Honda Damla yı bende aradım bugün polen filtresi için 250 düştü başka bir bayi 140 lira düştü aynı ürün değil mi
En azından 6 sene değil 3 sene honda servisine gitme zorunluluğu ortaya çıktı. Geriye kalan 3 sene için özel yetkili servislere gitmek mantıklı.Araç bakımlarını yetkili serviste yaptırmak zorunda değilisiniz. Bosch gibi zincir servislerin 10047 HİZMET YETERLİLİK BELGESİ var ve buralarda bakım yaptırınca HONDA TÜRKİYEnin verdiği 3 yıllık GARANTİ KORUNUYOR. Honda EFE 1450 TL fiyat verirken Ankara Bosch Servis 700 TL Fiyat verdi.
Burda merak ettiğim acaba geriye kalan 3 yıllık garantinin bozulduğunu resmi belgeye dayandırıyorlar mı? Belki buda bir efsanedir.Ben hem Honda TÜrkiyeyey sordum, hem honda boraya hemde efe ye. İlk anda dedikleri şey GARANTİNİZ YANAR. Ama ben konuya hakim olduğum için 10047 HİZMET YETERLİLİK BELGESİ ve 2017 yılında Sanayi Bakanlığının (Türk Rekabet Kurumunun) çıkarttığı Grup Muafiyet Yasasına göre yetkili serviste bakım yapma zorunluluğu yok ve garanti bozulmuyor. Hondanın cevabı ise:" evet haklısınız ama son 3 yıllık garantiniz bozuluyor." Son 3 yıllık garantinin şartı ise ilk 3 yıl yetkili serviste bakım yapmak. It is ok.
Ben tüm masrafları hesapladım. Yıllık 5700 lira masrafım olacak.forumda gördüğüm konularda "fren balatalarım bitti servis fren balatalarının değiştirilmesine 2800 lira dedi eyvah" gibi mevzuları konuşulmadan evvel ben daha ilk 1000km de iken balata fiyatını da bakım fiyatlarını da öğrenmiştim ona göre fren kullanma alışkanlığımı baştan aşağı değiştirdim, şöforlük sadece direksiyon değil, bakım parası biriktirmek yıllık yürütme masrafı hesaplamak gibi şeyleri de ben şöforlük sorumluluğu sayıyorum
henüz Honda sahibi değilken Civic leri yakından incelemek için haftasonu eşofmanla bayiye gidip bakım fiyatlarını, otomatik şanzımanın kuru kavrama mı? yoksa tam otomatik konvertörmü ? olduğunu sormuştum, müşteri temsilcisi üzerimde pis pijamalar ile beni görünce önemsemeyip birde böyle acayip sorular sorunca apışıp kaldıydı bizim araçlarımızda F1 şanzımanı var demişti, hee diyecektim 0.005 saniyede vites değiştiren üç kavramalı titanyum casing li sistem olsa gerek laflarına girmeden çıktım oradan. Mutluhan bayisi Cem bey, selamlar kendisine. Bir bakım fiyatı ne kadar tutar dediğimde 2017 ağustos ayında idik ve yaklaşık 450-500 tutuyor demişti, ben 1100 lira tutacağını forumdan öğrenmiştim.
sadece bakım masrafı bu durumda günlük 7 liraya geliyor, ciddi iyi para. Honda lüks bir marka değil, aslında servis masrafı olarak ne çok pahalı ne çok ucuz. Ancak Honda da yedek parçaların bazıları fahiş derecede pahalı onlar da genellikle bakım parçaları haricindeki parçalar kaza olduğu zaman ihtiyaç olan şeyler kaput far tampon gibi.
Kalan 3 yıllık garanti periyodu sadece motor-sanzimani kapsıyor gibi, sanki garantiyi uzatarak müşteriyi servise bağlı tutma amaçlı düşünülmüş ve ana garantiye göre çok daha kısıtlı özellikte.Burda merak ettiğim acaba geriye kalan 3 yıllık garantinin bozulduğunu resmi belgeye dayandırıyorlar mı? Belki buda bir efsanedir.
Kalan 3 yıllık garanti periyodu sadece motor-sanzimani kapsıyor gibi, sanki garantiyi uzatarak müşteriyi servise bağlı tutma amaçlı düşünülmüş ve ana garantiye göre çok daha kısıtlı özellikte.
Mesela Eco olmayan modellere LPG taktirdiginizda da servis bakımlı ise ilk 3 yıl garanti devam ediyor ancak servis bakımi devam etse bile ikinci 3 yıllık garanti periyodu işlemiyor.
Garanti konusunu net araştırıp tüm detayları öğreneceğim. Burda sonuçları paylaşacağım insallahKalan 3 yıllık garanti periyodu sadece motor-sanzimani kapsıyor gibi, sanki garantiyi uzatarak müşteriyi servise bağlı tutma amaçlı düşünülmüş ve ana garantiye göre çok daha kısıtlı özellikte.
Mesela Eco olmayan modellere LPG taktirdiginizda da servis bakımlı ise ilk 3 yıl garanti devam ediyor ancak servis bakımi devam etse bile ikinci 3 yıllık garanti periyodu işlemiyor.
Bence motor şanzıman için de olsa garantinin devamını sağlamak gerekir. İlk üç yıl her şekilde yıllık bakımı honda servisinde yaptıracağım. Geriye kalan 3 yıl için özel servislere gidip bakımını yaptırdığımda şişirilmiş fiyatlardan da kurtulmuş olacağım garanti de kısıtlı da olsa devam etmiş olacak. Nihayetinde motor - şanzıman ikilisi arabanın yekunu demek ?Benim yaklaşımım şimdilik böyle.LPG 'li civic sahipleri, ilk 3 yıl yetkili servis sonrası garantiyi bozmak mantıklı değil mi ozaman ? garanti kapsamında bu kadar kısıtlama gelecekse ne diye yani o kadar servise her yıl düdükleneyim ki ?
Bence motor şanzıman için de olsa garantinin devamını sağlamak gerekir. İlk üç yıl her şekilde yıllık bakımı honda servisinde yaptıracağım. Geriye kalan 3 yıl için özel servislere gidip bakımını yaptırdığımda şişirilmiş fiyatlardan da kurtulmuş olacağım garanti de kısıtlı da olsa devam etmiş olacak. Nihayetinde motor - şanzıman ikilisi arabanın yekunu demek ?Benim yaklaşımım şimdilik böyle.