Civic Fk7 yol sesi sorunu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Basri
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,368
Tepki puanı
1,288
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Goodyear F1 Asymmetric 3 taktırdım @cvc07 hocamda da aynısı var aracımda uğultu ve lastik yuvarlanma sesi baya azaldı çok etkisi oldu zaten lastik 68 desibel. Aracın üzerinde gelen lastikler maalesef sıkıntılı ses yapıyor.
 

cvc07

0
Katılım
1 Eyl 2018
Mesajlar
167
Tepki puanı
138
Konum
Antalya
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Eagle F1 Asymetric 3 kullanıyorum epey azaldı bendeki ses.Bence lastikten başlayın.İzolasyona gerek kalmıyor.
 
Katılım
11 Tem 2018
Mesajlar
7
Tepki puanı
10
Konum
türkiye
Goodyear F1 Asymmetric 3 kullanan arkadaşlar ani kalkışlarda patinaja düşme durumu ve ıslak zeminde yol tutuşu nasıl?
Ben Michelin Pilot Sport 4 kullanıyorum yol tutuş ve konfor çok iyi, ani kalkışlarda patinaja düşme %80 azaldı ancak ses konusunda çok sessiz sayılmaz 71db etiket verisi.
 
Katılım
17 Mar 2019
Mesajlar
174
Tepki puanı
94
Konum
Yozgat
Aracınız
Civic FB7 2012
Bende brigston turanza vardı önceden inanılmaz lastik gürültüsu vardı. Sonra Goodyear effience performans aldım 4 kanallı lastik sesi acayip azaldı neredeyse duyulmuyor ses desibeli 68. Size önerim Goodyear effience performans alın 4 kanallı hiç bir sikayetiniz kalmaz.




Redmi 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,368
Tepki puanı
1,288
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Nokian kışlıkta güzel yazlık için bilmiyorum . @kayabey
 

cvc07

0
Katılım
1 Eyl 2018
Mesajlar
167
Tepki puanı
138
Konum
Antalya
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
150 beygir ve üzeri araçlarda, BİNEK KONFOR LASTİĞİ kullanamazsınız.FB7'de efficient per. kullanabilirsiniz ancak 182 hplik bir makinede primacy3 ten farkı olmaz.4 kanal olması da hikaye kalır.Bu bağlamda 150hp ve üstü araçlarda YÜKSEK PERFORMANS LASTİĞİ KULLANMAK gerekir. Pilot spor4, asymetric 3, Conti CSC5 veya 6 gibi.Çünkü performans lastiği olmazsa devamlı patinaja düşer ve sarmaktan ilerleyemez araçlar. Durum bu olunca 150 hp üstü araçlarda konfor odaklı bir lastik devamlı patinaj ve sarma yapar performanslı kullanımda.

Ben sırf bu yüzden 10 bin kilometredeki primacy 3leri söküp attım dayanamadım.Sebepleri aşırı patinaj; sarıp VSA açıp gaz kesmekten fluence benle kafa kafaya gidiyordu.2. vites kickdownlarda da sara sara refüje doğru çekiyordu.VSA açsa da zaptedemiyor 182hp makineyi. Bu yüzden asymetric 3 aldım.
PAtinaj ve sarma yüzde 80 gitti. Ama Y endeksi bir lastiğe geçince tam performansı ISINDIKTAN sonra alıyorsunuz.Isındıktan sonra isteseniz de patinaj çektiremiyorsunuz. Elbette yüksek performans latiklerine geçişte konfor yüzden 15-20 arası düşüyor. Ama yol tutuş ve direksiyon tepkileriyle tam bir go kart aracına döndü. KErtenkele gibi yapışıyor. Sarma ve patinaj yok. İşin iyi tarafı yağmur performansı kuru kadar iyi genişleyen kanallar nedeniyle.

Ses konusunda zaten sınıfın lideri 68 desibel. Tüm yol sesi uğultu ve rögar kapaklarına düşme esnasındaki bam güm seslerinden kurtuldum. Primacy 3ten herkes şikayetçidir zaten bir an önce kurtulun. Goodyearın tüm serisini kullandım.Ancak bu araca efficient grip takılmaz.Taksanız da bir şey değişmez.Zayıf kalır 150hp altında ve 235/45/17 ebadında zaten bulamazsanınız.
Umarım aydınlatıcı olmuştur.
 
Katılım
15 Ocak 2017
Mesajlar
543
Tepki puanı
478
Hangi modeli mesela ? Nokian benim gözümde en iyi 5 markadan biri değil yazlık olarak da... Testlere bakalım karşılaştıralım sonuçları.



235 45 17 ebatta wetproof ya da powerproof
(En güncel hali ile)

Şahsen denemisligim yok. Ancak 205 55 16 da iline ve line modellerini 70xxx km kullandım.

Aracıma binenler in ilk sorusu izolasyonu yani ses yalıtımını nerede yaptırdın kaça mal ettin... falan di. Oysa araç ta yalıtım yok ve sadece NOKIAN dan kaynaklı bir keyif vardı.

Sizin olaya gelince durum farklılık arz eder. Zira konfor ve performans arasında tercih yapmak lazım.

Şahsen NOKIAN markasına güvendiğim kadar bir başka markaya guvenirmiyim bilmiyorum.

Ayrıca 30 - 40 bin km aralığı 5mm dış seviyesinden sonra lastiği atarım
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Nokian WeatherProof testi R17 için : http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2017-Auto-Bild-All-Season-Tyre-Test.htm
Noise 7. Crosclimate ile aynı Goodyear'dan düşük.

Nokian Powerproof R17 Test SUV: http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2019-SUV-4x4-Summer-Tyre-Test.htm
Araçta özellikle artan gürültü eksi olarak belirtilmiş.

Nokian Line orta segment lastik Testi : http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2017-Polish-205-55-R16-Tyre-Test.htm
Premium markaların olmadığı yerde 5. sırada yer almış. Gürültü değeri iyi duruyor.
 
Geri
Üst