TEKLEME:
Biraz uzun yazabilirim. Ama problemin çözümünde olumlu örnekler var. O açıdan sabrınıza güveniyorum.
Hakan Uzun ve bir kaç kişi daha var, buna ben de dahilim... Problemin çözümü var. Hakan kardeşim çok net çözümü anlatmış.
Nerede ve ne yapıldığı hakkında... Yapılacak olan şey de bu...FS otogazda bu arıza gideriliyor. Daha doğru bir deyimle
benzindeki seviyeye indirgeniyor. Daha fazlası ise teknik olarak olanaksız. Çünkü bu tekleme arızası Honda yetkililerinin de
kabul edip söyledikleri gibi gerçekten de 4 kademeli i-vtec sisteminden kaynaklanan bir durum.
kademeler arasında ciddi geçiş farkları var. Hele üçüncü kademeden dördüncü kademeye geçişte sübap sistemi; kapalı olan
dört emme sübabını da açarak 12 sübaptan 16 sübapa geçiyor. Başka örnek: birinci kademeden ikinciye geçişte 20/1 karışımdan
14,7-12/1 kademesine geçiyor. Bunlar böyle diye tekleme mi olması lazım. Tabii ki hayır. Fakat benzinde bu, gerçekten dikkat
edilirse fark edilebiliyor ve hadi tamam olsun denebiliyor. Ama LPG de bunun adı resmen tekleme...
Peki pipo ve uygun pozisyonda enjektör montajı ile ne elde ediliyor.
Kısaca şu oluyor. Bir, LPG, benzinle aynı noktadan emiş manfolduna gönderiliyor. İki, eğer enjektörler de akıllıca monte edilirse, yani
gaz enjektörleri ile pipo arasındaki hortumlar iyice kısaltılırsa, LPG ve benzin sistemi arasındaki fark azaltılıyor. Konu bu...
Bilmiyorum fazla mı teknik oldu...
Ayrıca, eco araçlarda fabrika çıkışı olarak LPG girişi için emme manifoldunun en arka tarafında dört adet ağzı keple kapatılmış
borular monte edilmiş olarak geliyor. Ama bunlar pipo değil. Yanılgı olmasın. Pipo; benzin enjektörleri ile emme manifoldu arasına
konan ve gerçekten de şekli pipo gibi olan ara aparat.
Şimdilik bu kadar olsun...Selamlar.