Civic 1.5 turbo dışarda bakım

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ugurozer
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Hocam bu motor nasil lpg ile yakit durumu, motorun durumu randimani iyi mi Belki ben de yilbasinda 1.5 Crv alip lpg takarim
inanilmayacak kadar iyi. sehirici 36 litre ile 500 ile 420 km arasi yakıyor performansdaki farki anlamak kolay degil. benzin tuketimi ise sadece 100 km de max 0.5 litre. ancak bu sistem modele ozel geliyor prinsin listesinde en son crv halen yoktu.
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
arkadaslar tekrar merhaba yag konusunda kafa karışıklığimizi bitirecek bir bilgi paylasacagim. Hondaya api ve acea sartnameleri ve ikisinin ayni anda bulunmadigi konusunda mesaj attim az once genel merkezden aradilar teknik ekibin cevabi su sekildeymis: "aracimiz avrupa speclerine gore üretildiği icin acea sartnamesini yerine getirnemiz yeterli" imis. yani uzerinde a5 yazan bir yagi artik rahatlikla kulkanabiliriz. aybi anda api degerini aramaya gerek yok.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Acea a5 i almanın temel gereksinimleri hths viskozitesinin 2.9-3.5 arasında olması ve 15w40 bir referans yağa göre %2.5 daha az yakıt tüketimi sağlaması. Avrupa için standart bu ancak ben API SP ve Gf6 olan bir yağı acea a5e tercih ederim sizin durumunuzda olsam.
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Acea a5 i almanın temel gereksinimleri hths viskozitesinin 2.9-3.5 arasında olması ve 15w40 bir referans yağa göre %2.5 daha az yakıt tüketimi sağlaması. Avrupa için standart bu ancak ben API SP ve Gf6 olan bir yağı acea a5e tercih ederim sizin durumunuzda olsam.
ismail bey hakikaten tirlatmak uzereyim. :) acea 5 onayi almis bir yag nasil olurda api den sl otesine gecemiyor bu bir peki api 150 derecede hths 2.6 olan bir yaga nasil sp veriyor. api yag 150 derecede incelsede koruma olarak cok iyimi demek istiyor. bugun motul un 0w-8 yagina baktim hybrid icin bir gorsel paylasmis gorsele gore api bu yaga sz vermeli dersinizScreenshot_20200624_132445_com.google.android.apps.docs.jpg
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
ismail bey hakikaten tirlatmak uzereyim. :) acea 5 onayi almis bir yag nasil olurda api den sl otesine gecemiyor bu bir peki api 150 derecede hths 2.6 olan bir yaga nasil sp veriyor. api yag 150 derecede incelsede koruma olarak cok iyimi demek istiyor. bugun motul un 0w-8 yagina baktim hybrid icin bir gorsel paylasmis gorsele gore api bu yaga sz vermeli dersinizEkli dosyayı görüntüle 260092
Hocam tabi API'nin bir çok spesifikasyonu var ve 0w8 gibi bir yağ için tabloda gösterilenler ince yağın iyi olan noktaları olmak zorunda ki doğru bir pazarlama olsun. Burada yoksa Aşınma (Wear), ön tutuşma (Pre-Ignition), oksidatif stabilite, korozyon vb. konularda bir veri konulmayabiliyor. Bu yüzden fazla takmayın, ben yandım siz yanmayın, gerek yok kasmaya bana güvenip dediğim yağ veya sizin kafanızın yattığı yağ üzerinden işinizi 10bin km'de bir görün yeter:)
Yine bilgi olarak tatmin etme açısından API SP ve GF-6 konusunda ekleme yapayım okuyan - ilgilenenlerin de yararlanabileceği.



API SN ve SN+ sonrasındaki API SP'nin geliştirmelerin temelindeki hedefler şunlardır:


1. Yakıt ekonomisi ve yakıt tutumluluğu.

2. Motor Dayanıklılığı.

3. Boşta durma için aşınma koruması.

4. Düşük hızlardaki ön yanma minimizasyonu.

5. Motor yağının havayla etkileşiminin azaltılması

6. Turbolardaki yabancı madde birikiminin kontrolü.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,072
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Hocam tabi API'nin bir çok spesifikasyonu var ve 0w8 gibi bir yağ için tabloda gösterilenler ince yağın iyi olan noktaları olmak zorunda ki doğru bir pazarlama olsun. Burada yoksa Aşınma (Wear), ön tutuşma (Pre-Ignition), oksidatif stabilite, korozyon vb. konularda bir veri konulmayabiliyor. Bu yüzden fazla takmayın, ben yandım siz yanmayın, gerek yok kasmaya bana güvenip dediğim yağ veya sizin kafanızın yattığı yağ üzerinden işinizi 10bin km'de bir görün yeter:)
Yine bilgi olarak tatmin etme açısından API SP ve GF-6 konusunda ekleme yapayım okuyan - ilgilenenlerin de yararlanabileceği.



API SN ve SN+ sonrasındaki API SP'nin geliştirmelerin temelindeki hedefler şunlardır:


1. Yakıt ekonomisi ve yakıt tutumluluğu.

2. Motor Dayanıklılığı.

3. Boşta durma için aşınma koruması.

4. Düşük hızlardaki ön yanma minimizasyonu.

5. Motor yağının havayla etkileşiminin azaltılması

6. Turbolardaki yabancı madde birikiminin kontrolü.
Paylaşım için teşekkürler

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Hocam tabi API'nin bir çok spesifikasyonu var ve 0w8 gibi bir yağ için tabloda gösterilenler ince yağın iyi olan noktaları olmak zorunda ki doğru bir pazarlama olsun. Burada yoksa Aşınma (Wear), ön tutuşma (Pre-Ignition), oksidatif stabilite, korozyon vb. konularda bir veri konulmayabiliyor. Bu yüzden fazla takmayın, ben yandım siz yanmayın, gerek yok kasmaya bana güvenip dediğim yağ veya sizin kafanızın yattığı yağ üzerinden işinizi 10bin km'de bir görün yeter:)
Yine bilgi olarak tatmin etme açısından API SP ve GF-6 konusunda ekleme yapayım okuyan - ilgilenenlerin de yararlanabileceği.



API SN ve SN+ sonrasındaki API SP'nin geliştirmelerin temelindeki hedefler şunlardır:


1. Yakıt ekonomisi ve yakıt tutumluluğu.

2. Motor Dayanıklılığı.

3. Boşta durma için aşınma koruması.

4. Düşük hızlardaki ön yanma minimizasyonu.

5. Motor yağının havayla etkileşiminin azaltılması

6. Turbolardaki yabancı madde birikiminin kontrolü.
internetten motulun sayfasindan teknik belgelerine bakarak api sp-rc ilsac gf6 olan 0w20 eco lite almaya karar verdim siparis vereyim dedim oda ne internetteki tum saticilarda yagin ozellikleri api sn gf5 yaziyor urun fotoau koyanlarin da yakinlastirip baktim urun ustunde de sn gf5 bu fark neden olabilir acaba urunde guncelleme mi yapildi? yoksa ben biryerde yanlış birsey mi yapiyorum
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
internetten motulun sayfasindan teknik belgelerine bakarak api sp-rc ilsac gf6 olan 0w20 eco lite almaya karar verdim siparis vereyim dedim oda ne internetteki tum saticilarda yagin ozellikleri api sn gf5 yaziyor urun fotoau koyanlarin da yakinlastirip baktim urun ustunde de sn gf5 bu fark neden olabilir acaba urunde guncelleme mi yapildi? yoksa ben biryerde yanlış birsey mi yapiyorum
Yağın formülasyonunda bir değişiklik olmadan mevcut haliyle bu spesifikasyonları karşılıyor . Kutuların güncelliği bir süre sonraki satın alımlarda sağlanır muhtemelen.
 
Geri
Üst