Honda araç satışından değil bakımdan para kazanıyor daha doğrusu koparıyor. Şanzıman yağı özel bakım aralığı kısa, motor yağı özel ama ne hikmetse onunda bakım aralığı kısa, daha tasarım aşamasında yemişler müşteriyi, Civic eski Civic değil 90 larda 2000 lerin başında üretilen Civic ile şu an güncel model arasında uçurum gibi bir dayanıklılık ve sorunsuzluk farkı var şu anki güncel modeller dayanıklılık ve güvenilirlik olarak çok çok kötü, motor şanzıman olsun elektronik olsun kaporta ve iç trim parçaları da aynı şekilde.
Belki de Honda sorunsuzluk imajını korumak için müşteriye böyle aşırı külfetli bakım programı uygulatmaya diretiyor bunun başka açıklaması izahı varsa buyurun söyleyin.
Bende servise abone oldum malesef ama en azından bir parça haklılık payım var 1.5 turbo ve CVT şanzıman modele biniyorum... ama manuel vites ve 1.6 atmosferik olsa eminim bu kadar servis yüzü görmezdim ama yine de hava filtresi yağ filtresi kayış buji vs. gibi önemli parçaları servisten perakende temin eder birde motul valvoline vs. gibi bir 0w-30 motor yağı alıp dışarda kendim yapardım diyeceğim ama Honda nın bu bakım malzemeleride ucuz değil
işçilik ucuz parçalar pahalı.
20000km de CVT yağı değiştiriyoruz, diğer markalara bakıyoruz CVT şanzımanların bakım aralığı çok daha uzun? bozulur patlar mevzusuna her 20000km de yağ değiştir o zaman Honda eskisi kadar sağlam değil derim, peki bozulan CVT varmı ? var, 0w-20 Engine Oil Type 2.0 motor yağı kullanma kılavuzunda "yakıt tasarrufu için optimize edilmiştir" yazıyor yani otobanda dipgaz yapmak için yada pistte gazlamak için değil az yaksın eksozdan temiz duman atsın vs. maksadı ile bu motor yağını da doldurtuyoruz.
Neyse bu kadar yazdımda ben Honda mı çok seviyorum malesef bu aşkın ızdırabını çekeceğim ama alternatif arayışlarım hep var, yine bakıma servise gideceğim lakin tek umudum zamanla bazı parçaların ve bakım masrafının piyasa şartlarıyla ucuzlaması, bu model daha yeni sayılır elbet eskiyecek ve bu tür parçalar elbet enflasyon karşısında ucuzlayacak yada eski modellere kampanya diye bakım programı indirime gidecek. Şu anda dışarda 10. nesil Civic in CVT şanzıman yağını değiştirmeye asla yanaşmayan özel servisler var kayış kırıyor kilitliyor korkusuna şanzıman yağını değiştirmem diyorlar, zamanla özel servisler yada kullanıcıların kendisi bu yağı değiştirme işini çözecekler 2016-2021 henüz 5 yıl olmuş 1992 model Civic ler yada FD6 kasalar piyasaya ilk çıktığında da o araçlara da uzaylı gözüyle bakan tamirciler vardır eminim ama şu anda durum böyle değil demek istediğim bu.
Sabrediyoruz şimdilik bekliyoruz.