Düşük devirde silkeleme sorunu

Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
29
Tepki puanı
13
Konum
Rize
Ad Soyad
Ömer Cihan Özşahin
Yaş
45
Aracınız
Civic FB7 2014
Bu sorunum için forumda birçok arama yaptım ama tam olarak benimkine benzer sorun paylaşana rastlamadım veya ben göremedim. Forumda bulduğum tecrübeler genelde vtec açma ile ilgili. Bu sorun onun gibi değil.

Sorunum:

2014 model eco dream donanım sonradan 63 bin km.de Atiker Grand LPG kiti takılmış bir aracım var. Bir ay kadar önce 104000 km.de aldım. 63 bine kadar yetkili servis bakımlı.

Şanzıman yağı serviste ama filtresiz değişmiş ( Ordu servisi filtre kontrolünden sonra değişmeye gerek yoksa değişilmez dedi) ondan sonra alan sahibince 2019 da LPG takılmış. Önceki sahibi yılda en fazla 10 bin km yapan biri. Bakımlarını Samsun Onurlu Oto'da yaptırmış.

Aracı Bayburt'tan aldığımda ekspertize de soktum. Bir sıkıntı yoktu. Fakat gelirken yolda vites düşer gibi olduğunu hissettim. 7 yıl boyunca da manuel ve dizel bir otomobilim olduğu için otomatikteki acemiliğime verdim.

Ancak ertesi günlerde şunu fark ettim:

Düşük hızda ve devirde 1200-1500 devir arası ölü gazda giderken 35 km/h ile 40 ile 50-55 arasında bariz olmaz üzere gaz kesme yapıyor. Benzinde belli belirsiz ama lpg de çok bariz hissediliyor. Benzinde düşük devirde belli belirsiz oluyor (emin bile değilim). üst devirlerdeki vtec açma kroniğine benzemiyor. Üst devirlerde (2000 d/d.da ) hissedilmiyor.


Öncelikle şanzıman bakımının üzerinden 3 yıl ve 40 bin km geçtiği için orijinal honda atf dw 1 yağı ile ve filtreyi değiştirerek şanzıman bakımı yaptım (Ordu Park Honda). Usta supap ayarlarının çok bozuk olduğunu söyledi ve supap ayarı da yaptırdım ( önceki ayarın üzerinden 2 yıl ve 20 bin km geçmiş). Bujileri de geçen yaz değişmiş. Ordu Park bujileri kontrol edeceğini değişmesi gerekirse 2200 TL’ ye değişeceğini söyledi. Ama kontrol sonrası değişmeye gerek yok dedi.

Ustaya göre bahsettiğim sorun tamamen geçmez ama supap ayarından sonra azalırdı. Supap ayarından sonra eski sahibi 4-5 ay kadar önce yaptırmasına rağmen sıfırdan lpg bakımı ayarı yaptırdım. Sorun düzelmedi. Hatta ikinci ayarda arabanın gidişi değişti. Toplamda 3 kez farklı yerde ve farklı sayılarda bilgisayarla sürüş anında da olmak üzere LPG ayarı yaptırdım.

Ancak ayar sonrası usta ile denemede denk gelmese de sonrasında gene tekrarladı. Son ayardan sonra azaldı gibi. Ama ben artık LPG den olduğunu düşünmüyorum. Ateşleme, buji ( geçen yaz değişmiş) veya bobin aksamında olabilir diye düşünüyorum. Başka ne olabilir, nereye kime götürüp nelere baktırmalıyım bilemedim. Tecrübelilerden bilgi istirham ederim.

Tecrübeli olanlar detaylardan sonuç çıkarabiliyor diye uzun yazdım mazur görünüz.
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,029
Çözümler
1
Tepki puanı
643
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
Bu sorunum için forumda birçok arama yaptım ama tam olarak benimkine benzer sorun paylaşana rastlamadım veya ben göremedim. Forumda bulduğum tecrübeler genelde vtec açma ile ilgili. Bu sorun onun gibi değil.

Sorunum:

2014 model eco dream donanım sonradan 63 bin km.de Atiker Grand LPG kiti takılmış bir aracım var. Bir ay kadar önce 104000 km.de aldım. 63 bine kadar yetkili servis bakımlı.

Şanzıman yağı serviste ama filtresiz değişmiş ( Ordu servisi filtre kontrolünden sonra değişmeye gerek yoksa değişilmez dedi) ondan sonra alan sahibince 2019 da LPG takılmış. Önceki sahibi yılda en fazla 10 bin km yapan biri. Bakımlarını Samsun Onurlu Oto'da yaptırmış.

Aracı Bayburt'tan aldığımda ekspertize de soktum. Bir sıkıntı yoktu. Fakat gelirken yolda vites düşer gibi olduğunu hissettim. 7 yıl boyunca da manuel ve dizel bir otomobilim olduğu için otomatikteki acemiliğime verdim.

Ancak ertesi günlerde şunu fark ettim:

Düşük hızda ve devirde 1200-1500 devir arası ölü gazda giderken 35 km/h ile 40 ile 50-55 arasında bariz olmaz üzere gaz kesme yapıyor. Benzinde belli belirsiz ama lpg de çok bariz hissediliyor. Benzinde düşük devirde belli belirsiz oluyor (emin bile değilim). üst devirlerdeki vtec açma kroniğine benzemiyor. Üst devirlerde (2000 d/d.da ) hissedilmiyor.


Öncelikle şanzıman bakımının üzerinden 3 yıl ve 40 bin km geçtiği için orijinal honda atf dw 1 yağı ile ve filtreyi değiştirerek şanzıman bakımı yaptım (Ordu Park Honda). Usta supap ayarlarının çok bozuk olduğunu söyledi ve supap ayarı da yaptırdım ( önceki ayarın üzerinden 2 yıl ve 20 bin km geçmiş). Bujileri de geçen yaz değişmiş. Ordu Park bujileri kontrol edeceğini değişmesi gerekirse 2200 TL’ ye değişeceğini söyledi. Ama kontrol sonrası değişmeye gerek yok dedi.

Ustaya göre bahsettiğim sorun tamamen geçmez ama supap ayarından sonra azalırdı. Supap ayarından sonra eski sahibi 4-5 ay kadar önce yaptırmasına rağmen sıfırdan lpg bakımı ayarı yaptırdım. Sorun düzelmedi. Hatta ikinci ayarda arabanın gidişi değişti. Toplamda 3 kez farklı yerde ve farklı sayılarda bilgisayarla sürüş anında da olmak üzere LPG ayarı yaptırdım.

Ancak ayar sonrası usta ile denemede denk gelmese de sonrasında gene tekrarladı. Son ayardan sonra azaldı gibi. Ama ben artık LPG den olduğunu düşünmüyorum. Ateşleme, buji ( geçen yaz değişmiş) veya bobin aksamında olabilir diye düşünüyorum. Başka ne olabilir, nereye kime götürüp nelere baktırmalıyım bilemedim. Tecrübelilerden bilgi istirham ederim.

Tecrübeli olanlar detaylardan sonuç çıkarabiliyor diye uzun yazdım mazur görünüz.
VTEC teklemesi...60 km/h sonrası hızlarda anlık Aracın 1 kez vurması şeklinde oluşan bir durum...Tork konvertörlü şanzumanda ; yolun eğimi/araçtaki ağırlık/Gaza o anki basma sonucu oluştuğu bir durum...Sizin anlattıklarınız başka bir durumdan kaynaklı sorun gibi görünüyor...Ben bir tahmin de bulunayım LPG enjektörlerinizde 1 tane arızalı vardır yada zamanlama hatası olduğunu düşünüyorum...iyi günler
 
Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
29
Tepki puanı
13
Konum
Rize
Ad Soyad
Ömer Cihan Özşahin
Yaş
45
Aracınız
Civic FB7 2014
VTEC teklemesi...60 km/h sonrası hızlarda anlık Aracın 1 kez vurması şeklinde oluşan bir durum...Tork konvertörlü şanzumanda ; yolun eğimi/araçtaki ağırlık/Gaza o anki basma sonucu oluştuğu bir durum...Sizin anlattıklarınız başka bir durumdan kaynaklı sorun gibi görünüyor...Ben bir tahmin de bulunayım LPG enjektörlerinizde 1 tane arızalı vardır yada zamanlama hatası olduğunu düşünüyorum...iyi günler
Tam da bahsettiğiniz gibi oluyor. Ama sadece 60 km/h değil 30-60 arası sabit hızlarda bariz oluyor. 90 dan sonra olduğunu henüz hissediyorsunuz. Dediklerinizi de göz önüne alacağım. AFR ayarından sonra değişim olacak mı ona da bakacağım. LPG enjektör arızası yıllık bakımda LPG ayarlanırken bilgisayardan tespit edilemez miydi? Ayrıca o durumu sadece LPG de değil benzinde de yaşıyorum. Ancak şiddeti ve sıklığı daha düşük
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,029
Çözümler
1
Tepki puanı
643
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
Düşük hızlarda VTEC teklemesi olmaz diye biliyorum yanlış bilmiyorsam..çünkü önceki aracım FB7 otomatikti 60 km/h hız ve sonrası hızlarda genelde düz/ yokuş yukarı eğimli yolda otomatik vites düşürmeden kaynaklı oluşan durumdu VTEC teklemesi yukarıda yazdığım gibi oluyordu yani Gaza basma şeklimden şanzuman hangi vitese geçeceğini seçemiyor gibi bir durum oluşuyordu. Zamanla gaz pedalına nasıl ayar vereceğimi anlamıştım. Sıf bu VTEC teklemesi olmasın diye...düşük hızlarda silkeleme oluyor genelde bizim araçlarda vurma gibi değil yani... eğer sizinki silkeleme şeklinde ise LPG enjektörden diyeceğim..LPG enjektör arızası benzinde ikende aracı silkeleyebilir...

LPG enjektör arızası için tanınmış işini itibarı için yapan donanımlı bir BRC yetkili servise göstermenizin fayda olacağını düşünüyorum...hem PC ye bağlayıp hemde OBD2 soketine bağlanıp enjektör verilerine bakmaları gerekiyor...Böylece LPG den olup / olmadığına kanaat getirirsiniz...bişey çıkmazsa ücrette almazlar diye düşünüyorum..Eğer sorun LPG sistemi değilse... o zaman motor ve şanzuman a yönelirsiniz...iyi günler
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
29
Tepki puanı
13
Konum
Rize
Ad Soyad
Ömer Cihan Özşahin
Yaş
45
Aracınız
Civic FB7 2014
Düşük hızlarda VTEC teklemesi olmaz diye biliyorum yanlış bilmiyorsam..çünkü önceki aracım FB7 otomatikti 60 km/h hız ve sonrası hızlarda genelde düz/ yokuş yukarı eğimli yolda otomatik vites düşürmeden kaynaklı oluşan durumdu VTEC teklemesi yukarıda yazdığım gibi oluyordu yani Gaza basma şeklimden şanzuman hangi vitese geçeceğini seçemiyor gibi bir durum oluşuyordu. Zamanla gaz pedalına nasıl ayar vereceğimi anlamıştım. Sıf bu VTEC teklemesi olmasın diye...düşük hızlarda silkeleme oluyor genelde bizim araçlarda vurma gibi değil yani... eğer sizinki silkeleme şeklinde ise LPG enjektörden diyeceğim..LPG enjektör arızası benzinde ikende aracı silkeleyebilir...

LPG enjektör arızası için tanınmış işini itibarı için yapan donanımlı bir BRC yetkili servise göstermenizin fayda olacağını düşünüyorum...hem PC ye bağlayıp hemde OBD2 soketine bağlanıp enjektör verilerine bakmaları gerekiyor...Böylece LPG den olup / olmadığına kanaat getirirsiniz...bişey çıkmazsa ücrette almazlar diye düşünüyorum..Eğer sorun LPG sistemi değilse... o zaman motor ve şanzuman a yönelirsiniz...iyi günler
aracım bayi çıkışlı BRC lpg.li değil. önceki sahibi 63 binde Atiker Grand (veya Gold emin değilim) taktırmış. onun demesi kendinde iken o tür bir olay yaşamamış. sorunu çözmeye çalışıyorum ama yıllardır hayalimde olan japon otomobili alma hevesimi bu sorun bitirdi. zira honda'nın kendisi ve hondadan ayrılma ustalardan çoğunun bu sorunun karakteristik olduğunu belirtmesi ve tamamen yok edilemeyeceğini dillendirmeleri açıkçası beni umutsuzluğa itmiş durumda. bir de bu sorun motorlarında ECO donanımı olan FB7 lerde yaşanıyor diye söyleyenler de var. ayrıca Ordu'daki onda ustası da bana Vtec açma meselesinin yanlış anlaşıldığını, performans anında açıldığının zannedildiğini oysaki tam aksine düşük devirlerde devre gre değişken supap sistemi sayesinde yakıt ekonomisi sağlamayı amaç edinen bir sistem olduğunu söylemişti. o tek vuruşluk silkelemenin de devre dışı kalan supapın tekrar devreye girmesi anında yaşandığını belirtmişti.
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,029
Çözümler
1
Tepki puanı
643
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
aracım bayi çıkışlı BRC lpg.li değil. önceki sahibi 63 binde Atiker Grand (veya Gold emin değilim) taktırmış. onun demesi kendinde iken o tür bir olay yaşamamış. sorunu çözmeye çalışıyorum ama yıllardır hayalimde olan japon otomobili alma hevesimi bu sorun bitirdi. zira honda'nın kendisi ve hondadan ayrılma ustalardan çoğunun bu sorunun karakteristik olduğunu belirtmesi ve tamamen yok edilemeyeceğini dillendirmeleri açıkçası beni umutsuzluğa itmiş durumda. bir de bu sorun motorlarında ECO donanımı olan FB7 lerde yaşanıyor diye söyleyenler de var. ayrıca Ordu'daki onda ustası da bana Vtec açma meselesinin yanlış anlaşıldığını, performans anında açıldığının zannedildiğini oysaki tam aksine düşük devirlerde devre gre değişken supap sistemi sayesinde yakıt ekonomisi sağlamayı amaç edinen bir sistem olduğunu söylemişti. o tek vuruşluk silkelemenin de devre dışı kalan supapın tekrar devreye girmesi anında yaşandığını belirtmişti.
Üstad seninle bu honda meselesini uzun uzun konuşurdum da yazmakla bitmez...sadece şunu söylim 2012 den beri,şuan 2024 teyiz bütün civiclere bindim binmeye/sürmeye devam ediyorum ....edindiğim tecrübe şu ;

Honda kaporta olarak ince, boyası ince, motor ve şanzuman sorunsuz, kaza anında şase sağlam yolcu ve sürücüleri koruyor önemli olan bu, Yakıt cimrisi değil normal yakıyor, alım satım piyasasında tutuluyor,değer kaybetmiyor, satış fiyatlarına göre donanım ve performans aracı, yakışıklı duruyor, 2.ci elde Orjinal çok oynanmamış olursa tadından yenmez, Manuel vitesi biraz fazla yakıt harcıyor, motor olarak parasal sorun yoksa benzinli ve beygirlisi tadından yenmiyor,,, yok orta halli olsun diyorsak eco (sıfır LPG montajlı)ibareli, otomatik vites, almak daha iyi diye düşünüyorum ..

Eğer VTEC teklemesi ise kesin sorun çok dert etmeyin ....derim...güzel sürüşler saygılar...

Hondaşk 'tır 😀 daha güzel daha yeni daha donanımlı bir Honda mız olması dileğiyle..
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
29
Tepki puanı
13
Konum
Rize
Ad Soyad
Ömer Cihan Özşahin
Yaş
45
Aracınız
Civic FB7 2014
Üstad seninle bu honda meselesini uzun uzun konuşurdum da yazmakla bitmez...sadece şunu söylim 2012 den beri,şuan 2024 teyiz bütün civiclere bindim binmeye/sürmeye devam ediyorum ....edindiğim tecrübe şu ;

Honda kaporta olarak ince, boyası ince, motor ve şanzuman sorunsuz, kaza anında şase sağlam yolcu ve sürücüleri koruyor önemli olan bu, Yakıt cimrisi değil normal yakıyor, alım satım piyasasında tutuluyor,değer kaybetmiyor, satış fiyatlarına göre donanım ve performans aracı, yakışıklı duruyor, 2.ci elde Orjinal çok oynanmamış olursa tadından yenmez, Manuel vitesi biraz fazla yakıt harcıyor, motor olarak parasal sorun yoksa benzinli ve beygirlisi tadından yenmiyor,,, yok orta halli olsun diyorsak eco (sıfır LPG montajlı)ibareli, otomatik vites, almak daha iyi diye düşünüyorum ..

Eğer VTEC teklemesi ise kesin sorun çok dert etmeyin ....derim...güzel sürüşler saygılar...

Hondaşk 'tır 😀 daha güzel daha yeni daha donanımlı bir Honda mız olması dileğiyle..
sorunu çözemedim ama kısa ve öz olayı özetlediniz.
 
Katılım
12 Eki 2023
Mesajlar
5
Tepki puanı
1
Konum
Adıyaman
Ad Soyad
Yavuz deniz
Yaş
27
Aracınız
Civic FC5 2020
Bu sorunum için forumda birçok arama yaptım ama tam olarak benimkine benzer sorun paylaşana rastlamadım veya ben göremedim. Forumda bulduğum tecrübeler genelde vtec açma ile ilgili. Bu sorun onun gibi değil.

Sorunum:

2014 model eco dream donanım sonradan 63 bin km.de Atiker Grand LPG kiti takılmış bir aracım var. Bir ay kadar önce 104000 km.de aldım. 63 bine kadar yetkili servis bakımlı.

Şanzıman yağı serviste ama filtresiz değişmiş ( Ordu servisi filtre kontrolünden sonra değişmeye gerek yoksa değişilmez dedi) ondan sonra alan sahibince 2019 da LPG takılmış. Önceki sahibi yılda en fazla 10 bin km yapan biri. Bakımlarını Samsun Onurlu Oto'da yaptırmış.

Aracı Bayburt'tan aldığımda ekspertize de soktum. Bir sıkıntı yoktu. Fakat gelirken yolda vites düşer gibi olduğunu hissettim. 7 yıl boyunca da manuel ve dizel bir otomobilim olduğu için otomatikteki acemiliğime verdim.

Ancak ertesi günlerde şunu fark ettim:

Düşük hızda ve devirde 1200-1500 devir arası ölü gazda giderken 35 km/h ile 40 ile 50-55 arasında bariz olmaz üzere gaz kesme yapıyor. Benzinde belli belirsiz ama lpg de çok bariz hissediliyor. Benzinde düşük devirde belli belirsiz oluyor (emin bile değilim). üst devirlerdeki vtec açma kroniğine benzemiyor. Üst devirlerde (2000 d/d.da ) hissedilmiyor.


Öncelikle şanzıman bakımının üzerinden 3 yıl ve 40 bin km geçtiği için orijinal honda atf dw 1 yağı ile ve filtreyi değiştirerek şanzıman bakımı yaptım (Ordu Park Honda). Usta supap ayarlarının çok bozuk olduğunu söyledi ve supap ayarı da yaptırdım ( önceki ayarın üzerinden 2 yıl ve 20 bin km geçmiş). Bujileri de geçen yaz değişmiş. Ordu Park bujileri kontrol edeceğini değişmesi gerekirse 2200 TL’ ye değişeceğini söyledi. Ama kontrol sonrası değişmeye gerek yok dedi.

Ustaya göre bahsettiğim sorun tamamen geçmez ama supap ayarından sonra azalırdı. Supap ayarından sonra eski sahibi 4-5 ay kadar önce yaptırmasına rağmen sıfırdan lpg bakımı ayarı yaptırdım. Sorun düzelmedi. Hatta ikinci ayarda arabanın gidişi değişti. Toplamda 3 kez farklı yerde ve farklı sayılarda bilgisayarla sürüş anında da olmak üzere LPG ayarı yaptırdım.

Ancak ayar sonrası usta ile denemede denk gelmese de sonrasında gene tekrarladı. Son ayardan sonra azaldı gibi. Ama ben artık LPG den olduğunu düşünmüyorum. Ateşleme, buji ( geçen yaz değişmiş) veya bobin aksamında olabilir diye düşünüyorum. Başka ne olabilir, nereye kime götürüp nelere baktırmalıyım bilemedim. Tecrübelilerden bilgi istirham ederim.

Tecrübeli olanlar detaylardan sonuç çıkarabiliyor diye uzun yazdım mazur görünüz.
Merhaba hocam bende de benzer sorun vardı...
Öncelikle aracın akü kutup başlarını söküp 45 dk kadar bekleyelim böylece aracın beyni sıfırlanacak ve herşeyi baştan optimize etmeye başlayacak. Sıfırlama işleminden sonra kutup başını tekrar takıp birkaç dakika vitesleri sırayla geçiş yapıp tanıtın olduğu yerde. ( Youtubeda buna dair içerikler var)
Önemli nokta ise şu aracı bir 100 km kadar benzinde kullanın böylece yeniden benzin haritalamadı yapacak araç. Fakat Bu ilk kullanımda yüksek performans kullanırsanız araç bundan sonra da yüksek devirlerde vites atar keyfinize göre artık ... Ben bunları uyguladım ondan sonra birkez daha silkeleme yaptı ve bir daha hiç yapmadı 10 bin kmden fazla oldu... Saygılar selamlar
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
1,410
Çözümler
1
Tepki puanı
1,230
Aracınız
Arkadaşlar bu silkeleme olayı aracın karakteristik özelliği ve benzinde hissettiriyor fakat lpg işin içine girince belli oluyor.
Forumda çok kez yazdım ve 2016 yılında sıfır aldığım fb7 kasa aracimda neredeyse hiç yasamiyorum. Aslında kendim hep opel kullandım ama otomatik sorunsuzlugu sebebiyle geçmiştim. Çok şükür sorunum yok.
Tekrar gelelim silkeleme olayına. Kendim aracı benzinli aldım çünkü bayiden son benzinli fb7 ler kalmıştı. Sonra lpg işi yapan eski bir tanıdığımda garantiyi bozarak gidip direk lpg dönüşümü yaptırdım. Aracima o zaman prins silverline seri lpg dönüşümü yaptılar. İnanın bu silkeleme işini bu marka yıllar önce zaten çözmüş. Kaliteli bir kit ve en önemlisi iyi bir yazilimli ecuda iş bitiyor. 40.000 de bir subap ayari ve 20.000 km de bir lpg filtre değişimi yapılıyor ve çok şükür koskoca 8 yılda ne bir sorun nede silkeleme yaşadım.

Ama muzdarip oldugum bir konu var tabiki ve oda lpg filtre değişimi. Maalesef fiyati döviz kuru ile dışarıdan geliyor ve sistem barkodlu olduğundan ya sanayi kabul etmiyor. Şuan her 20.000 km de değişiyor ve 500 tl civarında.

Dediğim gibi prins silverline-vs2 gibi lpg serilerinde bu işi çözmüş bunlar.

Şuan yeni civic alacak olsam kesinlikle benzinli alır sonra gider 182hp motora prins silverline atar işime bakardım.



SM-A235F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
29
Tepki puanı
13
Konum
Rize
Ad Soyad
Ömer Cihan Özşahin
Yaş
45
Aracınız
Civic FB7 2014
Merhaba hocam bende de benzer sorun vardı...
Öncelikle aracın akü kutup başlarını söküp 45 dk kadar bekleyelim böylece aracın beyni sıfırlanacak ve herşeyi baştan optimize etmeye başlayacak. Sıfırlama işleminden sonra kutup başını tekrar takıp birkaç dakika vitesleri sırayla geçiş yapıp tanıtın olduğu yerde. ( Youtubeda buna dair içerikler var)
Önemli nokta ise şu aracı bir 100 km kadar benzinde kullanın böylece yeniden benzin haritalamadı yapacak araç. Fakat Bu ilk kullanımda yüksek performans kullanırsanız araç bundan sonra da yüksek devirlerde vites atar keyfinize göre artık ... Ben bunları uyguladım ondan sonra birkez daha silkeleme yaptı ve bir daha hiç yapmadı 10 bin kmden fazla oldu... Saygılar selamlar
aracınızda lpg.de var mıydı?
 
Katılım
17 Mar 2024
Mesajlar
17
Tepki puanı
5
Konum
Gaziantep
Ad Soyad
onur
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Merhaba hocam bende de benzer sorun vardı...
Öncelikle aracın akü kutup başlarını söküp 45 dk kadar bekleyelim böylece aracın beyni sıfırlanacak ve herşeyi baştan optimize etmeye başlayacak. Sıfırlama işleminden sonra kutup başını tekrar takıp birkaç dakika vitesleri sırayla geçiş yapıp tanıtın olduğu yerde. ( Youtubeda buna dair içerikler var)
Önemli nokta ise şu aracı bir 100 km kadar benzinde kullanın böylece yeniden benzin haritalamadı yapacak araç. Fakat Bu ilk kullanımda yüksek performans kullanırsanız araç bundan sonra da yüksek devirlerde vites atar keyfinize göre artık ... Ben bunları uyguladım ondan sonra birkez daha silkeleme yaptı ve bir daha hiç yapmadı 10 bin kmden fazla oldu... Saygılar selamlar
Vites tanıtımı hakkında bira bilgi verebilir misiniz. İnternet de çok fazla video var ama tanıtım deyince farklı videolar çıkıyor. Bugün dediğinizi bı deneyeceğim inşallah sorunu sizin gibi bende kolayca çözerim

M2003J15SC cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst