Farklı konularda aynı şeyi yazıyorum, yazmayada devam edeceğim çünkü genelde forum katılan birçok konuda hep aynı durum mevcut 
 
Maalesef biz tüketiciler ikinci elde araç alırken maalesef 
aracın parça değişim ve bakım koşullarını genelde gözardı ediyoruz.
Aracın bakımı sadece 
yağ ve filtre değişimi değildir. Kmsi/yılı geldiğinde değişmesi yada bakıma uğraması gereken parçalarda mevcuttur.
Örneğin Civic FD6'ların amortisör bilyaları ortalama 6-10 yıl arasında ses yapmaya başlar çünkü bilyaların içinde çalıştığı yağ zamanla özelliğini kaybeder ve yağlanma ihtiyacı oluşur. O malzemeye özel yağ ile yağlandığında yine aynı süre hizmet verebilecektir.
Ama çoğu aracını aracındaki gerekli parça değişimlerini yaptırmaz ve yeni alıcı farkında olmadan kucağımızda sorun yumağı bulunan bir araç almış bulunuyor.
Araç alırken önceki sahibi subap ayarını düzenli yaptırmış mı, şanzıman yağını değiştirmiş mi, fren hidroliğini hiç değişmiş mi, disk-balatanın durumu nasıl, motor kulağı, v kayışı hiç değişmiş mi vs vs.dikkate almıyoruz, daha doğrusu bilmiyoruz

 ve piyasada maalesef bu şekilde parça değişim vakti gelen araçlar hep değerini etkilemeyeceği mantığı ile bakımı yapılmadan satılmaya çalışılıyor.
Kaç arkadaşıma araç bakarken fren yağını açtığımda zift rengi gördüğümü hatırlamıyorum bile, daha doğrusu birkaçı hariç hiçbirinin fren hidroliğini değiştirdiğini görmedim 

Sonuçta sadece 
km-boya-kaporta-şasi bağlamına göre araç alıyoruz
FD6 ve FN2 kasalar zamanına göre çok modern ve eskimeyen bir dizaynı olduğu için kullanıcı olarak farkında değiliz, benimde zor kabul ettiğim bir olgu ama 
FD6 & FN2 kasa Civic artık yaşlı ve parça değişim zamanı gelmiş araçlar kategorisinde kabul ediliyor 

 Sonuçta en son 2012 üretimi bile 7 yaşında.