Merhaba, uzun zamandır sahibi olduğum 2016 fb7 eco elegance otomatik aracımı daha da güçlendirmek için araştırmalar yapıyorum. Araçta şuanda 4.5 luk CoilEx yay, Ecu masters yazılım, K/N kutu içi filtre ve hafif 18 jantlar ile bilirkte 225 40 R18 lastikerl var. Yol tutuş anlamında çok memnunum araçtan . Aracı tubolamak için Ankara'da Lancer'ları turbolayan İba otomotiv ile görüştüm, daha önce civic turbolamadıkalrını ama turbolayabileceklerini söyledi. En kritik yerin ayar ve yazılım kısmı olduğunu,bunu da 2 ay kadar süreceğini söyledi. En azında şimdilik 2 ay arçsız kalmak bana çok mantıklı gelmediği için ve maaliyeti biraz yüksek geldiği için onu ertledim.
İkinci konu ise yurtdışında R18 leri R20 yapanları göremem ile neden R16 yı R20 yapamayalım düşüncesi geldi. Mısır'da R16 yı R18 yapanları gördüm ancak kendilerine ulaşamadım. Bu fikrin uygulunabilirliği ile ilgili edindiğim bilgileri sizinle paylaşmak ve fikir almak istiyorum.
1. Mısır'da R16A yı R18A'ya çevirenler var. Tayland ve Pakistan'da da R18a yı R20A ya çevirenler var . Yani R16 da R20 ye çevirilebilir olmalı.
2. Bu R serisi motolarda piston çapı aynı sadece stroke değişiyor hacim anlamında . Yani R16 ya R20 krank ve piston kolu takmakta bir sorun olmamalı.
3. R serisi motolradki sondaki harf aracın karter yapısını belirliyor yani R16a ile R20 a nın karteri aynı yapıda. Ancak bizdeki Motor R16B. herhangi bir temas sorunu olup olamaycağını bulamadım.
4. R16 ile R20 nin beyin arayüzü aynı yani siz R16B nin beyninne R20a Crv nin yazılımını atabiliyorsunuz.
5. R20 lerde R16 ve R18 lerden farklı olarak üst kapak 3 kademeli (R16 ve 18 lerde2), ayrıca egzos veya emme subapları da 2 mm daha geniş. Bu performasn anlamında elbette kötü etkiler ancak R16 kapağıyla da sorunsuz çalışabilmeli araç.
Bu yazdığım soru ve düşüncelere tam kesin sonuç bulmak için en mantıklısı bir parçacıya yada çıkmacıya gidip bu bahsettiğim R16b ve R20a nın tüm parçarlarını karşılaştırmak ancak şuanda onun için pek zamanım yok ayrıca bunlara bakabileceğimiz yardımsever bir ustanın da olması şart
Elbette bunlar zahmetli işler ancak aracı satıp üzerine değecek bir araba almam için en az 150 bin tl vermem gerekiyor ve bundan çok daha düşük bütçelere arabamı daha hızlı bir araba yapabilrsem çok daha mutlu olacağım.
Bu konuda sizlerin düşünceleri nedir? Bilgisi veya önerisi olan varsa paylaşabilirse sevinirim
İkinci konu ise yurtdışında R18 leri R20 yapanları göremem ile neden R16 yı R20 yapamayalım düşüncesi geldi. Mısır'da R16 yı R18 yapanları gördüm ancak kendilerine ulaşamadım. Bu fikrin uygulunabilirliği ile ilgili edindiğim bilgileri sizinle paylaşmak ve fikir almak istiyorum.
1. Mısır'da R16A yı R18A'ya çevirenler var. Tayland ve Pakistan'da da R18a yı R20A ya çevirenler var . Yani R16 da R20 ye çevirilebilir olmalı.
2. Bu R serisi motolarda piston çapı aynı sadece stroke değişiyor hacim anlamında . Yani R16 ya R20 krank ve piston kolu takmakta bir sorun olmamalı.
3. R serisi motolradki sondaki harf aracın karter yapısını belirliyor yani R16a ile R20 a nın karteri aynı yapıda. Ancak bizdeki Motor R16B. herhangi bir temas sorunu olup olamaycağını bulamadım.
4. R16 ile R20 nin beyin arayüzü aynı yani siz R16B nin beyninne R20a Crv nin yazılımını atabiliyorsunuz.
5. R20 lerde R16 ve R18 lerden farklı olarak üst kapak 3 kademeli (R16 ve 18 lerde2), ayrıca egzos veya emme subapları da 2 mm daha geniş. Bu performasn anlamında elbette kötü etkiler ancak R16 kapağıyla da sorunsuz çalışabilmeli araç.
Bu yazdığım soru ve düşüncelere tam kesin sonuç bulmak için en mantıklısı bir parçacıya yada çıkmacıya gidip bu bahsettiğim R16b ve R20a nın tüm parçarlarını karşılaştırmak ancak şuanda onun için pek zamanım yok ayrıca bunlara bakabileceğimiz yardımsever bir ustanın da olması şart

Elbette bunlar zahmetli işler ancak aracı satıp üzerine değecek bir araba almam için en az 150 bin tl vermem gerekiyor ve bundan çok daha düşük bütçelere arabamı daha hızlı bir araba yapabilrsem çok daha mutlu olacağım.
Bu konuda sizlerin düşünceleri nedir? Bilgisi veya önerisi olan varsa paylaşabilirse sevinirim