- Katılım
- 16 Kas 2018
- Mesajlar
- 2,364
- Çözümler
- 1
- Tepki puanı
- 3,955
- Yaş
- 36
- Konum
- Ankara/Eryaman
- Ad Soyad
- İsmail Beşiroğlu
- Yaş
- 35
- Aracınız
- Civic FB7 2016
Shell ultra A5 0w30'a göre %15 daha kalın bir viskoziteye sahip M1 ESP, Shell @100 derecede 10.5 mm2/s, Mobil 1 12.2 mm2/s, @40 derecede shell 57.1 mm2/s iken mobil 1 67.8 mm2/s . Her sıcaklıkta Shell daha ince ve viskozite indeksi de 179 olduğu için (mobil 1 165) mobil 1'e göre hava soğudukça daha az kalınlaşır ki -60 donma derecesine sahip (mobil 1 -51) ve yağ ısındıkça daha az incelir mobil 1'e göre (viskozite indexin yüksekliğinin etkisi). TBN'si daha yüksek olduğu için de daha uzun ömürlü (asitide olma süresi uzun). Fuel economy yazıyor ancak, bu değerlerde iddialı bir yaklaşım gibi duruyor. Shell helix ultra 5w30 olanın viskozitesi aynı hemen hemen esp ile. Bir fark olmazdı pek iklim konusunda ancak uyum olarak esp'ye göre daha uyumlu diyebilirim Acea A3'den dolayı.Hocam mobil 1'in ESP serisi 0w30 yağ kullanildi. Onun altinda ayrica economy yaziyor. Daha once kullandigim bir yag degil. shell helixin 5w30 u vardi 0w30'u yoktu. Iklime uygun olmaz diye mobil 1 ESP 0w30 kullandık. Önceki hava filtresi orjinal servis filtresi ve yağ filtresi de mann markaydı hocam. Mobil1 ile Shell helix arasindaki farklar nelerdir?