradan belirleriz demesine ben tatmin olmadım.
Burada asıl şuçu afr ayarına atmak doğru değil!
Burada sıkıntı düzgün ayar yapamayan lpg ustalarından kaynaklanıyor!
Afr ayarından önce aracın benzinde temiz çalışacak. Ardından uygun malzemeler ve işcilik ile güzel montaj. Sonra ayar işine bakılmalı. Rolantide başlar. Dip gaz yakıt hava karışımına kadar gider.
Bazı ustaların gerek yok demesi. Araçları %90 kapalı sistemde kullandığımızdandır. Bu ustada onlardan biri.

Benim fikrim Hondalardaki silkeleme problemi bence açık ve kapalı sistemin beraber düzgün şekilde yapılmadığından benzin gibi az değil, daha fazla hissedilmesine neden oluyor.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
676
Tepkime puanı
276
Konum
Samsun
Videoyu izledim.
Brc sistemleri olarak iki farklı program olduğu için dedikleri kendi sisteminde doğru. Ya diğerleri?Enjektörler mili saniyeleri her devir ve vitese göre ayarlanmalı. Bu çok doğru. Araç durduğu yerde ayar yapıp göndermek kolaya kaçmak oluyor.
Kapalı sistemde ayara bakarak açık sistemi oradan belirleriz demesine ben tatmin olmadım.
Burada asıl şuçu afr ayarına atmak doğru değil!
Burada sıkıntı düzgün ayar yapamayan lpg ustalarından kaynaklanıyor!
Afr ayarından önce aracın benzinde temiz çalışacak. Ardından uygun malzemeler ve işcilik ile güzel montaj. Sonra ayar işine bakılmalı. Rolantide başlar. Dip gaz yakıt hava karışımına kadar gider.
Bazı ustaların gerek yok demesi. Araçları %90 kapalı sistemde kullandığımızdandır. Bu ustada onlardan biri.

Benim fikrim Hondalardaki silkeleme problemi bence açık ve kapalı sistemin beraber düzgün şekilde yapılmadığından benzin gibi az değil, daha fazla hissedilmesine neden oluyor.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
Hocam bu adam ayar yapilmamali demiyor yapilmali ama bazi sorunlarin cozumu olarak sunulmasi ve yaptirdigimizda normal ayarlardan farkli olarak anlatilmasina karsin ekonomi sunmayacagi, subab sorununu tamamen cozmeyecegi 6 saat suren lpg montajina 400 tl kar birakirken 20 dakika surecek islem icin 200 tl kazanilmasi. İyi bir ustada ayar yaptiricam dersen 40 lira diyor ama afr dersen 200 oluyor olay o bundan bahsediyor, arada iscilik olarak harcanan zaman icin degisen pek birsey yok diyor, size ayari yaparken işi isikli cihaz kullanip ayarlari bilincli olarak fakire getirip sonra duzeltiyorlar arac ustunde sizi kandiranlar var ayar yaptim derken size ayar yapiyorlar diyor. Haksiz kazanc olmasini savunuyordu bu adam videoda da soyluyor zaten desifre etmek gibi oluyor bu durum istesem bende 6 saatte 400 kazanmak yerine daha fazlasini kazanabilirim ama ben boyle degilime getirdi. Forum donanimdaki yazilarini bir okumani isterim daha detayli yazmisti open loop dongusunu ayarlamak icin gerekli cihazlari Yapilirken nelere dikkat edilmesi gerektigini vb. Bu dediklerine bakinca adamin afr ayarinin islem ucreti 200 olmamali. Durust bir adam bence. Ama dedigine de katiliyorum ayar olmadigi icin teklemeleri biraz daha fazla yasiyoruz onun icinde ne kadar ayar yaparsaniz gene de arada hissedilir demisti, cozumu borularin kisaltilmasi ve pipo ile olur demisti.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

h.k_ahmet

Super Moderator
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
1,386
Tepkime puanı
497
Konum
Konya
Hocam bu adam ayar yapilmamali demiyor yapilmali ama bazi sorunlarin cozumu olarak sunulmasi ve yaptirdigimizda normal ayarlardan farkli olarak anlatilmasina karsin ekonomi sunmayacagi, subab sorununu tamamen cozmeyecegi 6 saat suren lpg montajina 400 tl kar birakirken 20 dakika surecek islem icin 200 tl kazanilmasi. İyi bir ustada ayar yaptiricam dersen 40 lira diyor ama afr dersen 200 oluyor olay o bundan bahsediyor, arada iscilik olarak harcanan zaman icin degisen pek birsey yok diyor, size ayari yaparken işi isikli cihaz kullanip ayarlari bilincli olarak fakire getirip sonra duzeltiyorlar arac ustunde sizi kandiranlar var ayar yaptim derken size ayar yapiyorlar diyor. Haksiz kazanc olmasini savunuyordu bu adam videoda da soyluyor zaten desifre etmek gibi oluyor bu durum istesem bende 6 saatte 400 kazanmak yerine daha fazlasini kazanabilirim ama ben boyle degilime getirdi. Forum donanimdaki yazilarini bir okumani isterim daha detayli yazmisti open loop dongusunu ayarlamak icin gerekli cihazlari Yapilirken nelere dikkat edilmesi gerektigini vb. Bu dediklerine bakinca adamin afr ayarinin islem ucreti 200 olmamali. Durust bir adam bence. Ama dedigine de katiliyorum ayar olmadigi icin teklemeleri biraz daha fazla yasiyoruz onun icinde ne kadar ayar yaparsaniz gene de arada hissedilir demisti, cozumu borularin kisaltilmasi ve pipo ile olur demisti.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Fiyat bana görede pahalı. Bence burda ticari ahlak söz konusu. Fırsatçılık varsa bunun vebalide var. Bu yüzden herkeze ayar yaptırmamaktan yanayım.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 

m2hamid

Super Moderator
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
1,555
Tepkime puanı
735
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FD6 2010
ASVTEC desem tanıyan bilen var mıdır
Eskilerden bilen bilir :) Çorum Drag diyim başka birşey demiyeyim (iyice merak uyandırsın diye) 🆒
Şöyle eski bir videoda koyayım fikir vermesi açısından,
 
Katılım
3 Mar 2018
Mesajlar
126
Tepkime puanı
35
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2013
Merhaba
Lpg bakımı için ......... garaj diye bir yere gittim ustaya afr ayarı yapın dedim ustanın cevabı şu:brc nin bu sisteminde obd 2 bağlantısı var bundan dolayı yolda ince ayar yapabiliyoruz eğerki obd 2 bağlantısı kuramasaydık veya eski sistem olsaydı wideband cihazıyla afr ayarı yapardık dedi.Benim anladığım obd 2 bağlantısı yoksa afr ayarı yapılıyor.
detaylar
Yolda ince ayar:100 tl
Lpg filtresi:50tl
Kaçak kontrolü ve genel bakım yapıldı.
Toplam maliyet:150 tl
değerlendirme:
lpg de araç canlandı yanımda oturan biraderin yorumudur ve araca yeni binen lpg benzin ayrımını zor yapar
daha önce tekleme sorunum yoktu 2000 devir civarı meşhur olan geri geldi fakat önemli değil alıştım 2300 devirden aşağı düşmemeye gayret ediyorum.
son durum:
16 litre lpg ile 127 km komple şehiriçi agresif kullanım.
 

seckins33

Super Moderator
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
794
Tepkime puanı
248
Konum
Adana
Bende doğru yapılan bir ayar ile afr ayarına gerek duymayanlardanım. Tamamen para tuzağı. Ben olaya düz mantık bakıyorum, arıza lambası yanmıyorsa ayara falan gerek yok :)
 

h.k_ahmet

Super Moderator
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
1,386
Tepkime puanı
497
Konum
Konya
Tamda dümdüz anlatım olmuş. Kafan rahat.
Benim gibi teferruatçı biri için işler hiçte öyle kolay olmuyor. Arıza lambam yanmaz fakat araç yine fakirde gezer. Ayır pirincin taşını.
Bende doğru yapılan bir ayar ile afr ayarına gerek duymayanlardanım. Tamamen para tuzağı. Ben olaya düz mantık bakıyorum, arıza lambası yanmıyorsa ayara falan gerek yok :)
Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 

Üst