Civic FB7 Civic Fb7 Eco Anlık Tekleme Sorunu...

Katılım
30 Mar 2014
Mesajlar
997
Tepki puanı
15
Yaş
44
Konum
İzmir
Arkadaşlar merhaba. 2013 Civic Eco Otomatik sahibiyim. FDH de de bu konudan bahsedildi fakat çözümü konusunda elle tutulur bir yanıt bulamadım. Ben de burada sormak istedim.

Sıkıntım şu; araç ile düz yolda lpg de iken, özellikle 50-60 km hız aralığında, yavaşlayıp hafif gaza dokunduğumda bir miktar geri atıyor hissi oluyor. Her zaman olmuyor bu durum.

Bu durum hakkında bilgisi olan var mı?

Ayrıca çözümü konusunda bilgisi olan var mı?

Yanıtlarınızı bekliyorum.

İyi forumlar...
 
Çözüm
Çorum özençlerde sorunum çözüldü arkadaşlar. Mehmet Özenç ustam sağolsun kendisi işinde uzman ve oldukça misafirperver davrandı. Araçta fiziksel kontroller yapıldıktan sonra ileri düzeyde bir yol ayarı ile sorun çözüldü, sonrasında 300 km uzun yol ve şehiriçi karışık yol yaptım, tekleme, sarsıntı vs hiçbirşey kalmadığını gördüm, extradan vites geçişleri ve gazdan ayağımızı çektiğimiz cut off durumları da daha bi yumuşadı gözlemime göre.

Çözümle ilgili bilmemiz gereken ilk nokta; eco modellerde manifolt delikleri benzin enjektör girişlerine oldukça uzak geride bir noktadan bırakılmış. Bu ciddi bir gecikmeye neden oluyor. Brc'nin enjektörleri pistonlu yapıda, hortum uzunluklarını tolere edebiliyor ama manifolda gaz girişi yapılan nokta...

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,387
Çözümler
4
Tepki puanı
3,460
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
aracımı geçen yaz aldım. 2014 eco dream sonradan atiker grand lpg li. lpg de bariz benzinde hafif şiddette anlık tek silkeleme şeklinde oluyordu. aldığım kişi bujilere 2000 TL verdiğini ve kaliteli buji aldığını söylemişti.

önce orduda bir özel servise götürdüm. Silkelemenin vtec sisteminin çalışma prensibinden kaynaklı olduğunu tamamen yok edilmeyeceğinden ama azaltılabileceğinden bahsettiler. aracımın supap ayarının bozuk olduğunu söylediler. supap ayarı ve iyi bir lpg kalibrasyonu ile minimuma ineceğini söylediler. bujileri gözle kontrol edip gayet iyi dediler.

supap ayarından sonra bir şey değişmedi ( iyi bir lpg ayarı yapacak kimseyi de bulamadık zaten). sonra geçen kış gene aynı yere gittim. Bir çok nedenden kaynaklanabileceğini deneye deneye bulabileceklerini belirttiler. önce bujileri tekrar kontrol edip bobinleri değiştirince durum ne olacak bakalım dediler. test sürüşünde hep benzinde sürerek (aracın asıl yakıtında sorun olup olmadığını göreceğiz dediler) test sürüşü esnasında hiç denk gelmedi. Sorun bobinlerin eskimesinden kaynaklı elektrik aışının düzensizliği ile ilgili imiş dediler. bobin değiştirip gönderdiler. Memlekete dönerken gene silkeleme oldu. O servisten verdiğim parayı geri alıp bobinleri iade ettim.

Aracı aldığımdam beri sürekli iletişimde olduğum Kartal Oto Sanayisindeki Alkan Honda’ya ( Çağlayan Algül Usta) götürdüm. Tüm ihtimalleri deneyeceklerini söylediler. Sırasıyla bobin, egr valfini, bir kaç parça ( her parça değişiminde hem usta hem ben deneme sürüşüne alıyorduk) ve şanzıman yağı değişimi denediler. Bujiyi ben sağlam dediğim için bakmamışlardı ki usta bir de ona bakalım dedi. Bujilerden biri ağzı bozuktu. Bujileri NGK nin uygun bujisi ile değiştirdik. Son sürüşte yok denecek kadar aza indi ve benzinde sıfıra düştü. İstanbuldan Samsun’a indiğimizde lpg de gene arttı. Benzinde yok. Aracı aldığımda benzinde de vardı. Şimdi sorunun LPG sisteminin Civic ile uyumunun tam olmamasından kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Çünkü benzinde olmuyor. Gittiğim iki Atiker servisi de aynı şeyi söyledi. Prins ya da BRC kiti tercih edilseydi sorun yaşanmazdı deniyor. İyi bir AFR ayarı ile veya kalibrasyonla sorunun minimuma ineceğini de söylüyorlar.
Atiker grand güzel bir kittir. Fd6 aracımda 7 yıl fc5 te 1,5 yıl kullandım.

İyi bir LPG ayarı yapılırsa sorunlarınız ortadan kalkar. İlk olarak doğru montaj yapılıp yapılmadığı kontrol edilmeli.

Sonrasında enjektör nozullari mjnimum 2 mm.e ayarlanmalı. Benzin ve LPG enjektör milisaniye süreleri birbirine yaklastirilmali.

Ltft ve stft süreleri yolda iken, map haritasindan artırma eksiltme usulü ile sıfıra yaklaştırarak yol ayarı yapılmalı.

Bu şekilde yapılırsa vuruntunuz ortadan kalkar. Benzinle aynı performansı da almış olursunuz.

Şuanda da 6 aydır fb7 kullanıyorum. BRC kit mevcut. Bununda ayarlarını kendim yaptım. İlk aldigimda müthiş bir tekleme sorunum vardı. Şimdi tekleme sıfıra indi.
 

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,387
Çözümler
4
Tepki puanı
3,460
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Candan mühendislik iyi değil mi ?

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Aracımı yeni aldığım için LPG ayarına götürmüştüm.

Ayara gitmeden önce ayar güzel tutsun diye;
*Subap ayarı
*Gaz kelebeği temizliği ve adaptasyonu
*Bobin, buji kontrolü
*Motor yağı ve filtre değişimleri
*Map, maf, egr,oksijen sensör temizlikleri yapıldı. İşlemleri bizzat ustalara güvenmedigim için kendim yaptım.

Hazır gitmisken LPG filtrelerini de değiştirteyim dedim. 600 TL dediler. Uğraşmak istemediğim için tamam dedim. (Kendim yapsam Max 250-300 TL)

Sonra LPG pipolardan kaçırıyor dediler. Pipolari iptal edip manifoldu delecegiz dediler. Halbuki pipoların oringleri değişebilirdi. Meşhur X mühendislik ya bir bildikleri vardır dedim karışmadım. 1000 TL dediler ona da okey.

Sonra dedim güzel bir afr ayarı yapın. 800 TL dediler. Ona da okey.

Beni araca almadılar. İşten anlayanı almıyorlar, anlamayanı alıyorlar. Halbuki aracın tepkimelerini benim beğenmem önemli.

Yarım saat sonra araç geldi. Acelem olduğu için şehir dışına çıkmak zorunda kaldım.

Araç %30 fakirde çalıştığını obd cihazı ile tespit ettim. Kendileri de onayladilar. Ltft 15 lerde stft de fakirde. boyuna aracı fakirlestiriyordu. 350 km. Giden araç aynı kullanımda aynı güzergahta 310 km.lere kadar düştü.

İşlemi yapan fakir karışım diyor. Muhattap olduğum kişi degerlere bakarak zengin diyor. Bu ne çelişki. Ak mı kara mı? :)

Sonrasında LPG kablomu alıp kendim ayar yaptım. 30 litre ile 310 km. Giden araç aynı litre ile 485 km. yol katetti.

Ltft 0 ile +/-1.56 arasında sabit. Stft 0'a yakın. Fark çoğu yerde 0'a yakın bazı yerlerde %5 +/- tolerans aralığında. Ne fakir ne zengin. Araç olması gerektiği gibi çalışıyor şuan. Tekleme vs.de ortadan kalktı.

Şimdi x mühendislik mi iyi. Lpgci olmayan ben mi 🤣

Herşeyleri reklamdan ibaret. Fiyatları gereksiz pahalı. Karar sizlerin. İsteyen gider. A kişisine göre mükemmeldir. Ama bana göre işlerinin erbabı değiller.
 
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
1,174
Tepki puanı
541
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020
Aracımı yeni aldığım için LPG ayarına götürmüştüm.

Ayara gitmeden önce ayar güzel tutsun diye;
*Subap ayarı
*Gaz kelebeği temizliği ve adaptasyonu
*Bobin, buji kontrolü
*Motor yağı ve filtre değişimleri
*Map, maf, egr,oksijen sensör temizlikleri yapıldı. İşlemleri bizzat ustalara güvenmedigim için kendim yaptım.

Hazır gitmisken LPG filtrelerini de değiştirteyim dedim. 600 TL dediler. Uğraşmak istemediğim için tamam dedim. (Kendim yapsam Max 250-300 TL)

Sonra LPG pipolardan kaçırıyor dediler. Pipolari iptal edip manifoldu delecegiz dediler. Halbuki pipoların oringleri değişebilirdi. Meşhur X mühendislik ya bir bildikleri vardır dedim karışmadım. 1000 TL dediler ona da okey.

Sonra dedim güzel bir afr ayarı yapın. 800 TL dediler. Ona da okey.

Beni araca almadılar. İşten anlayanı almıyorlar, anlamayanı alıyorlar. Halbuki aracın tepkimelerini benim beğenmem önemli.

Yarım saat sonra araç geldi. Acelem olduğu için şehir dışına çıkmak zorunda kaldım.

Araç %30 fakirde çalıştığını obd cihazı ile tespit ettim. Kendileri de onayladilar. Ltft 15 lerde stft de fakirde. boyuna aracı fakirlestiriyordu. 350 km. Giden araç aynı kullanımda aynı güzergahta 310 km.lere kadar düştü.

İşlemi yapan fakir karışım diyor. Muhattap olduğum kişi degerlere bakarak zengin diyor. Bu ne çelişki. Ak mı kara mı? :)

Sonrasında LPG kablomu alıp kendim ayar yaptım. 30 litre ile 310 km. Giden araç aynı litre ile 485 km. yol katetti.

Ltft 0 ile +/-1.56 arasında sabit. Stft 0'a yakın. Fark çoğu yerde 0'a yakın bazı yerlerde %5 +/- tolerans aralığında. Ne fakir ne zengin. Araç olması gerektiği gibi çalışıyor şuan. Tekleme vs.de ortadan kalktı.

Şimdi x mühendislik mi iyi. Lpgci olmayan ben mi

Herşeyleri reklamdan ibaret. Fiyatları gereksiz pahalı. Karar sizlerin. İsteyen gider. A kişisine göre mükemmeldir. Ama bana göre işlerinin erbabı değiller.
Ben size tavsiye ettim diye hatırlıyorum ama sizden sonra asla yönlendirme yapmam bune kasap dükkanına dönmüş iyiki paylaştınız teşekkür ederim

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
950
Tepki puanı
1,054
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Aracınızda ne gibi bir sorun vardı? Belki bir yardımımız dokunur.
Tekleme sorunu var. Diyelim aracı 90km hıza ayarladım hız sabıtleyıcıde 70 75 80 hızlanıyor tam 90 a gelip o hızda devam edeceği noktada tekliyor. Yada sabit hızda gıdıyor araç hız sabıtleyıcıde yolda biraz egım oldu araç gazı kesti tekrar yol egımı düzeldi gaz verecek anlık bir tekleme. Yada sıkışık trafikte gıdıyorsun devir 1500-2000 arasında hafif gaza basarken tekleme yapıyor.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Tekleme sorunu var. Diyelim aracı 90km hıza ayarladım hız sabıtleyıcıde 70 75 80 hızlanıyor tam 90 a gelip o hızda devam edeceği noktada tekliyor. Yada sabit hızda gıdıyor araç hız sabıtleyıcıde yolda biraz egım oldu araç gazı kesti tekrar yol egımı düzeldi gaz verecek anlık bir tekleme. Yada sıkışık trafikte gıdıyorsun devir 1500-2000 arasında hafif gaza basarken tekleme yapıyor.
Bu sorunu benzinde de yapıyor mu?
 
Geri
Üst