Civic HB 1.8/1.4 Problemler ve Çözümler - ANA KONU

Katılım
23 Ara 2014
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Arkadaşlar sabah araç soğukken otopark çikiş rampasi 3-4mt lik ~%35 gibi bir eğimi var 1.vitesle direkt giriyorum balatanin atlamali kavradiğini hissediyorum, ancak yokuşta asili iken kalkiş yapiyorum sorun yok, isindiktan sonra yolda giderken yoğun trafikte hiçbir sorun yok daha önceki aracim 1.4 tdci fiesta asm şanzimandi ayni sayilir 150000 de böyle birşey yaşamadim, bu 2012 model 44000km de daha balata bitebilir mi araci yeni aldim bir bayandan.
 
Katılım
26 Ocak 2019
Mesajlar
39
Tepki puanı
10
Konum
İstanbul
Aracınız
Honda CRV
Uyarı ışığı yanmadı ama araçta kalkışlarda özellikle motor soğukken aşırı titreme ve gaz bastığımda devir saati yükseliyor araç hızlanmıyor boşa bağırıyor,en kötüsü otomatik konumda kullanırkende (A) devir saati yükseldiği için durmadan vites değiştiriyor halbuki araç henüz devrini alıp hızlanmıyor


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Tavsiyem yetkili servisine git orda daha iyi bakıyorlar arabaya şanzıman güncellemesi de atarlar sıkışık trafikte manuel kullanırsan veya dik yokuşlarda baskı balata 100000 km rahat gider


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Farklı konularda aynı şeyi yazıyorum, yazmayada devam edeceğim çünkü genelde forum katılan birçok konuda hep aynı durum mevcut :(

Maalesef biz tüketiciler ikinci elde araç alırken maalesef aracın parça değişim ve bakım koşullarını genelde gözardı ediyoruz.
Aracın bakımı sadece yağ ve filtre değişimi değildir. Kmsi/yılı geldiğinde değişmesi yada bakıma uğraması gereken parçalarda mevcuttur.
Örneğin Civic FD6'ların amortisör bilyaları ortalama 6-10 yıl arasında ses yapmaya başlar çünkü bilyaların içinde çalıştığı yağ zamanla özelliğini kaybeder ve yağlanma ihtiyacı oluşur. O malzemeye özel yağ ile yağlandığında yine aynı süre hizmet verebilecektir.
Ama çoğu aracını aracındaki gerekli parça değişimlerini yaptırmaz ve yeni alıcı farkında olmadan kucağımızda sorun yumağı bulunan bir araç almış bulunuyor.
Araç alırken önceki sahibi subap ayarını düzenli yaptırmış mı, şanzıman yağını değiştirmiş mi, fren hidroliğini hiç değişmiş mi, disk-balatanın durumu nasıl, motor kulağı, v kayışı hiç değişmiş mi vs vs.dikkate almıyoruz, daha doğrusu bilmiyoruz:confused: ve piyasada maalesef bu şekilde parça değişim vakti gelen araçlar hep değerini etkilemeyeceği mantığı ile bakımı yapılmadan satılmaya çalışılıyor.
Kaç arkadaşıma araç bakarken fren yağını açtığımda zift rengi gördüğümü hatırlamıyorum bile, daha doğrusu birkaçı hariç hiçbirinin fren hidroliğini değiştirdiğini görmedim :confused:
Sonuçta sadece km-boya-kaporta-şasi bağlamına göre araç alıyoruz

FD6 ve FN2 kasalar zamanına göre çok modern ve eskimeyen bir dizaynı olduğu için kullanıcı olarak farkında değiliz, benimde zor kabul ettiğim bir olgu ama FD6 & FN2 kasa Civic artık yaşlı ve parça değişim zamanı gelmiş araçlar kategorisinde kabul ediliyor :( Sonuçta en son 2012 üretimi bile 7 yaşında.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Valla bende 1.8 hb sport kullanıcısıyım aslında arabamı çok seviyorum sürüş keyfi çok güzel hiç yol bitmesin diyorum,fakat tamiri ve parçaları gerçekten dudak uçuklatıyor birde servise hertürlü gitmen gerekebiliyor dışarda tamiri zor,,şuan bendeki sıkıntıda baskı balata değişecek yetkili servis işçilik dahil 3600 tl fiyat çekti,özel serviste 3200 tl ye şanzuman yağı işçişik dahil fiyat verdi,,üzülerek söylüyorum satıcam arabayı altından kalkamıyorum,böylede satamayız mecburen baskı değişecek ne yapıcam bilmiyorum,,,altı üstü piyasası 40-55 bin tl olan aracın baskı balata fiyatı bukadar çıkması şaşırtıcı


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam işte o aracın parça değişim ve esaslı bakım zamanı geldiğinde önceki sahibi gerekli işlemleri yapmadığı için bütün yük sizin üstünüze kalmış durumda ve bununla boğuşuyorsunuz,
Sorması ayıp değilse aracı kaça almıştınız ve kaç bin km.de?
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Geçmişte açılan bazı konuları bu konu altında birleştirdim, dikkatimi çektikçe ulaşılabilirliğin artması için birleştireceğim (y)
 
Katılım
26 Ocak 2019
Mesajlar
39
Tepki puanı
10
Konum
İstanbul
Aracınız
Honda CRV
Benim aracım 162 binde 2007 I shift şanzıman alt plastik aksamları bile duruyor aracın yetkili serviste bile çok begenildi herşeyi iyi durumda amortisörleri bile değiştirdim tek sorun rölanti düşmesi bunuda big 3 ve stabilizer ile çözeceğime inanıyorum sağlam big 3 uygulaması yapan bir yer bulamadım ama çoğu bilmiyor bile


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Benim aracım 162 binde 2007 I shift şanzıman alt plastik aksamları bile duruyor aracın yetkili serviste bile çok begenildi herşeyi iyi durumda amortisörleri bile değiştirdim tek sorun rölanti düşmesi bunuda big 3 ve stabilizer ile çözeceğime inanıyorum sağlam big 3 uygulaması yapan bir yer bulamadım ama çoğu bilmiyor bile


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Rolanti bir anda düşüp tekrar yerine mi geliyor, dalgalanıyor mu :unsure:
 
Katılım
26 Ocak 2019
Mesajlar
39
Tepki puanı
10
Konum
İstanbul
Aracınız
Honda CRV
Rolanti bir anda düşüp tekrar yerine mi geliyor, dalgalanıyor mu :unsure:

Evet rolanti biranda düşüp birden yükseliyor frene basınca oluyor direksiyonu döndürünce oluyor klimayi açınca oluyor bazen ışıklarda beklerken oluyor çok sinir bozucu bir durum kimse çözemiyor


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Evet rolanti biranda düşüp birden yükseliyor frene basınca oluyor direksiyonu döndürünce oluyor klimayi açınca oluyor bazen ışıklarda beklerken oluyor çok sinir bozucu bir durum kimse çözemiyor


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bu durum benim FD6da frene basılı iken direksiyonu ani çevirince oluyor.
Yazın klima açıkken ışıklarda yükselip düşmesi de ailedeki FD6 ve FB7nin ikisinde de arada bir oluyor.
Benim düşüncem motorun düşük devri esnasında güç çeken sistemler anlık fazla güç çektiğinde motorun gücü yetmiyor ve devir dalgalanıyor. Açıkçası çok sorun etmiyorum.

Sizde frene basınca nasıl oluyor, her frene bastığınızda mı rolanti devri düşüyor?
 
Katılım
26 Ocak 2019
Mesajlar
39
Tepki puanı
10
Konum
İstanbul
Aracınız
Honda CRV
Bu durum benim FD6da frene basılı iken direksiyonu ani çevirince oluyor.
Yazın klima açıkken ışıklarda yükselip düşmesi de ailedeki FD6 ve FB7nin ikisinde de arada bir oluyor.
Benim düşüncem motorun düşük devri esnasında güç çeken sistemler anlık fazla güç çektiğinde motorun gücü yetmiyor ve devir dalgalanıyor. Açıkçası çok sorun etmiyorum.

Sizde frene basınca nasıl oluyor, her frene bastığınızda mı rolanti devri düşüyor?

Evet her frene bastığımda oluyor bende anlık güç ile yorumluyorum o yüzden akımı sabitlemek için yurt dışından mega raizin ismindeki ürünü sipariş ettim ayrıca birkaç Kablo çektim ürün gelince umarım sonuç alırım big 3 için uygun yer bulamadım tek sıkıntım o şuanda


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst