Bugün Honda'nıza ne yaptınız?

Katılım
7 Kas 2015
Mesajlar
176
Tepki puanı
36
arkadaslar aracim 56 binde..57 binde 10 bin yapmis olup bakima girmesi gerekiyor..honda inallar da bakim kampanyasi var..270 tl ye..sadece polen filtresi yokmus bakim icin..yaptirsam mi ne dersiniz?normal bakim 600 700 ü buluyor?size mesaj gelmedi mi ya da aramadilar mi?

SM-J700F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
19 Eki 2014
Mesajlar
558
Tepki puanı
7
Yaş
37
Konum
Samsun
arkadaslar aracim 56 binde..57 binde 10 bin yapmis olup bakima girmesi gerekiyor..honda inallar da bakim kampanyasi var..270 tl ye..sadece polen filtresi yokmus bakim icin..yaptirsam mi ne dersiniz?normal bakim 600 700 ü buluyor?size mesaj gelmedi mi ya da aramadilar mi?

SM-J700F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

bakımın içeriği ne kardeş? motor yağı filtreler vs haricinde?
 

Edinew

0
Katılım
6 Haz 2016
Mesajlar
132
Tepki puanı
23
Ad Soyad
Edi New
Yaş
48
Aracınız
Civic FD6 2008
Dış kayış ya.
(marş motoru, klima, alternatör. Vs.) bağlı olduğu kayış.) açıp kaputu baktığınızda 1 tane kayış var zaten.
Çatlamış 1-2 yerden. Değiştirdim gitti...


Fren hidroliğine gelince de; tekerlekler söküldü. Diskin oradaki tıpadan 13 anahtar ile açıldı. Arabanın içindeki birisi de 1 sn hızlıca darbeli bir şekilde pedala bastı çekti sürekli.

Zaten ilk önce hortumlardaki hidrolik bitti. Havalı geldi biraz. (oda zaten süt gibi geliyor) Sonra da tekrar hidrolik geldi.(şeffaf'a dönüyor) Biraz daha dreyn ettikten sonra kapattı. Tabi haznedeki yağa sürekli ekliyor bu arada. Böylelikle 4 teker de değiştirildi.

Yağın nemlendiğini düşünüyorum. 3.5 sene oldu. Kaynama noktası baya düşmüştür. Ki bunu da tecrübe ettim. Performanslı kullanımlarda fren baya düşüyor. Uzun süreli frenlemelerde de kayıp oluyordu.

Şimdi deneyimleyecek durum olmadı. Bakacaz :)

SM-G950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Arabam 2008 model.68.000 km. 4 adet0,5 lt eneos dot4 hidrolik alıp gotordugum halde usta degistirmedi, GEREK yok yağın durumu ve rengi iyi dedi. Hidrolikleri eve getirmek durumumda kaldım. Ne yapmalıyım?

Bujileri söktü. Seramik kısımda hafif sararma vardı. Metalin seramige gectigi gobek kisim. 230 TL karşılığı değiştirelim bunları dedi. Kabul atmadım. Çinden 4 adet 55 TL buji getirttim. Değiştireyim mi ? Hiç bir sorun yok ama subap ayarı yaptırmamda iyi olur mu?
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
963
Tepki puanı
23
Yaş
33
Konum
İzmir - Aliağa
Aracınız
Arabam 2008 model.68.000 km. 4 adet0,5 lt eneos dot4 hidrolik alıp gotordugum halde usta degistirmedi, GEREK yok yağın durumu ve rengi iyi dedi. Hidrolikleri eve getirmek durumumda kaldım. Ne yapmalıyım?

Bujileri söktü. Seramik uçlarda hafif sararma vardı. 230 TL karşılığı değiştirelim bunları dedi. Kabul atmadım. Çinden 4 adet 55 TL buji getirttim. Değiştireyim mi ? Hiç bir sorun yok ama subap ayarı yaptırmamda iyi olur mu?
Araç lpgli ise ve Sübap ayarı hiç yaptırmadıysanız tavsiye ederim. Tabi rolanti de vuruntu, araç çekişinde düşme, yakıtta artma varsa.

Fren Hidroliklerini değiştirmeleri 45 dk falan sürüyor aşağı yukarı. İşine gelmemiştir değiştirmek. Onlarda hiç değişmedi ise mutlaka değiştirin. Fren önemli. 2 adet 0.5lt hidrolik yağı yetiyor.

Buji de ise adı bilinmiyen Çin malı kullanmam ben olsam. Ngk iridium iyidir.

SM-G950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,254
Çözümler
9
Tepki puanı
13,080
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bugun hondanıza ne yaptınız?

Arabam 2008 model.68.000 km. 4 adet0,5 lt eneos dot4 hidrolik alıp gotordugum halde usta degistirmedi, GEREK yok yağın durumu ve rengi iyi dedi. Hidrolikleri eve getirmek durumumda kaldım. Ne yapmalıyım?

Bujileri söktü. Seramik kısımda hafif sararma vardı. Metalin seramige gectigi gobek kisim. 230 TL karşılığı değiştirelim bunları dedi. Kabul atmadım. Çinden 4 adet 55 TL buji getirttim. Değiştireyim mi ? Hiç bir sorun yok ama subap ayarı yaptırmamda iyi olur mu?

Yağın durumu sadece üstten bakılarak anlaşılmazki. Nem çeken yağ zaten aşağıya çökelir. Herhangi bir tekerden yağ tahliye ettirerek çıkan yağın haline bakmak lazım. Siz daha önce değişim yapılmamışsa mutlaka değiştirin. Fren gücünde hissedilir iyileşme göreceksiniz.
Çinden getirttim dediğiniz bujilerde aracın orjinal bujisi mi? FD6lar orjinal buji seciyor, orjinal buji dışındakilerde kısa sürede ciddi çekiş düşüklükleri ortaya çıkıyor. Zaten bujiler ortalama 100binde bir değişiyor.
Subap ayarını da daha önceki ayardan 40bin km geçmişse bence yaptırın, en kötü ihtimal yakıt tüketiminizde düşüş farkedersiniz, sabahları daha rahat çalışır.
 

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Yağın durumu sadece üstten bakılarak anlaşılmazki. Nem çeken yağ zaten aşağıya çökelir. Herhangi bir tekerden yağ tahliye ettirerek çıkan yağın haline bakmak lazım. Siz daha önce değişim yapılmamışsa mutlaka değiştirin. Fren gücünde hissedilir iyileşme göreceksiniz.
Çinden getirttim dediğiniz bujilerde aracın orjinal bujisi mi? FD6lar orjinal buji seciyor, orjinal buji dışındakilerde kısa sürede ciddi çekiş düşüklükleri ortaya çıkıyor. Zaten bujiler ortalama 100binde bir değişiyor.
Subap ayarını da daha önceki ayardan 40bin km geçmişse bence yaptırın, en kötü ihtimal yakıt tüketiminizde düşüş farkedersiniz, sabahları daha rahat çalışır.

Benim araç 54 bin km de fren hidrolik yağını dediğiniz şekilde değiştirmedim.
Biraz anlatır mısınız lastik söküldükten sonra nasıl bir işlem yapılıyor?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,254
Çözümler
9
Tepki puanı
13,080
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Benim araç 54 bin km de fren hidrolik yağını dediğiniz şekilde değiştirmedim.
Biraz anlatır mısınız lastik söküldükten sonra nasıl bir işlem yapılıyor?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Genel hata olarak ustalar fren hidroliği değişmez diyor yada üstten bakıp genel olarak kirlilik durumuna bakıyorlar. Ancak bence en az 3 yılda bir değişim şart. Servislerde özel vakum makinası ile yağı çekip yerine boşaltıyor, bu sayede hava almanın önüne geçiliyor ama youtube’de çok faydalı olduğunu düşündüğüm iki videonun linkini aşağıya bırakayım, kafanızda olay tam olarak oturmuş olur.
https://youtu.be/y3NtpjBkwo0
https://youtu.be/E-FTWiAGE-4
 

Edinew

0
Katılım
6 Haz 2016
Mesajlar
132
Tepki puanı
23
Ad Soyad
Edi New
Yaş
48
Aracınız
Civic FD6 2008
Yağın durumu sadece üstten bakılarak anlaşılmazki. Nem çeken yağ zaten aşağıya çökelir. Herhangi bir tekerden yağ tahliye ettirerek çıkan yağın haline bakmak lazım. Siz daha önce değişim yapılmamışsa mutlaka değiştirin. Fren gücünde hissedilir iyileşme göreceksiniz.
Çinden getirttim dediğiniz bujilerde aracın orjinal bujisi mi? FD6lar orjinal buji seciyor, orjinal buji dışındakilerde kısa sürede ciddi çekiş düşüklükleri ortaya çıkıyor. Zaten bujiler ortalama 100binde bir değişiyor.
Subap ayarını da daha önceki ayardan 40bin km geçmişse bence yaptırın, en kötü ihtimal yakıt tüketiminizde düşüş farkedersiniz, sabahları daha rahat çalışır.
33.000 km de LPG taktim.
Şu ana kadar hiç subap ayarı görmedi.
Aracin çalışması, cekmesi, devri, yakıt tuketimi hiç bir sorunu yok.
Serviste gördüğüm bujiler kırmızı kutuda honda logolu idi. Onlarında çok kaliteli bir şey olduğunu düşünmüyorum.
Takıldıgım nokta : bujilerim orjinal zaten. Km 68.000 km. Orta göbek sertlikteki hafif sararma normalse ve orninal buji 100.000 km hatta 120.000 km götürecekse elimdeki çin bujilerini takmama GEREK var mı? Zaten senede yaptığım 7.000 km.
Teşekkür ederim.
 
Geri
Üst