Civic FB7 Civic Fb7 Eco Anlık Tekleme Sorunu...

Katılım
30 Mar 2014
Mesajlar
997
Tepki puanı
15
Yaş
44
Konum
İzmir
Arkadaşlar merhaba. 2013 Civic Eco Otomatik sahibiyim. FDH de de bu konudan bahsedildi fakat çözümü konusunda elle tutulur bir yanıt bulamadım. Ben de burada sormak istedim.

Sıkıntım şu; araç ile düz yolda lpg de iken, özellikle 50-60 km hız aralığında, yavaşlayıp hafif gaza dokunduğumda bir miktar geri atıyor hissi oluyor. Her zaman olmuyor bu durum.

Bu durum hakkında bilgisi olan var mı?

Ayrıca çözümü konusunda bilgisi olan var mı?

Yanıtlarınızı bekliyorum.

İyi forumlar...
 
Çözüm
Çorum özençlerde sorunum çözüldü arkadaşlar. Mehmet Özenç ustam sağolsun kendisi işinde uzman ve oldukça misafirperver davrandı. Araçta fiziksel kontroller yapıldıktan sonra ileri düzeyde bir yol ayarı ile sorun çözüldü, sonrasında 300 km uzun yol ve şehiriçi karışık yol yaptım, tekleme, sarsıntı vs hiçbirşey kalmadığını gördüm, extradan vites geçişleri ve gazdan ayağımızı çektiğimiz cut off durumları da daha bi yumuşadı gözlemime göre.

Çözümle ilgili bilmemiz gereken ilk nokta; eco modellerde manifolt delikleri benzin enjektör girişlerine oldukça uzak geride bir noktadan bırakılmış. Bu ciddi bir gecikmeye neden oluyor. Brc'nin enjektörleri pistonlu yapıda, hortum uzunluklarını tolere edebiliyor ama manifolda gaz girişi yapılan nokta...

Hakan Uzun

0
Yönetici
Katılım
6 Kas 2014
Mesajlar
1,539
Tepki puanı
203
Konum
Kocaeli, Körfez
Ynt: 2013 Civic Eco Otomatik Silkeleme Sorunu...

Ynt: 2013 Civic Eco Otomatik Silkeleme Sorunu...


[quote author=NoFeaR link=topic=321.msg20446#msg20446 date=1416517375]
[member=518]hakan uzun[/member] Hocam cam kapatılınca döşemenin şişmesi ilk üretilen araçtan son üretilen araca kadar bütün araçlarda olan bir sorun, fabrikanın çözemediği sorunu yetkili servisteki Ahmet usta da çözemez ;)

Diğer bir düşüncem ise bizim problem olarak gördüğümüz şişme problemini Honda mühendisleri sorun olarak görmeyerek bu araçları seri üretime soktular.
[/quote]
Ya evyallah tabiki bende biliyorum bende baktim almadan once arkadaslarimin arabasinda da vardi Zaten diyecegim su bana dese ki bu sorun evet ama boyle bunlar. ben zaten bunu duzelt demiyecegim olmayacagini pekala biliyorum. Ama uslup bu olmamali kanaatindeyim.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,065
Çözümler
4
Tepki puanı
3,537
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
Ynt: 2013 Civic Eco Otomatik Silkeleme Sorunu...

Ynt: 2013 Civic Eco Otomatik Silkeleme Sorunu...

[quote author=hakan uzun link=topic=321.msg20448#msg20448 date=1416517739]
Ya evyallah tabiki bende biliyorum bende baktim almadan once arkadaslarimin arabasinda da vardi Zaten diyecegim su bana dese ki bu sorun evet ama boyle bunlar. ben zaten bunu duzelt demiyecegim olmayacagini pekala biliyorum. Ama uslup bu olmamali kanaatindeyim.


Sent from my iPhone using Tapatalk
[/quote]

Hocam yetkili servislerin bazılarının tavırları hoş olmuyor, rahatsız olduğunuz durumlarda bence başka servisleri de deneyin, en sonunda beklentilerinizi karşılayan güzel bir servis bulabilirsiniz ;)
 

JZG

0
Katılım
8 Nis 2014
Mesajlar
73
Tepki puanı
2
Yaş
2023
TEKLEME:
Biraz uzun yazabilirim. Ama problemin çözümünde olumlu örnekler var. O açıdan sabrınıza güveniyorum.
Hakan Uzun ve bir kaç kişi daha var, buna ben de dahilim... Problemin çözümü var. Hakan kardeşim çok net çözümü anlatmış.
Nerede ve ne yapıldığı hakkında... Yapılacak olan şey de bu...FS otogazda bu arıza gideriliyor. Daha doğru bir deyimle
benzindeki seviyeye indirgeniyor. Daha fazlası ise teknik olarak olanaksız. Çünkü bu tekleme arızası Honda yetkililerinin de
kabul edip söyledikleri gibi gerçekten de 4 kademeli i-vtec sisteminden kaynaklanan bir durum.
kademeler arasında ciddi geçiş farkları var. Hele üçüncü kademeden dördüncü kademeye geçişte sübap sistemi; kapalı olan
dört emme sübabını da açarak 12 sübaptan 16 sübapa geçiyor. Başka örnek: birinci kademeden ikinciye geçişte 20/1 karışımdan
14,7-12/1 kademesine geçiyor. Bunlar böyle diye tekleme mi olması lazım. Tabii ki hayır. Fakat benzinde bu, gerçekten dikkat
edilirse fark edilebiliyor ve hadi tamam olsun denebiliyor. Ama LPG de bunun adı resmen tekleme...
Peki pipo ve uygun pozisyonda enjektör montajı ile ne elde ediliyor.
Kısaca şu oluyor. Bir, LPG, benzinle aynı noktadan emiş manfolduna gönderiliyor. İki, eğer enjektörler de akıllıca monte edilirse, yani
gaz enjektörleri ile pipo arasındaki hortumlar iyice kısaltılırsa, LPG ve benzin sistemi arasındaki fark azaltılıyor. Konu bu...
Bilmiyorum fazla mı teknik oldu...
Ayrıca, eco araçlarda fabrika çıkışı olarak LPG girişi için emme manifoldunun en arka tarafında dört adet ağzı keple kapatılmış
borular monte edilmiş olarak geliyor. Ama bunlar pipo değil. Yanılgı olmasın. Pipo; benzin enjektörleri ile emme manifoldu arasına
konan ve gerçekten de şekli pipo gibi olan ara aparat.
Şimdilik bu kadar olsun...Selamlar.
 

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,065
Çözümler
4
Tepki puanı
3,537
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
[MENTION=106]JZG[/MENTION] Hocam eline sağlık, çok güzel bir açıklama olmuş :ok:
 

Hakan Uzun

0
Yönetici
Katılım
6 Kas 2014
Mesajlar
1,539
Tepki puanı
203
Konum
Kocaeli, Körfez
TEKLEME:
Biraz uzun yazabilirim. Ama problemin çözümünde olumlu örnekler var. O açıdan sabrınıza güveniyorum.
Hakan Uzun ve bir kaç kişi daha var, buna ben de dahilim... Problemin çözümü var. Hakan kardeşim çok net çözümü anlatmış.
Nerede ve ne yapıldığı hakkında... Yapılacak olan şey de bu...FS otogazda bu arıza gideriliyor. Daha doğru bir deyimle
benzindeki seviyeye indirgeniyor. Daha fazlası ise teknik olarak olanaksız. Çünkü bu tekleme arızası Honda yetkililerinin de
kabul edip söyledikleri gibi gerçekten de 4 kademeli i-vtec sisteminden kaynaklanan bir durum.
kademeler arasında ciddi geçiş farkları var. Hele üçüncü kademeden dördüncü kademeye geçişte sübap sistemi; kapalı olan
dört emme sübabını da açarak 12 sübaptan 16 sübapa geçiyor. Başka örnek: birinci kademeden ikinciye geçişte 20/1 karışımdan
14,7-12/1 kademesine geçiyor. Bunlar böyle diye tekleme mi olması lazım. Tabii ki hayır. Fakat benzinde bu, gerçekten dikkat
edilirse fark edilebiliyor ve hadi tamam olsun denebiliyor. Ama LPG de bunun adı resmen tekleme...
Peki pipo ve uygun pozisyonda enjektör montajı ile ne elde ediliyor.
Kısaca şu oluyor. Bir, LPG, benzinle aynı noktadan emiş manfolduna gönderiliyor. İki, eğer enjektörler de akıllıca monte edilirse, yani
gaz enjektörleri ile pipo arasındaki hortumlar iyice kısaltılırsa, LPG ve benzin sistemi arasındaki fark azaltılıyor. Konu bu...
Bilmiyorum fazla mı teknik oldu...
Ayrıca, eco araçlarda fabrika çıkışı olarak LPG girişi için emme manifoldunun en arka tarafında dört adet ağzı keple kapatılmış
borular monte edilmiş olarak geliyor. Ama bunlar pipo değil. Yanılgı olmasın. Pipo; benzin enjektörleri ile emme manifoldu arasına
konan ve gerçekten de şekli pipo gibi olan ara aparat.
Şimdilik bu kadar olsun...Selamlar.

Aynen durum bu pipo sistemi isi fazlasiyla cozuyor ve ustune iyi bir ayarla kurtuldum bu iste bende de degisim bu yonde oldu zaten,simdi tek yapmam gereken emme manifoldundaki hortumlari cikarip tapa takmak orijinal tapalarini bulamadim hortumlarin ucu korlu sekilde duruyor bende bulabilen yada elinde olan varsa bana yardimci olursa sevnirim:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Wordls

0
Katılım
2 May 2014
Mesajlar
631
Tepki puanı
2
Yaş
2023
Konum
İstanbul tarabya
Diger atmosferik araclar icin gecerli bir durum degilmi bu.
Birde konuyla ilgisi yok fakat cok merak ettigim birsey. Lpgye gecis anini bekliyormusunuz. Yani yola ciktiniz gaza gecmeye yakin gaz kesip gecisi bekliyormusunuz ??


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

stmr

0
Katılım
6 Eki 2014
Mesajlar
338
Tepki puanı
1
Yaş
44
Konum
Lüleburgaz
Aynen durum bu pipo sistemi isi fazlasiyla cozuyor ve ustune iyi bir ayarla kurtuldum bu iste bende de degisim bu yonde oldu zaten,simdi tek yapmam gereken emme manifoldundaki hortumlari cikarip tapa takmak orijinal tapalarini bulamadim hortumlarin ucu korlu sekilde duruyor bende bulabilen yada elinde olan varsa bana yardimci olursa sevnirim:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bu söylenenler yapılınca garantiden çıkması gibi problemle karşılaşırmıyız? Maliyeti ortalama ne oluyor?
 

Hakan Uzun

0
Yönetici
Katılım
6 Kas 2014
Mesajlar
1,539
Tepki puanı
203
Konum
Kocaeli, Körfez
2013 Civic Eco Otomatik Silkeleme Sorunu...

2013 Civic Eco Otomatik Silkeleme Sorunu...

Bu söylenenler yapılınca garantiden çıkması gibi problemle karşılaşırmıyız? Maliyeti ortalama ne oluyor?

Garanti konusunu pek arastirmadim ama sonrasinda garantiden arabama islem yaptrdim bi kac kez 1 kere koltuk isitma rot balans vs gibi sonucta isi 2a yapacak brc yetkili servisleri zaten servislerde ayni isi yapiyor yani degisik birsey yok sonucta fabrikasyon tuplu diye aldik araclari yani ben oyle aldim yani.bizim tandik oldugu icin 150 tl verdim ben ama yalnizca iscilige bu rakam demisti faruk abi:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Son düzenleme:
Geri
Üst