Malum japon araclar icin km sorulmaz diye bi laf vardir.sizce ne kadar gecerli. İki sene once 2001 corollami 286 bin km de sattim motoruna anahtar bile degmemisti. Simdi de 2008 civic var otomatik 225 bin km de. bazen aklima geliyor kac bin km e kadar sorunsuz zorlanmadan alis satis a uygundur civicler. Fikirleriniz nedir bu konuda
> Hocam uzun kilometre ve eski araç bakıyorsan Japon markası olacak. Japonların eski araçlarında mekanik cidden sağlam bu bir gerçek.
> Alınmayacaklar ise turbo ve dizel olanlardır.
> Düz motor, lpgye dayanıklı, parçası çok bulunan araçlar ikinci el piyasasını güçlendirir.
> Kilometre elbette önemli ben 300.000 kilometre üstüne pek bakmam. Senelik 20.000 derim. Yüksek kilometre olursada motoru komple yenilenmiş olmalıdır. Kilometre oynama ne yazık ki memlekette çok suistimal edilen bir konudur. Asıl sebebi ise yüksek kilometre aracı kimse satın almak istemiyor. Çöp gözü ile bakıyoruz. Geçmiş çok çok önemlidir. Kilometrenin nerede yapıldığı, kaç şöför kullanmış, kaç el değiştirmiş bilinmesi lazım.
> Türkiye'de gördüğüm araç binme kültürü şu gibi, satın al merkep gibi bin sonra hemen sat, senden sonraki sahibi artık ne olacağını kendi düşünsün mantığı çok var. Kaza yapıp tamir ettirip kazasız diye satanlar ise tam bir cinayet. Fakat bu forumu aktif takip edenler hiç öyle değil. Çünkü araçlarına ciddi değer verip iyi bakıyorlar. Bu yüzden gözü kapalı alınır. Sadece fiyat biraz tuzlu olur. Fakat sonuna kadar da değer.
> Yürüyen aksam kadar, araçta kozmetik yıpranma oranıda çok önemlidir. Boyası, koltuk, direksiyon ve konsola kadar kendini belli eder. Albeni ve dirilik önemlidir. Dışarıdan göz ile bunlar farkedilir. Fakat asla fotoğraf ile değil! Bir arkadaşım senin araç kaç yaşında dedi, söyledim fakat inanmadı. Meğer ona 10 yaş fazla söylemişim. Anladın sen.
> Velhasılı kelam temiz araç her türlü satılır. Ölücü ve mezarcılara denk gelmeyin yeter.
Faaliyet ayn-ı lezzettir...