CVT Şanzıman - ANA KONU

Katılım
12 Mar 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Yaş
46
Konum
kayseri
Fc5 kasa civic lerdeki cvt otomatik şanzıman ile ilgili problem yaşayan varmi sormak istedim. Devir saati dalgalanması, D den R ye geçişte sarsıntı yada direksiyonda kayma sağa veya sola çekme gibi

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Hocam soğutucu yok düşüncesi bana aitti çünkü 1.5 Turbolardaki gibi şanzıman radyatörü yok diye biliyorum.
Anladığım kadarı ile bu açıdan sizde teyit ediyorunuz, şanzıman için ek bir radyatör soğutucu yok ancak aracın soğutmada aracın kendi motor soğutmasından mı sağlıyor?
Konu hakkında çok sayıda mesaj olduğu ve tek tek okumaya üşendiğim için mesajı ortaya yazdım.??? Meğer o mesajı sen yazmışsın ?
Seninde dediğin gibi 1.6'larda yağ soğutucu radyatör yok. Motor suyu sayesinde yağ soğuyor hocam. ?
 
Konu hakkında çok sayıda mesaj olduğu ve tek tek okumaya üşendiğim için mesajı ortaya yazdım.??? Meğer o mesajı sen yazmışsın ?
Seninde dediğin gibi 1.6'larda yağ soğutucu radyatör yok. Motor suyu sayesinde yağ soğuyor hocam. ?
Ne teknik verilerde, ne de ön tamponu sökülü FC5leri incelediğimde şanzıman için spesifik bir yağ soğutucu radyatör görmediğim için şaşırmıştım ve yağ soğutucu yok diye düşünmüştüm ama ısınma durumu nasıl çözdükleri aklımda soru işareti kalmıştı, muhtemelen ciddi ısınan bir şanzıman olmadığı için 1.5 Turbo'lardaki gibi ek bir radyatör koymamışlar, motor soğutmasından desteği yeterli görmüşler (y)
 
1.6 larda radyatör yok eşanjör var oldugunu ogrendık bu bilgi için tesekkur ler


benim fikrimcede az cok hondayı biliyoruz Kayhan ve İsmail beşirogluna katılıyorum . Honda neyi iyi niyet kapsamında değiştirmiş ki ??????? Şanzıman ı deiştirecek ... Tabi ki kitleyecek müşteri ye bu şanzıman fc5 kasada olmadı bence. Ben mi arabayı goturucem arabamı benı ? Güzel bir söz dü

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Aktarma organindan bahsetmiyorum konu CVT sanziman ve Honda bu sanzimani FC5 yani 2016'nin ikinci yarisindan itibaren kullanmaya basladi. Diger modellerde ki sanzimanlar ile konu basliginda tartisilan sanziman farkli demek istedim. Sormus oldugunuz soruya gelecek olursak TUCSON kullanicisiyim ve memnunum.
Bizde ki hrv 2005 model Jazz city hrv ve bir çok markanın ve araçlarda var diye biliyorum benim bildiğim tarihçe olarak en eski aktarma organı 1500-1600 yıllarına dayanıyor.


Hürmetler

ES7 2004
FB7 2013
FC5 2017
TUCSON 2015
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
H-RV'de CVT şanzıman mı kullanıldı ? 300 bin km'deyse eski modeldir. Cvt sanziman FC5 kasa sonrasi kullanilan bir sanziman modelidir. Zaten kimse eski kasalarda bulunan sanziman ile sorunu yoktu. Cvt'de yasanan sorunda 1000'de belkide 10000'de 1 yasanan bir sorun gibi gozukuyor. Ayrica S moduna alma F1'i kullanma ani hizlanma yapma gibi uyarilarda sacmalik ben mi arabaya binecegim araba mi bana binecek :) demem o ki eski kasalarla kiyaslamak eski sanziman modelleri ile kiyaslamak yanlis ...

ES7 2004
FB7 2013
FC5 2017
TUCSON 2015
Tucson DCT de sıkışık trafikte manuel e çekip birinci vitese takın diyorlar, aksi taktirde kavrama balatası aşırı ısınıp uyarı veriyor, ileri vadede kavrama balatası kısa sürede aşınıp değiştirilmesi gerekiyor, bu işlem için kesinlikle yetkili servis öneriliyor Hyundai de dct kavraması çok pahalı değil 6-7000 lira gibi fiyatı vardı.

Eski günlere geri döndük, 90 lı yıllarda Tofaş Şahin lerin Murat 131 lerin debriyajı yüksek devirde sert bırakınca aks mafsallarını kopartıyordu:) Şimdilerde CVT ler kırıyor kuru kavramalar ısınıyor.
 
Yani aşırı ısınmadan kopmuyormuş.. Teşekkürler bilgi için..

MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bencede ısınmadan dolayı değilde, sürekli dip gaz, değişken ani gaz pedalı hareketleri ve yokuş aşağı hızlı iken birkaç vites birden düşürüp motorun kompresyonunu şanzımanın tolere edemediği durumlarda kayışta kopma yaşanabiliyor.
 
Evet bu konu ile alakali sikayetleri bende okudum 1 seneden fazla suredir kullaniyorum ve sıkışık trafige neredeyse hic girmiyoruz. O yuzden bu sorunu hic yasamadim. Trafige girdigimde de dediginiz gibi drive mode tusuna basip sport mode'a geciyorum ve auto hold'u surekli acik tutuyorum. Yarim fren yaptiginda da bu sorunla karsilasanlar oluyormus. Her neyse konu disina cikmayalim @m2hamid hocami kizdirmayalim :) @erenuzel41
 
Ben yağın yeterli işlev yapmadığından dolayı koptuğu fikrindeyim. Yağ değişim durumu önemli. Üreticinin belirlediği şekilde bakım yapılırsa sorun olmayacaktır.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Arkadaşlar merhaba, 1.6'larda cvt şanzımanın yağ soğutucusu olmadığı ile ilgili yazılar yazılmıştı. Kafama takıldığı için şanzımanda soğutucu olup olmadığına baktım, evet soğutucu var arkadaşlar. Ancak bizde ki soğutucu, tork konvertörlülerde ki yağ soğutucu radyatör şeklinde değil. Şanzıman üzerinde bir nevi eşanjör bulunmakta. Şanzıman yağı bu eşanjörün içerisinde radyatörden gelen soğuk sıvı ile soğuyor ve aynı sıvı motorun içerisine gidip oradan tekrar aracın radyatörüne dönüyor. Bu döngü termostat açık olduğu sürece sürekli devam ediyor. Yani soğutma sıvısı sayesinde motor sıcaklığı nasıl ki belli bir ısının üzerine çıkmıyorsa, şanzıman yağı da bu soğutma döngüsü devam ettiği sürece belirlenen limitlerin içerisinde kalacaktır.
Ekli dosyayı görüntüle 263207
O parça sadece şanzıman soğutucu değil şanzıman ısıtıcı da aslında motor soğutma sıvısı ısınınca şanzıman yağı da bu eşanjör ile ısınacaktır, dediğiniz gibi şanzıman yağını optimal sıcaklıkta tutmaya yarıyor şanzıman yağı fazla ısındığı zaman soğumasına faydası olacaktır ancak aşırı soğuk havalarda atmosferik motorda olsa ilk marştan sonra motorun biraz ısınmasında fayda var. İlaveten şanzımanı yağının dolandığı bir radyatör peteği varsa o sadece soğutmadır. Motor ile beraber şanzıman çok ısınırsa eşanjör ne kadar verimli olur bilinmez. Sadece soğutma görevi yapan radyatör olsa bu sefer şanzıman yağından kısa mesafe sürüşlerde soğukken ne kadar verim alınır yine meçhul

Bazı araçların boğaz kelebeğinde de buna benzer eşanjör vardır soğutma suyu metal emme borusuna girer çıkar, vazifesi ise boğaz kelebeğinin çok soğuk olup üzerinde yağ kalıntısı kurum pislik vs. yapışmasına mani olmak.
 
Geri
Üst