Çarşamba günü Bursa Honda İnallara fc5 dizel 10.000 bakımı için aracımı bıraktım.
Periyodik bakım haricinde şikayetlerimi de dile getirdim.
- Silecekler otomatik ayarda kararsız çalışıyordu.
- Kolçaktan tıkırtı sesi geliyordu.
- Ön direklerlerden ve göğsün sol tarafından tıkırtı sesi geliyordu.
- Sunroof açıkken bozuk yolda gidince tıkırtı sesi geliyordu
- Sağ arka cam açıldığında en sona dayanınca tak diye ses geliyordu
- Uzun yolda sabit hızla giderken rampaya geldiğinde vtec teklmesine benzer hafif bir sarsıntı oluyordu.
- Ayrıca avmde sağda solda aracım park halindeyken göçük olayını merak edenlerin aracı kurcaladığına şahit oldum. Bir çok kez aracıma döndüğümde c sütunları parmak izi içinde kalmıştı. Aracın c sütunundan arka stoplara kadar olan kısmı resmen göçerttiler bir seferinde. Bunu da düzeltebilir misiniz dedim.
Sonuç olarak:
- Periyodik bakım zaten yapıldı. O işlem standart sonuçta.
- Tüm trim seslerini gidermişler. Ses gelen her yere yalıtım yapmışlar.
- Sunrooftan gelen ses için tavan döşemesini söküp müdahale etmişler ve yalıtım yapmışlar.
- Kolçak için de yalıtım yapmışlar.
- Yağmur sensörüne yazılım yükleyip tekrar kalibrasyon yapmışlar
- Sağ arka camın ayarını yapıp sesi kesmişler
- Meraklı insanların kurcalayıp göçerttiği c sütununu düzeltmişler
- silkeleme olayı için de beraber test sürüşüne çıktık ve bu sarsıntının değişken sübap zamanlaması özelliğinden kaynaklandığını söylediler. Araç uzun yolda sabit hızla giderken ekonomik sürüş yapmak için sübap zamanlamasını değiştitiyor. Rampaya gelince ya da sollama yapmak isteyince devir 1500—2000 arasındaysa gaza oturunca küçük bir silkeleme yapıyor. Nedeni bu. Benzinli, dizel, lpgli hepsinde var bu durum.
Tüm yapılan düzeltmeleri kontrol ettik, ben aracı sürüp hepsine dikkatlice baktım. Tüm şikayetlerimi giderdiler.
Bu işlemlerin hepsi için 1240₺ ücret talep ettiler. Bu ücret sadece periyodik bakım ücreti.
Göçükler dış kaynaklı olmasına rağmen ücret almadılar. Dış kaynaklı olduğuna gözümle görmesem inanmazdım açıkçası.
Honda fabrikadan Kasım ayında müşteri memnuniyeti anketi için davet etmişlerdi. Anket sonunda da periydok bakımda kullanmak üzere 400₺ indirim çeki verdiler.
İndirim çekini de düşünce 840₺ ödedim. World karta 5 taksit yaptılar.
Genel olarak servis yaklaşımından ilgiden memnun kaldım.
İndirim çeki olmasaydı bakım ücreti gerçekten çok fazla. 20.000 bakımında Allah yardımcımız olsun.