arkadaşlar aracımız (182likler) 16.5 psi yani neredeyse 1.2 bar basınç basan bir yazılıma sahip fabrikadan, kıyas yapabilmeniz açısından şöyle söyleyeyim 2000lerin Subaru Impreza STI kadar bir basınçtan söz ediyoruz.
burada motor kötü bir yakıt,düşük bir oktan,havada yüksek sıcaklık,havada yüksek nem gibi kaynaklardan bir olumsuzluk algıladığında motorda vuruntı (knock) olur ve knock sensörü beyne avans ve basınç kısması noktasında emir verir.
benim gözlemlediğim herkesin övgü ile bahsetiği Shell V Power'ı aracımın hiç ama hiç sevmediği buna bilimsel netlik getirmek adına aynı hava derecesi,nem oranı,saat,güzergah,lastik basıncı ortamında çok daha rahat ölçülebilir olan 100-160km zamanlaması aldım ve Shell ile BP arasında 1.8sn gibi bir fark gördüğümde gözlerime inanamayıp kesin hata vardır deyip ancak tekrardan tüm testi yapabildiğimde teyit edebildim ve araştırmaya geçtim.
1) gördüğünüz gibi bir yazılımcı shell'de oktan ölçer ile test ediyor sonuç aşırı kötü yakıt ,düşük oktan:
2) aynı ekip BP'de ölçüm aldığında:
burada bu ekip profosyoneldir,doğrudur diyemiyorum çünkü ekipmana ve konuya vakıf değilim ama şahsi gözlemim Adana için konuşayım aracımın BP Ultimate (sanırım an itibariyle sadece eski Metro hastanesinin ordaki şubede var) aşırı sevdiği ve istisnasız her shell alışımda adeta arızalanmış gibi isteksiz oluşu.
gariptir hiç beklemediğim birşey ama aracım mesela Adana Türkmenbaşı şubesindeki Opeti çok seviyor Bayram sürecinde taşıtmatik olan aracımda (BP) tembellikten dolayı yakınımdaki Shell'den yakıt aldım ve tamamen aynı koşullar diyeceğim Adana Mersin git gel'de Shell ile ortalamam 7.3lt iken Opet ile 6.6lt gerçekleşti dahası aradaki güç farkı bariz hissediliyordu.