Civic FC5 Dizelci arkadaslar buraya

mkkadi

0
Katılım
12 Eyl 2018
Mesajlar
79
Tepki puanı
38
Konum
İstanbul
Hocam dizel nox emisyonlarından insan sağlığına zararlı, birde ekonomik diye torku yüksek diye bizim cevremizdeki ulkeler ve akaryakit fiyati yuksek olan ulkelerde dizel kullanımı aşırı arttı bu da hava kalitesini oldukça düşürdü, buna önlem almak zorunda kaldılar. Araclarin kataloglarinda NOx emisyonları belirtilmez sadece CO2 emisyonu vardir.
Yanlış bir algı var dizel üstüne bizim ülkemizde uygun olduğuna dair.
Liste fiyatını baz alalım
1.5 rs 147bin
1.6 exe otm dizel 171 bin
1.5 hb sport 139 bin
1.6 elegance otm dizel 157 bin
Bunlari kiyaslarken rs ile exe yi
Elegance ile hatchbacki kiyaslamak daha makul cunku turbo motorun elegance i yok.
Simdi bu iki aracin bakimlari mtvsi sigortasi kaskosu hepsi birbirine çok yakin yillik aralarindaki tek fark yakita odenen ucret.
İki araci da alan yillik 20bin km yapsin.
100km de dizel aracin ortalama tuketimi(sehir ici sehir disi yillik ortalama) normal kullanimda 5 lt gibi olur. 20binkm de yaklasik 1000 litre motorin tuketir. Yakita odenen ucret 1000*6.05=6050 lira.
100km de rs in yillik ortalama tuketimi normal kullanimda 7litre gibi olur. 20 bin km yaklasik 1400 litre tuketir. 1400x6.17=8638
Yillik aralarindaki fark 2600 lira
Liste fiyatlari arasindaki fark 171-147=24 bin
Bu farkın kapanıp dizel aracın kâra geçmesi 9 küsür yıl sonra gerçekleşiyor. Ben daha dusuk ortalama elde ederim az yaktiririm diyebilirsiniz, aynisini turbo benzinliye de yaptirabilirsiniz.
Dizel araç kötü diyemem dış ülkelerdeki gibi arada cuzi farklar olsa alınabilir belki ama ulkemizde dizel ile turbo benzin arasinda 20binlira fark varken pek mantikli degil dizel araç.
Ben lpgli exe araç aldım mesela alırken lpg 3.29 benzin ise 6.97 idi o zamanalr tasarruf sandım suan ise benzinli rs alsaydim keşke diyorum cunku yakitlari nerdeyse ayni. Yeni alacak arkadaşlara da benzinli rs yada hatchback tavsiye ederim.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Hocam dizel nox emisyonlarından insan sağlığına zararlı, birde ekonomik diye torku yüksek diye bizim cevremizdeki ulkeler ve akaryakit fiyati yuksek olan ulkelerde dizel kullanımı aşırı arttı bu da hava kalitesini oldukça düşürdü, buna önlem almak zorunda kaldılar. Araclarin kataloglarinda NOx emisyonları belirtilmez sadece CO2 emisyonu vardir.
Yanlış bir algı var dizel üstüne bizim ülkemizde uygun olduğuna dair.
Liste fiyatını baz alalım
1.5 rs 147bin
1.6 exe otm dizel 171 bin
1.5 hb sport 139 bin
1.6 elegance otm dizel 157 bin
Bunlari kiyaslarken rs ile exe yi
Elegance ile hatchbacki kiyaslamak daha makul cunku turbo motorun elegance i yok.
Simdi bu iki aracin bakimlari mtvsi sigortasi kaskosu hepsi birbirine çok yakin yillik aralarindaki tek fark yakita odenen ucret.
İki araci da alan yillik 20bin km yapsin.
100km de dizel aracin ortalama tuketimi(sehir ici sehir disi yillik ortalama) normal kullanimda 5 lt gibi olur. 20binkm de yaklasik 1000 litre motorin tuketir. Yakita odenen ucret 1000*6.05=6050 lira.
100km de rs in yillik ortalama tuketimi normal kullanimda 7litre gibi olur. 20 bin km yaklasik 1400 litre tuketir. 1400x6.17=8638
Yillik aralarindaki fark 2600 lira
Liste fiyatlari arasindaki fark 171-147=24 bin
Bu farkın kapanıp dizel aracın kâra geçmesi 9 küsür yıl sonra gerçekleşiyor. Ben daha dusuk ortalama elde ederim az yaktiririm diyebilirsiniz, aynisini turbo benzinliye de yaptirabilirsiniz.
Dizel araç kötü diyemem dış ülkelerdeki gibi arada cuzi farklar olsa alınabilir belki ama ulkemizde dizel ile turbo benzin arasinda 20binlira fark varken pek mantikli degil dizel araç.
Ben lpgli exe araç aldım mesela alırken lpg 3.29 benzin ise 6.97 idi o zamanalr tasarruf sandım suan ise benzinli rs alsaydim keşke diyorum cunku yakitlari nerdeyse ayni. Yeni alacak arkadaşlara da benzinli rs yada hatchback tavsiye ederim.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Hesaplamayi bu şekilde yapmak doğru değil. Sonuçta aracı satarken de daha pahalı satıyorsun. Turkiyedeki şartlara göre özellikle bazı modellerde dizel daha çok tercih sebebi olabiliyor. Bu sebeple pahalı aldığın aracı 3 5 sene sonra RSe göre daha pahalı satıyorsun.

Burada asıl gözden kaçan husus alternatif maliyet. Yani dizel alacağım diye daha fazla para ödüyorsun. Bu sebeple ya daha fazla kredi ödüyorsun ya da para elindeyse faiz/sermaye kar getirisinden mahrum oluyorsun. İki araç arasındaki fark 25000 diyelim. Yüzde 10 getiriniz olsa senelik 2500 getiri yapar. Burada getiriyi örnek olarak verdim. Burada rakamları siz rahat doldurabilirsiniz.

Açıkça söylemek gerekirse ben fiyat farkı fazla ve yapılan km az ise benzinli araç almayı her zaman makul görüyorum. Şu anda da RS almak alternatif getiriler düşünüldüğü zaman mantıklı olabilir.

Biz dizel otomatik aldığımız zaman bize sunulan RS fiyatı çok pahalıydı. Bu o zamanki şartlardan dolayı olabilir veya dizeli ucuz vermiş olabilirler o dönem için. Ayrıca benzin dizel fiyat farkı daha fazlaydı. O yüzden dizeli tercih ettik ama fiyat farkı 23000 km olur ve tüketim farkı da sadece 2lt olursa yıllık 20000km gibi bir rakama ulaşmak gerekir ki 4 5 sene içerisinde fazla ödediğiniz paranın alternatif maliyetini amorti etmiş olasınız.

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
2 Eyl 2018
Mesajlar
13
Tepki puanı
2
Konum
Antalya
Aracınız
Bu konuda kesinlikle size katılıyorum. Uzun süre turbo benzinli araç kullandım. Yaklaşık 4 yıl boyunca şehiriçi tüketimin aşırlığı yüzünden yaşadığım kayıp gerçekten olağanüstü boyutlara ulaştı. 9 litrenin altına nadir düştüm şehiriçinde. Şu an 6lt/100km benim için bulunmaz nimet. Ayrıca otomatik 9 ileri şanzımanın verdiği sürüş keyfi ise cabası.
 

Ali Er

0
Katılım
4 Nis 2018
Mesajlar
186
Tepki puanı
70
Konum
Burdur
Bu konuda kesinlikle size katılıyorum. Uzun süre turbo benzinli araç kullandım. Yaklaşık 4 yıl boyunca şehiriçi tüketimin aşırlığı yüzünden yaşadığım kayıp gerçekten olağanüstü boyutlara ulaştı. 9 litrenin altına nadir düştüm şehiriçinde. Şu an 6lt/100km benim için bulunmaz nimet. Ayrıca otomatik 9 ileri şanzımanın verdiği sürüş keyfi ise cabası.
Allah Allah ya benim araba da mi var gariplik?Burdur kontak bas kapat sehir ici yaklasik 3 km git 3 km gel 8.x tuketim
Arac dizel manuel 7000 km civarinda.

LG-H815 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
23 Mar 2015
Mesajlar
286
Tepki puanı
58
Konum
Ordu
Aracınız
Civic FC5 2018
Allah Allah ya benim araba da mi var gariplik?Burdur kontak bas kapat sehir ici yaklasik 3 km git 3 km gel 8.x tuketim
Arac dizel manuel 7000 km civarinda.

LG-H815 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Sizin güzergahınız çok kısa hocam normal bu değerler. Motor ısınmıyor daha siz vardığınızda. Zaten en çok yakıtı araç motor ısınırken yakıyor. Benzinli araç kullansanız 12-13 litreleri görürsünüz aynı güzergahta.

SM-G950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

OnurHas

Super Moderator
Yönetici
Katılım
18 Kas 2018
Mesajlar
517
Tepki puanı
696
Konum
Kastamonu
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Allah Allah ya benim araba da mi var gariplik?Burdur kontak bas kapat sehir ici yaklasik 3 km git 3 km gel 8.x tuketim
Arac dizel manuel 7000 km civarinda.

LG-H815 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Dizel motorlar benzinlilere göre çok daha geç ısınırlar. Bu sebeple dizelin tüketim verimliliğinden faydalanabilmeniz için biraz mesafe kat etmeniz gerekiyor. Kaldı ki kış aylarında motorun ısınması için gereken mesafe de havanın soğukluğuyla doğru orantılı olarak artıyor.
Benim önceki aracım da Renault Captur 1.5 dCi idi. Ev ile iş arası mesafe 12 km ve bazen motorun ideal sıcaklığa ulaşınca sönen mavi ışığı iş yerinin önüne yanaştığımda daha yeni sönmüş oluyordu. O araçla şehir içi ortalama tüketimim yazın 5 lt. kışın 5.4 litre civarlarında oluyordu.
Bahsettiğiniz kısa mesafelerde eğer 8 lt. tüketim değeri yakalıyorsanız bence bu çok iyi
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
882
Konum
Samsun
@bykaos89 @mkkadi
Hocam illa tam hesap yapilacaksa sanzuman dayanimlari iki arac icin cvt 300-350bin km zf 350-400 bin km. Geri kalan parcalar nerdeyse ayni ikisindede turbo var.
Benzinlide olmayan ama dizelde olan ekstra dpf masrafı var.
100 bin km ulasmis dizel ile 100bin km ye ulasmis benzinli aracin deger kaybi ayni midir? dizel motor her zaman daha cabuk eskir sikistirma orani yuksek cunku, daha fazla masraf cikarir devirli kullanima gelmez devirsiz kullanıma gelmez. 5 yil sonra sattiginizda dunya genelinde dizel uretimi tamamen kullanimi ise kismen durdurulmus olabilecegini hesaba da katarsaniz yasanabilecek deger kaybi benzinliden cok daha fazla olacaktir. Arabayi rs ile ayni fiyata satma ihtimaliniz de var. Hadi bu olasiliklari da bi kenara birakalim 10 yas ustune gecince dizel ile benzinli arac fiyat farki marka ve segmentine gore 5-10 arasinda kalmis c segmenti araclarda bazilarinda ayni onlari da katmiyorum. Bana kalirsa dizel arac turkiye gibi ulkelerde mantikli bir tercih degil, verilen fiyat farkindaki fayda kazanimi yok. Aksine gereksiz fazlalik var. Bu butun araclarda ayni dizel olunca aradaki farki kapatmak olarak bakmak daha mantikli cunku cebinizden cikan parayi hesapliyoruz, suan icin 20 bin fark var otv indirimi kalkinca geri 30-35 bin fark olarak donecek. Fazla odeyip deger kaybedip satmak az yakit tuketiyor diye kâr ediyorum yanılgısı sadece. Birde denilen gibi fazladan kredi masraflari var kredi cekenler icin.
@flymesome hocam 1.2 jetta esirgemeden kasmadan rahat rahat kullanip 7.5 litre tuketiyordum benzinle. İstanbul sehir ici olabilir sizin tuketiminiz, yada benzinli kullanip hakkini vermissiniz.
@aliveli hocam araba yeni diye biraz fazladir arkadasimin astra k 3km git gel ile 7.2 yakiyor onu yakalarsiniz zamanla.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

mkkadi

0
Katılım
12 Eyl 2018
Mesajlar
79
Tepki puanı
38
Konum
İstanbul
@ywzckr

Turbo, sanzuman, özellik vs bunları bir tutuyorum. Konu da fazla uzamasın diye basit bir örnek vereceğim.

Bugün dizel için 20.000 TL fazla verdiniz diyelim. 5 yıl sonra aracı sattığınız zaman eğer hala 20.000 TL fazlasına satabiliyorsaniz sizin mantiginiza göre çok ciddi faydası olacak. Çünkü yakıta çok daha az vereceksiniz. Yakıt tasarrufu olacak.

Ben zaten benzinli alınır ama sizin hesabınıza göre değil diyorum. Eğer siz arabanın değerinin düşeceğini düşünüyorsanız ki benim gördüğüm kadarıyla Türkiye şartlarında düşmüyor, o zaman başka.

Burada 20000 TL fazla para vermenin bir maliyeti var. İnsanlar bunu hesaplamiyor. Eğer bu maliyet fazla ise işte o zaman dizel kullanmanın avantajı kalmıyor.

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
882
Konum
Samsun
@ywzckr

Turbo, sanzuman, özellik vs bunları bir tutuyorum. Konu da fazla uzamasın diye basit bir örnek vereceğim.

Bugün dizel için 20.000 TL fazla verdiniz diyelim. 5 yıl sonra aracı sattığınız zaman eğer hala 20.000 TL fazlasına satabiliyorsaniz sizin mantiginiza göre çok ciddi faydası olacak. Çünkü yakıta çok daha az vereceksiniz. Yakıt tasarrufu olacak.

Ben zaten benzinli alınır ama sizin hesabınıza göre değil diyorum. Eğer siz arabanın değerinin düşeceğini düşünüyorsanız ki benim gördüğüm kadarıyla Türkiye şartlarında düşmüyor, o zaman başka.

Burada 20000 TL fazla para vermenin bir maliyeti var. İnsanlar bunu hesaplamiyor. Eğer bu maliyet fazla ise işte o zaman dizel kullanmanın avantajı kalmıyor.

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Hocam ben tartismak icin yazmiyorum buradan bakip almayi dusunenlere isik tutmasi fikir edinmeleri ve kendim fikir edinmek icin yaziyorum.
Ayni segmentte 2016 audi a4 dizel at 160 bandinda iken benzinlisi 145 bandinda
Passat 2016 at 140 bin bandinda iken benzinlisi 120-125bin bandinda. Bu araclar satilirken dizel ile benzinli arasinda 30 binden cok daha fazla fark var. 2 yil gecmesine ragmen bu fark yarilaniyor. Suanda civic Bu araclar alinirkenki fiyatlarinda.
Araclarin fiyati arttikca satarken kaybettigi deger artiyor birkac yil sonra civicte dizelin satarken aradaki fiyati koruyacagini size dusunduren nedir onu anlamadim ?



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

mkkadi

0
Katılım
12 Eyl 2018
Mesajlar
79
Tepki puanı
38
Konum
İstanbul
Hocam ben tartismak icin yazmiyorum buradan bakip almayi dusunenlere isik tutmasi fikir edinmeleri ve kendim fikir edinmek icin yaziyorum.
Ayni segmentte 2016 audi a4 dizel at 160 bandinda iken benzinlisi 145 bandinda
Passat 2016 at 140 bin bandinda iken benzinlisi 120-125bin bandinda. Bu araclar satilirken dizel ile benzinli arasinda 30 binden cok daha fazla fark var. 2 yil gecmesine ragmen bu fark yarilaniyor. Suanda civic Bu araclar alinirkenki fiyatlarinda.
Araclarin fiyati arttikca satarken kaybettigi deger artiyor civicte dizelin satarken aradaki fiyati koruyacagini size dusunduren nedir onu anlamadim ?



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Benimki biraz varsayım. Eğer makas kapanırsa siz haklı olursunuz. Benim böyle düşünmemi sağlayan husus Türkiye'de dizele olan talep. Halkımız malesef daha çok dizel araç tercih ediyor. Dediğiniz örnekler içinse şöyle bir düşüncem var. 2 yıl önce otvde motor bazlı otv vardı. Sonra baz fiyata göre vergi dilimleri geldi. O zaman için dizel ile benzinli farkı dediğiniz fiyatlarda olmayabilir. Sene başında bile değildi. Vergi dilimleri bu denklemi bozuyor olabilir. Burada önemli olan 2 yıl önce benzin dizel farkının ne olduğu. Aynı şekilde liste fiyatları da çok yanıltıcı. Şu anda da, ben aracı alırken de liste fiyatları ile gerçekler çok farklıydı. Burada 20000 fark gözükürken biz aracı aldığımız zaman fark sadece 10000 seviyesindeydi mesela.

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst