Ağır şart dediği havanın sıcaklığı ya da soğukluğu değildir.
Aracın ilk çalıştırmadan sonra 8km'nin altında kullanılması ve havada bulunan toz parçacıklarının yoğunluğuyla alakalı bir durumdur.
Türkiye ortalamasında günlük kullanımda sürücülerin ortalama kullanımı 8km'nin altında veya yakındır. Coğrafi olarak havadaki toz taşınımından bahsetmeye bile gerek yok
Bunun en net örneğini benzinli araçlar için yakıt filtresidir. Çöl kumlarının taşınınlarının yoğun olduğu Avustralya'da yakıt filtresi değişimi km'ye göre tavsiye edilmektedir. Bizim ülkemizde bun gerek yoktur ANCAK ÜÇKAĞITÇILIK YAPAN SERVİSLER BUNU DEĞİŞTİRMEK İSTERLER
Çok tozlu olmayan bölgeler için hava filtresi değişimi 20000kmdir mesela. Orjinal filtre için tabiki bu böyle.