Aradığım tüm sorulara yanıt verdiğiniz için teşekkürler.Tercih edeceğiniz yağların üçü de kullanma kılavuzunda yazan uyarılar sebebiyle olmaz, 0w-20 kullanacak iseniz mutlaka Honda engine oil type 2.0 kullanmanız gerekiyor aksi durumda dış tedarik mobil, shell, valvoline, motul fark etmez 5w30 yada 0w-30 kullanmanız gerekecek ve bu durumda yakıt tüketiminiz yüzde 15-20 oranında artacaktır.
ben bugün bakıma gittim ve dört litre type 2.0 yağ 330 liraya inmiş. Eskiden sanırım 400 lira civarı idi.
Leon FR de DSG şanzıman vardır kuru kavramalıdır o yüzden hızlanmayı daha iyi hissettirir bu çok doğal, üstelik TSI motorların torkları ürettiği beygir gücüne oranlar isek tork değerleri Honda 1.5 turbo dan daha yüksek, rampayı da iyi çıkar, hızlanması da iyidir ama 140-150km hızdan sonra hızlanmak için daha çok nazlanır ve TSI motorlar Honda kadar dayanıklı ve güvenilir değiller.
Astra nın 150 hp turbo benzinlisi de önerilen Dexos onaylı yağ ile piston kıran ciddi sıkıntılar çıkartan bir motordur. Opel in magnezyum subapları lpg ile tanıştığı zaman ortaya çıkarttığı problemleri meşhurdur.
Honda da böyle sıkıntılar yok çok şükür ancak Honda da yedek parça ve bakım masrafı oldukça yüksek bundan bende memnun değilim.
Honda nın yeni modellerdeki CVT si oldukça nazlı, ticari olarak kullananlarda çelik kayışı kopartanlar var, hem bakımda hem kullanımda dikkat etmek şart, eskiden kalma bir teknoloji olan tork konvertörlü yağ sıkıştırmalı kavrama ile motorsiklet şanzımanlarında sıklıkla kullanılan kayış kasnak CVT düzeneği kullanıyor ancak bundaki kayış kevlar kauçuk değil çelik alaşımdan imal edilme, hem çelik kayış hem kavrama aynı yağ ile yağlanıyor, soğutuluyor, vites değiştirmek için kasnakların hidroliklerini çalıştırıyor ve kavramayı çalıştırıyor bu kadar işi yaparken zaman zaman aşırı ısınıyor ve kararıp renk değiştiriyor. Bununla beraber iyi bir yakıt ekonomisi ve konfor sunmaya çalışıyor yine de 2 yıl 20000km epey az bir süre. Bence ağır bakım şartlarına girmese de olurdu belki yinede bilemiyorum. 4 yıl 40000km iyi olabilirdi.
Aracı zorlayın yada zorlamayın Honda motoru için pek fark eden birşey olmaz, motor yağı ilk marşa basmadan 12 saatlik uzun yol yolculuklarına kadar geniş bir yelpazede çalışır, 0w-20 type 2 dışında herhangi bir yağ kullanmak size yakıt tüketimi artışı olarak geri döner ancak 1.5 turbo motora aşınma olarak ciddi bir sıkıntısı olmaz. Yani yağa vereceğiniz parayı taksitle benzine verirsiniz. Motor yağı ile yağlanan ve soğutulan turbo konusunda yağı dışardan tedarik edecekseniz yüksek ısıda akışkanlığını kaybetmeyen bir yağ tercih etmelisiniz hths değeri yüksek olanlardan.
Yada servisten temin edeceğiniz 0w-20 type 2.0 yağı dışarda kendi imkanlarınız ile değiştirebilirsiniz, yağ filtresi ve hava filtresini de yağı servisten alırken yine oradan perakende almanızı yani orijinal tercih etmenizi öneririm, böylece işçilik vermemiş olursunuz ve en ucuza bu şekilde geleceği kanaatindeyim. Turbo olmasa idi hava filtresini dışardan temin edebilirdiniz, eğer hava filtresi iyi süzemez ise 200-300000rpm hızla dönen turbo türbini hava filtresinden içeriye kaçan küçük toz partikülleri ile karşılaşırsa kötü biçimde çiziliyor ve zamanla uğultu ile ıslık sesi gibi sorunlar çıkarması muhtemel oluyor orjinal filtre ile bu risk minimum düzeyde. Atmosferik motorda ise hava filtresinin geçirgenliğinin kötü olması bu kadar riskli sonuçlar doğurmaz.
Bu yorumumu okuyanların benim illa orjinal parça takıntısına sahip birisi olduğumu düşünmesini istemem o yüzden sahte olmamak kaydı ile orjinali ile aynı kodla dışarda satılan bujiler, üzerinde gelenlerden daha iyi olan herhangi marka silecekler, valeo mann vs. polen filtresi, paspas seti, replika olmayan güzel jantlar ve lastikler gibi parçaları istediğiniz yerden alabilirsiniz, orjinal olmalarına gerek yok
Çok şükür ne dsg de nede astra motorunda problem yaşamadım ama yaşayanlar var evet. Zaten sırf problem az diye bildiğim hondaya yöneldim ama onda da şanssızız. Ama bu kasa için herşeye razıyım.
Beni en şaşırtan en büyük hayal kırıklığım arabanın içinde gürültüden durulmuyor böyle bir yalıtım hayatımda görmedim. Alman arabarından sonra bu beni yıktı gerçekten. Ikinci aracım 2004 a3te var çok daha sessiz.
Yağ ucuz olsun diye değildi aksine daha kaliteli olmasına uğraşıyorum açıkçası, honda type 2.0 ? Kim bilir kime yaptırıyorlar.
Honda cidden servisten kazanıyormuş her 10binde servis kucaklıyor sağolsun. Kesinlikle 60binden önce şanzuman açılıp yağ değişimi büyük risk inşallah servis sorunsuz halleder. Şanzuman yağı için gideceğim servise kesinlikle.
4 litre yağ dediniz peki 4 litrenin hepsi koyuluyor mu bu konu çok önemli aslında forumda sadece çok koyuyorlar denmiş ama önlem alınmamış gibi gördüm açıkçası. 3.2 litre aldığını okumuştum.
Şanzuman yağı değişiminde perakende olarak servisten ;
Motor yağı
Yağ filtresi
Hava filtresi
alacağım o zaman, yağ olarak 0w20 söylediğim markaların olmaması üzdü aslında olmuyor değil de uyumu az sanırım çünkü kullananlar var forumda.
Cvt şanzuman hakkında verdiğiniz bilgiler için sağolun çalışma prensibine tam hakim değilim.
Honda Civic 1.5t Sport 2017