Civic FB7 Çözümlenemeyen problem?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ecofb7
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
21 Ocak 2025
Mesajlar
26
Çözümler
1
Tepki puanı
7
Konum
Nevşehir
Ad Soyad
Hakan AÇIKGÖZ
Yaş
41
Aracınız
Civic FB7 2015
Arkadaşlar merhaba 2015 fb7 aracımda anlık tekleme sorunu çözmek için BRC servisinde işlem yaptırdım araç çok daha kötü oldu seyir halinde aşırı silkeleme problemi başladı hem benzinde hem gazda aynı sıkıntı var tüm arıza ışıklarını yaktı seyir halindeyken stop ediyor araç 4 gündür sanayide arızayı birtürlü bulamadık BRC servisine gitmeden önce supap ayarı yaptırdım bujileri değiştirdim bobinlere baktırdım .
Bugün de manifold mutlak basınç sensörü yüksek voltaj diye bir arıza gösterdi
yardımcı olursanız çok sevinirim
 
Son düzenleme:

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,476
Çözümler
4
Tepki puanı
3,518
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Geç cevap verdiğim için kusura bakmayın. Emirbey arkadaşımız video eklemiş. Evet, aynen böyle yapılıyor. Ben de bu ve diğer 2-3 videodan öğrendim.
Boğaz kelebeği, hava akış sensörü, enjektör vb parçaların temizlenmesi gibi işlemlerden sonra rölantide bir dalgalanma başlıyor. Boğaz kelebeği adaptasyonu ile rölanti olması gereken ayara geliyor. Bu videodaki işlem de %100 işe yarıyor. Defalarca denedim. Hem FD6 hem de FB7 araçlarda geçerli.

İhtiyaç duyan arkadaşlar için yazılı olarak da anlatayım:
1. Akü kutup başını sökün ve 5 dk bekleyin. Geri takın.
2. Klima, kalorifer, medya oynatıcı, far vb tüm elektrik yükü çeken cihazları kapatın.
3. Kontak anahtarını II konumuna getirin ve 1-2 dk bekleyin (gösterge ışıkları yanarken).
4. Aracı çalıştırın (LPG veya benzin fark etmez, her ikisinde de denedim, çalışıyor).
5. 3000 devir civarına getirin ve mümkün olduğunca orada sabit tutun. İki kez fan açıncaya kadar böyle kalın. Bunun için ya gaz pedalının üzerine ağır bir cisim koymalı ya da bir başka arkadaştan yardım almalısınız. Çünkü içeride gaz verirken fanın açtığını anlayamayabilirsiniz.
6. İki kez fan açılıp kapandıktan sonra ayağınızı gazdan çekin. Araç rölantide çalışmaya devam etsin. 5 dk da böyle bekleyin. Eğer bu sırada fan açarsa, fan süresini bu 5 dk'ya ekleyin veya toplamda 7 dk civarı bekleyin, fan sürelerini dahil etmiş olursunuz, garanti olur.
7. Aracı stop edin.
İşlem bu kadar. Bu işlemlerden sonra rölanti devriniz 750 rpm civarında sabitlenmiş, dalgalanma yok olmuş ve adaptasyonunuz tamamlanmış olacak.

İyi forumlar.
Oğuz
Yine de en sağlıklısının orjinal cihazla yapılan kalibrasyon olduğunu düşünüyorum nedense. Aracın 2 kez fan açana kadar rölantide 3000 devirde çalıştırılması çok sağlıklı değil.
 
Geri
Üst