Civic FB7 40.000 Bakımlarımızı burada paylaşalım

Trust

0
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
3,646
Tepki puanı
32
Konum
İstanbul
Aracınız
Yakit memnunum bana göre aslında subap ayarı istediğine göre bi ibare yok şu an aracımda.
Sizin dediğinizde deneyeceğim.
Şimdilik herhangi bi titreme herhangi bi isteksizlik yok araçta kararsız kaldım sadece. [MENTION=964]maksu[/MENTION]
 

maksu

0
Yönetici
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
2,794
Tepki puanı
589
Konum
ankara / dikmen
Aracınız
Honda CRV
Yakit memnunum bana göre aslında subap ayarı istediğine göre bi ibare yok şu an aracımda.
Sizin dediğinizde deneyeceğim.
Şimdilik herhangi bi titreme herhangi bi isteksizlik yok araçta kararsız kaldım sadece. [MENTION=964]maksu[/MENTION]
[MENTION=6]Trust[/MENTION] hocam merhaba,

Geçmişte @weblectronics ile bir konuşmamız olmuştu onu da paylaşıyorum.

Sübap Nedir?

Sübap; motorun üst kısmında yani motorun üst kapak kısmında bulunmakta olan ve motorun çalışması esnasında piston hareketlerine göre hava ve yakıt karışımını uygun anlarda açılarak, bu karışımın yanma odasına yani emme sübaplarına alınmasını sağlayan ve yanma sonucunda oluşan egzoz gazının uygun anda açılarak yanma odasından uzaklaşmasını sağlayan, egzoz sübapları ismi verilen hareketli parçalardır. Hareket kabiliyetini eksantrik milinden alırlar.

Sübap Ayarı Ne Zaman Gerekir?

Sübap ayarı, araçların motorları için hayati önem taşımaktadır. Aracınızın motorunun sübap ayarına ihtiyaç duyup duymadığını anlamak için şayet aracınızdan sübap sesi geliyorsa; örneklendirerek anlatmak gerekirse, şık şık olarak duyuluyorsa ya da birbirine çok zıt yapıda olan ve çok hızlı çarpan iki metalin sesine benzer bir ses veriyorsa, motorunuz çekiş yapmıyorsa ve yakıt tüketimi dikkatinizi çekecek seviyede artmışsa sübap ayarınız gevşemiş olabilir.

Gaza basmanıza rağmen aracınız sanki bir kuvvet onu geriye çekiyormuşçasına zorluyorsa, gazı almıyorsa, çok yakıt harcamasına karşın hızlanamıyorsa, yokuş aşağıya doğru konumda bile serbest bırakıldığında hızlanması gerekenden daha az hızlanıyorsa ve sabahları aracınızı çalıştırdığınızda zor çalışıyorsa sübap ayarlarınız sıkı olabilir.
 

Trust

0
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
3,646
Tepki puanı
32
Konum
İstanbul
Aracınız
[MENTION=964]maksu[/MENTION]
Hocam öncelikle ilginiz için teşekkür ederim.
Önceki sayfada dediğiniz olayı bugün servise götürmeden önce denedim 1000 devir altına düştüğünü zaman çok az bir kıpırdanma oldu bende yapılsın dedim şimdi eşimin memleketine geldim acil yola çıktım cumartesi buradaki yetkili servise getirdim 150 TL gibi bi maliyet çıkardılar.
34 plaka oluncada biraz salak yerinede konuldum 40 binde fren hidrolik de değişiyormus istemedim sistem çıkarıyor dedi yerse yemezler se yaptılar işte anlayacağınız.
 

maksu

0
Yönetici
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
2,794
Tepki puanı
589
Konum
ankara / dikmen
Aracınız
Honda CRV
[MENTION=964]maksu[/MENTION]
Hocam öncelikle ilginiz için teşekkür ederim.
Önceki sayfada dediğiniz olayı bugün servise götürmeden önce denedim 1000 devir altına düştüğünü zaman çok az bir kıpırdanma oldu bende yapılsın dedim şimdi eşimin memleketine geldim acil yola çıktım cumartesi buradaki yetkili servise getirdim 150 TL gibi bi maliyet çıkardılar.
34 plaka oluncada biraz salak yerinede konuldum 40 binde fren hidrolik de değişiyormus istemedim sistem çıkarıyor dedi yerse yemezler se yaptılar işte anlayacağınız.

Serviste yaptırdığın için fiyat öyle. Zaten dışarıda da usta tanıdık olmazsa 100 tanıdık olursa 80TL. Servisten çıkınca kullanım yorumlarını bekliyoruz o zaman. Hayırlı olsun. Fren hidroliği bakım programında 40 binde geçiyor doğru. Bunu sanırım hem kendini sağlama almak hem de bizi sağlamak için yapıyor sanırım. Toyota da 80bin de değiştirilmesini ön görmüş. Sistem prensibi aynı, çalışma aynı. Ama japon amcalar öyle yazmış değiştiriyoruz :)
 
Katılım
3 Mar 2016
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Aracınız
üstad kusura bakmayın bayadır foruma giremedim.eğer bakımı yaptırmadıysanız özelden yazın yardımcı olayım.
 
Katılım
15 Nis 2016
Mesajlar
84
Tepki puanı
2
Aracınız
Bugün Ordu Honda Ateş de 40 bin bakımı yaptırdım. Standart işlemler için 496tl fiyat çıktı. +550tl ye Sanziman yağ ve yakıt filtresi değiştireceklerdi hayır dedim.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,065
Çözümler
4
Tepki puanı
3,538
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
Bugün Ordu Honda Ateş de 40 bin bakımı yaptırdım. Standart işlemler için 496tl fiyat çıktı. +550tl ye Sanziman yağ ve yakıt filtresi değiştireceklerdi hayır dedim.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Hocam servis ne derse desin 40k de şanzıman yağının değişimi için bence çok erken, benim accord 300k km de şanzıman yağı en son ne zaman değişti bilmiyorum tıkır tıkır çalışıyor :)
 
Katılım
23 Eyl 2015
Mesajlar
33
Tepki puanı
0
30 bin bakima sivasta 650 tl dediler başka ariza olrsa ilave edilir dediler

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
3 Eki 2015
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Merhabalar,
25 Temmuz pazartesi günü aracımı 40 bin bakımına Ankara Bora ya götürdüm.Götürmez olsaydım.Öncelikle ilk defa honda marka araç kullanıyorum yorumlardan ve sözde parça ve işçilik indirimi garantisiyle Bora yı tercih ettim.Normalde araç teslimi 12ydi.Saat 2 de sınavım olduğunu belirtmeme rağmen yetişir dendi.ARdından saat 3te teslim dendi,3 te gittim 4 buçukta teslim edildi.Tabi sınav o gün yalan oldu başka seansa gireceğim:).Araçta bir kaç ufak sorun vardı test sürüşüne çıktık.Ama usta herşeye normal diyor.Hayatımızda ilk defa araç kullanıyoruz ya !

Torpidoya az kuvvet uygulayınca fena gıcırtı yapıyordu.Buna normal dedi ısrar edince bir kontrol edelim dedi.Etmişler kesilmiş.Yalnız klima fanı yüksek kademede(4. veya 5. kademe) çalışırken debriyaja bastığımda araç stop edecekmiş gibi normal devrin altına düşüp tekrar çıkıyor.(bu olay 1veya 2. fanda kesinlikle yapmıyor)Bu duruma normal dedi.Sizin araçlarda da var mıdır arkadaşlar?

Yaşadığım sıkıntıları anlattım naçizane bu servisi kesinlikle tavsiye etmiyorum.Bu arada 40 bin bakımı ve subap ayarına toplamda 877 tl verdim.
 
Geri
Üst