kasnak gerisinde diferansiyelde büyük bir redüksiyon oranı var yani son dişli var, motordan gelip tekerleğe giden torkun hepsi kasnaklara binmiyor, bunu yüksek devirle dengeliyor, kasnaklar hızlı dönüp düşük torkla çalışıyor ama tekerlekler daha yavaş fakat diferansiyel son dişlisi sebebiyle torklu bir güç elde ediyor, kasnak 9-10 dönüyorsa tekerlek 1 dönüyor haliyle kasnaklar öyle çok zorlanmadığı için kaçırmıyor, motordan gelen krank milinin konvertöre giriş şaftının döndürme şoklarını da tork konvertör emiyor manuel viteslide kaldırırken stop ettirmeye yakın araba titrer hoplar ya o olay otomatik şanzımanlı motorda olsa bile tork konvertör bunu şanzımana yansıtmaz yumuşatır, haliyle yumuşak bir güç girişi olup redüksiyon ile rahatlatılmış bir güç çıkışı oluyor. Kaldıraç mevzusu
kayışın malzemesi büyük ihtimalle egzotik materyal denen malzemelerden, yani titanyum, silisyum vb gibi pahalı nadir ve işlemesi zor özel amaçlara haiz bir malzeme olmalı yani silisyum titanyum değilde kayışın malzemesinin özellikleri oraya uygun olacak biçimde kıvrılmaya esnemeye karşı çok dirençli ve kopmaya karşı mukavemeti yüksek halde bir malzeme olmalı. Bu şanzımanın yağı kayganlıktan ziyade hem kaygan hemde biraz da yapış yapış bir kimyasal malzeme, kasnakların tutunduğu zaman kaymamasına da yardımcı oluyor, normal yağlardan farklı olarak içeriğinde otomatik şanzımanın metalik parçalarını besleyen ağır metal içerikleri var çok ince pudra kadar bakır tozu gibi.
Geri vites için bir tane tek grup ufak planet dişli grubu var, planet dişli şanzımanın dıştaki dişlisini kavrama paketi ile kilitlerseniz gezegen dişlileri ortadaki güneş dişliyi terse dönmeye zorlar, dıştaki bilezik dişli serbest kalıp gezegen dişlileri kavrama paketi kilitlenirse grubun hepsi aynı hızda döner ileri vites olur. Tabi bu işlemi yapmak için şanzıman ilgili dişli grubunun şaftını kilitler tam otomatik şanzımanda senkromeç yok şaftların üzerinde kavrama paketi var CVT de sadece geri viteste planet dişli var ileri vitesler kasnak çapı değiştirerek oluyor zaten bilindiği gibi.
Ekli dosyayı görüntüle 263221