CVT Şanzıman - ANA KONU

Katılım
12 Mar 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Yaş
46
Konum
kayseri
Fc5 kasa civic lerdeki cvt otomatik şanzıman ile ilgili problem yaşayan varmi sormak istedim. Devir saati dalgalanması, D den R ye geçişte sarsıntı yada direksiyonda kayma sağa veya sola çekme gibi

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
@fd112 sağ olun hocam, yani çok güçlü motorlar değil neticede aslında ama herşeyin belki belli bir ömrü var ya da şans vs. bir çok faktör işin içine giriyor. Belli başlı kurallar çerçevesinde kullanılırsa aslında epey uzun ömürlü olabilir CVT'ler de...

@Hondaprojasonsan Şanzımanla ve garantiyle ilgili başka konuda yazmışsınız dostum :) Aracımız 2017 trafiğe çıkışlı 3 yaşından fazla ve garantisi resmi olarak yok. Şanzıman yağı ve bakımı yetkili servislerde yapıldı, son bakım ve kontrolleri de öyle. Eğer ki Nissan ya da başka bir firma 3.5 yaşındaki bir aracın şanzımanını müşteri memnuniyeti adına değiştiriyorsa garanti kapsamında tutup (araç da garantiliyse tabi), Honda'dan iyidir. Ancak böyle bu şekilde 3.5 sene sonunda 135bin km'de arızalanmış bir aracı garanti kapsamında tutan bir örnek firma ben görmedim. Eğer ki siz görürseniz link vb. şeylerle paylaşabilirseniz biz de görmüş oluruz. Müşteri memnuniyeti konusunda Honda bence iyi değil. Diğer saydığınız Japon firmaları hakkında fikrim yok malesef.
 
@fd112 sağ olun hocam, yani çok güçlü motorlar değil neticede aslında ama herşeyin belki belli bir ömrü var ya da şans vs. bir çok faktör işin içine giriyor. Belli başlı kurallar çerçevesinde kullanılırsa aslında epey uzun ömürlü olabilir CVT'ler de...

@Hondaprojasonsan Şanzımanla ve garantiyle ilgili başka konuda yazmışsınız dostum :) Aracımız 2017 trafiğe çıkışlı 3 yaşından fazla ve garantisi resmi olarak yok. Şanzıman yağı ve bakımı yetkili servislerde yapıldı, son bakım ve kontrolleri de öyle. Eğer ki Nissan ya da başka bir firma 3.5 yaşındaki bir aracın şanzımanını müşteri memnuniyeti adına değiştiriyorsa garanti kapsamında tutup (araç da garantiliyse tabi), Honda'dan iyidir. Ancak böyle bu şekilde 3.5 sene sonunda 135bin km'de arızalanmış bir aracı garanti kapsamında tutan bir örnek firma ben görmedim. Eğer ki siz görürseniz link vb. şeylerle paylaşabilirseniz biz de görmüş oluruz. Müşteri memnuniyeti konusunda Honda bence iyi değil. Diğer saydığınız Japon firmaları hakkında fikrim yok malesef.

Şanzıman arızası erken verdi onda 8 ay sonra araç garantilidir buyuk ihtimalle ama bu hala Honda' yı haklı yapmaz müşteri memnuniyetine önem vermeyen bir firma bunu dile getirmekte sakınca yok bence. (y)
 
@fd112 sağ olun hocam, yani çok güçlü motorlar değil neticede aslında ama herşeyin belki belli bir ömrü var ya da şans vs. bir çok faktör işin içine giriyor. Belli başlı kurallar çerçevesinde kullanılırsa aslında epey uzun ömürlü olabilir CVT'ler de...

@Hondaprojasonsan Şanzımanla ve garantiyle ilgili başka konuda yazmışsınız dostum :) Aracımız 2017 trafiğe çıkışlı 3 yaşından fazla ve garantisi resmi olarak yok. Şanzıman yağı ve bakımı yetkili servislerde yapıldı, son bakım ve kontrolleri de öyle. Eğer ki Nissan ya da başka bir firma 3.5 yaşındaki bir aracın şanzımanını müşteri memnuniyeti adına değiştiriyorsa garanti kapsamında tutup (araç da garantiliyse tabi), Honda'dan iyidir. Ancak böyle bu şekilde 3.5 sene sonunda 135bin km'de arızalanmış bir aracı garanti kapsamında tutan bir örnek firma ben görmedim. Eğer ki siz görürseniz link vb. şeylerle paylaşabilirseniz biz de görmüş oluruz. Müşteri memnuniyeti konusunda Honda bence iyi değil. Diğer saydığınız Japon firmaları hakkında fikrim yok malesef.
Önceki aracım Mazda dan örnek vereceğim, Mazda da şanzıman arızası yaşayan birkaç kişi vardı, onları iyi niyet kapsamında şanzıman ücretinin yüzde 25 ini müşteriden talep ettiler ve değişim yaptılar. Eğer araç servis bakımlı ise Honda da yapmalı.

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Honda diorki ben sorunsuz yaparım garanti ye sokmam Dior ama iş öle olmuyor artık.. o eski hondalardaydı harbiden bişi olmuyordu şimdikiler öle değil şimdikiler dökülüyor ama garanti konusu eski kafa ile ilerliyor bu yanlış hondanın bunu düzeltmesi gerekir..

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Önceki aracım Mazda dan örnek vereceğim, Mazda da şanzıman arızası yaşayan birkaç kişi vardı, onları iyi niyet kapsamında şanzıman ücretinin yüzde 25 ini müşteriden talep ettiler ve değişim yaptılar. Eğer araç servis bakımlı ise Honda da yapmalı.

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bu konuda işler zor. Ben sanmıyorum bizimki gibi şartlardaki araca garanti vereceklerini. Yaşayıp göreceğiz illa bir örnek çıkar. Şanzıman vb kullanıcı kaynaklı arızalara, ömrünün kısalmasına sebep olarak, daha çabuk arızalanmalara sebep olunabilecek parçalara garanti verilmesi çok iyimser bir düşünce.

Atıyorum şanzıman 60bin TL ye satıyordur Mazda garantisiz olana, maliyeti de 20bindir, garantili olarak da 20bine bırakıyordur servise gelen müşterisine. Bu firmaların ben zararına iş yapacaklarına inanmıyorum. Karı olmasa da zararı da olmadan işi kotarabiliyorlardır en kötü.
 
Son düzenleme:
Arkadaslar ben sikayetvar da okudum cok fazla da bakmadim tesaduf gordum konuyuda;

1.olay: 60 binde yine zincir kirmis inceleme sonucu garanti kapsaminda degistirmisler.

2.olay: Km hatirlamiyorum aracin altini bi yere vurmus karter kapagini patlatmis servis aracta birsey yok diyer kapagi degistirip araci teslim etmisler 1 yada 2 hafta icinde arac zincir kirmis, tamiri yapan servis Honda Turkiye ye olumlu msj yazmalarina ragmen durumu anlatmalarina ragmen kullanici hatasi diyerek( zincirin kopmasini motor blogunu carpmasina baglamislar) garanti kapsamina almamislar.


SM-G920F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Şanzıman arızası erken verdi onda 8 ay sonra araç garantilidir buyuk ihtimalle ama bu hala Honda' yı haklı yapmaz müşteri memnuniyetine önem vermeyen bir firma bunu dile getirmekte sakınca yok bence. (y)
Bu hususu FC5 çıktığından beri dile getiriyorum, eskiden Honda Türkiye olaylara çok daha çözümcül yaklaşırdı ama son 3 yıldır bu yaklaşımları zayıfladı bence.
Açıkçası Honda Global'in açık değişim bülteni ve direktifi olmasıydı klima radyatörü ve yakıt pompaları da belki birçok kişiyi mağdur edebilirdi.
 
Bu hususu FC5 çıktığından beri dile getiriyorum, eskiden Honda Türkiye olaylara çok daha çözümcül yaklaşırdı ama son 3 yıldır bu yaklaşımları zayıfladı bence.
Açıkçası Honda Global'in açık değişim bülteni ve direktifi olmasıydı klima radyatörü ve yakıt pompaları da belki birçok kişiyi mağdur edebilirdi.

Şu yeni kasada ne tür şanzıman olacak peki o belli mi City ve Jazz Hybrid gelecek diyorlar bunlar Toyota' da ki gibi e-Cvt olabilir mi aktarma olarak sizce öyle olursa ben onları beklicem yapacak bir şey yok ya tork konvertörlü tam otomatik ya da e-Cvt en garanti şeçenekler öyle ise. :)
 
Geri
Üst