- Katılım
- 7 Eyl 2014
- Mesajlar
- 10,266
- Çözümler
- 9
- Tepki puanı
- 13,113
- Konum
- Türkiye
- Ad Soyad
- M2Hamid
- Yaş
- 40
- Aracınız
- Civic FD6 2010
Peki madem bir fark yok uçak lastiklerinde neden kullanılıyor?
iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Farklı kaynaklardan edindiğim bilgi ve kendi deneyimimle de günlük kullanılan otomobil lastiklerinde nitrojen kullanıldığında kullanıcı açısından hissedilir bir fark yok. Nitrojenle doldurmak faydasız denemez ama maliyeti göz önüne alındığında bana gerekli gelmiyor, tabi isteyen kullanır isteyen kullanmaz, bu kişisel tercihtir.
Uçak lastiklerinde kullanımı ile ilgili pek bilgim yok, siz uçak sektöründe olduğunuz için konuya daha hakimsinizdir diye düşünüyorum.
Yine de bildiğim kadarıyla uçak sektöründeki hesaplamalarda daha hassas hareket ediliyor, çünkü yük, basınç ve sıcaklık faktörleri otomobillere göre çok daha yüksek ve değişken, bu nedenle hata sınırları çok daha dar. Nitrojenin normal havaya göre daha kararlı ve üstün özellikleri bu nedenle önem kazanıyor.
Son olarak vikipedia'da gözüme çarpan açıklamayı ekleyeyim.
"Normal havanın içinde bulunan oksijenin meydana getirdiği korozyonu azaltmak ve yüksek sıcaklıklarda yanma riskini azaltmak için uçak lastikleri nitrojen ile şişirilir. Ancak otomobil lastiği o kadar kritik yüklere maruz kalmadığı için otomobillerde kullanmak fazla bir fayda sağlamaz."