Civic FB7 Civic FB7 için Fren Balata ve Disk Tecrübeleri

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Bu aralar ben de araştırıyorum bu disk balata mevzusunu. İstediğim tabi yüksek performans ve sağlamlık. Piyasada gözüme kestirdiklerim delikli disk Brembo 1000tl, TRW veya ATE Balatalar önler 350-400, arkalar 200tl'ye yakın.

Bir de EBC'yi aradım Maslakta. Balata konusunda 2008 FD kasalara uygun balatalar var dedi bilmiyorum sizinki nasıl (listelenmemiş fb7), standart olan 300tl, performance 650tl bir de kevlar serisi söyledi 950tl. Disk olarak da 1700tl performans disk fiyatı aldım.

Sonra konudaki Blueprint'in arka fren disk fiyatını görünce 150tl'ye rüyadan bi uyandım ?

EBC kullanıcı yorumu lazım bana var mı EBC Balata kullanan ?
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu aralar ben de araştırıyorum bu disk balata mevzusunu. İstediğim tabi yüksek performans ve sağlamlık. Piyasada gözüme kestirdiklerim delikli disk Brembo 1000tl, TRW veya ATE Balatalar önler 350-400, arkalar 200tl'ye yakın.

Bir de EBC'yi aradım Maslakta. Balata konusunda 2008 FD kasalara uygun balatalar var dedi bilmiyorum sizinki nasıl (listelenmemiş fb7), standart olan 300tl, performance 650tl bir de kevlar serisi söyledi 950tl. Disk olarak da 1700tl performans disk fiyatı aldım.

Sonra konudaki Blueprint'in arka fren disk fiyatını görünce 150tl'ye rüyadan bi uyandım ?

EBC kullanıcı yorumu lazım bana var mı EBC Balata kullanan ?
FD6 ile FB7 balataları birbirlerine birebir uyuyor hocam, isterseniz kullanabilirsiniz.
FD6da EBC ultimax kullanmıştım, ilk 10bin km frenlemesinde sorun yoktu ama balatayı ilk zorlamam olan Kayseri Erciyes inişinde direk kendini saldı.
Frenleme kaybı ve kokudan sonra balataları soğutarak indim ama sonrasında düzen tutmadı, en ufak zorlanmada koku yapmaya başlamıştı ve nedenini anlamadığım şekilde diskleri düzensiz aşındırıyor ve fren pedalında titreme yapıyordu.
Diskleri tornalatıp yeni Bosch balata takımı alınca sorunum kalmadı :)
Aynı yol güzergahında benzer kullanımı orjinal balata ve Bosch balata ile yaptığımda ise bir sorunla karşılaşmadım.
FD6da da arkalarda Blueprint disk ve balata ikilisini kullanıyordum ve bir sorunla karşılaşmadım.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Ek olarak delikli balatalar spor özellikle pist kullanım için iyiler ama birkaç yıl sonrasında deliklerden çatlamalar oluşma riski mevcut, çizikli olanları uzun süreli kullanım için daha uygun, bunu da gözönüne bulundurun.
 
Son düzenleme:

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Anlaşıldı hocam maceraya gerek yok ben standart bilip kullandıklarından devam edeyim en iyisi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Bugün daha önce Amazon.com'dan aldığımı belirttiğim STOPTECH ön balataları merakımdan dayanamayıp taktırdım :)
StopTech 309.09590 Street Performance Front Brake Pad
Ekli dosyayı görüntüle 257501

Aracın üstündeki orjinal balatada "ilk frenaj" hissi harici bir sorunum yoktu ama bence şehiriçinde ilk frenajın zayıf olması kullanım deneyiminin kalitesini biraz baltalıyor maalesef.
Balatayı çıkarınca daha yarıya ancak geldiğini gördük ve kendi aşınması kadar disktende aşındırmış :) Orjinal balataların diskle birlikte bitme fenomenini şimdi daha iyi anlıyorum.
Balatayı söken usta ilerde istersem orjinal balataları zımparalayarak tekrardan kullanabileceğimi söyledi, eski balataları telleri ile bagaja koydum. Bu bilgiye nerden sahip olduğunu sorunca Japon tamirhanesi diye girdiğim dükkanın ustasının Honda servisinden ayrılma olduğunu öğrendim :) bu açıdan biraz içime su serpildi.
Balataların rengine baktıklarında sadece metalik balata olmadığını ve kaliteli göründüğünü söylediler, ebatları tam uydu (y)
Balataların değişimi ile birlikte fren havalarını da aldırdım (y) Kaliper pimlerini de BOSCH SUPERFIT TO100 ile yağlattım :)

Aşağıdaki resimde bulunan yeni balatadaki eski balatadan bulaşmış olan kire takılmayın lütfen :) Balatanın görünen yüzeyi bu şekilde.

Ekli dosyayı görüntüle 257502

"Bedding" denilen yataklama işlemini şehiriçi trafiğinde rahat alan bulamadığım için hafif düzeyde yaptım, 70-10 km. arası 5 kere hızlan-yavaşla yapabildim.
Kullanımla 500-1000 km sonrası bedding tamamlanacaktır diye düşünüyorum, bu balataların ilk fren hissi orjinal olandan bariz daha güçlü ama beklentimde zaten bu yönde idi, daha yüksek hızlarda frenaj yapamadım, fren pedalından ayağımı ilk çektiğim anda biraz gacırtı mevcut ancak bunun harici frenajda bir titreme ya da bir sesle şimdilik karşılaşmadım, tecrübelerim km. geçtikçe ve netleştikçe sizlerle paylaşırım :)
Umarım beklentilerimi fazlasıyla karşılaşayan bir sonuç elde edebilirim :)
Mart ayında taktırdığım bu balatalarla ilgili 3 aylık güncelleme yapayım :)
Geçen hafta bir dağ çıkış-iniş gerçekleştirdim ve yokuş inerken birçok kez özellikle frene yüklendim, şimdilik fren tutmama, kötü ses ve koku ile karşılaşmadım, hatta orjinal balatada tutması için pedala orta sertlikte yüklenirken bu balatada pedala minimum düzeyde basarak rahatlıkla istediğim dozda frenleyebildim. Açıkçası orjinal balatalardaki ilk anda hissettiğim zayıf fren hissinin olmaması güven verici bir unsur (ama bu durumda 50bin km sonrası ortaya çıktı).
Sorun olarak söyleyebileceğim ayağımı ilk frenden kaldırdığımda bariz bir gacırtı mevcut ancak bununla şimdiye kadar kullandığım bütün yan sanayi balatalarda karşılaştım, Ancak maalesef 3-4 günlük kullanım sonrası Blueprint arka balatalar gibi çok ciddi toz bırakıyor, jantlarım artık hep simsiyah. Makyajlı FC5 Elegancelerin füme jant takımını bile almayı düşündüm açıkçası, onların jantları ile böyle bir sorun olmayacaktır :D
 
Katılım
15 Kas 2015
Mesajlar
738
Tepki puanı
751
Konum
Çayırova / KOCAELİ
Aracınız
Mart ayında taktırdığım bu balatalarla ilgili 3 aylık güncelleme yapayım :)
Geçen hafta bir dağ çıkış-iniş gerçekleştirdim ve yokuş inerken birçok kez özellikle frene yüklendim, şimdilik fren tutmama, kötü ses ve koku ile karşılaşmadım, hatta orjinal balatada tutması için pedala orta sertlikte yüklenirken bu balatada pedala minimum düzeyde basarak rahatlıkla istediğim dozda frenleyebildim. Açıkçası orjinal balatalardaki ilk anda hissettiğim zayıf fren hissinin olmaması güven verici bir unsur (ama bu durumda 50bin km sonrası ortaya çıktı).
Sorun olarak söyleyebileceğim ayağımı ilk frenden kaldırdığımda bariz bir gacırtı mevcut ancak bununla şimdiye kadar kullandığım bütün yan sanayi balatalarda karşılaştım, Ancak maalesef 3-4 günlük kullanım sonrası Blueprint arka balatalar gibi çok ciddi toz bırakıyor, jantlarım artık hep simsiyah. Makyajlı FC5 Elegancelerin füme jant takımını bile almayı düşündüm açıkçası, onların jantları ile böyle bir sorun olmayacaktır :D

Hocam ben de ayağımı frenden ilk kaldırdığımda gıcırtı geliyor diye değiştirmiştim. Dediğiniz çıktı. Taktırdığım balatalardan da (ön arka valeo) ayağımı frenden kaldırınca aynı ses geliyor. Eskiye göre azaldı ama öyle teselli ediyorum artık kendimi.


Kün feyekün..
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,271
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Arkadaslar orijinal yerine Fredo kullaniyorum tek sikayetim biraz toz yapiyor ve sanirim daha cabuk bitecek. Fakat fren performansi orijinallerine gore daha iyi.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
6 Kas 2014
Mesajlar
240
Tepki puanı
31
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
İyi günler, ön diskleri ve balataları yenilemeyi düşünüyorum. Önerebileceğiniz marka ve model var mı?
 
Geri
Üst