Civic HB 1.8/1.4 Problemler ve Çözümler - ANA KONU

Katılım
23 Ara 2014
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Arkadaşlar sabah araç soğukken otopark çikiş rampasi 3-4mt lik ~%35 gibi bir eğimi var 1.vitesle direkt giriyorum balatanin atlamali kavradiğini hissediyorum, ancak yokuşta asili iken kalkiş yapiyorum sorun yok, isindiktan sonra yolda giderken yoğun trafikte hiçbir sorun yok daha önceki aracim 1.4 tdci fiesta asm şanzimandi ayni sayilir 150000 de böyle birşey yaşamadim, bu 2012 model 44000km de daha balata bitebilir mi araci yeni aldim bir bayandan.
 
Katılım
25 Haz 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
Trabzon
Aracınız
Civic HB 8. Jen.
2010 1.4 civic sport aracımn otomatk katlanr aynalari bozuk herlde aracin icndeki dugmeyle kapamıyo ve aracdan indikden sonra kumandyla cam kapama zaten yok. Farkli modellerde takılan modülle bu sorn cozuluyo acaba benm arcm icn boyle bir modul varmi??? Varsa aynalarn bozuk olmasi ki yonlendrme yapa bliyorum sadece kapama işlemni yapmıyolar, bu sorn teskl edermi??
 
Katılım
2 Eyl 2019
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Konum
Bursa
Aracınız
Civic HB 9. Jen.
Öncelikle herkese merhabalar arkadaşlar,


Geçen yıl çok severek aldığım 2012 model Honda Civic Hachbak 1.4 Sport Otomatik aracım sıcak havalarda sırasıyla VSA, ABS, Lastik İkaz, El freni, Motor İkaz ve İ-Shift lambaları yanıyor. Araç o an hangi viteste ise onda kalıyor. Çalışmaya devam ediyor. Kenara çekecek kadar gaz yiyor. Yeniden çalıştırdığınızda vites N de kalıyor ve ne otomatikte nede manuelde hareket etmiyor. Kutup başlarını söküp 10 dakika bekleyip yeniden taktığınızda lambalar sönüyor, araç hareket ediyor.
Ağır hasar kayıtlı bir araç, önden kazası var. Serviste toplanmadığı için, gelişi güzel bir iş yapılmış.

Geçen yıl Eylül ayında 2 defa yaptı. Bilgisayarda çıkan arızaları sildirdim. Ramazan Bayramı arefe gününe kadar 9 ay hiç yapmadı. Tam seviniyordum oh bir daha yapmıyor diye maalesef gene yaptı. Her tamirci başka bir şey söylüyor.
Mesela Bursa Küçük Sanayi Sitesinde Şanzımancı Burak Oto Raif Usta şanzıman robotlarının çok ısındığında yapabileceğini, söküp istanbul’a tamire göndereceğini, masrafın 2 yada 3 bin lira tutacağını, aracında 3-4 gün orda kalması gerektiğini söylüyor. Bu arada baskı balatayıda açıp kontrol edeceğini, ondanda yapabileceğini söylüyor.
Bir Özel Honda Servisi Mekatronik denen parçadan kaynaklandığını, tamirinin olmadığı, çıkma bulunup takılıp denenmesi gerektiğini söylüyor.
Bir başkası akünün voltajını kontrol ettir, düşük yada yüksek voltaj yapabilir diyor.
Bir başkası, aracın önden kazası olduğu için, kazayı tekrar hatırlıyor olabilir, ön takımları değiştir düzelir diyor.
Aracın elektrik tesisatının komple değişmesi gerektiğini, bu yapılırsa düzeleceğini söylüyor.

ABS-VSA beyni yapar tamir yada çıkmasıyla hal olabileceğini söylüyor.

Söylüyor da söylüyor, ne yapacağımı hangisine inanacağımı şaşırdım.

Böyle bir problemle karşılaşıp çözümünü nasıl bulduğunu, nerde ve kime yaptırdığını bana yazarsa çok memnun olurum.

Yardımcı olan olmayan, bu yazdıklarımı sabırla okuyan herkesten Allah razı olsun, teşekkür ederim.
 
Katılım
29 Eyl 2019
Mesajlar
8
Tepki puanı
1
Konum
marmaris
Aracınız
Civic HB 8. Jen.
merhabalar

foruma yeni kayit oldum. Belki bu konu daha once tartisilmistir ama 2008 fk2 kasa 1.8 HB , rolanti duzensizligi problemini kelebek valfini temizletmemem ragmen cozemedim.. Servise goturecegim ama goturmeden ayni sorunu yasamis ve hatanin teshisini koymus olan bir üye var ise ondan tavsiye almak isterim. rolanti duzensizligi soguk sicak farketmiyor.. stop etmiyor. kendisi toparliyor.
ama titreme yapiyor.. motor takozunu da degistirdim kelebek valfini da temizlettim.. subaplari da kontrol ettirdim ( gerci motor sicakken yapmis sanirim ) .. ama problem devam ediyor.. sadece psikolojik olraka rahatsiz ediyor aslinda. surekli de yapmiyor zaten.. klima acikken veya ilave bir guc binince de normal olarak yapiyor ama rahasiz edici.
var midir ayni problemi yasan ve cozum bulan ?
tskler
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
871
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
subaplari da kontrol ettirdim ( gerci motor sicakken yapmis sanirim )

Kendim yaptığım ilk subap ayarında subaplardan birinin ayarında başarısız olmuştum. Bu neden ile ayar için ilgili yerleri tekrar açtım ve meraktan motor sıcakken ölçü ne kadar değişiyor diye ölçtüm. 0,20 ayarladığım yere 0,20 net bir şekilde girmemişti. (35 'c nin altında ayarın yapılması öneriliyor, en temizi akşamda bırakmak, kışın ayazında yapmak zorunda kalırsam bilmiyorum :)) )
 

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,389
Çözümler
4
Tepki puanı
3,462
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
@hakan ak Sorununuz subap ayarının yanlış yapılmasından kaynaklanıyor. Bazı markalarda sıcakken subap ayarı yapılabiliyor. Bizim araçlarımızda soğuk motor şart. Aracın en az 6 saat soguması (geceden bekletilebilirse sabahına yapılması daha iyi olur) gerekiyor. Ben bu sorunun doğru yapılan subap ayarı sonrasında minimum seviyelere indiğine şahit oldum. Kendi yaptığım subap ayarı sonrasında vites geçişleri ve klima testine ait çektiğim videoyu izleyin.
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Şub 2019
Mesajlar
16
Tepki puanı
3
Konum
gaziantep
Aracınız
Civic Type R
Merhaba Arkadaşlar, ilk çıktığı zamanlardan beri beğenirdim aracı, yaklaşık 8 ay kadar önce denk geldi ve almak nasip oldu. 8 ayda 6 bin km yol yaptım, benden önceki sahibi de 12 bin km km yapmış. Araç şu an tam olarak 190 bin km'de.

Aracı aldığımdan beridir çok sakin kullanırım. Yani şöyle söyleyeyim ibre 5 bin devri hiç görmemiş, hız ise 120 yi geçmemiştir desem inanın. Aşağıya kafama takılan durumlardan bahsedeceğim, Bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşlar yorum yaparsa çok minnettar kalırım.

Sıkıntı(ları)m şudur;

1-Arabada yokuş kalkış desteği yoktur, rampalardaki kırmızı ışıklardan kalkış yapmak (tam otomatik bir araçtan gelen birisi için) çok zor oluyor, el freninden başka sağlıklı bir yol bilen var mı acaba?

2- Geri vitese attığınız zaman, bazen bir iki metre gidip duruyor, gaza basmak zorunda kalıyorsunuz. Gaza bastığınızda ise iyice basmadıkça araç hareket etmiyor, ayarı tutturamayınca arka arka bir yere çarpmanız kaçınılmaz oluyor. Hele hafif eğimli bir yerde iseniz ecel terleri döküyorsunuz. Bu araç için bunlar normal şeyler midir acaba.?

3- Aracı ışıklarda kaldırırken baya hantal kalkıyor. manuel kullanırken 1. viteste 3 bin devirden önce 2. vitese atarsam araç baya geç vitesi geçiriyor, artık arkadaki arabalar beni beklemeyip sollamaya geçiyor. Bu da beni rahatsız ediyor haliyle. Otomatikte kullanınca da düşük devirlerde vites değiştirmeye kalkıştığı için gerçekten perişan ediyor, kanser oluyorsunuz araç kendini toparlayıp gidene kadar. Bu normal midir?

4- Yoğun trafikte durduğumda vitesi boşa atıyorum, araç boştayken araca bir titreme dalgası geliyor ve geri gidiyor ortalama 10 saniyede bir, yolcular pek algılayamasa da siz pedallardan ve direksiyondan titreşimi hissediyorsunuz. Hatta hafif devir de oynuyor. Aracı vitese attığınızda titreşim geçiyor. Ama ışıklarda dururken araç viteste kalsa bile bir süre sonra yine titreşim dalgası oluyor araç hareket edene kadar. Bu normal midir?

5- Benden önceki sahibi sağ ön kapı ve çamurluk tarafından darbe almış, hava yastığı açılmadı diyor ama ben açılmıştır diye kabullenerek almıştım arabayı, araç her çalıştıktan sonra hava yastığı uyarısı çıkıyor ekrana. Bunu silme imkanımız var mıdır? Bir de hava yastığı patlamışsa yeni(ler)ini taktırmanın maliyeti ne kadar bilen var mı acaba?

Birkaç arkadaşa yukarıda yazdıklarımı anlatınca, baskı balatayı değiştirmen gerekir diyorlar ama serviste değiştirme maliyeti ne kadar olur kestiremiyorum, sanayide yapsam sağlam bir usta (Gaziantep) bulabilir miyim bilemiyorum. Baskı balatayı yenileyince bunlar geçecek mi emin değilim. Bilgi ve tecrübelerinize ihtiyacım var arkadaşlar. Şimdiden teşekkürler.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Merhaba Arkadaşlar, ilk çıktığı zamanlardan beri beğenirdim aracı, yaklaşık 8 ay kadar önce denk geldi ve almak nasip oldu. 8 ayda 6 bin km yol yaptım, benden önceki sahibi de 12 bin km km yapmış. Araç şu an tam olarak 190 bin km'de.

Aracı aldığımdan beridir çok sakin kullanırım. Yani şöyle söyleyeyim ibre 5 bin devri hiç görmemiş, hız ise 120 yi geçmemiştir desem inanın. Aşağıya kafama takılan durumlardan bahsedeceğim, Bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşlar yorum yaparsa çok minnettar kalırım.

Sıkıntı(ları)m şudur;

1-Arabada yokuş kalkış desteği yoktur, rampalardaki kırmızı ışıklardan kalkış yapmak (tam otomatik bir araçtan gelen birisi için) çok zor oluyor, el freninden başka sağlıklı bir yol bilen var mı acaba?

2- Geri vitese attığınız zaman, bazen bir iki metre gidip duruyor, gaza basmak zorunda kalıyorsunuz. Gaza bastığınızda ise iyice basmadıkça araç hareket etmiyor, ayarı tutturamayınca arka arka bir yere çarpmanız kaçınılmaz oluyor. Hele hafif eğimli bir yerde iseniz ecel terleri döküyorsunuz. Bu araç için bunlar normal şeyler midir acaba.?

3- Aracı ışıklarda kaldırırken baya hantal kalkıyor. manuel kullanırken 1. viteste 3 bin devirden önce 2. vitese atarsam araç baya geç vitesi geçiriyor, artık arkadaki arabalar beni beklemeyip sollamaya geçiyor. Bu da beni rahatsız ediyor haliyle. Otomatikte kullanınca da düşük devirlerde vites değiştirmeye kalkıştığı için gerçekten perişan ediyor, kanser oluyorsunuz araç kendini toparlayıp gidene kadar. Bu normal midir?

4- Yoğun trafikte durduğumda vitesi boşa atıyorum, araç boştayken araca bir titreme dalgası geliyor ve geri gidiyor ortalama 10 saniyede bir, yolcular pek algılayamasa da siz pedallardan ve direksiyondan titreşimi hissediyorsunuz. Hatta hafif devir de oynuyor. Aracı vitese attığınızda titreşim geçiyor. Ama ışıklarda dururken araç viteste kalsa bile bir süre sonra yine titreşim dalgası oluyor araç hareket edene kadar. Bu normal midir?

5- Benden önceki sahibi sağ ön kapı ve çamurluk tarafından darbe almış, hava yastığı açılmadı diyor ama ben açılmıştır diye kabullenerek almıştım arabayı, araç her çalıştıktan sonra hava yastığı uyarısı çıkıyor ekrana. Bunu silme imkanımız var mıdır? Bir de hava yastığı patlamışsa yeni(ler)ini taktırmanın maliyeti ne kadar bilen var mı acaba?

Birkaç arkadaşa yukarıda yazdıklarımı anlatınca, baskı balatayı değiştirmen gerekir diyorlar ama serviste değiştirme maliyeti ne kadar olur kestiremiyorum, sanayide yapsam sağlam bir usta (Gaziantep) bulabilir miyim bilemiyorum. Baskı balatayı yenileyince bunlar geçecek mi emin değilim. Bilgi ve tecrübelerinize ihtiyacım var arkadaşlar. Şimdiden teşekkürler.
Aracınız hayırlı olsun.
Sorularınıza gelince,
1. Hill holder olmayınca maalesef belirttiğiniz seçenek dışında pek seçenek yok
2. İlk kalkış ve vites geçişleri maalesef bu i-shift şanzımanın sıkıntılı yanı, eğer baskı-balata kavrama değerleri düşmüşse bilgisayara bağlayıp kalibrasyonla kavramanın daha hızlı yapılmasını sağlabilirsiniz, eğer aşınma yüksek seviyede ise baskı-balata hatta volant değişimi gerekebilir.
3. Kavrama çok geç oluyor demekki, 2.mesajdaki incelemeleri yaptırın.
4. Bence iyi bir subap ayarına ihtiyacınız var, birkaç mesaj öncesinde subap ayarı ile ilgili bahsedildi, lütfen inceleyin.
5. Hava yastığı uyarısı koltuk altındaki kablolarda oluşan temassızlık veya airbag soketlerindeki temassızlıktanda olabilir, tabi airbagler tamirli ise de oluşabilir, aracın iyi incelenmesi lazım. Airbag maalesef çok pahalı bir parça, tanesinin çıkmaları 3-4 binden başlıyor diye biliyorum. FN2lerin maalesef parçaları zor bulunuyor, bu konuda daha da absürt rakamlar çıkabilir.

Anlatımlarınıza göre bence de baskı balata değişimi gerekli gibi, ama bununla ilgili bir kavrama değerini serviste bilgisayardan gözlemleyebiliyorlar, bu değeri kontrol ettirin ve kavrama iyi durumda ise kalibrasyon yaptırmayı deneyin. Parça olarakta servis dışında bulmanız oldukça-zor diyebilirim zaten aracınızın futuristik dizayna rağmen piyasada tutulmamasının başlıca nedeni o şanzıman :(

Bu konudaki daha önce yazılmış mesajları inceleyerek daha da bilgi sahibi olabilirsiniz.
 
Katılım
10 Eki 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
2
Konum
mardin
Öncelikle herkese iyi günler. Honda civic 1.4 sport benzinli 2013_2016 arası (önceliğim 2015 2016) almayı düşünüyorum. Kullanan arkadaşlar artı eksi yönleriyle bilgilendirirseniz cok sevinirim

ANE-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Öncelikle herkese iyi günler. Honda civic 1.4 sport benzinli 2013_2016 arası (önceliğim 2015 2016) almayı düşünüyorum. Kullanan arkadaşlar artı eksi yönleriyle bilgilendirirseniz cok sevinirim

ANE-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Foruma hoşgeldiniz :) Forum kuralları gereği linkteki tanışma başlığında kendinizi kısaca tanıtırsanız seviniriz :) https://www.civictr.com/forums/tanisma.29/

Mesajınızı aktardığım bu konuyu ve linkteki bölümü inceleyin,

Genel olaraK FK3 kasa Civicler çok fonksiyonel ve sağlam araçlar olmalarına rağmen ülkemizdeki yüksek satış fiyatlarından ötürü pek tutulmamışlardır, 1.4 motorlu grupta sadece manuel seçeneği vardır ve genelde çekiş düşüklüğünden şikayet duydum.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst