Fd6 kullanıcı arkadaşlara tavsiyem, kesinlikle Bosh marka kullanmaları, gerek diske zarar verme ve gerekse durma mesafesi ve fren pedalının yumuşaması için en ideal fren balatası (kesinlikle orjinal olduğundan emin olduktan sonra)
Frenleme gücü konusunda orijinal balataya göre herhangi bir fark hissedemedim. Açıkçası farkı nasıl görebilir onu da bilmiyor. Ses konusunda bir sıkıntı yok. Bu balatalar ile yaklaşık 3000 km yaptım ses yoktu. Ancak çabuk bitecek gibi, bu toza göre.ATE kaliteli bir markadır. Ülkemizde aftermarket yani yan sanayi grubu balataların fiyatlarını uygun tutma amacıyla parça satıcıları hep metalic özellikli balatalar satıyorlar ve bu metalik özellikli balatalarında kronik sorunları toz yapması. Halbuki bütün üretici firmaların seramik katkılı balata çeşitleri de var ve birçok ülkede hep bu balatalar tüketicilerce tercih ediliyor. Seramik balatalar toz üretmiyor, pek ses yapmıyor ve fren dozajlaması basma kuvvetine göre kademeli olarak ayarlanabiliyor.
Muhtemelen sizin kullandığınız balatalar Orjinal ATE diye geçen metalik balata,
ATE Original brake pads
Why do we offer our customers 150 different pad compounds, each of which is outstanding? It’s because we believe that each individual car model deserves the ideal brake pad.www.ate-brakes.com
Seramik katkılı versiyonları ise bunlar,
ATE Ceramic brake pads
Brakes must of course ensure vehicle safety, that’s their main job... but ATE brakes can do more than that.www.ate-brakes.com
Çoğunlukla dikkat edilmiyor ama Honda'ların orjinal balataları da seramik balata ve bu nedenle uzun ömürlü-toz üretmiyor ve ses yapmıyor. Fiyat olarakta buna göre haliyle biraz yüksek.
Son olarak sizin ATE balatalar sonrası frenleme gücünüz nasıl, yüklenmelerde ses yapıyormu?
Esas ben geri dönüş için teşekkür ederimFrenleme gücü konusunda orijinal balataya göre herhangi bir fark hissedemedim. Açıkçası farkı nasıl görebilir onu da bilmiyor. Ses konusunda bir sıkıntı yok. Bu balatalar ile yaklaşık 3000 km yaptım ses yoktu. Ancak çabuk bitecek gibi, bu toza göre.
Bilgi verdiğiniz çok teşekkür ederim
MI 5s cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Peki seramik katkılı balata satan yurtiçi satıcı varmı. Teşekkür ederimEsas ben geri dönüş için teşekkür ederim
Orjinal balatalar seramik tipte olduğu için fren dozajlaması kademeli, yani frene ilk dokunduğunuzda düşük bir frenaj hissediliyor, Honda'nın frenlerine alışkın olmayanlarda fren tutmuyor şikayeti oluşuyor. Siz fren pedalına yüklendikçe fren gücü o derecede artıyor. Konforlu ve uzun ömürlü kullanım için bu daha uygun ancak frene dokundum mu tutsun isteyen kullanıcılar memnun kalmıyor.
Aftermarket gruplarda ise frene ilk dokunduğunuz anda max gücüne yakın frenleme başlıyor ve orjinal balatalardan geçildiğinde ilk fren pedalına bastığınızda çok daha güçlü frenaj mevcut oluyor ancak yüklenildiğinde bu frenaj dozu pek artmıyor aynı kalıyor.
Önceki sorumda sormak istediğim ilk frenajdaki yüksek dozlama ATE balatalarda da mevcutmuydu yoksa orjinallerdeki gibi kademeli bir tutuş mu vardı? İfadenize göre frenaj dozlamaları aynı gibi.
İşte sorunda burda, pek yok diyebilirimPeki seramik katkılı balata satan yurtiçi satıcı varmı. Teşekkür ederim
MI 5s cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.