Civic 1.5 turbo dışarda bakım

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ugurozer
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
28 Eki 2020
Mesajlar
6
Tepki puanı
9
Konum
Antalya
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Tercih edeceğiniz yağların üçü de kullanma kılavuzunda yazan uyarılar sebebiyle olmaz, 0w-20 kullanacak iseniz mutlaka Honda engine oil type 2.0 kullanmanız gerekiyor aksi durumda dış tedarik mobil, shell, valvoline, motul fark etmez 5w30 yada 0w-30 kullanmanız gerekecek ve bu durumda yakıt tüketiminiz yüzde 15-20 oranında artacaktır.

ben bugün bakıma gittim ve dört litre type 2.0 yağ 330 liraya inmiş. Eskiden sanırım 400 lira civarı idi.

Leon FR de DSG şanzıman vardır kuru kavramalıdır o yüzden hızlanmayı daha iyi hissettirir bu çok doğal, üstelik TSI motorların torkları ürettiği beygir gücüne oranlar isek tork değerleri Honda 1.5 turbo dan daha yüksek, rampayı da iyi çıkar, hızlanması da iyidir ama 140-150km hızdan sonra hızlanmak için daha çok nazlanır ve TSI motorlar Honda kadar dayanıklı ve güvenilir değiller.

Astra nın 150 hp turbo benzinlisi de önerilen Dexos onaylı yağ ile piston kıran ciddi sıkıntılar çıkartan bir motordur. Opel in magnezyum subapları lpg ile tanıştığı zaman ortaya çıkarttığı problemleri meşhurdur.

Honda da böyle sıkıntılar yok çok şükür:) ancak Honda da yedek parça ve bakım masrafı oldukça yüksek bundan bende memnun değilim.

Honda nın yeni modellerdeki CVT si oldukça nazlı, ticari olarak kullananlarda çelik kayışı kopartanlar var, hem bakımda hem kullanımda dikkat etmek şart, eskiden kalma bir teknoloji olan tork konvertörlü yağ sıkıştırmalı kavrama ile motorsiklet şanzımanlarında sıklıkla kullanılan kayış kasnak CVT düzeneği kullanıyor ancak bundaki kayış kevlar kauçuk değil çelik alaşımdan imal edilme, hem çelik kayış hem kavrama aynı yağ ile yağlanıyor, soğutuluyor, vites değiştirmek için kasnakların hidroliklerini çalıştırıyor ve kavramayı çalıştırıyor bu kadar işi yaparken zaman zaman aşırı ısınıyor ve kararıp renk değiştiriyor. Bununla beraber iyi bir yakıt ekonomisi ve konfor sunmaya çalışıyor yine de 2 yıl 20000km epey az bir süre. Bence ağır bakım şartlarına girmese de olurdu belki yinede bilemiyorum. 4 yıl 40000km iyi olabilirdi.

Aracı zorlayın yada zorlamayın Honda motoru için pek fark eden birşey olmaz, motor yağı ilk marşa basmadan 12 saatlik uzun yol yolculuklarına kadar geniş bir yelpazede çalışır, 0w-20 type 2 dışında herhangi bir yağ kullanmak size yakıt tüketimi artışı olarak geri döner ancak 1.5 turbo motora aşınma olarak ciddi bir sıkıntısı olmaz. Yani yağa vereceğiniz parayı taksitle benzine verirsiniz. Motor yağı ile yağlanan ve soğutulan turbo konusunda yağı dışardan tedarik edecekseniz yüksek ısıda akışkanlığını kaybetmeyen bir yağ tercih etmelisiniz hths değeri yüksek olanlardan.

Yada servisten temin edeceğiniz 0w-20 type 2.0 yağı dışarda kendi imkanlarınız ile değiştirebilirsiniz, yağ filtresi ve hava filtresini de yağı servisten alırken yine oradan perakende almanızı yani orijinal tercih etmenizi öneririm, böylece işçilik vermemiş olursunuz ve en ucuza bu şekilde geleceği kanaatindeyim. Turbo olmasa idi hava filtresini dışardan temin edebilirdiniz, eğer hava filtresi iyi süzemez ise 200-300000rpm hızla dönen turbo türbini hava filtresinden içeriye kaçan küçük toz partikülleri ile karşılaşırsa kötü biçimde çiziliyor ve zamanla uğultu ile ıslık sesi gibi sorunlar çıkarması muhtemel oluyor orjinal filtre ile bu risk minimum düzeyde. Atmosferik motorda ise hava filtresinin geçirgenliğinin kötü olması bu kadar riskli sonuçlar doğurmaz.

Bu yorumumu okuyanların benim illa orjinal parça takıntısına sahip birisi olduğumu düşünmesini istemem o yüzden sahte olmamak kaydı ile orjinali ile aynı kodla dışarda satılan bujiler, üzerinde gelenlerden daha iyi olan herhangi marka silecekler, valeo mann vs. polen filtresi, paspas seti, replika olmayan güzel jantlar ve lastikler gibi parçaları istediğiniz yerden alabilirsiniz, orjinal olmalarına gerek yok :)
Aradığım tüm sorulara yanıt verdiğiniz için teşekkürler.

Çok şükür ne dsg de nede astra motorunda problem yaşamadım ama yaşayanlar var evet. Zaten sırf problem az diye bildiğim hondaya yöneldim ama onda da şanssızız. Ama bu kasa için herşeye razıyım.
Beni en şaşırtan en büyük hayal kırıklığım arabanın içinde gürültüden durulmuyor böyle bir yalıtım hayatımda görmedim. Alman arabarından sonra bu beni yıktı gerçekten. Ikinci aracım 2004 a3te var çok daha sessiz.

Yağ ucuz olsun diye değildi aksine daha kaliteli olmasına uğraşıyorum açıkçası, honda type 2.0 ? Kim bilir kime yaptırıyorlar.

Honda cidden servisten kazanıyormuş her 10binde servis kucaklıyor sağolsun. Kesinlikle 60binden önce şanzuman açılıp yağ değişimi büyük risk inşallah servis sorunsuz halleder. Şanzuman yağı için gideceğim servise kesinlikle.

4 litre yağ dediniz peki 4 litrenin hepsi koyuluyor mu bu konu çok önemli aslında forumda sadece çok koyuyorlar denmiş ama önlem alınmamış gibi gördüm açıkçası. 3.2 litre aldığını okumuştum.

Şanzuman yağı değişiminde perakende olarak servisten ;
Motor yağı
Yağ filtresi
Hava filtresi
alacağım o zaman, yağ olarak 0w20 söylediğim markaların olmaması üzdü aslında olmuyor değil de uyumu az sanırım çünkü kullananlar var forumda.

Cvt şanzuman hakkında verdiğiniz bilgiler için sağolun çalışma prensibine tam hakim değilim.

Honda Civic 1.5t Sport 2017
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Aradığım tüm sorulara yanıt verdiğiniz için teşekkürler.

Çok şükür ne dsg de nede astra motorunda problem yaşamadım ama yaşayanlar var evet. Zaten sırf problem az diye bildiğim hondaya yöneldim ama onda da şanssızız. Ama bu kasa için herşeye razıyım.
Beni en şaşırtan en büyük hayal kırıklığım arabanın içinde gürültüden durulmuyor böyle bir yalıtım hayatımda görmedim. Alman arabarından sonra bu beni yıktı gerçekten. Ikinci aracım 2004 a3te var çok daha sessiz.

Yağ ucuz olsun diye değildi aksine daha kaliteli olmasına uğraşıyorum açıkçası, honda type 2.0 ? Kim bilir kime yaptırıyorlar.

Honda cidden servisten kazanıyormuş her 10binde servis kucaklıyor sağolsun. Kesinlikle 60binden önce şanzuman açılıp yağ değişimi büyük risk inşallah servis sorunsuz halleder. Şanzuman yağı için gideceğim servise kesinlikle.

4 litre yağ dediniz peki 4 litrenin hepsi koyuluyor mu bu konu çok önemli aslında forumda sadece çok koyuyorlar denmiş ama önlem alınmamış gibi gördüm açıkçası. 3.2 litre aldığını okumuştum.

Şanzuman yağı değişiminde perakende olarak servisten ;
Motor yağı
Yağ filtresi
Hava filtresi
alacağım o zaman, yağ olarak 0w20 söylediğim markaların olmaması üzdü aslında olmuyor değil de uyumu az sanırım çünkü kullananlar var forumda.

Cvt şanzuman hakkında verdiğiniz bilgiler için sağolun çalışma prensibine tam hakim değilim.

Honda Civic 1.5t Sport 2017
1.6 atmosferikte 3.2 litre yetiyor olmalı, ancak 1.5 turbo ya 3.6-3.8 litre yağ dolduruyor servis. Son bakıma gittiğimde servisin bazı açıklarını yakaladım, orjinal parçalar ile dışarda yapılacak bakım eğer servisten daha özenli biçimde yapılırsa en kaliteli bakım olur, sorunsuzluk ta aynen devam edecektir, burada tek problem garantiyi yakmak olur, elbette garanti bittikten sonra dışarda bakım işi orjinal malzemeler ile çok daha güzel yapılabilir.

Serviste boş bir antifriz bidonu yakaladım genuine Honda coolant:) yani orjinal konsantre antifriz sıvısı, bidon üzerinde Total tarafından üretildiği yazıyordu. Motor yağı bidonunu henüz elime geçirebilmiş değilim gerçi dışardan tedarik edilse bile içeriğini tam bilmediğimiz için Honda ya pazarlanan ile aynı kimyada olmama riski hep var, 1.5 turbonun gerçekte ne kadar motor yağı aldığı da bir muamma, servis 4 litre dolduruyor ama F çizgisini aşıyor neden böyle yapıyor bilmiyorum, ancak 3.2 litre az gelir mi? onu da bilemiyorum, en iyisi bir 3 litre doldurup marşa basıp filtre ve yağ pompası dolduktan sonra çubuktan kontrol ede ede üzerini tamamlamak.

Bazı farklı durumlar oluyor Hyundai forumunda da yazıyorum, eski Accent Era modeli var turbosu çok narindir, amerikan üretimi Garrett firmasının turbosunu kullanır servisler inatla bu motora 5w-30 yağ doldurur kılavuz ve teknik şartnamede öyle olduğu için ancak Era modellerinin dizelleri 80-100000km gibi çok kısa sürede turbo bozarlar buna çare ve çözüm olarak 5w-40 yağ kullanılır çünki 1.5 dizel hyundai motorunda yağ soğutucu çok ufaktır uzun yolda yada performanslı kullanımda yağ aşırı ısındığı zaman su kadar incelen ince yağ turbo türbini yatağını yağlayamaz ve turbo yatağı sarar. Bu birkaç sanayi tamircisinin, kullanıcılarının ve modifiye yapanların tecrübesidir. Honda nın 1.5 turbosunda böyle bir sıkıntı şimdilik yok ve böyle bir problem olacağı da pek mantıklı durmuyor. Demek istediğim servis illa doğru iş yapıyor diye birşey yok. Garanti mevzusu yüzünden servis yolunu tutmak olmasa ve bakım işlemlerinin teknik detaylarını iyi bilsek pek ala kendi imkanlarımızla uzun yıllar otomobilimizi yaşatabiliriz. Gün gelir bu da olur en azından sıra beklemeden gider bakımımızı bildiğimiz bir tamircide bir kenarda beş dakikada en iyisiyle hallederiz.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,072
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
1.6 atmosferikte 3.2 litre yetiyor olmalı, ancak 1.5 turbo ya 3.6-3.8 litre yağ dolduruyor servis. Son bakıma gittiğimde servisin bazı açıklarını yakaladım, orjinal parçalar ile dışarda yapılacak bakım eğer servisten daha özenli biçimde yapılırsa en kaliteli bakım olur, sorunsuzluk ta aynen devam edecektir, burada tek problem garantiyi yakmak olur, elbette garanti bittikten sonra dışarda bakım işi orjinal malzemeler ile çok daha güzel yapılabilir.

Serviste boş bir antifriz bidonu yakaladım genuine Honda coolant:) yani orjinal konsantre antifriz sıvısı, bidon üzerinde Total tarafından üretildiği yazıyordu. Motor yağı bidonunu henüz elime geçirebilmiş değilim gerçi dışardan tedarik edilse bile içeriğini tam bilmediğimiz için Honda ya pazarlanan ile aynı kimyada olmama riski hep var, 1.5 turbonun gerçekte ne kadar motor yağı aldığı da bir muamma, servis 4 litre dolduruyor ama F çizgisini aşıyor neden böyle yapıyor bilmiyorum, ancak 3.2 litre az gelir mi? onu da bilemiyorum, en iyisi bir 3 litre doldurup marşa basıp filtre ve yağ pompası dolduktan sonra çubuktan kontrol ede ede üzerini tamamlamak.

Bazı farklı durumlar oluyor Hyundai forumunda da yazıyorum, eski Accent Era modeli var turbosu çok narindir, amerikan üretimi Garrett firmasının turbosunu kullanır servisler inatla bu motora 5w-30 yağ doldurur kılavuz ve teknik şartnamede öyle olduğu için ancak Era modellerinin dizelleri 80-100000km gibi çok kısa sürede turbo bozarlar buna çare ve çözüm olarak 5w-40 yağ kullanılır çünki 1.5 dizel hyundai motorunda yağ soğutucu çok ufaktır uzun yolda yada performanslı kullanımda yağ aşırı ısındığı zaman su kadar incelen ince yağ turbo türbini yatağını yağlayamaz ve turbo yatağı sarar. Bu birkaç sanayi tamircisinin, kullanıcılarının ve modifiye yapanların tecrübesidir. Honda nın 1.5 turbosunda böyle bir sıkıntı şimdilik yok ve böyle bir problem olacağı da pek mantıklı durmuyor. Demek istediğim servis illa doğru iş yapıyor diye birşey yok. Garanti mevzusu yüzünden servis yolunu tutmak olmasa ve bakım işlemlerinin teknik detaylarını iyi bilsek pek ala kendi imkanlarımızla uzun yıllar otomobilimizi yaşatabiliriz. Gün gelir bu da olur en azından sıra beklemeden gider bakımımızı bildiğimiz bir tamircide bir kenarda beş dakikada en iyisiyle hallederiz.
seviye yag tapasından yag damlaması lazım ister 10 litre alsın oradan yag geldi mi tamam litre olarak deıl tapadan bakılmalı

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
seviye yag tapasından yag damlaması lazım ister 10 litre alsın oradan yag geldi mi tamam litre olarak deıl tapadan bakılmalı

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
yanlış anlaşılmış olabilirim:) özür dilerim:) motor yağı değiştirilirken motor yağına çubuktan bakıp kontrol ede ede yağ seviye çubuğundaki F çizgisine kadar doldurmak lazım,


Ancak şanzıman yağı söz konusu ise, seviye tapasından bakılır, şanzıman yağı değişiminde yağ seviyesinin kontrol edileceği yer seviye tapası. O işi zaten servise emanet etmek lazım. CVT nin şanzıman kovanı, yağ soğutucusu, valfleri vs. ve konvertörü içinde hepsiyle beraber 7-8 litre yağ olabilir şanzıman yağı değiştirilirken bunun sadece bir kısmı değişir yani tazeleme usülü yapılır içeride bir miktar eski yağ kalır çünki konvertör içindeki yağ alttaki tapadan boşalmaz içeride kalır, sadece şanzıman kovanı içinde kayış ve kasnakların olduğu bölümde kalan 3-4 litre eski yağ tapadan boşalır bu yöntem yağı tamamen boşaltmaktan çok daha güvenilirdir tamamen boşaltmak yağ soğutucu hortumu sökmek ve yağı boşaltmaya zorlamak için bir yandan şanzımana yeni yağ basarken diğer taraftan eski yağı içerden vakumlamak gibi riskli işlemler gerektirdiği için hem zordur, eğer bu işlemden sonra konvertörde veya hidrolik valflerde bir hava boşluğu kalırsa kasnağın biri açarken diğeri hava yaptığı için kapanmayabilir ve şanzımanı bozabilirsiniz. Aslında CVT yağını değiştirmek için servise bu yüzden gidiyoruz kaza ile şanzımanın yağını hava yaptırıp bozmamak için.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,072
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
yanlış anlaşılmış olabilirim:) özür dilerim:) motor yağı değiştirilirken motor yağına çubuktan bakıp kontrol ede ede yağ seviye çubuğundaki F çizgisine kadar doldurmak lazım,


Ancak şanzıman yağı söz konusu ise, seviye tapasından bakılır, şanzıman yağı değişiminde yağ seviyesinin kontrol edileceği yer seviye tapası. O işi zaten servise emanet etmek lazım. CVT nin şanzıman kovanı, yağ soğutucusu, valfleri vs. ve konvertörü içinde hepsiyle beraber 7-8 litre yağ olabilir şanzıman yağı değiştirilirken bunun sadece bir kısmı değişir yani tazeleme usülü yapılır içeride bir miktar eski yağ kalır çünki konvertör içindeki yağ alttaki tapadan boşalmaz içeride kalır, sadece şanzıman kovanı içinde kayış ve kasnakların olduğu bölümde kalan 3-4 litre eski yağ tapadan boşalır bu yöntem yağı tamamen boşaltmaktan çok daha güvenilirdir tamamen boşaltmak yağ soğutucu hortumu sökmek ve yağı boşaltmaya zorlamak için bir yandan şanzımana yeni yağ basarken diğer taraftan eski yağı içerden vakumlamak gibi riskli işlemler gerektirdiği için hem zordur, eğer bu işlemden sonra konvertörde veya hidrolik valflerde bir hava boşluğu kalırsa kasnağın biri açarken diğeri hava yaptığı için kapanmayabilir ve şanzımanı bozabilirsiniz. Aslında CVT yağını değiştirmek için servise bu yüzden gidiyoruz kaza ile şanzımanın yağını hava yaptırıp bozmamak için.
paylasım için teşekkürler

bazı motor larda motor yağı içinde seviye tapası olur sadece şanzıman için değil kımısı koydugun yerden gelene kadar oluyor fakat hondanın kınde nasıl bılemıyorum hocam ..cvt için seviye tapası varda motor için var mı bılmıyorum



BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
paylasım için teşekkürler

bazı motor larda motor yağı içinde seviye tapası olur sadece şanzıman için değil kımısı koydugun yerden gelene kadar oluyor fakat hondanın kınde nasıl bılemıyorum hocam ..cvt için seviye tapası varda motor için var mı bılmıyorum



BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
motor yağı kontrolü için yağ çubuğu bulunur.
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
1.5 182 hp motor yağ filtresi ile tam tamına 3.5 litre yağ alıyor. Ben dışarıda değiştirdim. Üretici koyacağınız yağ api standartlarına göre en az sn kalitesinde olmalı diyor motul ve liqui moly 0-20 yağları bu sartnameleri karşılıyor hatta geçiyor (sn+ RC) ben eco lite motul kullandım. Yağ filtresi mann 610/6 kullandım hava filtresi olarak blue print kullandım (yağlı olmalı)
 
Katılım
28 Eki 2020
Mesajlar
6
Tepki puanı
9
Konum
Antalya
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Bende motul mobil1 liqui moly nin orjinal yağdan daha kaliteli olduğunu düşünüyorum ama bu konuda tecrübem yok o yüzden çok kararsız kaldım açıkçası.
Şanzuman yağı için servise gittiğimde kararımı vereceğim.
1.5 182 hp motor yağ filtresi ile tam tamına 3.5 litre yağ alıyor. Ben dışarıda değiştirdim. Üretici koyacağınız yağ api standartlarına göre en az sn kalitesinde olmalı diyor motul ve liqui moly 0-20 yağları bu sartnameleri karşılıyor hatta geçiyor (sn+ RC) ben eco lite motul kullandım. Yağ filtresi mann 610/6 kullandım hava filtresi olarak blue print kullandım (yağlı olmalı)

Honda Civic hb(fk7) 1.5t Sport 2017
 
Katılım
22 Ocak 2020
Mesajlar
189
Tepki puanı
185
Konum
Balıkesir
Artık buradan anlaşılıyor ki turbolu civiclerimizin sayısı arttı bu durum hepimizin lehine böylelikle hem motor hem donanım olarak parça sıkıntısı cekmiyecegiz yan sanayide iyice gelişmeye başlar yavaş yavaş ve ustalar da tecrübe sahibi olur araçlar üzerinde

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Arkadaşlar merhaba, konuya biraz geç göz attım. Geç de olsa cevap vereyim bazı yazılara:

@Atilla.karagulle 'nin sorununda:
1. LPG'den dolayı bakımın erkene alınması olayı: LPG kullanımı sonucu yağın siyahlaşmasının bir kaç sebebi vardır: 1. sebep kalitesiz hava filtresi nedeniyle daha fazla kirli havanın motor yağına karışarak, yağ tarafından tutulması ve yağın kararması. Yağ filtresi de belli bir miktar tozu (yağ analizinde silisyum olarak yer alır) tutar ancak onun da kalitesi önemli aslında bu döngüde. 2. sebep 220 derece ve üstü flashpoint'e sahip olmayan bir yağ ile yüksek devirli uzun süreli kullanım. 3. sebep de mevcut yağın daha önce birikmiş karbon depositlerini sökmesi. Yani motoru temizlemesi. LPG aslında tek başına yağın kararmasında suçlu değll. 12-13bin km'de değişim yaptığım zamanlarda dahi ben yağı siyah çıktığını görmedim. 121bin km'dir aracımı kullanıyorum ve son yağ bakımında "bu yağı neden değiştiriyorsun çok temiz" dendiği bakımda bile 11bin km yol yapmıştım ki son 4.5bin km ciddi tozlu ve yüksek rpm'li sürüşle, dağ yollarında geçen bir gezi yapmıştım 11 günlük.

2.
@erenuzel41 hocamın verdiği LPG ve yağ ilgili yanıtlarında; Opel ya da başka firmalardaki subaplar hep çeliktir. Magnezyum subap imkansız kimse kullanamaz. Bu metal hem kırılgan hem de düşük sıcaklıkta erimeye meğilli bir yapıdadır. Genel olarak Emme subapları krom, nikel, tungsten içerikli çelikten iken (kısmen daha düşük sıcaklıkta çalışmaya odaklı), egzost subapları ise nikel - krom, krom - cobalt, krom - silikon gibi yüksek sıcaklığa dayanabilen malzemelerdendir.

Bunun dışında "honda dw-1 0w20 yağı dışında herhangi bir yağ yakıt tüketimini arttırır" ibaresi tam olarak doğru değil bence. Bu yağdan daha düşük viskoziteye sahip yağlar mevcut. Kendi aralarında 0w20 yağların belli noktalardaki vizkoziteleri yine farklı. Misal 0 derecedeki type 2.0'ın akışkanlığı shell'den az olabiliyor. 0w16 yağlar da var bunun dışında... Öte yandan viskoziteler arasındaki değişimde oluşan yakıt tüketim farkı genelde %1 mertebelerinde. Misal 5w20 ile 0w20 arasında %1, 0w20 ile 0w30 %2, 0w20 ile 5w30 %3 max. ki bu da değişiyor yine yağın katkılarından dolayı vizkozitelerine göre (Mobil firmasına göre bu değişim 0.2 ile 2.3 aralığında). Misal motul eco nergy'nin 100 derecedeki viskozitesi 9.9 birim civarında, honda type 2.0 ise 8.0 birim. %3'lük bir tüketim farkı olmaz misal bu yağda . Bunun dışında soğuk çalıştırmadaki yağların kendi içlerindeki moleküler sürtünmelerden dolayı yağın ısınma hızı kalın ve incede çok farklı değil bu seviyelerde.

3.
@iburakozkan, Honda type 2.0 yağın diğerlerinden daha iyi ya da daha kötü olduğunun kanıtı elimizde olmadan, kötü demek yanlış aslında. Bence de iyi değil ama kullanılmış yağ analiz sonuçlarına göre ben bunu diyorum 1.5l turbo'da. Kullanılmamış yağ analiz sonuçlarını bulursak bu yağları karşılaştırdığımızda kağıt üstünde Honda daha iyi olabilir. Bu noktada kanıtlar var. Kullanılmış yağ analizlerindeki aldatmaca da aslında aracı kullananın kullanım şartlarıyla, daha sonra kullandığı 0w20 yağların birbiriyle örtüşmemesi olarak gösterilebilri. Her şartta aynı kullanım ancak laboratuvarda mümkün. Bunun dışında yazdığınız veya düşündüğünüz yağlar arasında hangisini alsanız sıkıntı olmaz. 0w30 yağlar hakkında ise şu linkteki konu size fikir verir az çok: https://www.ato24.de/en/blog/comparison-0w-30-engine-oils/
 
Son düzenleme:
Geri
Üst