Aracımı yeni aldığım için LPG ayarına götürmüştüm.
Ayara gitmeden önce ayar güzel tutsun diye;
*Subap ayarı
*Gaz kelebeği temizliği ve adaptasyonu
*Bobin, buji kontrolü
*Motor yağı ve filtre değişimleri
*Map, maf, egr,oksijen sensör temizlikleri yapıldı. İşlemleri bizzat ustalara güvenmedigim için kendim yaptım.
Hazır gitmisken LPG filtrelerini de değiştirteyim dedim. 600 TL dediler. Uğraşmak istemediğim için tamam dedim. (Kendim yapsam Max 250-300 TL)
Sonra LPG pipolardan kaçırıyor dediler. Pipolari iptal edip manifoldu delecegiz dediler. Halbuki pipoların oringleri değişebilirdi. Meşhur X mühendislik ya bir bildikleri vardır dedim karışmadım. 1000 TL dediler ona da okey.
Sonra dedim güzel bir afr ayarı yapın. 800 TL dediler. Ona da okey.
Beni araca almadılar. İşten anlayanı almıyorlar, anlamayanı alıyorlar. Halbuki aracın tepkimelerini benim beğenmem önemli.
Yarım saat sonra araç geldi. Acelem olduğu için şehir dışına çıkmak zorunda kaldım.
Araç %30 fakirde çalıştığını obd cihazı ile tespit ettim. Kendileri de onayladilar. Ltft 15 lerde stft de fakirde. boyuna aracı fakirlestiriyordu. 350 km. Giden araç aynı kullanımda aynı güzergahta 310 km.lere kadar düştü.
İşlemi yapan fakir karışım diyor. Muhattap olduğum kişi degerlere bakarak zengin diyor. Bu ne çelişki. Ak mı kara mı?
Sonrasında LPG kablomu alıp kendim ayar yaptım. 30 litre ile 310 km. Giden araç aynı litre ile 485 km. yol katetti.
Ltft 0 ile +/-1.56 arasında sabit. Stft 0'a yakın. Fark çoğu yerde 0'a yakın bazı yerlerde %5 +/- tolerans aralığında. Ne fakir ne zengin. Araç olması gerektiği gibi çalışıyor şuan. Tekleme vs.de ortadan kalktı.
Şimdi x mühendislik mi iyi. Lpgci olmayan ben mi
Herşeyleri reklamdan ibaret. Fiyatları gereksiz pahalı. Karar sizlerin. İsteyen gider. A kişisine göre mükemmeldir. Ama bana göre işlerinin erbabı değiller.