Düşük devirde silkeleme sorunu

Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
33
Tepki puanı
13
Konum
Rize
Ad Soyad
Ömer Cihan Özşahin
Yaş
45
Aracınız
Civic FB7 2014
Bu sorunum için forumda birçok arama yaptım ama tam olarak benimkine benzer sorun paylaşana rastlamadım veya ben göremedim. Forumda bulduğum tecrübeler genelde vtec açma ile ilgili. Bu sorun onun gibi değil.

Sorunum:

2014 model eco dream donanım sonradan 63 bin km.de Atiker Grand LPG kiti takılmış bir aracım var. Bir ay kadar önce 104000 km.de aldım. 63 bine kadar yetkili servis bakımlı.

Şanzıman yağı serviste ama filtresiz değişmiş ( Ordu servisi filtre kontrolünden sonra değişmeye gerek yoksa değişilmez dedi) ondan sonra alan sahibince 2019 da LPG takılmış. Önceki sahibi yılda en fazla 10 bin km yapan biri. Bakımlarını Samsun Onurlu Oto'da yaptırmış.

Aracı Bayburt'tan aldığımda ekspertize de soktum. Bir sıkıntı yoktu. Fakat gelirken yolda vites düşer gibi olduğunu hissettim. 7 yıl boyunca da manuel ve dizel bir otomobilim olduğu için otomatikteki acemiliğime verdim.

Ancak ertesi günlerde şunu fark ettim:

Düşük hızda ve devirde 1200-1500 devir arası ölü gazda giderken 35 km/h ile 40 ile 50-55 arasında bariz olmaz üzere gaz kesme yapıyor. Benzinde belli belirsiz ama lpg de çok bariz hissediliyor. Benzinde düşük devirde belli belirsiz oluyor (emin bile değilim). üst devirlerdeki vtec açma kroniğine benzemiyor. Üst devirlerde (2000 d/d.da ) hissedilmiyor.


Öncelikle şanzıman bakımının üzerinden 3 yıl ve 40 bin km geçtiği için orijinal honda atf dw 1 yağı ile ve filtreyi değiştirerek şanzıman bakımı yaptım (Ordu Park Honda). Usta supap ayarlarının çok bozuk olduğunu söyledi ve supap ayarı da yaptırdım ( önceki ayarın üzerinden 2 yıl ve 20 bin km geçmiş). Bujileri de geçen yaz değişmiş. Ordu Park bujileri kontrol edeceğini değişmesi gerekirse 2200 TL’ ye değişeceğini söyledi. Ama kontrol sonrası değişmeye gerek yok dedi.

Ustaya göre bahsettiğim sorun tamamen geçmez ama supap ayarından sonra azalırdı. Supap ayarından sonra eski sahibi 4-5 ay kadar önce yaptırmasına rağmen sıfırdan lpg bakımı ayarı yaptırdım. Sorun düzelmedi. Hatta ikinci ayarda arabanın gidişi değişti. Toplamda 3 kez farklı yerde ve farklı sayılarda bilgisayarla sürüş anında da olmak üzere LPG ayarı yaptırdım.

Ancak ayar sonrası usta ile denemede denk gelmese de sonrasında gene tekrarladı. Son ayardan sonra azaldı gibi. Ama ben artık LPG den olduğunu düşünmüyorum. Ateşleme, buji ( geçen yaz değişmiş) veya bobin aksamında olabilir diye düşünüyorum. Başka ne olabilir, nereye kime götürüp nelere baktırmalıyım bilemedim. Tecrübelilerden bilgi istirham ederim.

Tecrübeli olanlar detaylardan sonuç çıkarabiliyor diye uzun yazdım mazur görünüz.
 
Egr valfi ile boğaz kelebeği farklı parça ve yer konumlarıda farklı yerlerde.
Egr valfini servis temizlemez ısrarla soylemedigin müddetçe, temizleyen de hiç duymadım çünkü kimse sorun cikarticagini hiç düşünmüyor ama 2016 araçlarda bu tip sorun var.

RMX3263 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
aslında dediğinizi anladım gibi. daha önceki yıllarda bir süre kullandığım opel comboda (1.3 multijet motoru vardı) egr valfi arızası nedenitle giderken bir an sanki biri arkadan çekmiş gibi gaz keser sonra devam ederdi. valfi temizletince bir süre rahatlamış sonradan tekrar kronikleşerek valfin değişmesine kadar gitmişti.
 
aslında dediğinizi anladım gibi. daha önceki yıllarda bir süre kullandığım opel comboda (1.3 multijet motoru vardı) egr valfi arızası nedenitle giderken bir an sanki biri arkadan çekmiş gibi gaz keser sonra devam ederdi. valfi temizletince bir süre rahatlamış sonradan tekrar kronikleşerek valfin değişmesine kadar gitmişti.
Egr valfi temizlemek çok kolay yeterki sprey olsun elinizde birde fırça .
Aslında temizlenicek birşey yok ama nasıl birşeyse iki fıs bir fırça bazen işe yarıyor. Deneyin bence.

RMX3263 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
2021 eco elegance aracımda özelikle 1400-1600 devir arasında arada bir bu vuruntumu desem teklememi desem silkelememi desem bir olay oluyor aracım daha 22.000 km de serviste geçen bakımda şanzıman yağı değişti usta başına durumu anlattım 4. enjektör dediler ama çok sık olmasada benzindede yapıyor dedim velhasır şanzımanın alttan kapak sökmüşler hiçbir sıkıntı yok deyip kapatmışlar sadece enjektör değişti ama benim sorun değişmedi hala bu teklemeyi veya silkelemeyi yapıyor honda inallar usta başı uğur'a göre bu kronik bir problem ilk lgp'li çıktığından beri yaşanıyormuş işin garip tarafı 2021 mart ayında sıfır aldım sadece üst devirde 95-100 km hız arasında çok nadir vtec açması yapıyordu oda çok problem değildi ama bu alt devir aralığı 1400-1600 dışında hiçbir şekilde ne ses ne vuruntu ne sallama ne tekleme olmuyor böyle bir durum başına gelen varsa yardımcı olabilir mi... bu arada alt devirdeki yaşadığım sıkıntı 8-9 aylık bir durum öncesinde hiç yoktu acaba diyorum alt devirdeyken ateşleme yada buji den kaynaklı olabilirmi teşekkürler
 
2021 eco elegance aracımda özelikle 1400-1600 devir arasında arada bir bu vuruntumu desem teklememi desem silkelememi desem bir olay oluyor aracım daha 22.000 km de serviste geçen bakımda şanzıman yağı değişti usta başına durumu anlattım 4. enjektör dediler ama çok sık olmasada benzindede yapıyor dedim velhasır şanzımanın alttan kapak sökmüşler hiçbir sıkıntı yok deyip kapatmışlar sadece enjektör değişti ama benim sorun değişmedi hala bu teklemeyi veya silkelemeyi yapıyor honda inallar usta başı uğur'a göre bu kronik bir problem ilk lgp'li çıktığından beri yaşanıyormuş işin garip tarafı 2021 mart ayında sıfır aldım sadece üst devirde 95-100 km hız arasında çok nadir vtec açması yapıyordu oda çok problem değildi ama bu alt devir aralığı 1400-1600 dışında hiçbir şekilde ne ses ne vuruntu ne sallama ne tekleme olmuyor böyle bir durum başına gelen varsa yardımcı olabilir mi... bu arada alt devirdeki yaşadığım sıkıntı 8-9 aylık bir durum öncesinde hiç yoktu acaba diyorum alt devirdeyken ateşleme yada buji den kaynaklı olabilirmi teşekkürler
Aynı problemi 2. El olarak 4 ay önce aldığım 2014 Eco Dream Otomatik Civic te de yaşıyorum. Önceki sahibi kendinde olmadığını söyledi. Eco modellerde rastlanan bir durum. Aldıktan sonra internette Honda forumlarını hep taradım. LPG sistemini pipo sistemine çevirmeye ilaveten İyi bir afr ayarı ve LPG ayarı ile minimuma indiren veya yok eden olduğu gibi aynı işlemleri yaptırarak hiç bir şey değişmedi diyen de var.
Alkan Honda'dan Çağlayan Bey Rize'ye geldiğinde benim aracımı test sürüşü yaptı. Sorunun app sensörü, boğaz kelebeği ve bir kaç yerden ( isimleri aklımda kalmadı) olma ihtimalinin yüksek olduğunu, tek tek o parçaları değişerek denemelerle problemim kaynağına ulaşılabileceğini düşündüğünü söyledi. Onun için ancak İstanbul'a gittiğim bir zamanda olabilir.
 
Aynı problemi 2. El olarak 4 ay önce aldığım 2014 Eco Dream Otomatik Civic te de yaşıyorum. Önceki sahibi kendinde olmadığını söyledi. Eco modellerde rastlanan bir durum. Aldıktan sonra internette Honda forumlarını hep taradım. LPG sistemini pipo sistemine çevirmeye ilaveten İyi bir afr ayarı ve LPG ayarı ile minimuma indiren veya yok eden olduğu gibi aynı işlemleri yaptırarak hiç bir şey değişmedi diyen de var.
Alkan Honda'dan Çağlayan Bey Rize'ye geldiğinde benim aracımı test sürüşü yaptı. Sorunun app sensörü, boğaz kelebeği ve bir kaç yerden ( isimleri aklımda kalmadı) olma ihtimalinin yüksek olduğunu, tek tek o parçaları değişerek denemelerle problemim kaynağına ulaşılabileceğini düşündüğünü söyledi. Onun için ancak İstanbul'a gittiğim bir zamanda olabilir.
Hocam sorun honda gibi markanın eco modellerinde yaşanan bu soruna bir türlü çözüm bulamaması yüksek devir 95-100 km hız arası vtec açması oluyor ama benim araçta düşük devirde 1400-1600 devir arası arabayı sanki 1 sn birisi tutuyor sonra bırakıyor gibi bir durum oluyor tam olarak şanzıman desem bu arabada dişli sistemi yok şanzıman sonsuz tip zincirin devire göre hareket etmesi olayı var bir sorun olsa her devirde illa bir sıkıntı çıkartır ama sadece alt devirde bunu yapıyor harici hiçbir sorun yok araba 1100-1400 arası çıkarkende bir sorun yok ara bu ara devirde illa bir tekleme gibi yapıyor servise göre arabada hiçbir sorun yok diyorlar ne yapacağımı bilmiyorum yardımcı olabilecek varsa sevinirim
 
Hocam sorun honda gibi markanın eco modellerinde yaşanan bu soruna bir türlü çözüm bulamaması yüksek devir 95-100 km hız arası vtec açması oluyor ama benim araçta düşük devirde 1400-1600 devir arası arabayı sanki 1 sn birisi tutuyor sonra bırakıyor gibi bir durum oluyor tam olarak şanzıman desem bu arabada dişli sistemi yok şanzıman sonsuz tip zincirin devire göre hareket etmesi olayı var bir sorun olsa her devirde illa bir sıkıntı çıkartır ama sadece alt devirde bunu yapıyor harici hiçbir sorun yok araba 1100-1400 arası çıkarkende bir sorun yok ara bu ara devirde illa bir tekleme gibi yapıyor servise göre arabada hiçbir sorun yok diyorlar ne yapacağımı bilmiyorum yardımcı olabilecek varsa sevinirim
Egr valfını temizlet devam ediyorsa probleminiz. Çözüm bu başka çaren yok boşuna masrafa girme 3 kuruşluk iş bu dediğim. Eğer bı sure düzelir tekrar başlarsa egr valfin değişecek. Yaşadım bizzat ben bunu. Ve bu egr olayini elegance paketler de böyle sorun çıkarttığını hiç bir usta bilmiyor. O yüzden çözüm bulmak zorlaşıyor..
 
Daha önceden 1.3 Multijet motorlu bir Opel combo kullanmıştım. Egr valfinde sorun vardı ve yolda giderken 1 saniye kadar bir arkadan çekip bırakmış gibi olurdu. Sanki bundaki hissiyat ve yaşanan durum daha farklı gibi. Ama denemekte fayda var.
 
Konuyu hortlatacam ama sorunu çözebilen oldu mu acaba. Aynı sorun bende de var. Şanzıman yağını değiştirin subap ayari yaptım egr map maf sensörü temizledim. Sorun hala devam ediyor. Bu hafta buji ile bobin kontrolü yapacam.

M2003J15SC cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Konuyu hortlatacam ama sorunu çözebilen oldu mu acaba. Aynı sorun bende de var. Şanzıman yağını değiştirin subap ayari yaptım egr map maf sensörü temizledim. Sorun hala devam ediyor. Bu hafta buji ile bobin kontrolü yapacam.

M2003J15SC cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ben bahsedilenlerden sadece AFR ayarı konusunu yaptırmamıştım. Onu bölgemde yapabilecek tek yer Görele Çetinoğlu LPG. Orası da uzak. Aradığımda aracınızda elektrik aksamı, buji, bobin vb problem olmadığından emin olarak gelmelisiniz yoksa hiçbir anlamı olmaz dediler. Araç benzinde sürerken problemli değilse afr ayarı etkili olabilir dediler.

Ben de daha önce Ordu'da şanzıman yağı değişimi ve supap ayarı yaptırdığım özel servise gittim. Oradaki usta eski Honda ustası. Onun fikri zaten bunu tamamen ortadan kaldırmak mümkün değil en aza indirmek mümkün şeklinde idi. Samsun'daki meşhur Bülent Usta da aynısını söylemişti.

Önce aracı test sürüsüne aldı. Silkeleme anlarını kontrol etti. Bujiler söküp kontrol etti ama yeni olduğu için gene değişmedi. hocam bir de bobinleri değişerek sürüş yapalım ezbere değişim yapmayalım dedi. Bobinleri değiştirdi ve benzinde test sürüşü yaptık. Benzinde zaten normalde de hem sayıca hem de şiddet olarak silkelemesini daha az hissediyordum. Bu sefer hiç olmadı. Ustanın görüşü benzinde eskisi gibi olmadığı için sorun bobinlerde olabilirdi. Ben bazen hiç yapmadığını da söyledim ama bobinleri değiştirdik. Evet benzinde sürerken eskisi kadar sert ve çok yapmıyor. LPG de değişen bir şey olmadı. Çünkü bobin değişiminden sonra AFR ayarına fırsat olmadı. AFR ayarı yapacak olan yer de aynı araçtan kendinde de olduğunu bu durumun tam olarak ortadan kaldırmanın mümkün olmadığını söyledi. Ama iyi bir afr ile minimuma indirmek mümkün dedi.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Geri
Üst