Hocam dizel nox emisyonlarından insan sağlığına zararlı, birde ekonomik diye torku yüksek diye bizim cevremizdeki ulkeler ve akaryakit fiyati yuksek olan ulkelerde dizel kullanımı aşırı arttı bu da hava kalitesini oldukça düşürdü, buna önlem almak zorunda kaldılar. Araclarin kataloglarinda NOx emisyonları belirtilmez sadece CO2 emisyonu vardir.
Yanlış bir algı var dizel üstüne bizim ülkemizde uygun olduğuna dair.
Liste fiyatını baz alalım
1.5 rs 147bin
1.6 exe otm dizel 171 bin
1.5 hb sport 139 bin
1.6 elegance otm dizel 157 bin
Bunlari kiyaslarken rs ile exe yi
Elegance ile hatchbacki kiyaslamak daha makul cunku turbo motorun elegance i yok.
Simdi bu iki aracin bakimlari mtvsi sigortasi kaskosu hepsi birbirine çok yakin yillik aralarindaki tek fark yakita odenen ucret.
İki araci da alan yillik 20bin km yapsin.
100km de dizel aracin ortalama tuketimi(sehir ici sehir disi yillik ortalama) normal kullanimda 5 lt gibi olur. 20binkm de yaklasik 1000 litre motorin tuketir. Yakita odenen ucret 1000*6.05=6050 lira.
100km de rs in yillik ortalama tuketimi normal kullanimda 7litre gibi olur. 20 bin km yaklasik 1400 litre tuketir. 1400x6.17=8638
Yillik aralarindaki fark 2600 lira
Liste fiyatlari arasindaki fark 171-147=24 bin
Bu farkın kapanıp dizel aracın kâra geçmesi 9 küsür yıl sonra gerçekleşiyor. Ben daha dusuk ortalama elde ederim az yaktiririm diyebilirsiniz, aynisini turbo benzinliye de yaptirabilirsiniz.
Dizel araç kötü diyemem dış ülkelerdeki gibi arada cuzi farklar olsa alınabilir belki ama ulkemizde dizel ile turbo benzin arasinda 20binlira fark varken pek mantikli degil dizel araç.
Ben lpgli exe araç aldım mesela alırken lpg 3.29 benzin ise 6.97 idi o zamanalr tasarruf sandım suan ise benzinli rs alsaydim keşke diyorum cunku yakitlari nerdeyse ayni. Yeni alacak arkadaşlara da benzinli rs yada hatchback tavsiye ederim.
iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam dizel nox emisyonlarından insan sağlığına zararlı, birde ekonomik diye torku yüksek diye bizim cevremizdeki ulkeler ve akaryakit fiyati yuksek olan ulkelerde dizel kullanımı aşırı arttı bu da hava kalitesini oldukça düşürdü, buna önlem almak zorunda kaldılar. Araclarin kataloglarinda NOx emisyonları belirtilmez sadece CO2 emisyonu vardir.
Yanlış bir algı var dizel üstüne bizim ülkemizde uygun olduğuna dair.
Liste fiyatını baz alalım
1.5 rs 147bin
1.6 exe otm dizel 171 bin
1.5 hb sport 139 bin
1.6 elegance otm dizel 157 bin
Bunlari kiyaslarken rs ile exe yi
Elegance ile hatchbacki kiyaslamak daha makul cunku turbo motorun elegance i yok.
Simdi bu iki aracin bakimlari mtvsi sigortasi kaskosu hepsi birbirine çok yakin yillik aralarindaki tek fark yakita odenen ucret.
İki araci da alan yillik 20bin km yapsin.
100km de dizel aracin ortalama tuketimi(sehir ici sehir disi yillik ortalama) normal kullanimda 5 lt gibi olur. 20binkm de yaklasik 1000 litre motorin tuketir. Yakita odenen ucret 1000*6.05=6050 lira.
100km de rs in yillik ortalama tuketimi normal kullanimda 7litre gibi olur. 20 bin km yaklasik 1400 litre tuketir. 1400x6.17=8638
Yillik aralarindaki fark 2600 lira
Liste fiyatlari arasindaki fark 171-147=24 bin
Bu farkın kapanıp dizel aracın kâra geçmesi 9 küsür yıl sonra gerçekleşiyor. Ben daha dusuk ortalama elde ederim az yaktiririm diyebilirsiniz, aynisini turbo benzinliye de yaptirabilirsiniz.
Dizel araç kötü diyemem dış ülkelerdeki gibi arada cuzi farklar olsa alınabilir belki ama ulkemizde dizel ile turbo benzin arasinda 20binlira fark varken pek mantikli degil dizel araç.
Ben lpgli exe araç aldım mesela alırken lpg 3.29 benzin ise 6.97 idi o zamanalr tasarruf sandım suan ise benzinli rs alsaydim keşke diyorum cunku yakitlari nerdeyse ayni. Yeni alacak arkadaşlara da benzinli rs yada hatchback tavsiye ederim.
iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hesaplamayi bu şekilde yapmak doğru değil. Sonuçta aracı satarken de daha pahalı satıyorsun. Turkiyedeki şartlara göre özellikle bazı modellerde dizel daha çok tercih sebebi olabiliyor. Bu sebeple pahalı aldığın aracı 3 5 sene sonra RSe göre daha pahalı satıyorsun.
Burada asıl gözden kaçan husus alternatif maliyet. Yani dizel alacağım diye daha fazla para ödüyorsun. Bu sebeple ya daha fazla kredi ödüyorsun ya da para elindeyse faiz/sermaye kar getirisinden mahrum oluyorsun. İki araç arasındaki fark 25000 diyelim. Yüzde 10 getiriniz olsa senelik 2500 getiri yapar. Burada getiriyi örnek olarak verdim. Burada rakamları siz rahat doldurabilirsiniz.
Açıkça söylemek gerekirse ben fiyat farkı fazla ve yapılan km az ise benzinli araç almayı her zaman makul görüyorum. Şu anda da RS almak alternatif getiriler düşünüldüğü zaman mantıklı olabilir.
Biz dizel otomatik aldığımız zaman bize sunulan RS fiyatı çok pahalıydı. Bu o zamanki şartlardan dolayı olabilir veya dizeli ucuz vermiş olabilirler o dönem için. Ayrıca benzin dizel fiyat farkı daha fazlaydı. O yüzden dizeli tercih ettik ama fiyat farkı 23000 km olur ve tüketim farkı da sadece 2lt olursa yıllık 20000km gibi bir rakama ulaşmak gerekir ki 4 5 sene içerisinde fazla ödediğiniz paranın alternatif maliyetini amorti etmiş olasınız.
MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi