Civic FB7 Civic Fb7 Eco Anlık Tekleme Sorunu...

Katılım
30 Mar 2014
Mesajlar
997
Tepki puanı
15
Yaş
44
Konum
İzmir
Arkadaşlar merhaba. 2013 Civic Eco Otomatik sahibiyim. FDH de de bu konudan bahsedildi fakat çözümü konusunda elle tutulur bir yanıt bulamadım. Ben de burada sormak istedim.

Sıkıntım şu; araç ile düz yolda lpg de iken, özellikle 50-60 km hız aralığında, yavaşlayıp hafif gaza dokunduğumda bir miktar geri atıyor hissi oluyor. Her zaman olmuyor bu durum.

Bu durum hakkında bilgisi olan var mı?

Ayrıca çözümü konusunda bilgisi olan var mı?

Yanıtlarınızı bekliyorum.

İyi forumlar...
 
Çözüm
Çorum özençlerde sorunum çözüldü arkadaşlar. Mehmet Özenç ustam sağolsun kendisi işinde uzman ve oldukça misafirperver davrandı. Araçta fiziksel kontroller yapıldıktan sonra ileri düzeyde bir yol ayarı ile sorun çözüldü, sonrasında 300 km uzun yol ve şehiriçi karışık yol yaptım, tekleme, sarsıntı vs hiçbirşey kalmadığını gördüm, extradan vites geçişleri ve gazdan ayağımızı çektiğimiz cut off durumları da daha bi yumuşadı gözlemime göre.

Çözümle ilgili bilmemiz gereken ilk nokta; eco modellerde manifolt delikleri benzin enjektör girişlerine oldukça uzak geride bir noktadan bırakılmış. Bu ciddi bir gecikmeye neden oluyor. Brc'nin enjektörleri pistonlu yapıda, hortum uzunluklarını tolere edebiliyor ama manifolda gaz girişi yapılan nokta...

Hakan Uzun

0
Yönetici
Katılım
6 Kas 2014
Mesajlar
1,539
Tepki puanı
203
Konum
Kocaeli, Körfez
Hocam egr valfi dusuk devirlerde motorun yakamadıgını o valf sayesinde eksoz yoluyla dısarı atmasını saglayan Bı parça. Yuksek hızda egr valfi cogu zaman hiç denilecek kadar zaten devreye girmiyor. Ve egr iptal edenlerde var ama iptal işi dogru bısey degıl. Edındıgım bilgi boyle.
Yanı kısa sureli fiş cekme bi sorun teşkil etmez.

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Hocam yanlisin var soyleki yakamadigini degilde benim tespitim birsuru pozisyonda devreye giriyor oda tekrar egsozdan cikan gazi emise gonderiyor. ben cogu arabada cozmustum esasen fusion astra fakat civicte cok baska calisiyor dedigim gibi teklemeyi direk cozmuyor bu arada fd6 vtec selenoid fotografi atabilecek varmidir bizde?
İki i vtec yani fd6 ve fb7 vtec sistemi farkli diye dusunuyorum.
Cunki vtec sistemi basincla calisiyor fb7 selenoidte basinc sensoru ama sanirim fd6 da var demek istedigim sistemler farkli olabilir diye dusunuyorum.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

mturker

Özel Üye
Katılım
23 Ağu 2020
Mesajlar
1,527
Tepki puanı
1,061
Konum
Esenler
Hocam yanlisin var soyleki yakamadigini degilde benim tespitim birsuru pozisyonda devreye giriyor oda tekrar egsozdan cikan gazi emise gonderiyor. ben cogu arabada cozmustum esasen fusion astra fakat civicte cok baska calisiyor dedigim gibi teklemeyi direk cozmuyor bu arada fd6 vtec selenoid fotografi atabilecek varmidir bizde?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Bendekı sorun sadece kalkısda ve dusuk devirde ön plandaydı. Motoru bogup stop etmeye sebep veriyordu, yada tekleme ye Ama sert basıp gaza ve hızlandıgın zaman hıc bir problem cıkartmıyordu.

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Hakan Uzun

0
Yönetici
Katılım
6 Kas 2014
Mesajlar
1,539
Tepki puanı
203
Konum
Kocaeli, Körfez
Bendekı sorun sadece kalkısda ve dusuk devirde ön plandaydı. Motoru bogup stop etmeye sebep veriyordu, yada tekleme ye Ama sert basıp gaza ve hızlandıgın zaman hıc bir problem cıkartmıyordu.

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Anladim hocam baskaymis keske daha onceden tanissaydin hemen cozerdim senin sorunu


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu silkeleme hissiyatı aracın yaşı ilerledikçe daha da hissedilir hale geliyor maalesef, özellikle mecburen düşük devirde yavaş trafikte ilerlerken aracın akışını çok bozuyor, araçtan biraz anlayan sürücüyü ciddi rahatsiz ediyor maalesef.
 

mturker

Özel Üye
Katılım
23 Ağu 2020
Mesajlar
1,527
Tepki puanı
1,061
Konum
Esenler
Bu silkeleme hissiyatı aracın yaşı ilerledikçe daha da hissedilir hale geliyor maalesef, özellikle mecburen düşük devirde yavaş trafikte ilerlerken aracın akışını çok bozuyor, araçtan biraz anlayan sürücüyü ciddi rahatsiz ediyor maalesef.
Ben mesela aracı çok dinlerim hemen farkederim.

Honda madness
 
Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
33
Tepki puanı
13
Konum
Rize
Ad Soyad
Ömer Cihan Özşahin
Yaş
45
Aracınız
Civic FB7 2014
Arkadaşlar merhaba. 2013 Civic Eco Otomatik sahibiyim. FDH de de bu konudan bahsedildi fakat çözümü konusunda elle tutulur bir yanıt bulamadım. Ben de burada sormak istedim.

Sıkıntım şu; araç ile düz yolda lpg de iken, özellikle 50-60 km hız aralığında, yavaşlayıp hafif gaza dokunduğumda bir miktar geri atıyor hissi oluyor. Her zaman olmuyor bu durum.

Bu durum hakkında bilgisi olan var mı?

Ayrıca çözümü konusunda bilgisi olan var mı?

Yanıtlarınızı bekliyorum.

İyi forumlar...
sorun sadece 50-60 arasında giderken mi oluyordu?
 
Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
33
Tepki puanı
13
Konum
Rize
Ad Soyad
Ömer Cihan Özşahin
Yaş
45
Aracınız
Civic FB7 2014
Eco civicler (LPG için uyumlu hale getirilmiş) yanılmıyorsam 2012 nin sonlarında piyasaya çıktı. Bunların dışarıdan görülebilen en bariz özelliği ise emme
manifoldunun arka kısmındaki 4 adet LPG giriş borusuydu... (Toplam 16 adet değişiklik olduğu söyleniyor.)
2012 ve öncesindeki civiclerde bu borular olmadığı için, ya emme manifoldu üzerinde, benzin enjektörlerine en yakın noktalara nozul takılarak, ya da
benzin enjektörlerinin hemen altına pipo konarak montaj yapılıyordu. Her iki şekilde de LPG enjektörleri, en kısa yoldan bağlanıyordu.
Eco civiclerde ise LPG enjektörleri, emme manifoldu üzerindeki borulara bağlanıyor. Bu da çok uzun bir boru bağlantısı demek oluyor.
Bu durumda çözümün; kısa boru bağlantısı ile, LPG nin benzin enjektörlerine en yakın noktadan emme manifolduna verilmesi olduğu anlaşılıyor.
Diğer bir deyişle FD6 larda ideal çözüm yapılıyormuş...
FB7 lerde ise uzaktaki hazır borular mertliği bozmuş.....
Bu durumda eskiye dönüş sağlanınca (pipo veya manifold delinmesi) her iki model eşitlenmiş oluyor.
Neticede problem hiç bir zaman yok olmuyor. Belli belirsiz hale geliyor.
Ben pipo sistemini tercih ettim. Yaklaşık 35-40000 km oldu. Çok nadir olarak, o da belli belirsiz oluyor diyebilirim.
Pipo sistemini nerede nasıl yaptırdınız? Aracımda sonradan takılma Atiker Grand Serisi bir kit var. Buna mümkün müdür?
 
Geri
Üst