Civic FC5 Dizelci arkadaslar buraya

Katılım
23 Tem 2020
Mesajlar
39
Tepki puanı
15
Konum
Gaziantep
Aracınız
Civic FC5 2018
Bendede fan calışıyor gece yakmaya çıkıcam. Bu şekilde düzenli işlem yaptığımızda bence bu iş problem olmaktan çıkacak

Redmi Note 9S cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Merhaba öncelikle. Bu fan sesi farkedilmeyecek bir ses değil demi araba kullanırken. Hiç denk gelmedim çünkü.

SNE-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Mar 2019
Mesajlar
13
Tepki puanı
7
Konum
çanakkale
Aracınız
Civic FC5 2018
daha önce benzer bi paylaşım yapılmıştı sanırım. dizel otomatik fc5 3-4 veya 4-5 vites geçişlerinde bazen sert tepki veriyo. sanki aracı arkadan çekip birden bırakıyolar. benzer bir durum yaşayan varmı yada sebebini öğrenen
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,660
Çözümler
6
Tepki puanı
8,722
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
daha önce benzer bi paylaşım yapılmıştı sanırım. dizel otomatik fc5 3-4 veya 4-5 vites geçişlerinde bazen sert tepki veriyo. sanki aracı arkadan çekip birden bırakıyolar. benzer bir durum yaşayan varmı yada sebebini öğrenen
> Zf şanzımanın çalışma prensibinden yapabilir.
> ZF şanzıman nasıl dezavantajlara sahip derseniz, kullanıcılarının hem fikir olduğu noktaların başında vites geçişlerindeki keskinlik geliyor. Bu şanzımanlarla ilgili konuşulan bir diğer sorun da aracın düşük devirlerde daha güçlü sarsıntılar oluşturması. Öte yandan ZF şanzıman arızaları genelde sık karşılaşılan sorunlar değil, çünkü bu şanzımanlar oldukça dayanıklı bir sisteme sahip.
Sportif ve hisli kullanım sevenler için hiçbir problem oluşturmaz ancak konforlu sürüş ve sarsıntısız geçiş isteyen kullanıcıları bir miktar üzebilir.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Mar 2020
Mesajlar
117
Tepki puanı
89
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
daha önce benzer bi paylaşım yapılmıştı sanırım. dizel otomatik fc5 3-4 veya 4-5 vites geçişlerinde bazen sert tepki veriyo. sanki aracı arkadan çekip birden bırakıyolar. benzer bir durum yaşayan varmı yada sebebini öğrenen
Hocam benzer sıkıntıyı yaşayan ve çözen biri olarak yapacağın şey servise gidip şanzıman yazılımını yeniden attırmak. Şanzımanda herhangi bir problem sıkıntı yok.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Soğuk motorda için yazın 30 saniye kışın 1 dakika beklenmesi iyi olur. Asıl aracın Benzin'den Lpg'ye geçiş yapmasına kadar beklenmesine gerek yoktur.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
Evet dogru ben sunu solemek istedim dizel ve benzinli motor olarak karakter olarak farklıdır benzinde bujı var marşa bastın mı alır hemen dizelde öle değil yakıtın patlaması beklenıyo bunu demek istedim

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Hocam herşeyden önce seni tebrik etmek istiyorum. Her konu başlığında muhakkak bir yazın, bir sözün var. Bence forum yöneticileri senin aktifliğine yetişemiyor.
En sondan başa doğru gideyim, benzinli araçlar özellikle 95-96 sonrasında araçların egsoz manifoldu ile orta susturucusunun arasına katalitik konvertör adında bir parça koydular. Bu parçanın içi arı kovanı gibidir ve yanma odasında yanmayan partiküller burada birikir, egsoz yine ısınmasını gerçekleştirdiğinde (yaklaşık 450-500 derece) içindeki partikülleri yakar ve dışarı daha temiz bir egsoz gazı salardı. Büyük şehirlerde pek kalmadı ama 95-05 model arası lpgli bir araç stop ettiğinde yanmış yağ gibi pis pis kokuyorsa bilin ki katalitiği iptal ettirmiştir onunda sebebi aşırı şehir içi düzensiz ve kısa kullanım sonucu kataliğin tıkanması. Yani bu durumun gerçekleşmesi için illa lpgli olmayada gerek yok benzinlide de orta ve uzun vadede olacaktır. Dizelde çok çabuk olmasının nedeni partikülün benzinli ve lpgli araca göre çok olması. Katalitik ve bahsettiğin benzin partikül filtresi (GPF) mantık olarak aynı olsada farklı şeyler. Honda’nın Unesco’nun Dünya Miras Listesi’ne girmiş 1.6 atmosferik motorunda “GPF” olabileceğine ihtimal vermiyorum ama 1.5 ve 1.0 Turbo motorlarda bu filtre mevcut. Aksine bir bilgi mevcutsa bununla ilgili bilgilendirirseniz ayrıca memnun olurum.

İkinci olarak lpgli araçta sabah ilk çalıştırmada marşa basıp gidilebilir mi? Evet gidilebilir ama motorun belli bir çalışma ısısına ulaştıktan sonra hareket ettirilmesi en doğrusu. Marşa basıp hareket edip motor ısınmadan ulaşacağınız yere ulaşıp stop ederseniz 2-3 kerede birşey olmaz ama düzenli bir şekilde ekstradan da bir uzun yol veya motor tam ısısındayken agresif bir sürüş gerçekleştirmezseniz 6 ay - 1 yıl bandında çeşitli sorunlar yaşayacağınız aşikar. Bunu yaşamamak fiziğe aykırı.. Ama şu var dizel de mi benzin de mi bunun yaşama ihtimali daha yüksek, tabiki dizel.. Bunuda tartışmaya gerek yok. Her güzelin bir kusuru var dicez başka çaresi yok..
Yenı nesil lerinde var diye biliyorum hatta eoru 5 Euro 6 motor farkı normunu bu fılıtrelerle yakalar firmalar.

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Ayrıca dizelci arkadaşlar a önerim var mazotu shellden alın yakıtı incedir ve az partikül bırakır . Saygılar aracın sesi değişir tecrübe ile sabittir.

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
20 Kas 2019
Mesajlar
251
Tepki puanı
161
Konum
İstanbul
Hondanın dizel motoru çok eski değil.Bu sebepten en yüksek km yapanları görelim.Dizelde en yüksek km kimlerde var acaba. En fazla kaç km yaptınız.?

Redmi Note 9S cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst