Hocam herşeyden önce seni tebrik etmek istiyorum. Her konu başlığında muhakkak bir yazın, bir sözün var. Bence forum yöneticileri senin aktifliğine yetişemiyor
.
En sondan başa doğru gideyim, benzinli araçlar özellikle 95-96 sonrasında araçların egsoz manifoldu ile orta susturucusunun arasına katalitik konvertör adında bir parça koydular. Bu parçanın içi arı kovanı gibidir ve yanma odasında yanmayan partiküller burada birikir, egsoz yine ısınmasını gerçekleştirdiğinde (yaklaşık 450-500 derece) içindeki partikülleri yakar ve dışarı daha temiz bir egsoz gazı salardı. Büyük şehirlerde pek kalmadı ama 95-05 model arası lpgli bir araç stop ettiğinde yanmış yağ gibi pis pis kokuyorsa bilin ki katalitiği iptal ettirmiştir onunda sebebi aşırı şehir içi düzensiz ve kısa kullanım sonucu kataliğin tıkanması. Yani bu durumun gerçekleşmesi için illa lpgli olmayada gerek yok benzinlide de orta ve uzun vadede olacaktır. Dizelde çok çabuk olmasının nedeni partikülün benzinli ve lpgli araca göre çok olması. Katalitik ve bahsettiğin benzin partikül filtresi (GPF) mantık olarak aynı olsada farklı şeyler. Honda’nın Unesco’nun Dünya Miras Listesi’ne girmiş 1.6 atmosferik motorunda “GPF” olabileceğine ihtimal vermiyorum ama 1.5 ve 1.0 Turbo motorlarda bu filtre mevcut. Aksine bir bilgi mevcutsa bununla ilgili bilgilendirirseniz ayrıca memnun olurum.
İkinci olarak lpgli araçta sabah ilk çalıştırmada marşa basıp gidilebilir mi? Evet gidilebilir ama motorun belli bir çalışma ısısına ulaştıktan sonra hareket ettirilmesi en doğrusu. Marşa basıp hareket edip motor ısınmadan ulaşacağınız yere ulaşıp stop ederseniz 2-3 kerede birşey olmaz ama düzenli bir şekilde ekstradan da bir uzun yol veya motor tam ısısındayken agresif bir sürüş gerçekleştirmezseniz 6 ay - 1 yıl bandında çeşitli sorunlar yaşayacağınız aşikar. Bunu yaşamamak fiziğe aykırı.. Ama şu var dizel de mi benzin de mi bunun yaşama ihtimali daha yüksek, tabiki dizel.. Bunuda tartışmaya gerek yok. Her güzelin bir kusuru var dicez başka çaresi yok..