Düşük ebat lastik performans mukemmel

Katılım
17 Mar 2019
Mesajlar
174
Tepki puanı
94
Konum
Yozgat
Aracınız
Civic FB7 2012
Kardeş senin gibi çap düşürmenin şanzımana performansa etkisi yok diyen bir ağabeyim vardi. Çok iddaliydi iki araçta aynı şekilde kapistik ciddi fark yedi benden. Kağıt üstünde konuşmayla olmuyor. Özelden numaranizi gönderin orijinal ebadında düşük çapında performans videosunu göndereyim izleyin. Sonra tartışalım. Ama düşük çap tartışmasız daha performanslı haberiniz olsun.

Redmi 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Mar 2019
Mesajlar
174
Tepki puanı
94
Konum
Yozgat
Aracınız
Civic FB7 2012
Ben iki ebatlada denedim orijinal ebatla diyelim 67 saniyede 200 yapan aracım. 195 50 16 ile 57 saniyede 210 yaptı.Birinde 200 diğer ebatla 210 yapmamın sebebi kadran hatasını dustugum içindir. Çap çünkü yüzde 5 düşüyor 200 km hızda 10 sürat oluyor

Redmi 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Mar 2019
Mesajlar
174
Tepki puanı
94
Konum
Yozgat
Aracınız
Civic FB7 2012
Söylediğim şeyler defalarca denenmiş olcumlerdir emin olmadığım birşeyi kimseye doğru diye kabul ettirmek gibi bir niyetim yok.

Redmi 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Şub 2016
Mesajlar
496
Tepki puanı
379
Aracınız
Civic FB7 2015
Siz bence yazdıklarımı bir daha okuyun. Performansta hiç değişme olmaz demiş miyim? Ayrıca şanzıman nasıl kısalıyor, ARACIN ÜRETTİĞİ GÜÇ lastik değişimi ile nasıl değişiyor bunu teknik olarak hepimize bir anlatırsınız çok sevinirim. Yalnız öyle ben uçtum kaçtım, videom var falan diyerek değil, teknik olarak bi zahmet...
 
Katılım
17 Mar 2019
Mesajlar
174
Tepki puanı
94
Konum
Yozgat
Aracınız
Civic FB7 2012
Konuşma üslubuna dikkat et uçtum kaçtım falan hoş şeyler değil isteyene video atarım diyorum daha ne diyeyim. Şanzıman nasıl kuculuyor demişsin anlatiyorum. Benim araba 205 55 16 ile 2000 devirde tam 100 yapıyor. 195 50 16 ile çap yüzde 5 düştüğü için 105 km hızla gidersem gerçek olarak 100 le gitmiş oluyorum. Aracım düşük ebatla 105 le giderken devir saati 2100 devir gosteriyor. Yani şanzıman yüzde 5 kısalıyor anlatabildim mi? Bu dediğim 200 km hızda 200 devir dakikaya tekabül ediyor

Redmi 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
1,467
Çözümler
2
Tepki puanı
1,295
Aracınız
Arkadaşlar birbirimizi kırmaya gerek yok. Herkes bildiğini yazar bizde bilgi sahibi oluruz.
Bence lastik çapı küçüldüğü için araç daha fazla tur atacağından hem rahat hızlanır hem biraz daha çabuk hızlanır fakat yere 1 cm daha az basacağı için bu seferde yok tutuş azalır.
Km olarakta gene normal km ye göre tur sebebiyle daha fazla km yazacaktır. Yıllar önce bir takside görmüştüm küçücük çapta lastik vardı altında. Hatta yakıtta bile çok çok az da olsa düşüş olacaktır.
Fakat bu değişimlerin hissiyatı ve yüzdesi olarak net birşey diyemem ki oturup hem kâğıtta ölçüm hemde normal asfalt ve yol şartlarında denemek lazım.
Yani olumlu bir değişim, olumsuz yol tutuş ve yere daha çok yaklaşma olarak geri dönüyor.
Selamlar...

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Mar 2019
Mesajlar
174
Tepki puanı
94
Konum
Yozgat
Aracınız
Civic FB7 2012
Çap değişimi ile arabanın güç ve momenti kesinlikle değişmez demişsin madem öyle bir compitestciye git bir orijinal lastikle arabanın güç tork testini yaptır. Birde 18 jant tak çapı büyüt öyle olctur güç tork eğrisini. Bak bakalım ne kadar değişmiş dengeler

Redmi 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Mar 2019
Mesajlar
174
Tepki puanı
94
Konum
Yozgat
Aracınız
Civic FB7 2012
Kardeş benim araba 195 50 16 ile 2 cm daha alcaldi önü 2 cm daha yere alcaldi. Sen demişsin ki yol tutuşu azalır taban genişliği 205 ten 195 e düştüğü için azalması lazım sana bende katılıyorum lakin 195 le daha yere yakın olduğu için araba virajlarda daha fazla güven veriyor. Taban genişliğinden azalan yol tutuşu yere yakınlıktan dolayı bariz arttı. Samimiyetle söylüyorum araba 195 50 16 ile bariz daha iyi viraj alıyor. Mesela yeni Civic fc5 i fb7 ye göre daha alçak yaptılar ve açıklamalarında fc5 in ağırlık merkezini daha yere yakın hale getirdiklerini söylediler. yani çapı dusurunce arabanın ağırlık merkezi de yere yaklaşıyor yol tutuşu da artıyor yere yaklasinca

Redmi 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Şub 2016
Mesajlar
496
Tepki puanı
379
Aracınız
Civic FB7 2015
Konuşma üslubuna dikkat et uçtum kaçtım falan hoş şeyler değil isteyene video atarım diyorum daha ne diyeyim. Şanzıman nasıl kuculuyor demişsin anlatiyorum. Benim araba 205 55 16 ile 2000 devirde tam 100 yapıyor. 195 50 16 ile çap yüzde 5 düştüğü için 105 km hızla gidersem gerçek olarak 100 le gitmiş oluyorum. Aracım düşük ebatla 105 le giderken devir saati 2100 devir gosteriyor. Yani şanzıman yüzde 5 kısalıyor anlatabildim mi? Bu dediğim 200 km hızda 200 devir dakikaya tekabül ediyor

Redmi 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Ben bu forumda kimseyle senli benli konuşmuyorum, öncelikle uslub konusunda uyarıda bulunmadan önce bunu dikkate almanızda fayda var. Uçup kaçma meselesine gelince, "arabam muazzam hızlandı, öncekine göre 3 boy fark attım..." gibi kelimeleri mesajlarınızda siz söylemişsiniz. Yazdığımda hoş olmayan bir şey göremedim. Yine teknik konularda da yazdıklarımı ya okumuyor ya anlamıyorsunuz veya anlamazlıktan geliyorsunuz. Tork ya da moment ne demektir, hangi fiziksel büyüklükler sonucu oluşur, bir aracın ürettiği moment nelere bağlıdır, bunları iyice anlamak gerek diye düşünüyorum. Aracınızı mutlu olduğunuz şekilde kullanmanızı dilerim....
 
Geri
Üst