Parçacılarda farkında değiller hocam inanın
Toptancı onlara orjinal diye veriyor, onlarda orjinal diye satıyorlar
Her esnaf ne sattığını çok iyi bilir bence. Bu sadece otomobil parçaları için değil, manav içinde aynıdır, sütçü içinde. Örnekler uzar gider.
Daha önce başka bir konuda da yazmıştım. Motor yağına gelince en kalitelisi olsun diyoruz, parçaya gelince orjinak çok pahalı diyoruz. Eee litresi 15 lirayada yağ var, ama kimse onu kullanmak istemez.
Geçmiş zaman 2005 model otomatik vites peugeot 307 kullanıyorum. 2017 yılına kadar her bakımı yetkili serviste yapılan bir araçtı. Evet parçalar özele göre pahalı ama,
Yetkili servis 20000km, özel servis 10000km bakım periyodu veriyor. Neden? Hava filtresi ve yağ filtresi ömrü bu kadar çünkü. Bizim araçlarımızda da (fd6 için) durum benzer, kitapçıkta normal koşullar için 40000km, ağır koşullar için 20000km hava filtresi değişimi öneriyor. Honda Türkiye'nin yaptığı çakallığa sözüm yok. Hatta yakıt filtresi Avustralya gibi çöl iklimi özelliğindeki aşırı tozlu yerler için önerilmekte, ama bizde rutin değişim periyodunda.
Bu sefer fiyat vererek örnekliyeyim. Yine 307'm için yetkili servisten fiyat aldım triger değişimi için, yaklaşık 1000 lira. Özel servis 650 lira. Sizce hangisi mantıklı? Ama bu iş sadece paraya bakarak olmaz, yetkili servis 120000km ya da 10 yıl dedi triger için, özel servis 50-60000km ya da 4 yıl. Şimdi hangisi mantıklı?
Yetkili servis fanatikliği olarak algılamayın bunu. Ben her zaman orjinal ekipman taraftarıyımdır. Ve malesef ülkemizde orjinale ulaşmak çok çok zor. Bunu bilen yetkili servislerde fiyatları çok iyi ayarlıyorlar.
SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi