Düşük devirde silkeleme sorunu

Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
33
Tepki puanı
13
Konum
Rize
Ad Soyad
Ömer Cihan Özşahin
Yaş
45
Aracınız
Civic FB7 2014
Bu sorunum için forumda birçok arama yaptım ama tam olarak benimkine benzer sorun paylaşana rastlamadım veya ben göremedim. Forumda bulduğum tecrübeler genelde vtec açma ile ilgili. Bu sorun onun gibi değil.

Sorunum:

2014 model eco dream donanım sonradan 63 bin km.de Atiker Grand LPG kiti takılmış bir aracım var. Bir ay kadar önce 104000 km.de aldım. 63 bine kadar yetkili servis bakımlı.

Şanzıman yağı serviste ama filtresiz değişmiş ( Ordu servisi filtre kontrolünden sonra değişmeye gerek yoksa değişilmez dedi) ondan sonra alan sahibince 2019 da LPG takılmış. Önceki sahibi yılda en fazla 10 bin km yapan biri. Bakımlarını Samsun Onurlu Oto'da yaptırmış.

Aracı Bayburt'tan aldığımda ekspertize de soktum. Bir sıkıntı yoktu. Fakat gelirken yolda vites düşer gibi olduğunu hissettim. 7 yıl boyunca da manuel ve dizel bir otomobilim olduğu için otomatikteki acemiliğime verdim.

Ancak ertesi günlerde şunu fark ettim:

Düşük hızda ve devirde 1200-1500 devir arası ölü gazda giderken 35 km/h ile 40 ile 50-55 arasında bariz olmaz üzere gaz kesme yapıyor. Benzinde belli belirsiz ama lpg de çok bariz hissediliyor. Benzinde düşük devirde belli belirsiz oluyor (emin bile değilim). üst devirlerdeki vtec açma kroniğine benzemiyor. Üst devirlerde (2000 d/d.da ) hissedilmiyor.


Öncelikle şanzıman bakımının üzerinden 3 yıl ve 40 bin km geçtiği için orijinal honda atf dw 1 yağı ile ve filtreyi değiştirerek şanzıman bakımı yaptım (Ordu Park Honda). Usta supap ayarlarının çok bozuk olduğunu söyledi ve supap ayarı da yaptırdım ( önceki ayarın üzerinden 2 yıl ve 20 bin km geçmiş). Bujileri de geçen yaz değişmiş. Ordu Park bujileri kontrol edeceğini değişmesi gerekirse 2200 TL’ ye değişeceğini söyledi. Ama kontrol sonrası değişmeye gerek yok dedi.

Ustaya göre bahsettiğim sorun tamamen geçmez ama supap ayarından sonra azalırdı. Supap ayarından sonra eski sahibi 4-5 ay kadar önce yaptırmasına rağmen sıfırdan lpg bakımı ayarı yaptırdım. Sorun düzelmedi. Hatta ikinci ayarda arabanın gidişi değişti. Toplamda 3 kez farklı yerde ve farklı sayılarda bilgisayarla sürüş anında da olmak üzere LPG ayarı yaptırdım.

Ancak ayar sonrası usta ile denemede denk gelmese de sonrasında gene tekrarladı. Son ayardan sonra azaldı gibi. Ama ben artık LPG den olduğunu düşünmüyorum. Ateşleme, buji ( geçen yaz değişmiş) veya bobin aksamında olabilir diye düşünüyorum. Başka ne olabilir, nereye kime götürüp nelere baktırmalıyım bilemedim. Tecrübelilerden bilgi istirham ederim.

Tecrübeli olanlar detaylardan sonuç çıkarabiliyor diye uzun yazdım mazur görünüz.
 
Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
33
Tepki puanı
13
Konum
Rize
Ad Soyad
Ömer Cihan Özşahin
Yaş
45
Aracınız
Civic FB7 2014
bu konuda bir ustama yukarıdaki metodu sordum şuna benzer bir cevap aldım:
Ben bu işlemi daha önce farklı sebeplerden dolayı araçlarda olan sorunlar için uyguladım ama bu anlattığı şekilde değildir. 45 dakika e beklese beyin kendini tamamen sıfırlamaz ,beynin içinde tüm veriler dijital kodlu yazılım olarak tanımlıdır. bilgisayarın içinde ne kadar veri yüklüyse ,bilgisayarın fişini çeksek ve saatlerce günlerce haftalar aylar ve yıllarca hiç fişe takmadan öylece enerjisiz beklese hafizası silinmez gibi bir açıklama yaptı.

Akü kutup başları sökülüp kutup başları birbirine bağlanıp artı ve eksi uçlardan sistemdeki kalan enerji deşarj edilerek takılı kalan röle,silinemeyen arıza,açık yada kapalı kalan kontaktorler bobinler,yüksek yada düşük akımda kalan terminaller resetlenip sıfırlanmış olur,buda duzelemeyen arızaların çoğunun sorunsuz bir şekilde düzelmesine yardımcı olabilir dedi. şahsen denemedim. bu işlerden pek anlamadığım için yanlış bir şey yapmaktan korktum.
 
Katılım
16 Nis 2021
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Konum
çanakkale
Aracınız
Civic FC5 2021
Merhaba hocam bende de benzer sorun vardı...
Öncelikle aracın akü kutup başlarını söküp 45 dk kadar bekleyelim böylece aracın beyni sıfırlanacak ve herşeyi baştan optimize etmeye başlayacak. Sıfırlama işleminden sonra kutup başını tekrar takıp birkaç dakika vitesleri sırayla geçiş yapıp tanıtın olduğu yerde. ( Youtubeda buna dair içerikler var)
Önemli nokta ise şu aracı bir 100 km kadar benzinde kullanın böylece yeniden benzin haritalamadı yapacak araç. Fakat Bu ilk kullanımda yüksek performans kullanırsanız araç bundan sonra da yüksek devirlerde vites atar keyfinize göre artık ... Ben bunları uyguladım ondan sonra birkez daha silkeleme yaptı ve bir daha hiç yapmadı 10 bin kmden fazla oldu... Saygılar selamlar
Hocam konu hakkında biraz daha detaylı bir anlatım yapabilirmisiniz, mesela akünün sadece - (eksi) kutubunumu sökeceğiz, kutup başlarını sökersek multimedya tekrar tanıtmak vs. gerekiyormu bu arada aklıma geldi bundan 14-15 ay önce arabanın aküsü bitmişti (farları açık bırakmışım arkamı dönüp gittim nasılsa kendisi kapatıyor diye ama yanlışlıkla oto değiştirmişim farlarda kapanmamış) 4 saat sonra arabanın yanına varınca anladım ama iş işten geçmişti kontağı çevirdim az daha alıyordu ama yemedi sonra kontağı kapatıp sabaha kadar bekledim akü kendini toplasın diye ama yine almadı bende bizim iş yerininin kamyonları takviye ettiği aküler ile araca takviye ettim acaba ondan dolayıı aküler kuvvetliydi diye ecu bir sıkıntı yaşamış olabilir mi? gerçi takviye yaptıkdan sonra akü dahil arabanın başka hiçbir sisteminde bir sıkıntı yaşamadım hatta boşalan akü normal takviyeden sonra kendini şarj etti ve hiçbir sıkıntı yaşamadım ama bu takviyeyi yaparken ecu bir sıkıntı yaşamış olabilirmi resetleyince kendi haline dönebilirmi çünkü benzinde nerdeyse hiç sıkıntı yaşamıyorum biraz uzun oldu ama başka arkadaşların ortak sıkıntıları için rehber olabilir teşekkürler
 
Katılım
12 Eki 2023
Mesajlar
14
Tepki puanı
2
Konum
Adıyaman
Ad Soyad
Yavuz deniz
Yaş
27
Aracınız
Civic FC5 2020
Vites tanıtımı hakkında bira bilgi verebilir misiniz. İnternet de çok fazla video var ama tanıtım deyince farklı videolar çıkıyor. Bugün dediğinizi bı deneyeceğim inşallah sorunu sizin gibi bende kolayca çözerim

M2003J15SC cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönd
Hocam ECU resetleme işleminden sonra sırasıyla PRND varsa S viteslerinde 5 er 10 ar saniye bekleyip aralarında baştan sona ve sondan başa geçiş yapacaksınız
 
Katılım
12 Eki 2023
Mesajlar
14
Tepki puanı
2
Konum
Adıyaman
Ad Soyad
Yavuz deniz
Yaş
27
Aracınız
Civic FC5 2020
Hocam konu hakkında biraz daha detaylı bir anlatım yapabilirmisiniz, mesela akünün sadece - (eksi) kutubunumu sökeceğiz, kutup başlarını sökersek multimedya tekrar tanıtmak vs. gerekiyormu bu arada aklıma geldi bundan 14-15 ay önce arabanın aküsü bitmişti (farları açık bırakmışım arkamı dönüp gittim nasılsa kendisi kapatıyor diye ama yanlışlıkla oto değiştirmişim farlarda kapanmamış) 4 saat sonra arabanın yanına varınca anladım ama iş işten geçmişti kontağı çevirdim az daha alıyordu ama yemedi sonra kontağı kapatıp sabaha kadar bekledim akü kendini toplasın diye ama yine almadı bende bizim iş yerininin kamyonları takviye ettiği aküler ile araca takviye ettim acaba ondan dolayıı aküler kuvvetliydi diye ecu bir sıkıntı yaşamış olabilir mi? gerçi takviye yaptıkdan sonra akü dahil arabanın başka hiçbir sisteminde bir sıkıntı yaşamadım hatta boşalan akü normal takviyeden sonra kendini şarj etti ve hiçbir sıkıntı yaşamadım ama bu takviyeyi yaparken ecu bir sıkıntı yaşamış olabilirmi resetleyince kendi haline dönebilirmi çünkü benzinde nerdeyse hiç sıkıntı yaşamıyorum biraz uzun oldu ama başka arkadaşların ortak sıkıntıları için rehber olabilir teşekkürler
Hocam youtubedan ECU sıfırlama yazıp gerekli videolara ulaşabilirsiniz çok komplike bir işlem değil kutup başını söküp bekleyeceksin.
 
Katılım
12 Eki 2023
Mesajlar
14
Tepki puanı
2
Konum
Adıyaman
Ad Soyad
Yavuz deniz
Yaş
27
Aracınız
Civic FC5 2020
bu konuda bir ustama yukarıdaki metodu sordum şuna benzer bir cevap aldım:
Ben bu işlemi daha önce farklı sebeplerden dolayı araçlarda olan sorunlar için uyguladım ama bu anlattığı şekilde değildir. 45 dakika e beklese beyin kendini tamamen sıfırlamaz ,beynin içinde tüm veriler dijital kodlu yazılım olarak tanımlıdır. bilgisayarın içinde ne kadar veri yüklüyse ,bilgisayarın fişini çeksek ve saatlerce günlerce haftalar aylar ve yıllarca hiç fişe takmadan öylece enerjisiz beklese hafizası silinmez gibi bir açıklama yaptı.

Akü kutup başları sökülüp kutup başları birbirine bağlanıp artı ve eksi uçlardan sistemdeki kalan enerji deşarj edilerek takılı kalan röle,silinemeyen arıza,açık yada kapalı kalan kontaktorler bobinler,yüksek yada düşük akımda kalan terminaller resetlenip sıfırlanmış olur,buda duzelemeyen arızaların çoğunun sorunsuz bir şekilde düzelmesine yardımcı olabilir dedi. şahsen denemedim. bu işlerden pek anlamadığım için yanlış bir şey yapmaktan korktum.
Hocam sadece artı ve eksiyi sök tak başka birşeye gerek yok. Bu kadar karmaşık değil.
Bu arada multimedya sistemi 15 dk içinde GPS ile senkronize olup tekrar aktifleşecektir.
 
Geri
Üst