Farklı konularda aynı şeyi yazıyorum, yazmayada devam edeceğim çünkü genelde forum katılan birçok konuda hep aynı durum mevcut
Maalesef biz tüketiciler ikinci elde araç alırken maalesef
aracın parça değişim ve bakım koşullarını genelde gözardı ediyoruz.
Aracın bakımı sadece
yağ ve filtre değişimi değildir. Kmsi/yılı geldiğinde değişmesi yada bakıma uğraması gereken parçalarda mevcuttur.
Örneğin Civic FD6'ların amortisör bilyaları ortalama 6-10 yıl arasında ses yapmaya başlar çünkü bilyaların içinde çalıştığı yağ zamanla özelliğini kaybeder ve yağlanma ihtiyacı oluşur. O malzemeye özel yağ ile yağlandığında yine aynı süre hizmet verebilecektir.
Ama çoğu aracını aracındaki gerekli parça değişimlerini yaptırmaz ve yeni alıcı farkında olmadan kucağımızda sorun yumağı bulunan bir araç almış bulunuyor.
Araç alırken önceki sahibi subap ayarını düzenli yaptırmış mı, şanzıman yağını değiştirmiş mi, fren hidroliğini hiç değişmiş mi, disk-balatanın durumu nasıl, motor kulağı, v kayışı hiç değişmiş mi vs vs.dikkate almıyoruz, daha doğrusu bilmiyoruz
ve piyasada maalesef bu şekilde parça değişim vakti gelen araçlar hep değerini etkilemeyeceği mantığı ile bakımı yapılmadan satılmaya çalışılıyor.
Kaç arkadaşıma araç bakarken fren yağını açtığımda zift rengi gördüğümü hatırlamıyorum bile, daha doğrusu birkaçı hariç hiçbirinin fren hidroliğini değiştirdiğini görmedim
Sonuçta sadece
km-boya-kaporta-şasi bağlamına göre araç alıyoruz
FD6 ve FN2 kasalar zamanına göre çok modern ve eskimeyen bir dizaynı olduğu için kullanıcı olarak farkında değiliz, benimde zor kabul ettiğim bir olgu ama
FD6 & FN2 kasa Civic artık yaşlı ve parça değişim zamanı gelmiş araçlar kategorisinde kabul ediliyor
Sonuçta en son 2012 üretimi bile 7 yaşında.