Civic FE1 Civic FE1 Eco Yakıt tüketimi

Katılım
29 Şub 2024
Mesajlar
175
Tepki puanı
56
Konum
Yozgat
Ad Soyad
Ahmet Ayhan
Yaş
40
Aracınız
Civic FB7 2012
Hocam yanlış anlamayın küstah olmak istemem Ana dilim ingilizce o sebeble ben çeviri programı kullanmıyorum siz kullandınızda ondanmı yanlış anladınız o yanlışmı tercüme etti bilmiyorum ama sizin dediğiniz gibi bir anlatımı yok videonun :(

video herkes için /genel bir anlatım yapıyor ve diyorki

1) aracınızı çalıştırdığınızda sadece yağın incelmesi ve yağ basıncının artmasına yetecek kadar süre yeterlidir hareket etmek için (10sn, siz 30sn yapın dilersiniz)
2) 30sn sonra hareket etmeye başladığınızda sadece kibar sürmeniz (motor gerçek anlamda ısınana kadar,bizim araçlarda bu genelde 5dk gibi) önemli

3) aksini yapıp aracı park halinde 3-4dk gibi sürelerce motoru ısıtmak motor içersindeki ısınmayı aşırı geçiktirir ve bu geçiktiği her sn pistonların,segmanların genleşmediği için (ısınmadığından) tam oturmamış oluyor ve asit,yakıt gibi istenmeyen sıvıların yağın içerisine kaçmasına sebeb oluyor= motora zarar.

4) yine ısınma süresinde beyin (ECU) motorda devir daim başlayana kadar bilerek zengin karışım yollar bu zengin karışım süresini ne kadar uzatırsanız okadar çok yakıt harcarsınız ama ondan daha önemlisi yakıt karışımının zengin olup yakılamayan kısmı katalitik gibi komponentlere gider sonra motor ısındığında oradada bir yanma söz konusu olur o parçalara zarar verirsiniz özetle motorun seri şekilde ısınması kritik ve bunun içinde motorun ilk başta 10-30sn rodajda ısınması ardından hemen Dye alıp kibarcada olsa sürülmesi en doğrusu diyor video ki kelime kelimesine bu doğru özelliklede direkt enjeksiyonlu motorda.
Cevabınız için tşk ederim hocam madde 3 te belirttiğiniz hususlardan ötürü söylemiştim aslında rölantide 3-5 dk lık çalıştırma ve aracı hareket ettirmeden tekrar kapatma sonrası oluştuğunu anladığım asitler vsler açısından endişe duymuştum
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
363
Tepki puanı
363
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
Cevabınız için tşk ederim hocam madde 3 te belirttiğiniz hususlardan ötürü söylemiştim aslında rölantide 3-5 dk lık çalıştırma ve aracı hareket ettirmeden tekrar kapatma sonrası oluştuğunu anladığım asitler vsler açısından endişe duymuştum

aracınızı gaarajda uzun süre yatırıyorsanız aşağıdaki linkteki gibi bir ürün alıp arada bir priz ile şarj edebilirsiniz daha sağlıklı olur hem motor adına hem yakıt adına hem akünün kendisi açısından park ettiğiniz noktaya yakın priz varsa şiddetle tavsiye ederim.

 
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2015
Hocam yanlış anlamayın küstah olmak istemem Ana dilim ingilizce o sebeble ben çeviri programı kullanmıyorum siz kullandınızda ondanmı yanlış anladınız o yanlışmı tercüme etti bilmiyorum ama sizin dediğiniz gibi bir anlatımı yok videonun :(

video herkes için /genel bir anlatım yapıyor ve diyorki

1) aracınızı çalıştırdığınızda sadece yağın incelmesi ve yağ basıncının artmasına yetecek kadar süre yeterlidir hareket etmek için (10sn, siz 30sn yapın dilersiniz)
2) 30sn sonra hareket etmeye başladığınızda sadece kibar sürmeniz (motor gerçek anlamda ısınana kadar,bizim araçlarda bu genelde 5dk gibi) önemli

3) aksini yapıp aracı park halinde 3-4dk gibi sürelerce motoru ısıtmak motor içersindeki ısınmayı aşırı geçiktirir ve bu geçiktiği her sn pistonların,segmanların genleşmediği için (ısınmadığından) tam oturmamış oluyor ve asit,yakıt gibi istenmeyen sıvıların yağın içerisine kaçmasına sebeb oluyor= motora zarar.

4) yine ısınma süresinde beyin (ECU) motorda devir daim başlayana kadar bilerek zengin karışım yollar bu zengin karışım süresini ne kadar uzatırsanız okadar çok yakıt harcarsınız ama ondan daha önemlisi yakıt karışımının zengin olup yakılamayan kısmı katalitik gibi komponentlere gider sonra motor ısındığında oradada bir yanma söz konusu olur o parçalara zarar verirsiniz özetle motorun seri şekilde ısınması kritik ve bunun içinde motorun ilk başta 10-30sn rodajda ısınması ardından hemen Dye alıp kibarcada olsa sürülmesi en doğrusu diyor video ki kelime kelimesine bu doğru özelliklede direkt enjeksiyonlu
hocam aman aman siz iyi niyetle araca iyilik yapıyorum diye düşünerek farkında olmadan çok zarar veriyorsunuz hem mekanik anlamda hem yakıt,4dk aşırı uzun bir süre :(

istediğiniz şey 20-30sn aracı ilk çalıştırdığınızda P de bırakmak ve yağın incelmesini,yağ basıncının artmasını sağlamak bu kadar, burdan sonrasında yapmanız gereken aracı Dye almak ve kibar sürmek, aracı sürmek çok daha hızlı şekilde ısınmasını ama daha önemlisini sağlıklı şekilde ısınmasını sağlayacaktır öbür türlü sizin durumda çok minimal ısınma gerçekleşecek ama o 4dklık süre zarfında asitler artacak,nem birikimi artacak henüz silindir duvarlarına oturmamış segmanların arasından yakıt yağa kaçacak vs= hiç iyi birşey değil (yakıt tüketiminizden bahsetmiyorum bile)

tavsiye edilen 30-40sn ısıtmanız sonra kibar şekilde sürmeniz (3-4dk)
eve döndüğünüzdede aracı Pye alıp en fazla 20sn beklemeniz (turbonun devir düşürüp soğması için) okadar

aşağıdaki video fikir verebilir:

hocam merhaba benim araç eco executive plus 3500km de araç çalıştıktan sonra serviste bize aracın ısınma ışığı sönene kadar bekleyin demişlerdir ama yakitimiz 12-13 lt altına düşmüyor şehir içi 250 km yapabiliyoruz bundan dolayı demek ki bundan sonra dikkat edip tekrar ölçeğim
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Geri
Üst