Cumartesi günü bakım için mutluhan honda maltepe ye gittim, kavga gürültü çıkarmaya hevesliydim ancak servisteki çalışanlar durumu sezip çok iyi muamele etmeye başladılar haliyle benim 2100 lira olan bakım fiyatı da 1780 liralara iniverdi
şanzıman yağı, motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi ve polen filtresi değiştirildi. Lastiklere balans ayarı vardı listede ben istemedim fiyat azaldı, birde polen filtresi dış tedarik 50 lira daha ucuzmuş onu takmışlar neyse, yıkama yaptırmadım bakım hemen halledilsin arabayı geri verin dedim yıkama servisin işi değil
sizin işiniz bakım dedim iki saat yıkama kuyruğu bekleyemem zaten adam gibi yıkayamazlar arabam 1.5 aydır yıkanmıyor çünki işin özü bu aslında.
Uzun yol sürüşlerinde yağ lambası yanmasının sebebi mekaniker arkadaşın dediğine göre yağ sıcaklığının çok yükselmesiymiş. Sordum öyle dedi.
baktım ki antifiriz ilave ediyor çok mu eksiltmiş ? diye sordum 50 gramdan daha az ekledim dedi
CVT Şanzıman yağı filtresi ikinci şanzıman yağı değişiminde değiştiriliyormuş ilk değişimde Honda Türkiye önermemiş gerek yok dediler.
Yazlık cam suyu doldurmaya kalktılar ben oraya gitmeden evde cam suyu doldurduğum için şişeyi açtı ama boşaltamadı bakım yapan arkadaş
dolu şişeyi benim arabaya koymuş eşantiyondan üstten yarım parmak eksik bir şişe cam suyum oldu listede 5.5 lira fiyatı vardı sarf malzemeleri içinde dahilmiş
camda nokta kadar taş vuruğu vardı kaskodan orjinal camla değiştirelim dediler yok dedim kalsın. İlerde büyürse bakarız.
Bu arabalar büyük ihtimalle sıklıkla porya rulmanı bozuyor olmalı, bakım yapılırken iki üç kereden fazla tekerlekleri çevirip çevirip rulmanları yokladılar.
1000km bakımı ve 10000km bakımlarında benim arabaya bakım yapan hep aynı mekaniker arkadaş bu sefer 20000 bakımı yaptı, yine aynı kişiye bakım yaptırmış olduk
Civic turbo motoru 6-7 ay kullanımdan sonra çekişten biraz düşüyor diye yedek parça bölümünden kendim değiştirmek üzere hava filtresi aldım ekstradan 170 lira verdim, yan sanayi olanı ile karşılaştırdığımda orjinal filtrede tozları toplaması için yağ bulunuyor kenar contası kaliteli ve güzel plastik bölümü ise ilk bakımda arabanın üzerinden çıkan ile aynı yazılara ve yapıya sahip yan sanayi olan filtrede yağ yok, contası çıkık oynar vaziyette ve ebatları bile bir değişik.
Gebze den Maltepe ye 8,5 litre ortalama ile gittim dönüşte daha hızlı gelmeme rağmen 4,6 litre yaktım
Servis müdürü ismini sormadım doğma büyüme İzmir liymiş, şanzıman yağı tazeleme usülü yarım değiştiriliyor değil mi? dedim yok dedi tamamen değiştiriliyor, Ama o zaman hava yapıp sıkıntı yaratmıyor mu? dedim o nasıl oluyor? dedi, dedim tork konvertörde illa 2-3 litre yağ kalır siz alttan boşaltıp üstten dolduruyorsunuz tamamen boşaltmak için yağ soğutucu hortumu söküp motoru çalıştırmak gerekli dedim, öyle değil dedi alttan boşaltıp üstten dolduruyoruz dedi o zaman tazeleme yarım değişim olur dedim zaten benim istediğim o şekilde dedim anlaştık zaten honda Türkiye den talimat o şekildeymiş.
Bakıma 9 gün geç geldim garantiden bir şey istersek sorun olmasın dedim müşteri kabul deki arkadaş beni bulursun abi her türlü hallederiz dedi pek inanmadım gerçi.
Şimdilik ufak tefek pürüzleri kafaya takmadan sorunsuz kullanıyorum bakımdan sonra gaza basınca altımdan kaçıyor güzel oldu. En az bir sene rahatız.