Civic FB7 Civic Fb7 Eco Anlık Tekleme Sorunu...

Katılım
30 Mar 2014
Mesajlar
997
Tepki puanı
15
Yaş
44
Konum
İzmir
Arkadaşlar merhaba. 2013 Civic Eco Otomatik sahibiyim. FDH de de bu konudan bahsedildi fakat çözümü konusunda elle tutulur bir yanıt bulamadım. Ben de burada sormak istedim.

Sıkıntım şu; araç ile düz yolda lpg de iken, özellikle 50-60 km hız aralığında, yavaşlayıp hafif gaza dokunduğumda bir miktar geri atıyor hissi oluyor. Her zaman olmuyor bu durum.

Bu durum hakkında bilgisi olan var mı?

Ayrıca çözümü konusunda bilgisi olan var mı?

Yanıtlarınızı bekliyorum.

İyi forumlar...
 
Çözüm
Çorum özençlerde sorunum çözüldü arkadaşlar. Mehmet Özenç ustam sağolsun kendisi işinde uzman ve oldukça misafirperver davrandı. Araçta fiziksel kontroller yapıldıktan sonra ileri düzeyde bir yol ayarı ile sorun çözüldü, sonrasında 300 km uzun yol ve şehiriçi karışık yol yaptım, tekleme, sarsıntı vs hiçbirşey kalmadığını gördüm, extradan vites geçişleri ve gazdan ayağımızı çektiğimiz cut off durumları da daha bi yumuşadı gözlemime göre.

Çözümle ilgili bilmemiz gereken ilk nokta; eco modellerde manifolt delikleri benzin enjektör girişlerine oldukça uzak geride bir noktadan bırakılmış. Bu ciddi bir gecikmeye neden oluyor. Brc'nin enjektörleri pistonlu yapıda, hortum uzunluklarını tolere edebiliyor ama manifolda gaz girişi yapılan nokta...

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,387
Çözümler
4
Tepki puanı
3,460
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Tekleme sorunu var. Diyelim aracı 90km hıza ayarladım hız sabıtleyıcıde 70 75 80 hızlanıyor tam 90 a gelip o hızda devam edeceği noktada tekliyor. Yada sabit hızda gıdıyor araç hız sabıtleyıcıde yolda biraz egım oldu araç gazı kesti tekrar yol egımı düzeldi gaz verecek anlık bir tekleme. Yada sıkışık trafikte gıdıyorsun devir 1500-2000 arasında hafif gaza basarken tekleme yapıyor.
Aynı sorun benzinli kullanımda da mevcut mu?
Eğer benzinde de varsa aracınızda buna sebep olan bir durum olabilir.

Başlıca sebepler;
Aracın subap ayarı, kelebek temizliği veya adaptasyonu, buji veya bobinlerin durumu,

Sadece LPG de yapıyorsa regülatör basıncı, LPG enjektör nozullarinin gerektiğinden küçük yada büyük olması. Araca düzgün bir yol ayarı yapılmaması gibi sebeplerden kaynaklanabilir.
 
Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
33
Tepki puanı
13
Konum
Rize
Ad Soyad
Ömer Cihan Özşahin
Yaş
45
Aracınız
Civic FB7 2014
Candan mühendislik iyi değil mi ?

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
ben bu sorunu onlara yazarak sordum. işlemden sonra benzinde ne kadar oluyorsa LPG de de o kadar olur dediler. İstanbul'da olmadığım için haklarında tecrübî bilgim yok.
 

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,387
Çözümler
4
Tepki puanı
3,460
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
ben bu sorunu onlara yazarak sordum. işlemden sonra benzinde ne kadar oluyorsa LPG de de o kadar olur dediler. İstanbul'da olmadığım için haklarında tecrübî bilgim yok.
Videolarda atomu parçalamış gibi davranıyorlar ama müşteriye yuvarlak konuşuyorlar 🤣
 
Katılım
11 Eki 2018
Mesajlar
253
Tepki puanı
248
Yaş
37
Konum
kocaeli
Aracınız
Civic FB7 2012
Arkadaşlar merhaba aracım 2012 otomatik fb7 fabrikasyon lpgli aracimda bir turlu cozulmeyen problem var yaklasik 4 aydir felan cozemedik basina gelen varsa veya yapilanlar haricinde fikri olan varsa yardimlarini rica edicem.aracim lpg veya benzinde sabit 35 36 km hizla giderken devir saatide tam 1500de iken arac anlik silkeleme yapiyor ama vtec silkelemesinden daha belirgin sekilde yapiyor bunu sicakta ve klima acikken daha cok ve daha hisseder sekilde yapiyor.Yapilanlari yazayim.
1.bujiler orjinal yeni ngk
2.sibop ayari yeni sibop ayarindan oncede yapiyordu.
3.kelebek bogazi hortumu yeni yirtik yok.
4.kelebek bogazi temizlendi adaptasyon yapildi.
5. Bobinler baska 90binde olan fb7 aracla 4dude degisilip denendi sorun ayni.
6.lpg pipolari hava aliyordu yenilendi.
Yapilanlar bunlar ve sorun hala devam ediyor.
Aracın cekisinde veya herhangi baska belirgin bir arizasi yok ariza lambasida yakmiyor.

SM-M515F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
8
Tepki puanı
5
Konum
Balıkesir
Ad Soyad
Osman YORGUN
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
Aracımı yeni aldığım için LPG ayarına götürmüştüm.

Ayara gitmeden önce ayar güzel tutsun diye;
*Subap ayarı
*Gaz kelebeği temizliği ve adaptasyonu
*Bobin, buji kontrolü
*Motor yağı ve filtre değişimleri
*Map, maf, egr,oksijen sensör temizlikleri yapıldı. İşlemleri bizzat ustalara güvenmedigim için kendim yaptım.

Hazır gitmisken LPG filtrelerini de değiştirteyim dedim. 600 TL dediler. Uğraşmak istemediğim için tamam dedim. (Kendim yapsam Max 250-300 TL)

Sonra LPG pipolardan kaçırıyor dediler. Pipolari iptal edip manifoldu delecegiz dediler. Halbuki pipoların oringleri değişebilirdi. Meşhur X mühendislik ya bir bildikleri vardır dedim karışmadım. 1000 TL dediler ona da okey.

Sonra dedim güzel bir afr ayarı yapın. 800 TL dediler. Ona da okey.

Beni araca almadılar. İşten anlayanı almıyorlar, anlamayanı alıyorlar. Halbuki aracın tepkimelerini benim beğenmem önemli.

Yarım saat sonra araç geldi. Acelem olduğu için şehir dışına çıkmak zorunda kaldım.

Araç %30 fakirde çalıştığını obd cihazı ile tespit ettim. Kendileri de onayladilar. Ltft 15 lerde stft de fakirde. boyuna aracı fakirlestiriyordu. 350 km. Giden araç aynı kullanımda aynı güzergahta 310 km.lere kadar düştü.

İşlemi yapan fakir karışım diyor. Muhattap olduğum kişi degerlere bakarak zengin diyor. Bu ne çelişki. Ak mı kara mı? :)

Sonrasında LPG kablomu alıp kendim ayar yaptım. 30 litre ile 310 km. Giden araç aynı litre ile 485 km. yol katetti.

Ltft 0 ile +/-1.56 arasında sabit. Stft 0'a yakın. Fark çoğu yerde 0'a yakın bazı yerlerde %5 +/- tolerans aralığında. Ne fakir ne zengin. Araç olması gerektiği gibi çalışıyor şuan. Tekleme vs.de ortadan kalktı.

Şimdi x mühendislik mi iyi. Lpgci olmayan ben mi 🤣

Herşeyleri reklamdan ibaret. Fiyatları gereksiz pahalı. Karar sizlerin. İsteyen gider. A kişisine göre mükemmeldir. Ama bana göre işlerinin erbabı değiller.
Merhaba,

2009 kasa Accord bir aracım var. üzerinde BRC LPG mevcut. Bir OBD cihazı edindim; LTFT-STFT değerlerine bakıyorum ara ara. Her iki değerde genelde 0 ile -10 arasında hareket ediyor. Bunu hem benzinde hem LPG de yapıyor. Kısa süreli -15 civarı değerleri de görebiliyorum. Bildiğim kadarı ile bu zengin bir karışım demek ama araçta arıza ışığı yakma durumu yok. LPG cilere götürdüğümde ayarı normal diyorlar. Orjinal honda programıyla yapılan kontrollerde de bir problem gözükmüyor. (AFR oranı rölantide iken Honda programında 14:3- 14:7 aralığında gidip geliyor) STFT sıfıra yakın hiç görmedim desem yeri. LTFT de büyük çogunlukla -7 veya -8 civarlarında oluyor. Bu veriler ışığında problem var diyebilir miyiz?
 

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,387
Çözümler
4
Tepki puanı
3,460
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Merhaba,

2009 kasa Accord bir aracım var. üzerinde BRC LPG mevcut. Bir OBD cihazı edindim; LTFT-STFT değerlerine bakıyorum ara ara. Her iki değerde genelde 0 ile -10 arasında hareket ediyor. Bunu hem benzinde hem LPG de yapıyor. Kısa süreli -15 civarı değerleri de görebiliyorum. Bildiğim kadarı ile bu zengin bir karışım demek ama araçta arıza ışığı yakma durumu yok. LPG cilere götürdüğümde ayarı normal diyorlar. Orjinal honda programıyla yapılan kontrollerde de bir problem gözükmüyor. (AFR oranı rölantide iken Honda programında 14:3- 14:7 aralığında gidip geliyor) STFT sıfıra yakın hiç görmedim desem yeri. LTFT de büyük çogunlukla -7 veya -8 civarlarında oluyor. Bu veriler ışığında problem var diyebilir miyiz?
Araç bir miktar zenginde çalışıyor.
Aracınız bir miktar fazla yakar, daha az km. Yaparsınız.
Benzinde beklenen afr oranı 14.7 dir.
LPG'de ise bu oran 15.5 olarak beklenir.

İyi bir LPG ciye rölanti ve yol ince ayarı yaptırmanız lazım.
 
Katılım
15 Ağu 2024
Mesajlar
22
Tepki puanı
2
Konum
Bolu
Ad Soyad
Jake amberson
Yaş
43
Aracınız
Civic FB7 2016
Arkadaşlar merhaba.
Otomatik 2016 Fb7 eco elegance sahibiyim.
Bugüne kadar 7 tane civic kullandım böyle bir sorun yaşamadım. Aractan nefret ettim artık.

Araç kullandığım bir yıl boyunca hiç sorun cikartmadı gayet güzel koy gazı bin git, yağını suyunu değiştir yeter modundaydi.
140.000 aldığım km.
140.000 yag filtre bakimlari yapildi.
Şanzıman yağı değiştirdim.
1 senede 20.000 yaptım. Tık yoktu.
160.000 bakımı yaptırdım yag filtre vs.
Aracı sanayiden aldim eve giderken Aygaz gördüm alayım dedim.
Ertesi gün arıza ışığı yandı. Sonrasında cihaza bağladık çok fakir karışım uyarısı vardı. Sildirdim, yine yanar dediler yakıtı bitir sonra bakalım dediler.

Evet ertesi gün yine yandı. Bir iki gün sonra kendiliginden ışık söndü. Depoyu bitirdim TP gaz aldim bir yil boyunca hic sorun yaşamadığim icin. Yine yandı. Bir hafta sürdü sürmedi yine kendiliğinden söndü. Bu sefer petrol ofisi gaz aldım yine arıza yaktı.
Tabi bu surecte ben kriz geciriyorum.
Neyse nolacak bu isler diyerek servise gittim, farklı biseyler denediler gaz verip cekmeler falan. Atesleme sisteminde hata vardi.
Orjinal NGK bujilerle değiştirdik, ışığı söndürdük 10km yapmadan yine yandı. Bobinlere bakalim dedik 1 tanesi orjinal degil farkli markaydi ama her birisinin soketini soktukce motor devri düştü bayıldı falan yani bobinler sağlamdı.
Subap ayari dediler, yaptırdım.
Bogaz kelebek hortumu yirtik dediler değiştim.
Ust kapak contası dediler değiştim.
Subap ayarindan sonra LPG ayari dediler yaptırdım.
Yakıt açmak neyse onu yaptılar rolantiyi yukselttiler. Işık yanma sorunu o zamandan sonra bitti.

Tekleme vs gibi sorunlarım da yoktu. Bugün şehirlerarası yola çıktım Sakarya-Yalova arası. Araç gaza surekli basmadigim her an teklemeye ziplamaya basladi. Cildirdim.
Başiskele Golcuk yolunda sürekli gaz yapamıyoruz. 80 civarı rolantide gidemiyor araba sürekli ileri atliyor hopluyor abuk subuk hareketler yapiyor.

Ne yapacağımı bilmiyorum. Aranizda bu hususta sorun yasayanlar var belli. Sakarya'da yaşıyorum, aman doktor derdime bir çare.

Edit. Az önce bobinleri test edeyim dedim. Orjinal olmayan bobinde cok tepki vermedi diğerlerinde beklenen tepkiyi verdi. 4.bobin soketini soktukten sonra fena sarsilmaya basladi taktim ama düzelmedi. Stop ettim. Tekrar calistirdim normale döndü. Ama şu anda bütün arıza ışıkları yaniyor...

Edit 2. Kutup başlarını söküp bekledim ve tekrar bağladım arıza ışıkları düzeldi. Akşam dönüşü benzinde yapacağım yarin ya sanayiye ya galeriye...
 
Son düzenleme:

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,387
Çözümler
4
Tepki puanı
3,460
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Arkadaşlar merhaba.
Otomatik 2016 Fb7 eco elegance sahibiyim.
Bugüne kadar 7 tane civic kullandım böyle bir sorun yaşamadım. Aractan nefret ettim artık.

Araç kullandığım bir yıl boyunca hiç sorun cikartmadı gayet güzel koy gazı bin git, yağını suyunu değiştir yeter modundaydi.
140.000 aldığım km.
140.000 yag filtre bakimlari yapildi.
Şanzıman yağı değiştirdim.
1 senede 20.000 yaptım. Tık yoktu.
160.000 bakımı yaptırdım yag filtre vs.
Aracı sanayiden aldim eve giderken Aygaz gördüm alayım dedim.
Ertesi gün arıza ışığı yandı. Sonrasında cihaza bağladık çok fakir karışım uyarısı vardı. Sildirdim, yine yanar dediler yakıtı bitir sonra bakalım dediler.

Evet ertesi gün yine yandı. Bir iki gün sonra kendiliginden ışık söndü. Depoyu bitirdim TP gaz aldim bir yil boyunca hic sorun yaşamadığim icin. Yine yandı. Bir hafta sürdü sürmedi yine kendiliğinden söndü. Bu sefer petrol ofisi gaz aldım yine arıza yaktı.
Tabi bu surecte ben kriz geciriyorum.
Neyse nolacak bu isler diyerek servise gittim, farklı biseyler denediler gaz verip cekmeler falan. Atesleme sisteminde hata vardi.
Orjinal NGK bujilerle değiştirdik, ışığı söndürdük 10km yapmadan yine yandı. Bobinlere bakalim dedik 1 tanesi orjinal degil farkli markaydi ama her birisinin soketini soktukce motor devri düştü bayıldı falan yani bobinler sağlamdı.
Subap ayari dediler, yaptırdım.
Bogaz kelebek hortumu yirtik dediler değiştim.
Ust kapak contası dediler değiştim.
Subap ayarindan sonra LPG ayari dediler yaptırdım.
Yakıt açmak neyse onu yaptılar rolantiyi yukselttiler. Işık yanma sorunu o zamandan sonra bitti.

Tekleme vs gibi sorunlarım da yoktu. Bugün şehirlerarası yola çıktım Sakarya-Yalova arası. Araç gaza surekli basmadigim her an teklemeye ziplamaya basladi. Cildirdim.
Başiskele Golcuk yolunda sürekli gaz yapamıyoruz. 80 civarı rolantide gidemiyor araba sürekli ileri atliyor hopluyor abuk subuk hareketler yapiyor.

Ne yapacağımı bilmiyorum. Aranizda bu hususta sorun yasayanlar var belli. Sakarya'da yaşıyorum, aman doktor derdime bir çare.

Edit. Az önce bobinleri test edeyim dedim. Orjinal olmayan bobinde cok tepki vermedi diğerlerinde beklenen tepkiyi verdi. 4.bobin soketini soktukten sonra fena sarsilmaya basladi taktim ama düzelmedi. Stop ettim. Tekrar calistirdim normale döndü. Ama şu anda bütün arıza ışıkları yaniyor...

Edit 2. Kutup başlarını söküp bekledim ve tekrar bağladım arıza ışıkları düzeldi. Akşam dönüşü benzinde yapacağım yarin ya sanayiye ya galeriye...
Merhaba.
Bobinlerin aynı marka ve grup halinde değişmesi tavsiye edilir.

Sorununuz 1 bobinin farklı olması nedeniyle meydana geliyor olabilir.

Arıza ışığı yandığında cihazla bakıldığında hangi kodları verdi?

Benzinde hoplama zıplama tarzında vuruntu tekleme yaşıyor musunuz?

LPG sistemi pipolu mu?
Eco larda pipo var. Piponun dibinden hava aldığında araç fakir karışıma düşer. Benim başıma geldi.

Araç çalışırken enjektörlerin dibine sabunlu su karışımı yapıp sıkın. Araç teklemeye başlarsa hava aldığını anlayabilirsiniz.

Aslında küçük bir sorununuz var ama doğru ustayı bulamamışsınız diye düşünüyorum.
 
Katılım
15 Ağu 2024
Mesajlar
22
Tepki puanı
2
Konum
Bolu
Ad Soyad
Jake amberson
Yaş
43
Aracınız
Civic FB7 2016
Hocam, ben bobin hic değişmedim.
Ama gecen baktigimda bir tanesi farkli bir markaydi.
Arıza ışığı yandiginda kodu tam hatirlamiyorum malum usta esrafinin civarina yaklasmak icin suklum puklum olmak gerekiyor. Ama cok fakir karışım yazdigini gördüm.
Galiba 71 yada 701 ile biten bir kod olmasi lazim.
Benzinde kullanacagim bu aksam sonrasinda yazacağım tekrardan. Ama benzinde lpg kadar hissettirmese de yapiyor.
Uzun deneyimlemedim henüz.
Lpg sistemi fabrikasyon brc, pipo falan bilemiyorum bu yüzden
 
Geri
Üst