Civic FC5 Civic FC5 20.000 km bakımı

Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Cumartesi günü bakım için mutluhan honda maltepe ye gittim, kavga gürültü çıkarmaya hevesliydim ancak servisteki çalışanlar durumu sezip çok iyi muamele etmeye başladılar haliyle benim 2100 lira olan bakım fiyatı da 1780 liralara iniverdi:)

şanzıman yağı, motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi ve polen filtresi değiştirildi. Lastiklere balans ayarı vardı listede ben istemedim fiyat azaldı, birde polen filtresi dış tedarik 50 lira daha ucuzmuş onu takmışlar neyse, yıkama yaptırmadım bakım hemen halledilsin arabayı geri verin dedim yıkama servisin işi değil:) sizin işiniz bakım dedim iki saat yıkama kuyruğu bekleyemem zaten adam gibi yıkayamazlar arabam 1.5 aydır yıkanmıyor çünki işin özü bu aslında.

Uzun yol sürüşlerinde yağ lambası yanmasının sebebi mekaniker arkadaşın dediğine göre yağ sıcaklığının çok yükselmesiymiş. Sordum öyle dedi.

baktım ki antifiriz ilave ediyor çok mu eksiltmiş ? diye sordum 50 gramdan daha az ekledim dedi:)

CVT Şanzıman yağı filtresi ikinci şanzıman yağı değişiminde değiştiriliyormuş ilk değişimde Honda Türkiye önermemiş gerek yok dediler.

Yazlık cam suyu doldurmaya kalktılar ben oraya gitmeden evde cam suyu doldurduğum için şişeyi açtı ama boşaltamadı bakım yapan arkadaş:) dolu şişeyi benim arabaya koymuş eşantiyondan üstten yarım parmak eksik bir şişe cam suyum oldu listede 5.5 lira fiyatı vardı sarf malzemeleri içinde dahilmiş:)

camda nokta kadar taş vuruğu vardı kaskodan orjinal camla değiştirelim dediler yok dedim kalsın. İlerde büyürse bakarız.

Bu arabalar büyük ihtimalle sıklıkla porya rulmanı bozuyor olmalı, bakım yapılırken iki üç kereden fazla tekerlekleri çevirip çevirip rulmanları yokladılar.

1000km bakımı ve 10000km bakımlarında benim arabaya bakım yapan hep aynı mekaniker arkadaş bu sefer 20000 bakımı yaptı, yine aynı kişiye bakım yaptırmış olduk:)

Civic turbo motoru 6-7 ay kullanımdan sonra çekişten biraz düşüyor diye yedek parça bölümünden kendim değiştirmek üzere hava filtresi aldım ekstradan 170 lira verdim, yan sanayi olanı ile karşılaştırdığımda orjinal filtrede tozları toplaması için yağ bulunuyor kenar contası kaliteli ve güzel plastik bölümü ise ilk bakımda arabanın üzerinden çıkan ile aynı yazılara ve yapıya sahip yan sanayi olan filtrede yağ yok, contası çıkık oynar vaziyette ve ebatları bile bir değişik.

Gebze den Maltepe ye 8,5 litre ortalama ile gittim dönüşte daha hızlı gelmeme rağmen 4,6 litre yaktım:)

Servis müdürü ismini sormadım doğma büyüme İzmir liymiş, şanzıman yağı tazeleme usülü yarım değiştiriliyor değil mi? dedim yok dedi tamamen değiştiriliyor, Ama o zaman hava yapıp sıkıntı yaratmıyor mu? dedim o nasıl oluyor? dedi, dedim tork konvertörde illa 2-3 litre yağ kalır siz alttan boşaltıp üstten dolduruyorsunuz tamamen boşaltmak için yağ soğutucu hortumu söküp motoru çalıştırmak gerekli dedim, öyle değil dedi alttan boşaltıp üstten dolduruyoruz dedi o zaman tazeleme yarım değişim olur dedim zaten benim istediğim o şekilde dedim anlaştık zaten honda Türkiye den talimat o şekildeymiş.

Bakıma 9 gün geç geldim garantiden bir şey istersek sorun olmasın dedim müşteri kabul deki arkadaş beni bulursun abi her türlü hallederiz dedi pek inanmadım gerçi.

Şimdilik ufak tefek pürüzleri kafaya takmadan sorunsuz kullanıyorum bakımdan sonra gaza basınca altımdan kaçıyor güzel oldu. En az bir sene rahatız.
 

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,065
Çözümler
4
Tepki puanı
3,538
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
@erenuzel41 Hayırlı olsun, fiyat makul olmuş (y)
Servis müdürü çok tecrübeli değil galiba ben ilk cümleyi okuyunca konunun nereye varacağını anladım o anlayamamış :)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
@erenuzel41 Hayırlı olsun, fiyat makul olmuş (y)
Servis müdürü çok tecrübeli değil galiba ben ilk cümleyi okuyunca konunun nereye varacağını anladım o anlayamamış :)
Yetkili servis hesap makinesi bağımlılığına benzer bir hastalık kapmış:) bütün işlemlere en basit şeylere bile bilgisayardan bakıyorlar, yıl ve kilometre bilgisi ile şase numarasını girince sistem neyin değiştirilip neye bakım yapılacağını otomatik veriyor ancak elle müdahale serbest onu da müşteri isterse yani girişim gerekli, bu sebeple honda nın bu sistemi yetkili servisin muhakeme yeteneğini törpülemiş adamlar robot olmuşlar, büyük ihtimalle çalışan mekanikerlerde belli eğitimlere tabi tutulan elemanlardan ibaret yani benim arabaya bakan mekaniker arkadaş büyük ihtimalle sadece 10 uncu nesil civic RS ve civic HB den anlayan bir çalışan olsa gerek diğer marka ve modelleri görse bocalayacağını düşünüyorum çünki o da ezbere elindeki talimata göre iş yapıyor görüntüsü veriyordu.

Açıkçası düşünerek inceleyerek tasarlayarak muhakeme yeteneği ile hislerinden harekete geçerek bakım yapan yada tamirat yapan insanlar yok orada. Hepsi bilgisayarın yönettiği birer robot olmuşlar adeta. O sebeple ilginç sorular geldiği zaman çok klasik cevaplar veriyorlar sorduğunuza pişman oluyorsunuz zaten.

Hatta servisin girişine plakayı tanıyan kamera koymuşlar servise girdiğinizde kırmızı ledli tabelada ruhsat sahibinin ismi yazıyor 34 ABC 11 Hasan Hüseyin hoşgeldiniz şeklinde plakanız isminiz falan çıkıyor tamamen otomatik insandan bağımsız çalışan bir karşılama sistemi yapmışlar, bazı otopark ve HGS kaçak geçiş sistemindekinin hemen hemen aynısı olan bir kameralı plaka okuma düzeneği var. Zaten her yerde güvenlik kamerası da var. Açıkçası servise girdiğinizde sizi kimse karşılamasa bile bilgisayarın anında haberi oluyor.

Büyük ihtimalle diğer honda servisleri de aynı şekildedir bunlar bütün yetkili servislerde standart olmalı.

Böyle bir ortamda dedemde olsa çalışır başarılı olur açıkçası tamamen ISO TS TÜV ve benzeri kalite standartlarına dair şeyleri uyguluyorlar.

Bütün bu sebeplerden ötürü orada çalışanların duygusal tavırları dışardan gelen birisine yapmacık diye tabir ettiğimiz biçimde geliyor. Mesela gelirken trafiğe takıldım birazda ne yapacaklar acaba sorun çıkacak mı diye kafaya taktım asık suratla kapıdan girdim asık suratımı gören herkes bana biraz yağcılık yapmaya başladı ama sonra ortam ısınınca adamlar normale döndüler.

Yönetmesi de kolay olur işletmesi de kolay olur böyle yerlerin işte ne bileyim: bilgisayardan bak, genel merkeze sor, honda TR nin kararları talimatları vs. adamlar müşterinin acayip bir isteği olmaz ise kendi insiyatifinde hayrına yada zararına hiçbirşey yapmıyor. O yüzden servis müdürünü çokta şey etmedim açıkçası:)

Mutluhan a gitmeden önce Terminatör serisini izleyin öyle gidin derim iyi anlaşırsınız:)
 

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,065
Çözümler
4
Tepki puanı
3,538
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
@erenuzel41 Hocam artık bir çok sektörde sistemi kalite standartı, kalite belgesi vs. üzerine kurmaya ve yönetmeye çalışıyorlar. İşi belgeler yapmıyor ama belgesi olan kazanıyor, böyle olunca da belgesi olana gidiyoruz, sistemin bir parçası olan veya sisteme göre davranmaya çalışan insanlar ile muhatap oluyoruz, ters bir soru sorduğumuz zaman cevap alamıyoruz veya karşımızda kıvırıyorlar, canımız sıkılıyor vs. vs. :)
 

OnurHas

Super Moderator
Yönetici
Katılım
18 Kas 2018
Mesajlar
522
Tepki puanı
699
Konum
Kastamonu
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Bugün Kdz. Ereğli Ersavaş'ta 20.000 bakımını yaptırdım. 1050,25 TL aldılar.
Hava filtresi, polen filtresi, yağ, yağ filtresi değişti.
Camlar ve dış kapı kolları ses yapmaya başlamıştı, yağlamaları yapıldı. Ön panjur sensörleriyle alakalı sıkıntıyı söyledim. "Bir dahaki sefere bu tarafa yolunuz düştüğünde 10 gün önceden haber verin sipariş verelim, geldiğinizde hazır olsun, takalım" dediler.
Araç FK7 Sport Plus bu arada
 
Katılım
3 Ocak 2019
Mesajlar
184
Tepki puanı
185
Konum
Kocaeli
Aracınız
Civic FC5 2018
Merhaba,

Dün İzmit Haldız’da 20.000 km standart bakım yaptırdım. Araç 2018 fc5 eco exe. Bakım toplam 1.145 TL tuttu.

Bilgilerinize,


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst