Civic turbo tork değeri ve hız limiti hak

Arkadaslar merhaba
Bugun merak ettiğim bir soru hakkında bilgisi olanlarin bilgilerini rica ediyorum. Honda rs veya yeni modellerde farkli gecen 182 beygirlik turbo motorunda 220 nm tork sunmakta. Vag grubu dedigimiz volkswagen , seat gibi araclar 150-160 beygirlerde daha fazla tork degeri sunuyor. Keza bugun 1.6 litre 170 beygir bmw 250 tork degeri sunuyor.
Civic tork degerinin dusuklugu ve 205 olan hiz limiti cvt sanzuman ilemi alakali. Cvt sanzumanin performansi torpiledigi herkesce biliniyor. Goruslerinizi merak esiyorum.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Cvt'nin performansı törpülediği kim tarafından biliniyor? Nereden çıkarıyorsunuz böyle şeyleri? Kaynak gösterir misiniz, yoksa sallama bir yorum mu bu?

Evet vites kutuları araçların hızlanmalarında etkilidir. Ancak çabuk hızlanmak istersen son hızdan feragat edersin, aracımın son hızı çok olsun dersen hızlanmadan feragat edersin. Tabi bunlar aracın motor kapasitesiyle doğrudan alakalıdır. Hem çok iyi giden, hemde çok hızlı araçlar var piyasada ama bakın onlara 8,9,10 vitesli araçlardır ve motor güçleri oldukça yüksektir.

Gelelim törpüleme meselesine. Genel olarak Honda marka araçlara bakarsanız motorları küçük olmasına rağmen emsallerine göre iyi hızlanan araçlar üretir. Sebebi kullandıkları vites kutularıdır.

Cvt'ye rakip olarak düz vitesli versiyonda var. Arada fark var mı, belki çok küçük... o zaman cvt performansı törpülemiyormuş denilir.

Birisi 8sn'de hızlanırken diğeri 10sn'de hızlanıyorsa evet bir şekilde motor gücü yere düzgün aktarılamıyordur. Ama bu honda'nın kullandığı cvt için geçerli değil.

+
Bakıldığında cvt'li modellerin tork değerinin, düz vitesliye göre yaklaşık 10Nm düşük olduğunu görürsünüz. Bunun nedenini teknik bilgisi olmayan kullanıcılar yorunlayamaz, sadece tahmin eder ve bu genel bir bilgi oluşturmaz.

+
Yukarıda bahsettiğim eksiklik motor torkunun bilinçli olarak sınırlandırılmasıdır. Teknik veriler aracın değil, motorun teknik verileridir.


Tork işinde kafayı yedirten araçları vardır Honda'nın. Bknz 96-99 civic vti ;) kendinden 2 kat torku olan araçlarla kafa kafaya yürür.
 
Katılım
14 Mar 2020
Mesajlar
183
Tepki puanı
129
Konum
Sultangazi
Aracınız
Civic FC5 2018
Ben de 1.5 rs sahibiyim ve araci alirken profesyonel ve amator ne kadar kullanici yorumu varsa hepsini arastirma yaptim.
Cvt calisma prensibi geregi daha konfor odakli bununla birlikte performanstan caldigiydi.
Kiyaslamam bir manuel aracla degilde 1.4t 150-160 beygir arac tork degerleriyle oldu.
0-100 degerine de bakildigi zaman 182 beygirlik 8.1 iken 170 beygirlik farkli bir arac 7.6 deger veriyor.
Bunun da sahsen cvt ile alakali bir durum olduguna inaniyorum. Zannediyorum cvt koruma maksatli bir sinirlandirma soz konusu.
Tum bunlari yazarken aracimdan son derece memnun oldugumu ve hatta sorunsuz bir sanzuman olmasi dahada memnuniyetimi arttirdigimi dile getirmem lazim :)
Burada tork ve hiz limiti veya 0-100 degeri gibi teknik konular hakkinda bilgi sahibi olmak icin bu konuyu actim.
 
Katılım
22 Ocak 2020
Mesajlar
189
Tepki puanı
185
Konum
Balıkesir
Cvt neredeyse japon otomobil firmalarının hepsinde var avantajlarida var dez avatanjlarida asıl amaç cvt de konfor ve ekonomiklik çıkış noktası bu.
+++++++++++
Bende 1.5 turbo kullanicisiyim arkadaşımın 320 d e 90 nin da zf şanzıman var ve aracı epey kullandım. Bilmiyorum belki dizel olmasından ve torkundan dolayı gücün yola aktarimi çok daha net bizim arabaya göre o farkı hissedebiliyorsunuz ama ben performans istediğimde F1 kullaciklari kullanıyorum arada pek fark kalmıyor zaten özünde bana ne istediğimi sorsanız ara sıra biri gelip yanıma yanaşıp artislik yaptığında ona faturayı kesmeyi tercih ederim geri kalan zamanda ise ekonomi isterim çünkü malum ülke şartları bu nedenle bizim arabalar olması gerektiği gibi çok takılmamak lazım ben çok memnunum nazar değmesin hepsine maşallah diyelim :)

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
16 Kas 2016
Mesajlar
903
Tepki puanı
1,391
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2020
CVT diğer otomatiklere göre daha farklı hissettiriyor. İnsanlar bundan dolayı törpülüyor gibi bir hisse kapılıyor.
Halbuki manuel ve cvt arasındaki 0-100 farkı sadece 0.2 saniye.

????-???-??????
????-??? ?-????-?????
????-???-????? ???????
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Cvt neredeyse japon otomobil firmalarının hepsinde var avantajlarida var dez avatanjlarida asıl amaç cvt de konfor ve ekonomiklik çıkış noktası bu.
+++++++++++
Bende 1.5 turbo kullanicisiyim arkadaşımın 320 d e 90 nin da zf şanzıman var ve aracı epey kullandım. Bilmiyorum belki dizel olmasından ve torkundan dolayı gücün yola aktarimi çok daha net bizim arabaya göre o farkı hissedebiliyorsunuz ama ben performans istediğimde F1 kullaciklari kullanıyorum arada pek fark kalmıyor zaten özünde bana ne istediğimi sorsanız ara sıra biri gelip yanıma yanaşıp artislik yaptığında ona faturayı kesmeyi tercih ederim geri kalan zamanda ise ekonomi isterim çünkü malum ülke şartları bu nedenle bizim arabalar olması gerektiği gibi çok takılmamak lazım ben çok memnunum nazar değmesin hepsine maşallah diyelim :)

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Olay orada şanzıman değil sadece elbette. Arkadan itiş, dizelden dolayı fazla torkun düşük devirlerde maximuma gelmesi ve bu torka göre seçilmiş bir şanzıman...

Bizim dizel honda'larda neden Cvt şanzıman yok mesela ? Şanzımana göre mi motor yapılıyor yoksa motora göre mi şanzıman takılıyor bunu bilmekte fayda var. Her aracın gücüne torkuna uygun şanzımanlar kullanılmaya çalışılıyor.
 
Katılım
8 May 2019
Mesajlar
23
Tepki puanı
18
Konum
Ankara
Son hızın CVT şanzıman nedeniyle 207 km/h ile sınırlandırıldığı biliniyor.Ancak arada bir basarım derseniz limitör iptali yaptırabilirsiniz.Performansı değil performans hissini törpülüyor CVT.Vw grubundaki motorların performansı ve yere aktarma performansı gayet iyi buna DSG eşlik edince performansta yaklaşık 0.5 sn lik bir fark oluşuyor.Ancak özellikle Türkiye'deki kullanıcıların bildiği gibi DSG başa bela.Özellikle 150 beygirlik ünitelerde daha çok sorun çıkarıyor.Honda yapmış olduğu turbolu üniteyle gayet güzel bir adım attı CVT'nin sorun çıkarmaması ve çok konforlu olmasını da kullandı.Ben burada bulunan tork farkının kar/zarar paydasından kaynaklı olduğunu düşünüyorum.Honda sorun çıkarmamasıyla ünlü olduğu için bunu devam ettirmek istiyor.

CLT-L29 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
23 Ocak 2019
Mesajlar
201
Tepki puanı
195
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Arkadaslar merhaba
Bugun merak ettiğim bir soru hakkında bilgisi olanlarin bilgilerini rica ediyorum. Honda rs veya yeni modellerde farkli gecen 182 beygirlik turbo motorunda 220 nm tork sunmakta. Vag grubu dedigimiz volkswagen , seat gibi araclar 150-160 beygirlerde daha fazla tork degeri sunuyor. Keza bugun 1.6 litre 170 beygir bmw 250 tork degeri sunuyor.
Civic tork degerinin dusuklugu ve 205 olan hiz limiti cvt sanzuman ilemi alakali. Cvt sanzumanin performansi torpiledigi herkesce biliniyor. Goruslerinizi merak esiyorum.

Düşük tork yüksek güç turbo vs motor devri belirlenirken bir tercih diye düşünüyorum. Tork daha düşük devirde maksa ulaşıyor. Güç daha yüksek devirde. Gücü yükseltmek için turbo aralığını motor üst devirlerine çekiyor diye biliyorum. Bu da daha fazla güç vermesine sebep oluyor.
150beygir olsaydı belki 250Nm tork alabilirdi.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
12 Ara 2019
Mesajlar
52
Tepki puanı
64
Konum
Bursa
Cvt neredeyse japon otomobil firmalarının hepsinde var avantajlarida var dez avatanjlarida asıl amaç cvt de konfor ve ekonomiklik çıkış noktası bu.
+++++++++++
Bende 1.5 turbo kullanicisiyim arkadaşımın 320 d e 90 nin da zf şanzıman var ve aracı epey kullandım. Bilmiyorum belki dizel olmasından ve torkundan dolayı gücün yola aktarimi çok daha net bizim arabaya göre o farkı hissedebiliyorsunuz ama ben performans istediğimde F1 kullaciklari kullanıyorum arada pek fark kalmıyor zaten özünde bana ne istediğimi sorsanız ara sıra biri gelip yanıma yanaşıp artislik yaptığında ona faturayı kesmeyi tercih ederim geri kalan zamanda ise ekonomi isterim çünkü malum ülke şartları bu nedenle bizim arabalar olması gerektiği gibi çok takılmamak lazım ben çok memnunum nazar değmesin hepsine maşallah diyelim :)

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Sonuna kadar katılıyorum kısa mesafede tokatlamayacağı araba yok ancak uzun hızlanmada cvt koruma smacıyla sabitleme var 207 km onuda aşabiliyorsunuz araca herhangi bir müdahale yaptırmadan 240 km yapıyor ancak cvt konusunda riskli kopma vs olabilir


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
14 Mar 2020
Mesajlar
183
Tepki puanı
129
Konum
Sultangazi
Aracınız
Civic FC5 2018
Son hızın CVT şanzıman nedeniyle 207 km/h ile sınırlandırıldığı biliniyor.Ancak arada bir basarım derseniz limitör iptali yaptırabilirsiniz.Performansı değil performans hissini törpülüyor CVT.Vw grubundaki motorların performansı ve yere aktarma performansı gayet iyi buna DSG eşlik edince performansta yaklaşık 0.5 sn lik bir fark oluşuyor.Ancak özellikle Türkiye'deki kullanıcıların bildiği gibi DSG başa bela.Özellikle 150 beygirlik ünitelerde daha çok sorun çıkarıyor.Honda yapmış olduğu turbolu üniteyle gayet güzel bir adım attı CVT'nin sorun çıkarmaması ve çok konforlu olmasını da kullandı.Ben burada bulunan tork farkının kar/zarar paydasından kaynaklı olduğunu düşünüyorum.Honda sorun çıkarmamasıyla ünlü olduğu için bunu devam ettirmek istiyor.

CLT-L29 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Konfor, ekonomiklik ve sorunsuz olusu zaten herseyi unutturuyor insana. Arkana yaslanip araci rahatlikla kullanabiliyorsun. Sadece dedigim gibi 1.5 motordan 182 hp guc alabilirken torku dusuk tutmasi dikkatimi cekmisti. Bilindigi gibi torklu aracta dusuk devirde lastiklere guc aktarimi daha fazla oluyor. Buda guc hissiyatini daha guzel veriyor. Tabi biz dip gaz yaptigimiz zaman zaten arac direk yuksek devir araliginda hizlanmaya basladigi icin maksimum torkta vermis oluyor aslinda. Yoksa surusu ne kadar keyifli olsada dsg sanzuman bir tercihim degildir.
 
Geri
Üst