Peki hocam Falken'de 93v biraz pahalı. 97v xl ile arasında çok ses farkı olurmu sence?
Ses olarak etikete bakmak lazım. Normalde XL daha pahalı olur.
93 > 650 kg.
97 > 730 kg.
V: 149 MPH, 240km/h
Reinforced Lastik Nedir?
XL lastikleri bazı üreticilerin farklı bir terimle adlandırmasıdır. ‘Reinforced’ Türkçe’de Takviyeli, güçlendirilmiş gibi anlamlara gelir.
Ekstra yük taşıma kapasitesine sahip XL lastik ya da reinforced lastik tiplerinin yanakları daha fazla yük taşıyacak şekilde güçlü üretilmiştir. Aynı zamanda bu tip lastikler daha yüksek hava basınçlarına da dayanıklıdırlar. Normalden daha fazla yük taşıma ihtiyacında ya da daha dayanıklı lastik gereksinimlerinde bir seçenek olarak sunulmuşlardır.
Bu tür lastikler markalara göre lastik yanağında XL, Extra Load, Reinforced, Reinf, EXL, RFD ya da RF gibi ibarelerle belirtilirler. Yalnız bazı markalar RF ibaresini runflat lastikleri tanımlamakta da kullanır. Bu ibarelerin arasında en çok kullanılan XL ‘dir. Son zamanlarda birçok üretici diğer terimleri bırakıp XL ve Extra Load kullanmaya yönelmişlerdir.
XL Lastiklerin Avantajları
XL lastikler normal lastiklere göre daha sağlam ve uzun lastik ömrüne sahiptirler.
XL lastikler basınç ve darbelere daha dayanıklı olduklarından daha zor balon yaparlar.
Özellikle bozuk, tümsekli yollarda, kaldırımlara çıkıp inmede XL lastikler daha güvenlidirler.
XL lastiklerin takviyeli yanakları daha sert olduğundan stabil sürüş ve viraj alma kabiliyetleri daha fazladır.
XL lastiklerin direksiyon tepkileri daha başarılıdır. Frenleme, ani kalkış gibi lastiğe yük bindiren durumlarda şekillerini daha iyi korur ve denge sağlarlar.
Normal lastikli araçlara XL takılabilir. Ancak; orijinali XL lastik olan araçlara normal lastik takılmamalıdır.
XL lastiklerin Dezavantajları
Genellikle XL lastikler biraz daha pahalıdır.
XL lastiklerin teorik olarak konforu azaltması beklense de genellikle sürücü ve yolcuların anlamayacağı seviyededir.
XL lastikler daha güçlü karkasları sebebiyle biraz daha ağır olabilirler.